PONIEDZIAŁEK 11.05.     LATANIE, FRUWANIE 

1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Przeczytaj razem z nauczycielem teksty do tematu i ciekawostki przygotowane przez nauczyciela.. Pamiętaj o prawidłowej intonacji i znakach przestankowych.

4.Obejrzyj i przeczytaj komiks o Dedalu i Ikarze.

5.Obejrzyj prezentację o ciekawych wynalazkach Leonardo da Vinci dotyczących latania - przygotowaną przez nauczyciela.

6.Uzupełnij ćwiczenia na stronach 27 i 28 pod kierunkiem nauczyciela – podpisz ilustracje, pisz wyrazy ułożone z sylab. Za każdym razem sprawdź wykonana pracę z filmikiem po wyłączeniu pauzy.

7.Czytaj cicho ze zrozumieniem i sprawdzaj czy rozumiesz to co czytasz.

8.Pośpiewaj przy konstruowaniu pojazdu latającego „Mucha w mucholocie” Aida

https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

Praca samodzielna:

A jak już było o lataniu to wiedźmy też latają, wykonajcie kolorowankę matematyczną ze strony 58 – dodatkowe kserowanki.

No i oczywiście pochwal się zdjęciem swojego pojazdu latającego wykonanego z dostępnych Ci materiałów np. klocki, papier, rolki, patyczki itp.

 

WTOREK 12.05. ŚWIAT Z LOTU PTAKA

1.Przygotuj do pracy ćwiczenia matematyczne oraz zeszyt w linie.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Wysłuchaj opowiadania czytanego przez nauczyciela „Od czegoś trzeba zacząć” Piotra Olszówki.

4.Oceń postawę bohaterów opowiadania.

5.Pomyśl o możliwych formach wspierania osób będących w potrzebie.

6.Obejrzyj prezentację o wyglądzie świata z „lotu ptaka”.

7.Wysłuchaj opowiadania nauczyciela o nielotach w świecie ptaków na podstawie prezentacji multimedialnej przygotowanej specjalnie dla Ciebie.

8.Pracuj razem z nauczycielem nad zrozumieniem pojęcia „porównania”. Wykonaj serię ćwiczeń. Wytłumacz jak rozumiesz zaprezentowane porównania.

9.Przepisz początki porównań i uzupełnij według własnego pomysłu. Sprawdź poprawność wykonania ćwiczenia.

10.Posłuchaj opowiadania nauczyciela na temat dawnych sposobów ważenia.

11.Rozwiązuj razem z nauczycielem zadania tekstowe proste i złożone związane z ważeniem.

Praca samodzielna:

Wpisz porównania do zeszytu w linie

Wykonaj ćwiczenia w matematyce str. 46 i 47

Zadanie dla dociekliwych – do wykonania w zeszycie od matematyki

Znajdź w domu coś co ma największą i najmniejszą wagę  (waga musi być zapisana na etykiecie, opakowaniu).- napisz co to jest i jaka jest waga

Poszukaj na opakowaniach różnych jednostek wag-wypisz przykłady do zeszytu.

Oceniam dzisiaj tylko zadanie dla chętnych. Kto ma ochotę pobawić się w detektywa zapraszam do zabawy!

 

Pamiętaj o ruchu, propozycje ćwiczeń mają rodzice w linkach do zajęć ruchowych.

Pamiętaj o codziennym spotkaniu w Aplikacji Teams – do usłyszenia i zobaczenia.

 

ŚRODA 13.05.MIĘDZY NAMI W KLASIE 

1.Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia w linię, zeszyt w linię i ćwiczenia w kratkę oraz kserówki.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Czytaj z nauczycielem opowiadanie „Świnka” Zofii Staneckiej.

4.Sprawdź czy zrozumiałeś czytany tekst rozwiązując test z cichego czytania ze zrozumieniem.

5.Sprawdż poprawność wykonania tej części pracy samodzielnej.

6.Przypomnij sobie, prowadzony przez nauczyciela wiadomości dotyczące rozwijania zdań.

7.Utrwal pisownię czasowników w związku z 1 osobą l.poj. JA oraz 3 osobą l.mn. ON, ONA, ONO.

8.Wyszukaj w tekście opowiadania wyrazów mówiących o wykonywanych czynnościach.

9.Przeczytaj wiersz „Tydzień w szkole”.

10.Rozwiązuj razem z nauczycielem zadania tekstowe proste i złożone na stronach 48 i 49.

11.Sprawdzaj poprawność samodzielnie wykonanych zadań na prezentacji przygotowanej dla Ciebie.

Praca samodzielna

Wykonaj ćwiczenia rachunkowe w kserówkach na stronie 46.

Prześlij tę pracę nauczycielowi.

Przypominam o języku angielskim w aplikacji Teams i naszym codziennym spotkaniu o stałej porze.

CZWARTEK 14.05.   NASZA MAMA CZARODZIEJKA - SPOTKANIE Z LEKTURĄ 

1.Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia  w linie.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Wysłuchaj czytanego przez nauczyciela początku lektury.

4.Sprawdź czy zrozumiałeś wysłuchany tekst rozwiązując quiz.

5.Czytaj razem z nauczycielem kolejny fragment lektury „Jak nasza mama zreperowała księżyc” na stronie 30 i 31 podręcznika.

6.Wykonaj serię ćwiczeń do tego przeczytanego tekstu.

7.Sprawdź poprawność wykonania zadań.

8.Naucz się śpiewać piosenkę „Mama zadumana”.

https://www.youtube.com/watch?v=qNPBWj1hi-s

9.Przypomnij sobie używanie skrótów komputerowych w praktyce.

Ctrl+ A(zaznaczanie), Ctrl+B(pogrubianie), Ctrl+I(pochylanie), Ctrl+U(podkreślanie), Ctrl+ C(kopiowanie), CTRL+V(wklejanie), Ctrl+Z(cofanie ruchu), Ctrl+S(zapisywanie) pisząc podane w prezentacji zdanie.

Praca samodzielna

Wykonaj ćwiczenia na stronach 60 i 61 w „brązowych ćwiczeniach

Ćwicz płynność czytania, czytaj swoją ulubioną książkę.

Wykonaj ćwiczenia rozciągające, relaksujące zgodnie z proponowanymi filmikami.

 

PIĄTEK 15.05.     MOJA MAMA CZARODZIEJKA - DALSZE CZAROWANIE 

1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie, w kratkę oraz zeszyt w linie.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Wysłuchaj fragmentów lektury czytanych dla Ciebie przez nauczyciela.

4 Sprawdź czy zrozumiałeś wysłuchany tekst rozwiązując quiz.

5.Przypomnij sobie i utrwal kolejność wykonywania działań. Pracuj na wybranym dla siebie poziomie, z działaniami łatwiejszymi i działaniami trudniejszymi.

6.Sprawdź poprawność wykonania działań.

7.Wykonaj serię ćwiczeń gimnastycznych opierając się na filmikach przesłanych Ci przez nauczyciela.

Praca samodzielna:

Wykonaj działania rachunkowe na stronie 39 dodatkowych kserówek.

ZADANIA DLA CHCĄCYCH ROZWIJAĆ SWOJE ZAINTERESOWANIA

W zeszłym tygodniu otrzymałeś propozycję ciekawych zadań logicznych. Posłuchaj ich rozwiązania w trakcie oglądania filmiku.

Zmierz się z kolejnymi zadaniami logicznymi, przeprowadzę Cię przez nie na filmiku, który dla Ciebie nagrałam.

  1. Autobusem jadą 2 dziewczynki. Każda z nich ma 2 koszyki. W każdym koszyku znajduje się po 2 kotki. Każda kotka ma po 2 kociaki. 
    Ile nóg jest w autobusie?
  2. Dwóch ojców i dwóch synów postanowiło zjeść jajka na śniadanie. W sumie zjedli ich trzy, każdy zjadł całe jajko.Jak to mogło się stać?
  3. Do dyspozycji masz wiadro mieszczące w sobie 5 litrów wody oraz mniejsze o pojemności 3 litrów. Jak za ich pomocą odmierzyć 1 litr wody? Wody nie możesz wylewać na zewnątrz.