PONIEDZIAŁEK 11.05. LATANIE, FRUWANIE
1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Przeczytaj razem z nauczycielem teksty do tematu i ciekawostki przygotowane przez nauczyciela.. Pamiętaj o prawidłowej intonacji i znakach przestankowych.
4.Obejrzyj i przeczytaj komiks o Dedalu i Ikarze.
5.Obejrzyj prezentację o ciekawych wynalazkach Leonardo da Vinci dotyczących latania - przygotowaną przez nauczyciela.
6.Uzupełnij ćwiczenia na stronach 27 i 28 pod kierunkiem nauczyciela – podpisz ilustracje, pisz wyrazy ułożone z sylab. Za każdym razem sprawdź wykonana pracę z filmikiem po wyłączeniu pauzy.
7.Czytaj cicho ze zrozumieniem i sprawdzaj czy rozumiesz to co czytasz.
8.Pośpiewaj przy konstruowaniu pojazdu latającego „Mucha w mucholocie” Aida
https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc
Praca samodzielna:
A jak już było o lataniu to wiedźmy też latają, wykonajcie kolorowankę matematyczną ze strony 58 – dodatkowe kserowanki.
No i oczywiście pochwal się zdjęciem swojego pojazdu latającego wykonanego z dostępnych Ci materiałów np. klocki, papier, rolki, patyczki itp.
WTOREK 12.05. ŚWIAT Z LOTU PTAKA
1.Przygotuj do pracy ćwiczenia matematyczne oraz zeszyt w linie.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Wysłuchaj opowiadania czytanego przez nauczyciela „Od czegoś trzeba zacząć” Piotra Olszówki.
4.Oceń postawę bohaterów opowiadania.
5.Pomyśl o możliwych formach wspierania osób będących w potrzebie.
6.Obejrzyj prezentację o wyglądzie świata z „lotu ptaka”.
7.Wysłuchaj opowiadania nauczyciela o nielotach w świecie ptaków na podstawie prezentacji multimedialnej przygotowanej specjalnie dla Ciebie.
8.Pracuj razem z nauczycielem nad zrozumieniem pojęcia „porównania”. Wykonaj serię ćwiczeń. Wytłumacz jak rozumiesz zaprezentowane porównania.
9.Przepisz początki porównań i uzupełnij według własnego pomysłu. Sprawdź poprawność wykonania ćwiczenia.
10.Posłuchaj opowiadania nauczyciela na temat dawnych sposobów ważenia.
11.Rozwiązuj razem z nauczycielem zadania tekstowe proste i złożone związane z ważeniem.
Praca samodzielna:
Wpisz porównania do zeszytu w linie
Wykonaj ćwiczenia w matematyce str. 46 i 47
Zadanie dla dociekliwych – do wykonania w zeszycie od matematyki
Znajdź w domu coś co ma największą i najmniejszą wagę (waga musi być zapisana na etykiecie, opakowaniu).- napisz co to jest i jaka jest waga
Poszukaj na opakowaniach różnych jednostek wag-wypisz przykłady do zeszytu.
Oceniam dzisiaj tylko zadanie dla chętnych. Kto ma ochotę pobawić się w detektywa zapraszam do zabawy!
Pamiętaj o ruchu, propozycje ćwiczeń mają rodzice w linkach do zajęć ruchowych.
Pamiętaj o codziennym spotkaniu w Aplikacji Teams – do usłyszenia i zobaczenia.
ŚRODA 13.05.MIĘDZY NAMI W KLASIE
1.Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia w linię, zeszyt w linię i ćwiczenia w kratkę oraz kserówki.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Czytaj z nauczycielem opowiadanie „Świnka” Zofii Staneckiej.
4.Sprawdź czy zrozumiałeś czytany tekst rozwiązując test z cichego czytania ze zrozumieniem.
5.Sprawdż poprawność wykonania tej części pracy samodzielnej.
6.Przypomnij sobie, prowadzony przez nauczyciela wiadomości dotyczące rozwijania zdań.
7.Utrwal pisownię czasowników w związku z 1 osobą l.poj. JA oraz 3 osobą l.mn. ON, ONA, ONO.
8.Wyszukaj w tekście opowiadania wyrazów mówiących o wykonywanych czynnościach.
9.Przeczytaj wiersz „Tydzień w szkole”.
10.Rozwiązuj razem z nauczycielem zadania tekstowe proste i złożone na stronach 48 i 49.
11.Sprawdzaj poprawność samodzielnie wykonanych zadań na prezentacji przygotowanej dla Ciebie.
Praca samodzielna
Wykonaj ćwiczenia rachunkowe w kserówkach na stronie 46.
Prześlij tę pracę nauczycielowi.
Przypominam o języku angielskim w aplikacji Teams i naszym codziennym spotkaniu o stałej porze.
CZWARTEK 14.05. NASZA MAMA CZARODZIEJKA - SPOTKANIE Z LEKTURĄ
1.Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia w linie.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Wysłuchaj czytanego przez nauczyciela początku lektury.
4.Sprawdź czy zrozumiałeś wysłuchany tekst rozwiązując quiz.
5.Czytaj razem z nauczycielem kolejny fragment lektury „Jak nasza mama zreperowała księżyc” na stronie 30 i 31 podręcznika.
6.Wykonaj serię ćwiczeń do tego przeczytanego tekstu.
7.Sprawdź poprawność wykonania zadań.
8.Naucz się śpiewać piosenkę „Mama zadumana”.
https://www.youtube.com/watch?v=qNPBWj1hi-s
9.Przypomnij sobie używanie skrótów komputerowych w praktyce.
Ctrl+ A(zaznaczanie), Ctrl+B(pogrubianie), Ctrl+I(pochylanie), Ctrl+U(podkreślanie), Ctrl+ C(kopiowanie), CTRL+V(wklejanie), Ctrl+Z(cofanie ruchu), Ctrl+S(zapisywanie) pisząc podane w prezentacji zdanie.
Praca samodzielna
Wykonaj ćwiczenia na stronach 60 i 61 w „brązowych ćwiczeniach
Ćwicz płynność czytania, czytaj swoją ulubioną książkę.
Wykonaj ćwiczenia rozciągające, relaksujące zgodnie z proponowanymi filmikami.
PIĄTEK 15.05. MOJA MAMA CZARODZIEJKA - DALSZE CZAROWANIE
1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie, w kratkę oraz zeszyt w linie.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Wysłuchaj fragmentów lektury czytanych dla Ciebie przez nauczyciela.
4 Sprawdź czy zrozumiałeś wysłuchany tekst rozwiązując quiz.
5.Przypomnij sobie i utrwal kolejność wykonywania działań. Pracuj na wybranym dla siebie poziomie, z działaniami łatwiejszymi i działaniami trudniejszymi.
6.Sprawdź poprawność wykonania działań.
7.Wykonaj serię ćwiczeń gimnastycznych opierając się na filmikach przesłanych Ci przez nauczyciela.
Praca samodzielna:
Wykonaj działania rachunkowe na stronie 39 dodatkowych kserówek.
ZADANIA DLA CHCĄCYCH ROZWIJAĆ SWOJE ZAINTERESOWANIA
W zeszłym tygodniu otrzymałeś propozycję ciekawych zadań logicznych. Posłuchaj ich rozwiązania w trakcie oglądania filmiku.
Zmierz się z kolejnymi zadaniami logicznymi, przeprowadzę Cię przez nie na filmiku, który dla Ciebie nagrałam.
- Autobusem jadą 2 dziewczynki. Każda z nich ma 2 koszyki. W każdym koszyku znajduje się po 2 kotki. Każda kotka ma po 2 kociaki.
Ile nóg jest w autobusie? - Dwóch ojców i dwóch synów postanowiło zjeść jajka na śniadanie. W sumie zjedli ich trzy, każdy zjadł całe jajko.Jak to mogło się stać?
- Do dyspozycji masz wiadro mieszczące w sobie 5 litrów wody oraz mniejsze o pojemności 3 litrów. Jak za ich pomocą odmierzyć 1 litr wody? Wody nie możesz wylewać na zewnątrz.


