KLASA 7A

TEMAT 1: Mowa zależna i niezależna. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z informacją na temat mowy zależnej i niezależnej - podręcznik strona 264. 
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str.95-97. 

TEMAT 2: Gatunki epickie. Powieść fantasy. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij cechy charakterystyczne utworów epickich. 
  2. Zapoznaj się z informacją nt. lteratury fantasy – podr. Str.280. 
  3. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 99-101. 

TEMAT 3: Opis sytuacji. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z informacją na temat opisu sytuacji - podręcznik str. 290. 
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 105-106.  

Na przesłanie wykonanych zadań czekam do końca tygodnia. Jeżeli bierzesz udział w e-lekcjach, nie wykonuj wyżej wymienionych ćwiczeń. 

 

KLASA 7B 

TEMAT 1Czy przesłanie wiersza Edwarda Stachury jest aktualne do dziś? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Odczytanie wiersza “Ite missa est i określenie nadawcy i odbiorcy wypowiedzi oraz sytuacji lirycznej. 
  2. Krótkie zapoznanie z życiorysem Edwarda Stachury. Zapisanie krótkiej notatki biograficznej. 
  3. Głośne czytanie nauczyciela. 
  4. Słuchanie tekstu utworu w wykonaniu zespołu „Stare Dobre Małżeństwo”. 
  5. Odczytanie przesłania utworu. 
  6. Interpretacja treści plakatów str. 347. 

TEMAT 2: Jak przemawiać, aby odnieść zamierzony skutek? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj informację z podręcznika, str.280-281- Co to jest przemówienie? 
  2. Napisz tekst przemówienia, który chciałbyś wygłosić do rówieśników podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego. 
  3. Opracuj przemówienie według zasad dla przemawiającego: 

Dokładnie przemyśl i zaplanuj wypowiedź, tzn. ustal temat oraz zanotuj, o czym i w jakiej kolejności będziesz mówić. 

Dostosuj treść wypowiedzi i sposób przemawiania do okoliczności i odbiorców. 

Zastosuj odpowiednie środki stylistyczne, dzięki którym odbiorcy skupią uwagę na twojej wypowiedzi, np. Bezpośrednie zwroty do adresatów (drodzy nauczyciele, rodzice, koledzy) wypowiedzenia, wykrzyknikowe, zdania pytające lub rozkazujące. 

Dopasuj barwę i natężenie głosu do treści wypowiedzi, kontroluj mimikę i gesty, które powinny dopełnić komunikat. 

Zwróć uwagę na poprawną wymowę oraz odpowiednie tempo mówienia.   

  1. Przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji (czwartek 4.06) na MicrosoftTeams. 

TEMAT 3: Wygłaszamy przemówienie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Prezentacja i ocena przygotowanych przez uczniów przemówień na aplikacji Microsoft Teams. 

 

KLASA 7C 

TEMAT 1: Jak przemawiać, aby odnieść zamierzony skutek? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj informację z podręcznika, str.280-281-Co to jest przemówienie? 
  • Napisz tekst przemówienia, który chciałbyś wygłosić do rówieśników podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego. 
  1. Opracuj przemówienie według zasad dla przemawiającego:
  • Dokładnie przemyśl i zaplanuj wypowiedź, tzn. ustal temat oraz zanotuj, o czym i w jakiej kolejności będziesz mówić. 
  • Dostosuj treść wypowiedzi i sposób przemawiania do okoliczności i odbiorców. 
  • Zastosuj odpowiednie środki stylistyczne, dzięki którym odbiorcy skupią uwagę na twojej wypowiedzi, np. Bezpośrednie zwroty do adresatów (drodzy nauczyciele, rodzice, koledzy) wypowiedzenia, wykrzyknikowe, zdania pytające lub rozkazujące. 
  • Dopasuj barwę i natężenie głosu do treści wypowiedzi, kontroluj mimikę i gesty, które powinny dopełnić komunikat. 
  • Zwróć uwagę na poprawną wymowę oraz odpowiednie tempo mówienia.  
  1. Przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji (czwartek 4.06) na Microsoft Teams. 

TEMAT 2: Wygłaszamy przemówienie.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Prezentacja i ocena przygotowanych przez uczniów przemówień na aplikacji Microsoft Teams. 

TEMAT 3: Wszystko, co musisz wiedzieć o imiesłowach. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 282,284 w podręczniku. 
  2. Obejrzyj trzy filmiki o imiesłowach i sposobach poprawnego ich użycia na stronie: http://imieslowy.edu.pl//. Świetna zabawa, a jednocześnie bardzo przystępne wyjaśnienie, czym są imiesłowy i do czego służą. Na podstawie obejrzanych filmów możesz wykonać krótką notatkę w zeszycie. 
  3. Wykonaj w zeszycie ćw. 2 str. 283. 

KLASA 7D 

TEMAT 1: Czy przesłanie wiersza Edwarda Stachury jest aktualne do dziś? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Odczytanie wiersza “Ite missa est” i określenie nadawcy i odbiorcy wypowiedzi oraz sytuacji lirycznej. 
  2. Krótkie zapoznanie z życiorysem Edwarda Stachury. Zapisanie krótkiej notatki biograficznej. 
  3. Głośne czytanie nauczyciela. 
  4. Słuchanie tekstu utworu w wykonaniu zespołu „Stare Dobre Małżeństwo”. 
  5. Odczytanie przesłania utworu. 
  6. Interpretacja treści plakatów str. 347. 

 

TEMAT 2: Jak przemawiać, aby odnieść zamierzony skutek?  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj informację z podręcznika, str.280-281- Co to jest przemówienie? 
  2. Napisz tekst przemówienia, który chciałbyś wygłosić do rówieśników podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego. 
  3. Opracuj przemówienie według zasad dla przemawiającego: 

Dokładnie przemyśl i zaplanuj wypowiedź, tzn. ustal temat oraz zanotuj, o czym i w jakiej kolejności będziesz mówić. 

Dostosuj treść wypowiedzi i sposób przemawiania do okoliczności i odbiorców. 

Zastosuj odpowiednie środki stylistyczne, dzięki którym odbiorcy skupią uwagę na twojej wypowiedzi, np. Bezpośrednie zwroty do adresatów (drodzy nauczyciele, rodzice, koledzy) wypowiedzenia, wykrzyknikowe, zdania pytające lub rozkazujące. 

Dopasuj barwę i natężenie głosu do treści wypowiedzi, kontroluj mimikę i gesty, które powinny dopełnić komunikat. 

Zwróć uwagę na poprawną wymowę oraz odpowiednie tempo mówienia.   

Przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji (czwartek 4.06) na Microsoft Teams. 

 

TEMAT 3: Wygłaszamy przemówienie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Prezentacja i ocena przygotowanych przez uczniów przemówień na aplikacji Microsoft Teams. 

 

KLASA 7E 

TEMAT 1: Jak przemawiać, aby odnieść zamierzony skutek? 

ZADANIA DLA UCZNIA:  

  1. Przeczytaj informację z podręcznika, str. 280- Co to jest przemówienie? 
  • Napisz tekst przemówienia, który chciałbyś wygłosić do rówieśników podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego. 
  1. Opracuj przemówienie według zasad dla przemawiającego:
  • Dokładnie przemyśl i zaplanuj wypowiedź, tzn. ustal temat oraz zanotuj, o czym i w jakiej kolejności będziesz mówić. 
  • Dostosuj treść wypowiedzi i sposób przemawiania do okoliczności i odbiorców. 
  • Zastosuj odpowiednie środki stylistyczne, dzięki którym odbiorcy skupią uwagę na twojej wypowiedzi, np. Bezpośrednie zwroty do adresatów (drodzy nauczyciele, rodzice, koledzy) wypowiedzenia, wykrzyknikowe, zdania pytające lub rozkazujące. 
  • Dopasuj barwę i natężenie głosu do treści wypowiedzi, kontroluj mimikę i gesty, które powinny dopełnić komunikat. 
  • Zwróć uwagę na poprawną wymowę oraz odpowiednie tempo mówienia.  
  1. Przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji (czwartek 4.06) na Microsoft Teams. 

TEMAT 2: Wygłaszamy przemówienie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Prezentacja i ocena przygotowanych przez uczniów przemówień na aplikacji Microsoft Teams. 

TEMAT 3: Wszystko, co musisz wiedzieć o imiesłowach. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 282,284 w podręczniku. 
  2. Obejrzyj trzy filmiki o imiesłowach i sposobach poprawnego ich użycia na stronie: http://imieslowy.edu.pl//. Świetna zabawa, a jednocześnie bardzo przystępne wyjaśnienie, czym są imiesłowy i do czego służą. Na podstawie obejrzanych filmów możesz wykonać krótką notatkę w zeszycie. 
  3. Wykonaj w zeszycie ćw. 2 str. 283.