Drodzy Uczniowie,
od pewnego czasu musimy zachować szczególną ostrożność. Dla naszego (ale też rodzinnego) dobra musimy izolować się od ludzi. A wszystko to przez koronawirusa.
Chcemy zaproponować Wam udział w projekcie/ konkursie/zabawie/zadaniu/ pracy pod tytułem:
TAK SIĘ NUDZĘ W DOMU
Osoby, które chciałyby wziąć udział w zabawie proszone są o przygotowanie pracy opisującej, pokazującej Waszą aktywność lub jej brak. Możecie to zrobić w wybranej przez siebie formie, np. plastycznej, literackiej (np. dziennik, pamiętnik), filmowej (etiuda do 2 minut), zdjęciowej lub innej. Prace prosimy przesyłać poprzez platformę edukacyjną na adres pedagogów i psychologa szkolnego do 8 maja 2020 r.
Jednocześnie informujemy, że zdjęcia czy filmy będą mogły być upublicznione na stronie szkoły jeżeli będzie zgoda Waszych rodziców (z uwagi na ochronę danych osobowych).
Wszystkie nadesłane prace będą oceniane przy współpracy z Waszymi nauczycielami, a co za tym idzie jest możliwość gratyfikacji w postaci oceny z poszczególnych przedmiotów. Dziesięć najlepszych prac zostanie zamieszczonych na stronie szkoły, dla trzech najlepszych prac będzie też nagroda NIESPODZIANKA!
Liczymy na Waszą kreatywność,
Beata Wandałowska, Bogumiła Tyszkiewicz, Marta MIsiun
Drodzy Uczniowie,
w tym tygodniu zachęcam Was do pracy nad stworzeniem Kart Wielkanocnych z życzeniami i podziękowaniami. Liczę na ciekawą, interesującą szatę graficzną oraz przesłanie zawarte w kartach.
Adresatem kart mogą być najbliżsi, a także: lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni, wychowawcy, nauczyciele i inni.
Jestem przekonana, że Wasze życzenia i podziękowania dadzą adresatom dużo wsparcia i otuchy.
Gotowe prace proszę przesyłać na adres b.wandalowska@sp19.edu.gdansk.pl
Prace zostaną umieszczone na stronie szkoły.
Pozdrawiam,
Beata Wandałowska
Bingo Życzliwości
Bingo polega na zakreślaniu pól (w wersji oryginalnej – numerów), które grający usłyszą od prowadzącego grę. Kto jako pierwszy zakreśli cały rząd (lub dwa rzędy lub całą kartę) ten wygrywa.
Ale nasze bingo to BINGO ŻYCZLIWOŚCI.
Przeczytaj więcej na ten temat.
Karta do bingo do pobrania na dole strony.
Dzieci kreatywnie – Naturalne barwienie jajek – Wielkanocne tradycje
https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/naturalne-barwienie-jajek-nasze-eksperymenty-w-kuchni/
Na czas kwarantanny - zabawy słowami. Zróbmy coś razem ;)
- Znajdź i zapisz nazwy obiektów na "k" (m, s, d itd.), które mogą znajdować się w kuchni (pokoju, łazience, klasie itd.)
- Wymień jak najwięcej nazw z określonej kategorii: owoców, warzyw, mebli, zwierząt, kolorów, imion dziewczynek, imion chłopców, marek samochodów...
- Ułóż zdanie z podanym wyrazem - układamy zdania z wybranym wyrazem, używając go w różnych formach (góra, górami, w górach, góry...) oraz w różnych pozycjach w zdaniu (Dom Tomka jest zbudowany z czerwonej cegły, Przed domem Kasi rośnie wysoka jarzębina, Najlepiej odpoczywam w domu).
- Ułóż zdanie z podaną liczbą wyrazów - rzut kostką lub wyciągnięcie karty do gry określa ile wyrazów ma być w układanym przez dziecko lub dorosłego zdaniu.
- Co jest na początku? - dorosły mówi zdanie, dziecko powtarza je. Dorosły prosi dziecko o określenie, w którym miejscu znajduje się dany wyraz. Na przykład: Mama gotuje smaczny obiad - w którym miejscu zdania znajduje się słowo "obiad"? (na końcu zdania). W którym miejscu znajduje się słowo "mama"? (na początku zdania). Inna wersja tej zabawy: jaki wyraz znajduje się na końcu zdania? Jaki na początku? Co jest przed wyrazem "smaczny"?
Drodzy Uczniowie,
w związku z dużym odzewem związanym z pracą nad tworzeniem kart o tematyce Wielkanocy chciałabym, abyście nadal przesyłali karty tym razem z życzeniami okolicznościowymi, dla tych którzy otaczają Was opieką, troszczą się o Was – może dla kogoś z rodziny. Nie zapominajcie o pracownikach służby zdrowia.
Czekam z niecierpliwością na Wasze prace.
Prace zostaną umieszczone na stronie szkoły, proszę przesyłać je na adres: b.wandalowska@sp19.edu.gdansk.pl
Pozdrawiam, Beata Wandałowska
Drodzy Uczniowie,
proponujemy Wam udział w akcji #NoszęMaseczkę. Zadanie polega na wykonaniu maseczki ochronnej.
Z czego i w jaki sposób wykonacie maseczkę zależy od Was samych i od materiału jaki posiadacie w domu (ręcznik papierowy, fizelina, apaszka, ... ). Nie musicie mieć maszyny do szycia, wystarczy inny sprzęt, np. nitka, igła, klej może zszywacz.
Najmłodsi czy ci, którzy sami nie mogą samodzielnie wykonać maseczki, mogą zrobić (narysować) jej projekt.
Liczy się inwencja, pomysłowość, kreatywność.
Wasze prace zamieścimy na stronie szkoły.
Może kiedyś zrobimy sesję fotograficzną, a teraz jakaś sesja selfie?
Miłej zabawy.
Beata Wandałowska, Bogumiła Tyszkiewicz, Marta Misiun
Prace proszę przesyłać na adres:
b.wandalowska@sp19.edu.gdansk.pl
Mamo, Tato, martwię się...
Propozycja ćwiczeń, odrobina teorii niezbędnej do wyjaśnienia wagi ćwiczeń oddechowych, fizycznych oraz masażu dla dobrostanu psychicznego człowieka.
(do pobrania na dole strony)