Edukacja przedszkolna

Zwierzęta duże i małe

  • Zwierzęta z całego świata. Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez wprowadzenie znaku „ – „. Przeliczanie zwierząt, zapisywanie odejmowania. Wykluczanie ze zbioru, odszukiwanie zwierzęcia, które nie pasuje do pozostałych. Rysowanie zwierzęcia zgodnie z instrukcją. Wysłuchanie opowiadania (opowiadanie „Zwierzęta małe i duże” – plik pdf) i rozmowa na temat jego treści. Wskazywanie różnic między osą, a pszczołą.
  • Z wizytą w zoo. Zapoznanie się ze zwierzętami żyjącymi w zoo. Dzielenie nazw zwierząt na sylaby i głoski. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania kontynentów na mapie. Tworzenie kolekcji zwierząt na podstawie mapy świata. Szukanie informacji o tym gdzie naturalnie żyją zwierzęta z zoo oraz miejsca na mapie, odpowiedniego kontynentu dla zwierząt. Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów-zabawa w kasę w zoo.
  • Świat zwierząt w Polsce. Wdrażanie do samodzielnego poszukiwania informacji
    o zwierzętach w różnych źródłach (książki, ilustracje, albumy). Rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach, nazywanie zwierząt, określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej. Pisanie wyrazów po śladzie. Utrwalenie informacji o zwierzętach, które żyją dziko
    w Polsce. Rozmowa na temat parków narodowych w Polsce i ich symboli. Odnajdywanie na mapie symboli parków narodowych.
  • Groźni mieszkańcy polskich lasów. Zabawa „kim jestem”- rodzinna zabawa
    w pokazywanie/ naśladowanie poznanych zwierząt bez wydawania dźwięków
    i odgadywanie. Poznanie zasad bezpiecznego poruszanie się po lesie. Odszukanie sylwetek zwierząt (roślinożernych- sarna, jeleń, zając, wiewiórka, dzik; drapieżników- wilk, lis, kuna, borsuk, sowa). Rozmowa na temat zwierząt leśnych i tego co jedzą. Ustalenie zasad jakich powinniśmy przestrzegać w lesie, gdy zobaczymy dzikie zwierzę. Odpowiadanie na pytanie- co się może stać jak spotkamy w lesie dzikie zwierzę?
  • Nieznajome zwierzę. Utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas kontaktu
    z nieznajomymi zwierzętami; poszerzanie zasobu słownictwa o pojęcia związane
    z pierwszą pomocą. Oglądanie w albumach/internecie różnych ras psów. Nazywanie psów rasowych. Oglądanie ras psów nierasowych. Odgadywanie do jakich ras są podobne. Dyskusja na temat: Czy pies jest przyjacielem człowieka? Jeśli tak, to
    w jakich sytuacjach? Zastanowienie się w jaki sposób należy dbać o psa.

 

Zadania do wykonania: 

  • Praca plastyczna- plan zoo. Rysowanie na papierze (najlepiej większy format niż kartka A4) wybiegów dla zwierząt, basenu dla hipopotama, małpiarnię i inne miejsca, które znajdują się w zoo. Rysowanie zwierząt lub wydrukowanie ich sylwetek
    i umieszczenie na planie zoo.
  • 35a, KP4.35b
  • 38a- kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie
  • 36a, KP4.36b
  • KZ 78-79
  • 37a, KP4.38b
  • KP4.37b
  • „Moje zwierzątko”- przestrzenna praca plastyczna. Zebranie takich materiałów  jak: rajstopy, gumki recepturki, wata/ wypełniacz do maskotek, mazaki, papier kolorowy, klej, nożyczki,  wstążki, druciki kolorowe. Zastanowić się jak z zebranych przedmiotów zrobić psa, kota lub inne zwierzątko. Po zebraniu pomysłów stworzyć wybrane zwierzątko z zebranych materiałów.

Język angielski

  • Fruits and vegetables. Powtórzenie nazw owoców i wprowadzenie nazw warzyw (broccoli, cabbage, carrot, cucumber, onion, potato, tomato) z pomocą filmiku. Ćwiczenie wyrażania opinii o owocach i warzywach, I like…
  • Fruits and vegetables. Przypomnij sobie z filmikiem nazwy owoców i warzyw oraz formułę: I like…

 

Zadania do wykonania:

  • Friuts and vegetables. Posłuchaj filmiku i powtarzaj nazwy owoców i warzyw:

https://www.youtube.com/watch?v=utwgf_G91Eo

Powiedz jakie owoce i warzywa lubisz: I like…

Wykonaj kartę pracy nr 1- Wytnij owoce i warzywa, nazwij te które poznałeś i przyklej na odpowiedni koszyk.

  • Fruits and vegetables. Powtórz nazwy owoców i warzyw z filmikiem z ostatnich zajęć:

https://www.youtube.com/watch?v=utwgf_G91Eo

Wykonaj kartę pracy nr 2- Nazwij owoce i warzywa, które znasz. Zakreśl czerwoną kredką owoce, a zieloną warzywa.

Zajęcia umuzykalniające

Zabawa rytmiczna pt. „Jeże”. https://www.youtube.com/watch?v=4XPgOLV-5ls