Poniedziałek 1 czerwca
Temat: Święto wszystkich dzieci.
j. polski - przeczytaj tekst „Poznajmy się” podręcznik s. 38 i 39
- Wykonaj zad. 1 i 2 s. 39 podręcznik ustnie
Pamiętaj: wielką literę piszemy w nazwach państw, nazwach narodowości –
Polska – Polak, Francja – Francuz, podręcznik s. 40
- Wykonaj zad. 1 ustnie, kropka do zeszytu
- zad. 2 do zeszytu
Przepisz do zeszytu zasadę pisowni z ramki (na kolorowo), zad. z kropką ustnie
- Wykonaj ćwiczenia s. 54, 55, w zad. 2 s. 55 - napisz list do dziecka z innego kraju (wymyśl imię tego dziecka), w liście piszesz o sobie różne informacje na podstawie pytań
- List :
- miejscowość i data : Gdańsk,1 czerwca 2020 r.
- nagłówek: Cześć Kolego!, Cześć Przyjacielu!
- wstęp: Na wstępie mojego listu - przedstaw się 1 – pytanie - …… , Na początku chciałbym…..
- rozwinięcie: odpowiedz na pytania pełnymi zdaniami
- zakończenie i pozdrowienia
- podpis
matematyka - odejmowanie liczb dwucyfrowych
- zad. 1 s. 50 podręcznik-zad. z kropką, masz tu przedstawiony sposób odejmowania liczb dwucyfrowych
72-50=70+2-50=20+2=22 (pierwszą liczbę rozkładasz na dziesiątki i jedności i od dziesiątek odejmujesz drugą liczbę, pamiętaj dodać jedności)
- Wykonaj działania do zeszytu, możesz bez rozpisywania
63-50=
74-30=
92-70=
42-20=
58-30=
84-60=
67-40=
65-30=
- zad. 3 s. 50 podręcznik, do zeszytu pytanie, działanie, odpowiedź
w-f – Ćwiczenia z przyborami
Wtorek 2 czerwca
Temat: Gdyby można było…..
j. polski - przeczytaj uważnie opowiadanie „Aga i motyle” podręcznik s. 30 i 31
- Wykonaj zad. 1, 2, 3 ,4 w podręczniku s. 31 ustnie
- Wykonaj ćwiczenia s. 44
środowisko - przeczytaj informacje i obejrzyj ilustracje w tekście „Mali sprzymierzeńcy i wrogowie” podręcznik s. 32, zwróć uwagę, które zwierzęta łąk i ogrodów są pożyteczne, szkodliwe, a które pożyteczne, ale też szkodzą
- Wykonaj ćwiczenia s. 45
matematyka - dodawanie liczb dwucyfrowych.
- podręcznik s. 51 zad. 1 ustnie przeczytaj i pomyśl, możesz obliczać sumy w różny sposób (Pamiętasz: suma to wynik dodawania), masz tu pokazane są 3 sposoby :
- 35+34= 30+30+5+4=60+9=69 (dodawaj dziesiątki i osobno jedności)
- 35+34=35+30+4=65+4=69 (dodawaj do pierwszej liczby najpierw dziesiątki, a potem jedności)
- 35+34=35+4+30=39+30=69 (dodawaj do pierwszej liczby jedności, a potem dziesiątki)
WYBIERZ SOBIE SPOSÓB (ja lubię pierwszy) - Wykonaj w zeszycie zad. 2 s. 51 rozpisz
- Wykonaj zad. 3. s.51 do zeszytu pytanie, działanie, odpowiedź
Środa 3 czerwca
Temat: Kim będę gdy dorosnę?
j. polski - przeczytaj wiersz uwzględniając intonację „Magister uśmiechów” podręcznik s. 35
- zad. 1 i 2 podręcznik s. 35 ustnie
Ortografia - pisownia rz w nazwach zawodów
- zad. 1 s. 36 podręcznik ustnie
- do zeszytu na kolorowo przepisać zasadę pisowni rz w nazwach zawodów
- zad. 2 s. 36 podręcznik do zeszytu, bez kropki
- ćwiczenia s. 48 i 49, (ćw. 5 ze s. 49 dla chętnych)
matematyka - odejmowanie liczb, porównywanie różnicowe. Odczytywanie tabel.
- Wykonaj ćwiczenia s. 61
Pamiętaj - o tyle więcej – dodajemy, o tyle mniej – odejmujemy
plastyka – wykonaj rysunek „ Kim będę gdy dorosnę…”
w-f – idź na podwórko – możesz jeździć na rowerze, na rolkach, hulajnodze, skakać przez skakankę
Czwartek 4 czerwca
Temat: Fantazja ubarwia świat.
j. polski - przeczytaj wiersz „Na wyspach Bergamutach” podręcznik s. 37
- improwizuj i śpiewaj do wiersza
https://www.youtube.com/watch?v=H9Qr9b3hycQ
- Wykonaj zad. 1 i 2 w podręczniku s. 37 ustnie
- zad. 3 dla chętnych
- Wykonaj ćwiczenia s. 50 i 51, w 1 s. 50 pamiętaj o stawianiu przecinków przy wyliczaniu
- zad. 4 s. 51 dla chętnych
matematyka - odejmowanie liczb
- podręcznik zad. 1 s. 52 ustnie, przeczytaj i zastanów się, możesz obliczać różnice (Pamiętasz: różnica to wynik odejmowania) dwoma sposobami – wybierz sobie
- 68-15=68-10-5=58-5=53 (odejmujesz najpierw dziesiątki, potem jedności)
- 68-15=68-5-10=63-10=53 (odejmujesz najpierw jedności, potem dziesiątki)
- Wykonaj zad. 2 s. 52 w zeszycie - rozpisuj
- zad. 3 s. 52 obliczenia w zeszycie dla chętnych
wf - w domu cz.V. Zabawy w formie pląsów
zrz – przykłady do oceny do piątku
3x6= 7x3=
5x9= 6x5=
4x7= 8x4=
9x2= 7x7=
5x5= 4x9=
Piątek 5 czerwca
Temat: Sprawdzam siebie. Świat pełen kolorów.
j. polski –
- Wykonaj „Sprawdzam siebie” - ćwiczenia s. 52 i 53 - utrwalenie pisowni wyrazów z „rz” po spółgłoskach, układanie wyrazów w kolejności alfabetycznej, utrwalenie wiadomości o rzeczowniku i czasowniku
- Ułóż zdania z wyrazami z zad. 5 (wyrazy z krzyżówki) do zeszytu
matematyka - obliczanie długości, porównywanie różnicowe.
- Zapoznaj się w podręczniku z zad.1 s.53
- Wykonaj w zeszycie zad.2 - odejmowanie sprawdzam przy pomocy dodawania:
65-24= 41, bo 41+24=65
- Wykonaj ćwiczenia s.62
muzyka - pośpiewaj piosenkę „Moja fantazja”, tańcz do muzyki
https://www.youtube.com/watch?v=wRGwusndw0I


