Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.


KLASA 6A

TEMAT 1: Trudna droga do poznania siebie

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj zamieszczony w podręczniku fragment powieści “Córka Czarownic” D. Terakowskiej
  2. Przedstaw główną bohaterkę -polecenie 1 str.314
  3. .Wyjaśnij, jakie znaczenie dla bohaterki miało przebywanie na Pustyni – polecenie (całe) 2 str.315
  4. Zapisz w zeszycie stosowne notatki

TEMAT 2: Moja i twoja nadzieja – co wiemy o wolontariacie

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Poszukaj w Internecie informacji o wolontariacie
  2. Przygotuj informacje o znanej osobie, która bezinteresownie pomaga innym ludziom, zaprezentuj postać koleżankom i kolegom z klasy

https://www.tekstowo.pl/piosenka,chlopcy_z_placu_broni,kiedy_juz_bede_dobrym_czlowiekiem.html

  1. Posłuchaj, poznaj tekst i odpowiedz na pytanie Czego może dokonać dobry człowiek?

TEMAT 3: Nie bądź ludożercą

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wpisz do zeszytu słownikową definicje słowa : ludożerca i jego synonimy
  2. Przeczytaj wiersz T. Różewicza “List do ludożerców”
  3. Wykonaj polecenia 2,3,4 str.317
  4. Naucz się dobrze czytać tekst polecenie 6 str. 317

 


KLASA 6B

TEMAT 1: Trudna droga do poznania siebie

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj zamieszczony w podręczniku fragment powieści “Córka Czarownic” D. Terakowskiej
  2. Przedstaw główną bohaterkę -polecenie 1 str.314
  3. .Wyjaśnij, jakie znaczenie dla bohaterki miało przebywanie na Pustyni – polecenie (całe) 2 str.315
  4. Zapisz w zeszycie stosowne notatk

 

TEMAT 2: Moja i twoja nadzieja  - porozmawiajmy o wolontariacie

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Poszukaj w Internecie informacji o wolontariacie
  2. Przygotuj informacje o znanej osobie, która bezinteresownie pomaga innym ludziom, zaprezentuj postać koleżankom i kolegom z klasy

https://www.tekstowo.pl/piosenka,chlopcy_z_placu_broni,kiedy_juz_bede_dobrym_czlowiekiem.html

  1. Posłuchaj, poznaj tekst i odpowiedz na pytanie: Czego może dokonać dobry człowiek?

TEMAT 3: Nie bądź ludożercą

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wpisz do zeszytu słownikową definicje słowa : ludożerca i jego synonimy
  2. Przeczytaj wiersz T. Różewicza “List do ludożerców”
  3. Wykonaj polecenia 2,3,4 str.317
  4. Naucz się dobrze czytać tekst polecenie 6 str. 317

 


KLASA 6C

TEMAT 1: Jak należy żyć.

 

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Znajdź w Internecie tekst „Desiderata”

(np. tutaj: http://idn.org.pl/sm/JWoy/Dabek99/desidera.htm

  1. Wysłuchaj muzycznej wersji utworu: https://www.youtube.com/watch?v=WF4ZQrbx7JU (inne tłumaczenie tego tekstu).
  2. Napisz, czy ten tekst można nazwać uniwersalnym? Uzasadnij w kilku zdaniach swoją opinię (wyślij).
  3. Zapisz własną wersję „Desideraty”, czyli wskazówek, jak żyć (Min. 10 zdań jako praca domowa - wyślij).

 

TEMAT 2: Wiesze polskich noblistów.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o polskich poetach nagrodzonych Nagrodą Nobla (podręcznik s. 343/344.)
  2. Przeczytaj wiersze (podręcznik s. 345-346).
  3. Zastanów się, który z nich podoba Ci się najbardziej (będziemy omawiać je na lekcji).
  4. Zapisz w zeszycie jako pracę domową zad. 4/347 – napisz opowiadanie zgodnie z poleceniem. Min. 180 wyrazów (można na komputerze) i wyślij. Pamiętaj o elementach świata przedstawionego, opisach, dialogach itp. Pracę będę sprawdzać na ocenę.

TEMAT 3:

ZADANIA DLA UCZNIA: Zdania pojedyncze – utrwalenie wiadomości przed sprawdzianem.

  1. Powtórz sobie definicje wszystkich cz. Zdania.
  2. Zrób w zeszycie wykresy następujących zdań (zapisz części zdania i części mowy, jakimi zostały wyrażone:
  • Badacze literatury bardzo długo przypisywali autorstwo „Bogurodzicy” świętemu Wojciechowi.
  • Pierwsza rękopiśmienna wersja „Bogurodzicy” powstała w XV w.
  • Późniejsza wersja pieśni liczyła czternaście zwrotek.
  • Polscy pisarze często nawiązywali w swoich utworach do tekstu „Bogurodzicy”.

 


KLASA 6D

TEMAT 1: Nie bądź ludożercą! - Tadeusz Różewicz “List do ludożerców”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wiersz T. Różewicza “List do ludożerców” - podręcznik str. 316.
  2. Określ, kim są bohaterowie wiersza. Opisz postępowanie “ludożerców”.
  3. Napisz list do “współczesnych ludożerców”. Niech będzie protestem przeciwko znieczulicy.

TEMAT 2: O czym powinien pamiętać każdy przemawiający?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z praktycznymi wskazówkami dla przemawiającego- podręcznik str. 321.
  2. Zaplanuj i zredaguj przemówienie, które mógłbyś wygłosić podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego. Napisz wypowiedź wg planu- wskazówki w zad.2 a, b na str. 321.
  3. Przemówienie będziesz mógł przeczytać także na konsultacjach.

TEMAT 3: Dedykacja i podziękowanie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje dotyczące dedykacji i podziękowań- podręcznik str. 322- 323.
  2. Napisz dedykację dołączoną do prezentu wręczanego z okazji urodzin babci lub dziadka albo rocznicy ślubu rodziców.
  3. Napisz podziękowania z okazji zakończenia roku szkolnego dla wybranych pracowników szkoły. Pamiętaj o odpowiednim stylu.
  4. Przypominam o prezentacji lektury (8-10.06.).

KLASA 6E

TEMAT 1: Piszemy dedykacje i podziękowania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj temat na str. 322 i 323 w podręczniku.
  2. Zapoznaj się z budową dedykacji i podziękowania. Przeczytaj uważnie ćw. 1 i ćw. 2.
  3. Napisz dedykację dołączoną do prezentu wręczanego z okazji urodzin babci lub dziadka.
  4. Napisz podziękowania dla Twojego ulubionego nauczyciela z okazji zakończenia roku szkolnego.

TEMAT 2: Codzienność tematem sztuki - wiersz "Buty artysty".

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wyszukaj informacje o Vincencie van Goghu. Zapisz krótką notatkę
  2. Obejrzyj uważnie obraz na str. 325 w podręczniku. Odpowiedz na pytania ćw. 2. str. 324 – ustnie.
  3. Przeczytaj wiersz “Buty artysty” str. 325 w podręczniku.
  4. Wykonaj ćw. 5 str. 325. Praca do wyboru.

TEMAT 3: Dobra książka inspiruje.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Czytanie komiksu zamieszczonego w podręczniku na str. 326.
  2. Wprowadzenie pojęcia “adaptacja” str. 331 w podręczniku.
  3. Książka czy komiks? Przygotowanie argumentów do dyskusji.

KLASA 6F

TEMAT 1: Nie bądź ludożercą! - Tadeusz Różewicz “List do ludożerców”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wiersz T. Różewicza “List do ludożerców” - podręcznik str. 316.
  2. Określ, kim są bohaterowie wiersza. Opisz postępowanie “ludożerców”.
  3. Napisz list do “współczesnych ludożerców”. Niech będzie protestem przeciwko znieczulicy.

TEMAT 2: O czym powinien pamiętać każdy przemawiający?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z praktycznymi wskazówkami dla przemawiającego- podręcznik str. 321.
  2. Zaplanuj i zredaguj przemówienie, które mógłbyś wygłosić podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego. Napisz wypowiedź wg planu- wskazówki w zad.2 a, b na str. 321.
  3. Przemówienie będziesz mógł przeczytać także na konsultacjach.

TEMAT 3: Dedykacja i podziękowanie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje dotyczące dedykacji i podziękowań- podręcznik str. 322- 323.
  2. Napisz dedykację dołączoną do prezentu wręczanego z okazji urodzin babci lub dziadka albo rocznicy ślubu rodziców.
  3. Napisz podziękowania z okazji zakończenia roku szkolnego dla wybranych pracowników szkoły. Pamiętaj o odpowiednim stylu.
  4. Przypominam o prezentacji lektury (8-10.06.).

KLASA 6G

TEMAT 1: Nie bądź ludożercą! Tadeusz Różewicz “List do ludożerców”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zadanie wstępne – wypisz “w słoneczku” skojarzenia z wyrazem ludożerca.
  2. Przeczytaj wiersz Tadeusza Różewicza pt. “List do ludożerców” – podręcznik, s. 316.
  3. Kim są ludożercy w wierszu? Opisz ich postępowanie.
  4. Obejrzyj klip do wiersza: https://www.youtube.com/watch?v=m1ey0dNdQ20&feature=youtu.be
  5. Napisz list do współczesnych ludożerców (na lekcji).

TEMAT 2: Husaria – duma Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Podsumowanie treści zawartych w rozdziale “Zanurzeni w historii”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst pt. “Skrzydlaci jeźdźcy” – podręcznik, s. 318.
  2. Sprawdź siebie – wykonaj polecenia 1-10 na stronie 319.

TEMAT 3: Piszemy dedykacje i podziękowania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj “niebieskie ramki” – podręcznik, s. 322, 323.
  2. Budowa dedykacji i podziękowania (przykłady na s. 322, 323).
  3. Zredaguj jedną z trzech dedykacji, którą mógłbyś umieścić:
    • w książce kucharskiej dla mamy
    • na płycie z muzyką dla swojej koleżanki
    • w przewodniku po Paryżu dla wujka turysty.

KLASA 6H

TEMAT 1: O tym, jak Czerwony Kapturek niósł babci kilogram śledzi matjasów.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst „Czerwony Kapturek” (podręcznik s. 356).
  2. 1, 2/361 – omówienie podczas lekcji.
  3. Obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=ON8WoBgp8sI
  4. 3/362 zrób w zeszycie, wyślij (opisane i wyraźne zdjęcie).

TEMAT 2: Zdania złożone – utrwalenie wiadomości.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wskazówkę dot. wykresów zdań (podręcznik s. 346), przypomnij sobie wcześniejsze informacje nt. zdań złożonych.
  2. Zapisz w zeszycie zad. 4, 5/346. (wyślij).

TEMAT 3: Zdania złożone – wykresy - utrwalenie wiadomości.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zrób ćwiczenia do rozdziału Zdanie złożone. Wykres (ćwiczenia s. 107).
  2. Przygotuj się do sprawdzianu z ww. zagadnień.