Poniedziałek 1 czerwca

Temat: Święto wszystkich dzieci.

j. polski - przeczytaj tekst „Poznajmy się” podręcznik s. 38 i 39

  • Wykonaj zad. 1 i 2 s. 39 podręcznik ustnie

Pamiętaj: wielką literę piszemy w nazwach państw, nazwach narodowości –

Polska – Polak, Francja – Francuz, podręcznik s. 40

  • Wykonaj zad. 1 ustnie, kropka do zeszytu
  • zad. 2 do zeszytu

Przepisz do zeszytu zasadę pisowni z ramki (na kolorowo), zad. z kropką ustnie

  • Wykonaj ćwiczenia s. 54, 55, w zad. 2 s. 55 - napisz list do dziecka z innego kraju (wymyśl imię tego dziecka), w liście piszesz o sobie różne informacje na podstawie pytań
  • List :

- miejscowość i data : Gdańsk,1 czerwca 2020 r.

- nagłówek: Cześć Kolego!, Cześć Przyjacielu!

- wstęp: Na wstępie mojego listu - przedstaw się 1 – pytanie - …… , Na początku chciałbym…..

- rozwinięcie: odpowiedz na pytania pełnymi zdaniami

- zakończenie i pozdrowienia

- podpis

 

matematyka - odejmowanie liczb dwucyfrowych

  • zad. 1 s. 50 podręcznik-zad. z kropką, masz tu przedstawiony sposób odejmowania liczb dwucyfrowych

72-50=70+2-50=20+2=22 (pierwszą liczbę rozkładasz na dziesiątki i jedności i od dziesiątek odejmujesz drugą liczbę, pamiętaj dodać jedności)

  • Wykonaj działania do zeszytu, możesz bez rozpisywania

63-50=

74-30=

92-70=

42-20=

58-30=

84-60=

67-40=

65-30=

  • zad. 3 s. 50 podręcznik, do zeszytu pytanie, działanie, odpowiedź

w-f – Ćwiczenia z przyborami

 

Wtorek 2 czerwca

Temat: Gdyby można było…..

j. polski - przeczytaj uważnie opowiadanie „Aga i motyle” podręcznik s. 30 i 31

  • Wykonaj zad. 1, 2, 3 ,4 w podręczniku s. 31 ustnie
  • Wykonaj ćwiczenia s. 44

środowisko - przeczytaj informacje i obejrzyj ilustracje w tekście „Mali sprzymierzeńcy i wrogowie” podręcznik s. 32, zwróć uwagę, które zwierzęta łąk i ogrodów są pożyteczne, szkodliwe, a które pożyteczne, ale też szkodzą

  • Wykonaj ćwiczenia s. 45

 

matematyka - dodawanie liczb dwucyfrowych.

  • podręcznik s. 51 zad. 1 ustnie przeczytaj i pomyśl, możesz obliczać sumy w różny sposób (Pamiętasz: suma to wynik dodawania), masz tu pokazane są 3 sposoby :
  • 35+34= 30+30+5+4=60+9=69 (dodawaj dziesiątki i osobno jedności)
  • 35+34=35+30+4=65+4=69 (dodawaj do pierwszej liczby najpierw dziesiątki, a potem jedności)
  • 35+34=35+4+30=39+30=69 (dodawaj do pierwszej liczby jedności, a potem dziesiątki)
    WYBIERZ SOBIE SPOSÓB (ja lubię pierwszy)
  • Wykonaj w zeszycie zad. 2 s. 51 rozpisz
  • Wykonaj zad. 3. s.51 do zeszytu pytanie, działanie, odpowiedź

 

Środa 3 czerwca

Temat: Kim będę gdy dorosnę?

j. polski - przeczytaj wiersz uwzględniając intonację „Magister uśmiechów” podręcznik s. 35

  • zad. 1 i 2 podręcznik s. 35 ustnie

Ortografia - pisownia rz w nazwach zawodów

  • zad. 1 s. 36 podręcznik ustnie
  • do zeszytu na kolorowo przepisać zasadę pisowni rz w nazwach zawodów
  • zad. 2 s. 36 podręcznik do zeszytu, bez kropki
  • ćwiczenia s. 48 i 49, (ćw. 5 ze s. 49 dla chętnych)

matematyka - odejmowanie liczb, porównywanie różnicowe. Odczytywanie tabel.

  • Wykonaj ćwiczenia s. 61

 Pamiętaj - o tyle więcej – dodajemy, o tyle mniej – odejmujemy

plastyka – wykonaj rysunek „ Kim będę gdy dorosnę…”

w-f – idź na podwórko – możesz jeździć na rowerze, na rolkach, hulajnodze, skakać przez skakankę

 

Czwartek 4 czerwca

Temat: Fantazja ubarwia świat.

j. polski - przeczytaj wiersz „Na wyspach Bergamutach” podręcznik s. 37

  • improwizuj i śpiewaj do wiersza

https://www.youtube.com/watch?v=H9Qr9b3hycQ

  • Wykonaj zad.  1 i 2 w podręczniku s. 37 ustnie
  • zad. 3 dla chętnych
  • Wykonaj ćwiczenia s. 50 i 51, w 1 s. 50 pamiętaj o stawianiu przecinków przy wyliczaniu
  • zad. 4 s. 51 dla chętnych

matematyka - odejmowanie liczb

  • podręcznik zad. 1 s. 52 ustnie, przeczytaj i zastanów się, możesz obliczać różnice (Pamiętasz: różnica to wynik odejmowania) dwoma sposobami – wybierz sobie
  • 68-15=68-10-5=58-5=53 (odejmujesz najpierw dziesiątki, potem jedności)
  • 68-15=68-5-10=63-10=53 (odejmujesz najpierw jedności, potem dziesiątki)
  • Wykonaj zad. 2 s. 52 w zeszycie - rozpisuj
  • zad. 3 s. 52 obliczenia w zeszycie dla chętnych

 

wf - w domu cz.V. Zabawy w formie pląsów

zrz – przykłady do oceny do piątku

3x6=                  7x3=

5x9=                  6x5=

4x7=                  8x4=

9x2=                  7x7=

5x5=                  4x9=

 

Piątek 5 czerwca

Temat: Sprawdzam siebie. Świat pełen kolorów.

j. polski

  • Wykonaj „Sprawdzam siebie” - ćwiczenia s. 52 i 53 - utrwalenie pisowni wyrazów z „rz” po spółgłoskach, układanie wyrazów w kolejności alfabetycznej, utrwalenie wiadomości o rzeczowniku i czasowniku
  • Ułóż zdania z wyrazami z zad. 5 (wyrazy z krzyżówki) do zeszytu

matematyka - obliczanie długości, porównywanie różnicowe.

  • Zapoznaj się w podręczniku z zad.1 s.53
  • Wykonaj w zeszycie zad.2 - odejmowanie sprawdzam przy pomocy dodawania:

 65-24= 41, bo 41+24=65

  • Wykonaj ćwiczenia s.62

 

muzyka - pośpiewaj piosenkę „Moja fantazja”, tańcz do muzyki

https://www.youtube.com/watch?v=wRGwusndw0I