KLASA 7A
TEMAT 1: Mowa zależna i niezależna.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacją na temat mowy zależnej i niezależnej - podręcznik strona 264.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str.95-97.
TEMAT 2: Gatunki epickie. Powieść fantasy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij cechy charakterystyczne utworów epickich.
- Zapoznaj się z informacją nt. lteratury fantasy – podr. Str.280.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 99-101.
TEMAT 3: Opis sytuacji.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacją na temat opisu sytuacji - podręcznik str. 290.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 105-106.
Na przesłanie wykonanych zadań czekam do końca tygodnia. Jeżeli bierzesz udział w e-lekcjach, nie wykonuj wyżej wymienionych ćwiczeń.
KLASA 7B
TEMAT 1: Czy przesłanie wiersza Edwarda Stachury jest aktualne do dziś?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Odczytanie wiersza “Ite missa est” i określenie nadawcy i odbiorcy wypowiedzi oraz sytuacji lirycznej.
- Krótkie zapoznanie z życiorysem Edwarda Stachury. Zapisanie krótkiej notatki biograficznej.
- Głośne czytanie nauczyciela.
- Słuchanie tekstu utworu w wykonaniu zespołu „Stare Dobre Małżeństwo”.
- Odczytanie przesłania utworu.
- Interpretacja treści plakatów str. 347.
TEMAT 2: Jak przemawiać, aby odnieść zamierzony skutek?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informację z podręcznika, str.280-281- Co to jest przemówienie?
- Napisz tekst przemówienia, który chciałbyś wygłosić do rówieśników podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego.
- Opracuj przemówienie według zasad dla przemawiającego:
Dokładnie przemyśl i zaplanuj wypowiedź, tzn. ustal temat oraz zanotuj, o czym i w jakiej kolejności będziesz mówić.
Dostosuj treść wypowiedzi i sposób przemawiania do okoliczności i odbiorców.
Zastosuj odpowiednie środki stylistyczne, dzięki którym odbiorcy skupią uwagę na twojej wypowiedzi, np. Bezpośrednie zwroty do adresatów (drodzy nauczyciele, rodzice, koledzy) wypowiedzenia, wykrzyknikowe, zdania pytające lub rozkazujące.
Dopasuj barwę i natężenie głosu do treści wypowiedzi, kontroluj mimikę i gesty, które powinny dopełnić komunikat.
Zwróć uwagę na poprawną wymowę oraz odpowiednie tempo mówienia.
- Przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji (czwartek 4.06) na MicrosoftTeams.
TEMAT 3: Wygłaszamy przemówienie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Prezentacja i ocena przygotowanych przez uczniów przemówień na aplikacji Microsoft Teams.
KLASA 7C
TEMAT 1: Jak przemawiać, aby odnieść zamierzony skutek?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informację z podręcznika, str.280-281-Co to jest przemówienie?
- Napisz tekst przemówienia, który chciałbyś wygłosić do rówieśników podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego.
- Opracuj przemówienie według zasad dla przemawiającego:
- Dokładnie przemyśl i zaplanuj wypowiedź, tzn. ustal temat oraz zanotuj, o czym i w jakiej kolejności będziesz mówić.
- Dostosuj treść wypowiedzi i sposób przemawiania do okoliczności i odbiorców.
- Zastosuj odpowiednie środki stylistyczne, dzięki którym odbiorcy skupią uwagę na twojej wypowiedzi, np. Bezpośrednie zwroty do adresatów (drodzy nauczyciele, rodzice, koledzy) wypowiedzenia, wykrzyknikowe, zdania pytające lub rozkazujące.
- Dopasuj barwę i natężenie głosu do treści wypowiedzi, kontroluj mimikę i gesty, które powinny dopełnić komunikat.
- Zwróć uwagę na poprawną wymowę oraz odpowiednie tempo mówienia.
- Przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji (czwartek 4.06) na Microsoft Teams.
TEMAT 2: Wygłaszamy przemówienie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Prezentacja i ocena przygotowanych przez uczniów przemówień na aplikacji Microsoft Teams.
TEMAT 3: Wszystko, co musisz wiedzieć o imiesłowach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 282,284 w podręczniku.
- Obejrzyj trzy filmiki o imiesłowach i sposobach poprawnego ich użycia na stronie: http://imieslowy.edu.pl//. Świetna zabawa, a jednocześnie bardzo przystępne wyjaśnienie, czym są imiesłowy i do czego służą. Na podstawie obejrzanych filmów możesz wykonać krótką notatkę w zeszycie.
- Wykonaj w zeszycie ćw. 2 str. 283.
KLASA 7D
TEMAT 1: Czy przesłanie wiersza Edwarda Stachury jest aktualne do dziś?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Odczytanie wiersza “Ite missa est” i określenie nadawcy i odbiorcy wypowiedzi oraz sytuacji lirycznej.
- Krótkie zapoznanie z życiorysem Edwarda Stachury. Zapisanie krótkiej notatki biograficznej.
- Głośne czytanie nauczyciela.
- Słuchanie tekstu utworu w wykonaniu zespołu „Stare Dobre Małżeństwo”.
- Odczytanie przesłania utworu.
- Interpretacja treści plakatów str. 347.
TEMAT 2: Jak przemawiać, aby odnieść zamierzony skutek?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informację z podręcznika, str.280-281- Co to jest przemówienie?
- Napisz tekst przemówienia, który chciałbyś wygłosić do rówieśników podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego.
- Opracuj przemówienie według zasad dla przemawiającego:
Dokładnie przemyśl i zaplanuj wypowiedź, tzn. ustal temat oraz zanotuj, o czym i w jakiej kolejności będziesz mówić.
Dostosuj treść wypowiedzi i sposób przemawiania do okoliczności i odbiorców.
Zastosuj odpowiednie środki stylistyczne, dzięki którym odbiorcy skupią uwagę na twojej wypowiedzi, np. Bezpośrednie zwroty do adresatów (drodzy nauczyciele, rodzice, koledzy) wypowiedzenia, wykrzyknikowe, zdania pytające lub rozkazujące.
Dopasuj barwę i natężenie głosu do treści wypowiedzi, kontroluj mimikę i gesty, które powinny dopełnić komunikat.
Zwróć uwagę na poprawną wymowę oraz odpowiednie tempo mówienia.
Przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji (czwartek 4.06) na Microsoft Teams.
TEMAT 3: Wygłaszamy przemówienie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Prezentacja i ocena przygotowanych przez uczniów przemówień na aplikacji Microsoft Teams.
KLASA 7E
TEMAT 1: Jak przemawiać, aby odnieść zamierzony skutek?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informację z podręcznika, str. 280- Co to jest przemówienie?
- Napisz tekst przemówienia, który chciałbyś wygłosić do rówieśników podczas uroczystości z okazji zakończenia roku szkolnego.
- Opracuj przemówienie według zasad dla przemawiającego:
- Dokładnie przemyśl i zaplanuj wypowiedź, tzn. ustal temat oraz zanotuj, o czym i w jakiej kolejności będziesz mówić.
- Dostosuj treść wypowiedzi i sposób przemawiania do okoliczności i odbiorców.
- Zastosuj odpowiednie środki stylistyczne, dzięki którym odbiorcy skupią uwagę na twojej wypowiedzi, np. Bezpośrednie zwroty do adresatów (drodzy nauczyciele, rodzice, koledzy) wypowiedzenia, wykrzyknikowe, zdania pytające lub rozkazujące.
- Dopasuj barwę i natężenie głosu do treści wypowiedzi, kontroluj mimikę i gesty, które powinny dopełnić komunikat.
- Zwróć uwagę na poprawną wymowę oraz odpowiednie tempo mówienia.
- Przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji (czwartek 4.06) na Microsoft Teams.
TEMAT 2: Wygłaszamy przemówienie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Prezentacja i ocena przygotowanych przez uczniów przemówień na aplikacji Microsoft Teams.
TEMAT 3: Wszystko, co musisz wiedzieć o imiesłowach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 282,284 w podręczniku.
- Obejrzyj trzy filmiki o imiesłowach i sposobach poprawnego ich użycia na stronie: http://imieslowy.edu.pl//. Świetna zabawa, a jednocześnie bardzo przystępne wyjaśnienie, czym są imiesłowy i do czego służą. Na podstawie obejrzanych filmów możesz wykonać krótką notatkę w zeszycie.
- Wykonaj w zeszycie ćw. 2 str. 283.


