Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.


KLASA 8A

TEMAT 1: Naprawić świat. Satyry Ignacego Krasickiego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznam się z satyrami I. Krasickiego.
  2. Lekcja z e-podręcznika
  3. Lektura z Lektury.gov.pl
  4. Materiał dodatkowy
  5. Uczeń po lekcji zna cechy satyry jako gatunku, zna treść oraz rozumie przesłanie satyry “Zona modna”, formułuje samodzielne refleksje na temat aktualności i ponadczasowości satyry I. Krasickiego.

 

TEMAT 2: Przypomnienie wiadomości przed egzaminem.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Kliknij w poniższy link.
  2. https://view.genial.ly/5c2a60080eeafa309dc0a129/interactive-content-odsumiwanie-wiadomosci-klasa-8
  3. Materiał zawiera przypomnienie wiadomości z dziedzin: słowotwórstwa, składni, części mowy, lektur, budowy rozprawki, budowy wiersza.
  4. Po analizie tego materiału zanotuj te informacje, których jeszcze nie opanowałeś/ opanowałaś.
  5. Zadanie na ocenę: wybierz cztery zadania z zaproponowanych, wykonaj je. Odpowiedzi odeślij do 05.06.2020r. W zadaniach otwartych wymagam co najmniej 5 zdań.

 

TEMAT 3: Powtórka przed egzaminem – A. Mickiewicz “Pan Tadeusz”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zadania: - wysłuchaj wykładów o epopei
  2. youtube.com/watch?v=u8x_V5fvsQc
  3. youtube.com/watch?v=5q-xLOPYunw
  4. youtube.com/watch?v=YCcLnmRP67A
  5. youtube.com/watch?v=na-zAlSISW4
  6. Zanotuj informacje, które są dla Ciebie nowe lub warte zapamiętania.

KLASA 8B

TEMAT 1: Powtórka przed egzaminem.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj ćwiczenia z podręcznika (ćw. 1 – str. 273, 4,7,8 – str. 275 i 9-14 – str. 276)

 

TEMAT 2: Dramat, Gatunki dramatyczne.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij cechy dramatu oraz gatunki dramatyczne.
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 74-77.

TEMAT 3: Archaizm

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij, czym jest archaizm.
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 78-79.

Na przesłanie wykonanych prac czekam do końca tygodnia. Jeżeli bierzesz udział w e-lekcjach, nie wykonuj wyżej wymienionych ćwiczeń.


KLASA 8C

TEMAT 1: Odczytanie nawiązań biblijnych kluczem do zrozumienia wiersza Piotra Macierzyńskiego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z historią powstania OBOZU AUSCHWITZ: http://auschwitz.org/historia/kl-auschwitz-birkenau/
  2. Przeczytaj wiersz P. Macierzyńskiego pt.,,Stworzenie KL Auschwitz” podręcznik, str.267. Wykonaj pisemnie ćw. 2 a, b w podręczniku ( podr.268).
  3. Zinterpretuj metaforyczny sens utworu. Porównaj stworzenie świata Biblii ze światem stwarzanym w Auschwitz. Pisemnie wyjaśnij na czym polega kontrast między nimi.

 

TEMAT 2: Opis i interpretacja obrazu W. Wereszczagina.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Obejrzyj dokładnie obraz umieszczony w podręczniku, str. 269.
  2. Wymień elementy umieszczone na poszczególnych planach obrazu, dopisz do nich cechy, określenia.
  3. Zapoznaj się ze znaczeniem słowa apoteoza (podręcznik, s.269).
  4. Zredaguj notatkę interpretacyjną na temat obrazu w zeszycie.

TEMAT 3: Sprawdź siebie – indywidualna praca z tekstem.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj po cichu tekst znajdujący się w podr. 273-274, a następnie wykonaj samodzielnie zadania 1-14, znajdujące się pod tekstem. ODPOWIEDZI ZAPISZ W ZESZYCIE.

KLASA 8D

TEMAT 1: O pisarstwie w krzywym zwierciadle.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj w podręczniku tekst pt. ,,Talki w wielkim mieście” (P322)
  2. Wykonaj w zeszycie ćw. 2 (P 2/324)
  3. Zredaguj fragment wspomnień (P 4/324).

TEMAT 2: Między poezja a malarstwem.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wybierz dowolny obraz zamieszczony w podręczniku na str. 306. Napisz w punktach własne refleksje lub pytania związane z tym dziełem (min. 5 punktów).
  2. Przeczytaj wiersz związany z wybranym obrazem - podręcznik str. 307
  3. Zinterpretuj wybrany tekst poetycki, wyjaśnij (pisemnie) w jaki sposób łączy się z obrazem, napisz jaki jest przekaz utworu literackiego.

TEMAT 3: Co o własnej pracy mówią malarze?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj w podręczniku teksty: Michał Anioł Buonarroti i List do brata (P 281 P 282)
  2. Wyjaśnij kim byli artyści, o których jest mowa w tekstach - sporządź krótkie notki biograficzne.
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia: P 1, 2, 4b, 5/284.

KLASA 8E

TEMAT 1: Artysta kreator

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wiersz W. Szymborskiej “Radość pisania” podręcznik str.279
  2. Zrób w zeszycie notatkę o autorce wiersza.
  3. Wykonaj polecenia 1.i 2. str.280

TEMAT 2: Artyści o swojej pracy

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika str.281-284
  2. Wpisz do zeszytu notatki biograficzne o poznanych artystach
  3. Wykonaj w zeszycie polecenia do 1-6 str. 284.

TEMAT 3: Nowe życie obrazów van Gogha

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Obejrzyj zwiastun filmu

https://www.youtube.com/watch?v=1n1RFgapVq0

  1. Przeczytaj tekst str. 285-287.
  2. Wykonaj polecenia 2-4 str. 287