KLASA 4A
TEMAT 1: Sprawdź siebie – podsumowanie treści zawartych w rozdziale “Na podwórku i poza jego granicami”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst pt. “Piłka” – podręcznik, s. 301.
- Polecenia do tekstu – podręcznik, s. 302/303, polec. 1-9.
- Dla chętnych – podręcznik, s. 303, polec. 10. Pamiętaj o akapitach. Pracę przyślij do 4 czerwca (czwartek), na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
TEMAT 2: Czas na zmiany. Julian Tuwim “Dyzio marzyciel”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Znajdź w słowniku języka polskiego słowo wyobraźnia. Wpisz znaczenie wyrazu do zeszytu.
- Wpisz do zeszytu następujące związki frazeologiczne. Na lekcji omówimy ich znaczenie:
- puszczać wodze fantazji
- pobudzać wyobraźnię
- zobaczyć w wyobraźni
- działać na wyobraźnię
- wyobraźnia: dziecięca, bujna, żywa, twórcza, bogata.
- Przeczytaj wiersz Juliana Tuwima pt. “Dyzio marzyciel” – podręcznik, s. 308.
- W zeszycie – podręcznik, s. 309, polec. 1.
- Wykonaj w zeszycie kolorową ilustrację, na której przedstawisz, czym mogłyby być chmury, aby spełniły się Twoje marzenia.
TEMAT 3: O różnych typach wypowiedzeń.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 312.
- W zeszycie notatka na podstawie niebieskich ramek (zrobimy razem na lekcji).
- Ustnie – podręcznik, s. 313, polec. 2, 3.
- Zeszyt ćwiczeń – s. 89-91, polec. 1, 2, 4, 5.
KLASA 4B
TEMAT 1: Opowieść o cudownej sile wyobraźni. Baśniowy świat przeczytanej lektury.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz elementy świata przedstawionego.
- Określ swoje wrażenia czytelnicze podczas lekcji zdalnej.
- Wyjaśnij, tworząc zdania, znaczenie związków frazeologicznych ze słowem ‘wyobraźnia’.
TEMAT 2: O zwycięstwie dobra nad złem. Poprawność ortograficzna.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz cechy baśni w odniesieniu do treści lektury.
- Identyfikacji dwóch światów (realistycznego i rzeczywistego) dokonamy podczas lekcji zdalnej.
- Nazwij wartości ważne dla bohaterów.
TEMAT 3: Każdy może pokonać własne słabości i stać królem Narnii.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pisemnie wyraź sąd o postaciach i zdarzeniach.
- Określ motywy postępowania bohaterów. Wnioski zapisz w zeszycie.
- Stwórz krzyżówkę z rozwiązaniem: BAŚŃ lub WYOBRAŹNIA. Hasła muszą dotyczyć omówionej lektury.
KLASA 4C
TEMAT 1: Kiedy sen nie chce przyjść
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz “Przed nocą” Podręcznik str. 310
- Wykonaj polecenia 1,2,3 str. 310-311
- Napisz opowiadanie : Mój niesamowity sen
TEMAT 2 O różnych typach wypowiedzeń
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytajcie uważnie informacje zawarte w niebieskich ramkach – podręcznik, s. 312.
- Zróbcie w zeszycie notatkę na ich podstawie .
- Ustnie – podręcznik, s. 313, polecenia. 2, 3.
- Zeszyt ćwiczeń – s. 89-91, polec. 1, 2, 4, 5.
TEMAT 3:Jak może wyglądać sen?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj się do pięknego opowiedzenia twojego snu, pamiętaj o wyrażeniach skupiających uwagę słuchaczy.
- Przeczytaj tekst z podręcznika str. 313-317
- Wykonaj polecenia 2. i 3. z podręcznika str. 318
KLASA 4D
TEMAT 1: Sprawdzamy siebie (s. 89)
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst ze strony 89- 90.
- Zadania 7,9,11 s. 91 wykonaj pisemnie. Nie wysyłaj.
- Pozostałą zadania ze strony 90/91 wykonamy ustnie na lekcji online. Warto pracować na lekcji, ocenię aktywność.
TEMAT 2: Kim się okazała Flexi?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst s. 83.
- Przygotowanie uczniów do samodzielnej pracy w grupach (w aplikacji teams) na temat zachowania bohaterów opowiadania.
- Zadanie (prawda - fałsz) na podstawie tekstu.
TEMAT 3: Czy jesteśmy świadomymi użytkownikami Internetu?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Dokładnie przyjrzyj się plakatowi - podręcznik s. 88.
- Przygotuj listę internetowych zagrożeń - 5 punktów.
- Ułóż i zapisz dialog osoby dorosłej z dzieckiem, w którym osoba dorosła przedstawi niebezpieczeństwa pojawiające się w czasie korzystania z zasobów Internetu. Nie wysyłaj.


