KLASA 4A  

TEMAT 1: Sprawdź siebie – podsumowanie treści zawartych w rozdziale “Na podwórku i poza jego granicami”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst pt. “Piłka” – podręcznik, s. 301. 
  2. Polecenia do tekstu – podręcznik, s. 302/303, polec. 1-9. 
  3. Dla chętnych  podręcznik, s. 303, polec. 10. Pamiętaj o akapitach. Pracę przyślij do 4 czerwca (czwartek), na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl 

TEMAT 2: Czas na zmiany. Julian Tuwim “Dyzio marzyciel”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Znajdź w słowniku języka polskiego słowo wyobraźnia. Wpisz znaczenie wyrazu do zeszytu. 
  2. Wpisz do zeszytu następujące związki frazeologiczne. Na lekcji omówimy ich znaczenie: 
  • puszczać wodze fantazji 
  • pobudzać wyobraźnię 
  • zobaczyć w wyobraźni 
  • działać na wyobraźnię 
  • wyobraźnia: dziecięca, bujna, żywa, twórcza, bogata. 
  1. Przeczytaj wiersz Juliana Tuwima pt. “Dyzio marzyciel” – podręcznik, s. 308. 
  2. W zeszycie  podręcznik, s. 309, polec. 1. 
  3. Wykonaj w zeszycie kolorową ilustrację, na której przedstawisz, czym mogłyby być chmury, aby spełniły się Twoje marzenia. 

TEMAT 3: O różnych typach wypowiedzeń. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 312. 
  2. W zeszycie notatka na podstawie niebieskich ramek (zrobimy razem na lekcji). 
  3. Ustnie – podręcznik, s. 313, polec. 2, 3. 
  4. Zeszyt ćwiczeń – s. 89-91, polec. 1, 2, 4, 5. 

KLASA 4B 

TEMAT 1: Opowieść o cudownej sile wyobraźni. Baśniowy świat przeczytanej lektury. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapisz elementy świata przedstawionego. 
  2. Określ swoje wrażenia czytelnicze podczas lekcji zdalnej. 
  3. Wyjaśnij, tworząc zdania, znaczenie związków frazeologicznych ze słowem ‘wyobraźnia’. 

TEMAT 2: O zwycięstwie dobra nad złem. Poprawność ortograficzna. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapisz cechy baśni w odniesieniu do treści lektury.  
  2. Identyfikacji dwóch światów (realistycznego i rzeczywistego) dokonamy podczas lekcji zdalnej. 
  3. Nazwij wartości ważne dla bohaterów. 

TEMAT 3: Każdy może pokonać własne słabości i stać królem Narnii. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Pisemnie wyraź sąd o postaciach i zdarzeniach.
  2. Określ motywy postępowania bohaterów. Wnioski zapisz w zeszycie. 
  3. Stwórz krzyżówkę z rozwiązaniem: BAŚŃ lub WYOBRAŹNIA. Hasła muszą dotyczyć omówionej lektury. 

KLASA 4C  

TEMAT 1: Kiedy sen nie chce przyjść 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiersz “Przed nocą” Podręcznik str. 310 
  2. Wykonaj polecenia 1,2,3 str. 310-311 
  3. Napisz opowiadanie : Mój niesamowity  sen 

TEMAT 2 O różnych typach wypowiedzeń 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytajcie uważnie informacje zawarte w niebieskich ramkach – podręcznik, s. 312. 
  2. Zróbcie w zeszycie notatkę na ich podstawie  . 
  3. Ustnie – podręcznik, s. 313, polecenia. 2, 3. 
  4. Zeszyt ćwiczeń – s. 89-91, polec. 1, 2, 4, 5. 

TEMAT 3:Jak może wyglądać sen? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przygotuj się do pięknego opowiedzenia twojego snu, pamiętaj o wyrażeniach skupiających uwagę słuchaczy. 
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 313-317 
  3. Wykonaj polecenia 2. i 3. z podręcznika str. 318   

KLASA 4D 

TEMAT 1: Sprawdzamy siebie (s. 89) 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst ze strony 89- 90. 
  2. Zadania 7,9,11 s. 91 wykonaj pisemnie. Nie wysyłaj. 
  3. Pozostałą zadania ze strony 90/91 wykonamy ustnie na lekcji online. Warto pracować na lekcji, ocenię aktywność. 

TEMAT 2: Kim się okazała Flexi? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst s. 83. 
  2. Przygotowanie uczniów do samodzielnej pracy w grupach (w aplikacji teams) na temat zachowania bohaterów opowiadania. 
  3. Zadanie (prawda - fałsz) na podstawie tekstu. 

TEMAT 3: Czy jesteśmy świadomymi użytkownikami Internetu? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Dokładnie przyjrzyj się plakatowi - podręcznik s. 88. 
  2. Przygotuj listę internetowych zagrożeń - 5 punktów. 
  3. Ułóż i zapisz dialog osoby dorosłej z dzieckiem, w którym osoba dorosła przedstawi niebezpieczeństwa pojawiające się w czasie korzystania z zasobów Internetu. Nie wysyłaj.