WORKOUT DLA DZIECI KLAS 0 ORAZ 1-3
ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄCE SIŁĘ I WYTRZYMAŁOŚĆ MIĘŚNIOWĄ
Przed ćwiczeniami wykonujemy krótką rozgrzewkę ok.5 min.
Ćwiczenia w formie obwodu ćwiczebnego, wykonywane przez 1 minutę, po czym następuje 30 sekund przerwy: odpoczynek i przejście do następnej stacji (ćwiczenia).
„Workout” – zerówki i klasy 1 – dzieci wybierają sobie 5 ćwiczeń i wykonują je dwa razy (dwa obwody), klasy 2 – 3 – dzieci wybierają sobie 7 ćwiczeń i wykonują je dwa razy (dwa obwody).
Stacja I – wzmacnianie siły mięśni brzucha. W leżeniu tyłem (na plecach) z ugiętymi nogami, naprzemianstronne unoszenie nogi.
Stacja II – wzmacnianie siły mięśni kończyn górnych. W podporze przodem bieg w miejscu, tzw. bieg górski (stosować podpór na całych dłoniach).
Stacja III– wzmacnianie siły mięśni kończyn dolnych. Na podłodze rozkładamy równolegle do siebie pięć przedmiotów (odstęp między nimi ok. 0,5 m). Dziecko wykonuje podskoki obunóż w przód nad przedmiotami w jedną i drugą stronę.
Stacja IV– wzmacnianie siły mięśni grzbietu (odcinek piersiowy kręgosłupa) oraz kończyn górnych. Leżenie przodem (czyli na brzuchu) naprzeciwko rodzica w odległości ok. 1,5 m. Uczeń unosi klatkę piersiową i ręce, chwyta maskotkę, którą rzuca do niego rodzic. Następnie dziecko odrzuca do rodzica.
Stacja V– wzmacnianie siły mięśni pośladkowych. Leżenie przodem ( na brzuchu) przed krzesłem, ręce trzymają się nogi krzesła , nogi dziecka wyprostowane, na wysokości stawów skokowych leży bardzo blisko gumowa piłka średniej wielkości, lub inny przedmiot. Dziecko odrywa od podłogi złączone nogi i przenosi je nad piłką, za każdym razem dotykając podłogi raz z prawej, raz z lewej strony.
Stacja VI– wzmacnianie siły mięśni kończyn górnych. Dziecko w pozycji tzw. pająka (podpór tułowia tyłem z oderwaniem bioder od podłogi) „czworakuje” po mieszkaniu.
Stacja VII– wzmacnianie siły mięśni brzucha. Rowerek w leżeniu tyłem.
Stacja VIII – wzmacnianie siły mięśni kończyn dolnych. Przysiad, wyskok w górę.

Stacja IX– wzmacnianie siły mięśni grzbietu (odcinek piersiowy kręgosłupa). Leżenie przodem (na brzuchu), stopy zaczepione, np. o kanapę, ręce zgięte w stawach łokciowych. Po jednej stronie ręki znajduje się pięć lekkich przedmiotów. Zadaniem dziecka jest oderwać tułów i ręce od podłoża i przenieść pojedynczo przedmioty na drugą stronę.


