W maju nasza szkoła miała okazję gościć uczniów oraz nauczycieli z projektu Erasmus+. Bardzo czekaliśmy na ich przyjazd, ponieważ chcieliśmy pokazać im naszą szkołę i miasto ale przede wszystkim porozmawiać o naszych wspólnych zainteresowaniach i spędzić razem trochę czasu. Z okazji ich przyjazdu przygotowaliśmy wystawę, której tematem przewodnim były kraje uczniów z wymiany międzynarodowej Rumunii, Turcji oraz Portugalii.

Dzień 1

W poniedziałek wspólnie z  dwiema grupami – Turecką i Rumuńską - poszliśmy na  Górę Gradową, gdzie patrząc na panoramę miasta  nasz kolega opowiedział  o mieście. Następnie szliśmy spacerem przez starówkę –  i każdy z nas opowiedział coś o najważniejszych miejscach naszego miasta., a nasz spacer zatrzymał się w Teatrze Szekspirowskim. Tam pani przewodnik pokazała nam budynek z wielu ciekawych perspektyw i opowiedziała o jego historii. Po kilkugodzinnym zwiedzaniu przyszła pora na przerwę obiadową, którą spędziliśmy w pobliskiej galerii. Po szybkim posiłku, przyszła pora na spotkanie się z grupą z Portugalii. W pełnym już składzie odwiedziliśmy muzeum bursztynu, które wzbudziło podziw naszych gości. Nowi koledzy i koleżanki słusznie zauważyli, że Gdańsk jest silnie powiązany z tym minerałem. Na tym zakończył się nasz pierwszy wspólny dzień.

Dzień 2

We wtorek 10 maja w naszej szkole odbyło się oficjalne przywitanie gości z Rumunii, Turcji oraz Portugalii. Szkolny chór zaśpiewał znane piosenki z tych krajów, następnie zaprezentowaliśmy przyjezdnym nasze tańce narodowe takie jak kujawiak i krakowiak, które zostały przygotowane przez młodszych  uczniów naszej szkoły. Dyrektor wygłosił przemowę, w której serdecznie powitał gości. Po uroczystości przywitania zaprosiliśmy gości  na poczęstunek składający się z potraw pochodzących z ich i naszego kraju. Następnie goście zwiedzili szkołę i oglądali próbę poloneza przygotowywanego na bal ósmoklasisty. Po próbie tańca odbyły się zajęcia sportowo-integracyjne przygotowane przez nauczycieli w-f’u oraz pokaz prezentacji multimedialnych przygotowanych przez uczniów z każdego kraju. Tego dnia byliśmy również na kręglach a wieczorem mogliśmy skosztować pizzy w osiedlowej  restauracji Drewnem Palone.

Dzień 3

Dzień zapowiadał się na deszczowy i niezbyt przyjemny, ale dzięki wspaniałemu towarzystwu         i muzyce, pogoda nie miała na nas wpływu. Na początku pojechaliśmy autokarem do Gdańska, by odebrać zagranicznych przyjaciół, a następnie do Malborka. W trakcie podróży dużo śpiewaliśmy, śmialiśmy się i rozmawialiśmy o wszystkim i o niczym. W Malborku oprowadzała nas po zamku miła Pani przewodnik. Wszyscy wyglądali na zaciekawionych, a niektórzy nawet się o różne rzeczy dopytywali. Po wyjściu z zamku, chętni mogli kupić sobie pamiątki i zrobić pamiątkowe zdjęcia. Następnie pojechaliśmy do Szymbarka. Zjedliśmy typowy polski obiad a mianowicie pomidorówkę i schabowego z frytkami.  W Szymbarku zwiedziliśmy "Dom do góry nogami", dom z tureckimi korzeniami (którym zachwycili się nasi tureccy towarzysze), poznaliśmy historię o niedźwiedziu Wojtku i jego oddaniu w służbie wojsku polskiemu oraz zobaczyliśmy dwie z pięciu najdłuższych desek świata! Po dniu pełnym wrażeń zmęczeni
i zadowoleni wróciliśmy do domu.

Dzień 4

Na czwartek mięliśmy zaplanowaną wycieczkę do Sopotu. Dzień rozpoczęliśmy od spotkania z naszymi koleżankami i kolegami z uczestniczących w projekcie krajów - Portugalii, Turcji
i Rumuni. Około godziny 10.00 wsiedliśmy na statek, którym popłynęliśmy do Sopotu. Nasi towarzysze byli oczarowani widokami, które mogliśmy podziwiać podczas podróży. Czas mijał nam przyjemnie we wzajemnym towarzystwie, śmialiśmy się, żartowaliśmy. Mieliśmy także okazję posłuchać piosenek urodzinowych w różnych językach, zaśpiewanych przez naszych znajomych, z okazji urodzin jednej z naszych pań - p. Agnieszki. Po jakimś czasie dotarliśmy do Sopotu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po molo, potem ruszyliśmy w stronę Monte Cassino. Tam rozdzieliliśmy się, mieliśmy czas wolny - część osób z polskiej drużyny poszło wraz z portugalskimi koleżankami na plażę, pozostali poszli na spacer z koleżankami i kolegami z Turcji i Rumunii. Gdy czas wolny dobiegł końca, wszyscy razem poszliśmy na dworzec, skąd pojechaliśmy do Gdańska Głównego. Nasza wycieczka dobiegła końca - pożegnaliśmy się i z niecierpliwieniem czekaliśmy na następne zajęcia.

Dzień 5

W piątek wspólnie wybraliśmy się na zwiedzanie Stadionu Energa Gdańsk. Przed wejściem na stadion mogliśmy podziwiać małego lwa Heweliona oraz murale Mariusza Warasa. Dzięki naszemu przewodnikowi mieliśmy szansę na zobaczenie najciekawszych zakamarków areny piłkarskiej. Zobaczyliśmy między innymi szatnie zawodników, kaplicę stadionową, Muzeum Lechii Gdańsk oraz strefę mixed zone. Usłyszeliśmy też ciekawostki na temat naszej gdańskiej drużyny oraz jej zawodników. Był to bardzo miło spędzony czas.

Tydzień minął nam niepostrzeżenie, na spotkaniach i  rozmowach z naszymi kolegami i koleżankami, którzy wzięli udział w projekcie. Niezapamniane wspólnie  spędzone chwile na długo zostaną w naszej pamięci i sercach.