Relacja z wycieczki do Londynu…

Nasza grupa licząca 37 osób wyruszyła 17 kwietnia 2023 r. z Polski wczesnym rankiem z lotniska w Gdańsku Rębiechowie i po kilku godzinach podróży dotarła na lotnisko Luton w Londynie.

Wczesnym popołudniem, po zakwaterowaniu w hotelu rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Zobaczyliśmy Big Ben oraz Piccadilly Circus - słynne skrzyżowanie ulic, na którym znajdują się wielkie neonowe reklamy i panuje niezwykła atmosfera. To miejsce w Londynie słynie z intensywnego życia nocnego, ale rano również jest tu dużo ludzi. Mieliśmy okazję zrobić kilka zdjęć na tle kultowej fontanny ze statuą Erosa i poczuć energię miejsca. Potem przeszliśmy pod Pałac Buckingham - rezydencję brytyjskiej rodziny królewskiej. Mimo że nie mieliśmy okazji zobaczyć samego króla, udało nam się podziwiać zmianę warty.

Kolejnego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie od Hyde Parku, jednego z największych i najpiękniejszych parków w Londynie. Spacerując po malowniczych alejkach, mieliśmy okazję podziwiać zieloną roślinność i odprężyć się w pięknej scenerii. Mogliśmy również zobaczyć kilka pięknych stawów, na których pływały łabędzie i kaczki.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Historii Naturalnej, gdzie zobaczyliśmy wiele interesujących eksponatów, takich jak szkielety dinozaurów czy pradawne zwierzęta morskie. Odwiedziliśmy również Muzeum Nauki i Techniki, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć wiele fascynujących eksponatów związanych z nauką i technologią. Na szczególną uwagę zasługiwały wystawy poświęcone historii lotnictwa oraz kosmicznej podróży, gdzie można było zobaczyć repliki rakiet i kapsuł kosmicznych. Dla wielu z nas był to nie tylko edukacyjny, ale także bardzo interesujący punkt naszej wycieczki.

Wieczorem udaliśmy się na West End do Lyceum Theater, gdzie obejrzeliśmy niesamowity musical Lion King. Był to idealny sposób na zakończenie tego pięknego dnia.

W środę odwiedziliśmy Westminster Abbey, słynną katedrę, w której koronowani byli angielscy monarchowie. Spacerując po jej wnętrzu, mieliśmy okazję podziwiać niezwykle imponującą architekturę, a także poznać historię wielu wybitnych postaci, które są tam pochowane, w tym Williama Szekspira i Winstona Churchilla. Przepiękne witraże i rzeźby na długo zapadną nam w pamięci.

Następnym punktem naszej wycieczki tego dnia było Greenwich, znane z niezwykłego zegara astronomicznego, który znajduje się w tamtejszym obserwatorium. Podczas zwiedzania mieliśmy okazję poznać historię żeglugi i czasu, a także podziwiać piękne widoki na londyńskie mosty i Tamizę.

W czwartek po śniadaniu udaliśmy się do British Museum, gdzie zobaczyliśmy wiele cennych eksponatów z różnych epok historycznych.

Następnie udaliśmy się do Covent Garden, znanego z licznych sklepów, kawiarni i teatrów. Spacerując po urokliwych uliczkach tego miejsca, mieliśmy okazję zasmakować w miejscowej kuchni oraz nabyć unikalne pamiątki. W Covent Garden panowała niesamowita atmosfera, a uliczni artyści i muzycy dostarczyli nam mnóstwo rozrywki.

Kolejnym przystankiem był Tower Bridge, słynny most wiszący nad Tamizą. Podczas spaceru po moście mieliśmy okazję podziwiać niesamowite widoki na londyńską panoramę, a także poznać historię budowy tego wspaniałego obiektu. Warto dodać, że wieczorem Tower Bridge, kiedy jest oświetlony kolorowymi światłami, wygląda jeszcze bardziej imponująco.

Ostatniego dnia udaliśmy się na spacer wzdłuż Tamizy, gdzie mieliśmy okazję podziwiać piękne widoki na miasto oraz zobaczyć słynne mosty takie jak Tower Bridge czy London Bridge.

Następnie udaliśmy się do London Eye, ogromnego diabelskiego młyna, który pozwala podziwiać panoramę Londynu z wysokości 135 metrów. Podczas 30-minutowej „wspinaczki” mieliśmy okazję podziwiać wiele znanych londyńskich zabytków, takich jak Big Ben, Pałac Buckingham czy Katedra św. Pawła. To był niesamowity widok, którego na pewno nie zapomnimy.

Oprócz zwiedzania miasta mieliśmy także okazję spróbować tradycyjnych brytyjskich dań, takich jak fish and chips czy tradycyjne angielskie śniadanie.

Wycieczka do Londynu była nie tylko wspaniałym, niezapomnianym przeżyciem, ale również sposobem na poznanie kultury i historii tego miasta. Z pewnością będziemy długo wspominać ten niezapomniany wyjazd.

Chcielibyśmy również podziękować wszystkim wychowawcom za opiekę oraz panu dyrektorowi za to, że był naszym przewodnikiem i przekazywał nam ważne informacje oraz ciekawostki na temat każdego odwiedzanego miejsca.