Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
KLASA 8A
TEMAT 1: Naprawić świat. Satyry Ignacego Krasickiego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznam się z satyrami I. Krasickiego.
- Lekcja z e-podręcznika
- Lektura z Lektury.gov.pl
- Materiał dodatkowy
- Uczeń po lekcji zna cechy satyry jako gatunku, zna treść oraz rozumie przesłanie satyry “Zona modna”, formułuje samodzielne refleksje na temat aktualności i ponadczasowości satyry I. Krasickiego.
TEMAT 2: Przypomnienie wiadomości przed egzaminem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Kliknij w poniższy link.
- https://view.genial.ly/5c2a60080eeafa309dc0a129/interactive-content-odsumiwanie-wiadomosci-klasa-8
- Materiał zawiera przypomnienie wiadomości z dziedzin: słowotwórstwa, składni, części mowy, lektur, budowy rozprawki, budowy wiersza.
- Po analizie tego materiału zanotuj te informacje, których jeszcze nie opanowałeś/ opanowałaś.
- Zadanie na ocenę: wybierz cztery zadania z zaproponowanych, wykonaj je. Odpowiedzi odeślij do 05.06.2020r. W zadaniach otwartych wymagam co najmniej 5 zdań.
TEMAT 3: Powtórka przed egzaminem – A. Mickiewicz “Pan Tadeusz”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zadania: - wysłuchaj wykładów o epopei
- youtube.com/watch?v=u8x_V5fvsQc
- youtube.com/watch?v=5q-xLOPYunw
- youtube.com/watch?v=YCcLnmRP67A
- youtube.com/watch?v=na-zAlSISW4
- Zanotuj informacje, które są dla Ciebie nowe lub warte zapamiętania.
KLASA 8B
TEMAT 1: Powtórka przed egzaminem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj ćwiczenia z podręcznika (ćw. 1 – str. 273, 4,7,8 – str. 275 i 9-14 – str. 276)
TEMAT 2: Dramat, Gatunki dramatyczne.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij cechy dramatu oraz gatunki dramatyczne.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 74-77.
TEMAT 3: Archaizm
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij, czym jest archaizm.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 78-79.
Na przesłanie wykonanych prac czekam do końca tygodnia. Jeżeli bierzesz udział w e-lekcjach, nie wykonuj wyżej wymienionych ćwiczeń.
KLASA 8C
TEMAT 1: Odczytanie nawiązań biblijnych kluczem do zrozumienia wiersza Piotra Macierzyńskiego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z historią powstania OBOZU AUSCHWITZ: http://auschwitz.org/historia/kl-auschwitz-birkenau/
- Przeczytaj wiersz P. Macierzyńskiego pt.,,Stworzenie KL Auschwitz” podręcznik, str.267. Wykonaj pisemnie ćw. 2 a, b w podręczniku ( podr.268).
- Zinterpretuj metaforyczny sens utworu. Porównaj stworzenie świata Biblii ze światem stwarzanym w Auschwitz. Pisemnie wyjaśnij na czym polega kontrast między nimi.
TEMAT 2: Opis i interpretacja obrazu W. Wereszczagina.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Obejrzyj dokładnie obraz umieszczony w podręczniku, str. 269.
- Wymień elementy umieszczone na poszczególnych planach obrazu, dopisz do nich cechy, określenia.
- Zapoznaj się ze znaczeniem słowa apoteoza (podręcznik, s.269).
- Zredaguj notatkę interpretacyjną na temat obrazu w zeszycie.
TEMAT 3: Sprawdź siebie – indywidualna praca z tekstem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj po cichu tekst znajdujący się w podr. 273-274, a następnie wykonaj samodzielnie zadania 1-14, znajdujące się pod tekstem. ODPOWIEDZI ZAPISZ W ZESZYCIE.
KLASA 8D
TEMAT 1: O pisarstwie w krzywym zwierciadle.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj w podręczniku tekst pt. ,,Talki w wielkim mieście” (P322)
- Wykonaj w zeszycie ćw. 2 (P 2/324)
- Zredaguj fragment wspomnień (P 4/324).
TEMAT 2: Między poezja a malarstwem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wybierz dowolny obraz zamieszczony w podręczniku na str. 306. Napisz w punktach własne refleksje lub pytania związane z tym dziełem (min. 5 punktów).
- Przeczytaj wiersz związany z wybranym obrazem - podręcznik str. 307
- Zinterpretuj wybrany tekst poetycki, wyjaśnij (pisemnie) w jaki sposób łączy się z obrazem, napisz jaki jest przekaz utworu literackiego.
TEMAT 3: Co o własnej pracy mówią malarze?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj w podręczniku teksty: Michał Anioł Buonarroti i List do brata (P 281 P 282)
- Wyjaśnij kim byli artyści, o których jest mowa w tekstach - sporządź krótkie notki biograficzne.
- Wykonaj w zeszycie ćwiczenia: P 1, 2, 4b, 5/284.
KLASA 8E
TEMAT 1: Artysta kreator
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz W. Szymborskiej “Radość pisania” podręcznik str.279
- Zrób w zeszycie notatkę o autorce wiersza.
- Wykonaj polecenia 1.i 2. str.280
TEMAT 2: Artyści o swojej pracy
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst z podręcznika str.281-284
- Wpisz do zeszytu notatki biograficzne o poznanych artystach
- Wykonaj w zeszycie polecenia do 1-6 str. 284.
TEMAT 3: Nowe życie obrazów van Gogha
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Obejrzyj zwiastun filmu
https://www.youtube.com/watch?v=1n1RFgapVq0
- Przeczytaj tekst str. 285-287.
- Wykonaj polecenia 2-4 str. 287