Poniedziałek 11 maja
Temat: Dbamy o nasze otoczenie.
- język polski / środowisko- przeczytaj opowiadanie „Dwa worki wstydu” podręcznik s. 11. Naucz się pięknie czytać.
- Zastanów się czy Kuba i Antek byli uczciwi?
- Odpowiedz ustnie na pytania z 1- 4.
- W zeszycie wypisz z opowiadania 5 rzeczowników, 5 czasowników, 5 przymiotników
- Rzeczownik : co to, kto to?, Czasownik: co robi?, co się z nim dzieje?, Przymiotnik: jaki, jaka, jakie?, przypominam, że przymiotniki to wyrazy określające rzeczowniki np. kolorowy, wesoła, zielone
- Po przeczytaniu na podstawie tekstu wykonaj w ćwiczeniach s.10
- Obejrzyj film o segregacji
https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ segregujmy
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY bajka proekologiczna
Teraz czas na ortografię, przypomnij sobie zasadę pisowni „rz” po spółgłoskach. Poćwiczymy pisownię po spółgłoskach „g”, „k”.
- Wykonaj z podręcznika s. 10 zad. 2 i 3 w zeszycie
- matematyka – Dodawanie w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego
Przypomnij sobie:
49+5=49+1+4=50+4=54
49+5=40+9+5=40+14=54
- Wybierz dla siebie najlepszy sposób i wykonaj z podręcznika 2 s. 37 (rozpisuj w zeszycie)
- W ćwiczeniach wykonaj 47 (gwiazdka dla chętnych)
- wych. fizyczne – wykonuj przysiady, skłony, pajacyki, chodź na czworakach, ćwicz codziennie 15 minut
Wtorek 12 maja
Temat: Ze starego – nowe.
- język polski / środowisko - przeczytaj wiersz „Marsz do kosza” – podręcznik s. 12 i 13, w jaki sposób można wykorzystać posegregowane śmieci?
- obejrzyj film o segregacji
https://www.youtube.com/watch?v=-dbWWEVl0tA segregacja
- Wykonaj w ćwiczeniach s. 11 ćw. 1 i 2 oraz s.12 ćw. 3 krzyżówkę i ćw.4 s.13
A teraz trochę ortografii
Poznaj zasadę:
„Uje się nie kreskuje, bo się dostaje dwóje w nazwach czynności” :
- np. maluje, gotuje, pracuje
- Wykonaj ćw. 5 (zaznacz końcówkę – uje), wykonaj kropkę
- wych. fizyczne – pajacyki, skłony, przysiady, brzuszki, ćwicz mięśnie brzucha
wykonuj ćwiczenia, popatrz na filmik
Ćwiczenia z koszulką https://www.youtube.com/watch?v=F60Y1eElcsY&t=29s
- plastyka / technika – wykonaj jakąś ciekawą rzecz ze śmieci (butelka plastikowa, karton, itp.), może być robot, ludzik, samochód, domek, jakiś wymyślony przedmiot. Praca do oceny
- matematyka – Dodawanie w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego – ćwiczenia
- Wykonaj w ćwiczeniach s. 48 – w zad.1 ustnie ułóż treść, pytanie, obliczenie i odpowiedź zapisz w ćwiczeniach
- Ćwiczenie 2 wykonaj z zeszycie – rozpisując wybranym sposobem
- Wykonaj ćw. 3 i 4
- Do zeszytu wpisz podane przykłady i rozpisz je wybranym sposobem
46+6=
35+9=
27+8=
64+8=
88+3=
55+9=
78+7=
49+5=
65+7=
83+9=
Praca do oceny
Środa 13 maja
Temat: Dzień odkrywców. Dzień Ziemi.
- język polski / środowisko
- Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ Nie taki prąd straszny
- Przeczytaj w podręczniku s. 14 i 15 - inscenizację „Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny”, powiedz na podstawie tekstu jak dbać o środowisko, czego nie wolno robić?
22 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi. Zastanów się „Dlaczego obchodzimy Światowy Dzień Ziemi? Dlaczego Święto Ziemi jest potrzebne?
- podręcznik s. 14,15 przeczytaj ponownie inscenizację M. Strzałkowskiej „Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny”; (możesz z domownikiem), ćw. 1 - poniżej masz wyjaśnienie niektórych wyrazów, które występują w inscenizacji:
Ukulele – hawajska gitara.
Ekologia – nauka zajmująca się żywymi istotami i ich naturalnym środowiskiem. Ekosystem
– wyodrębniony obszar, np. las, łąka, jezioro, pole, staw, ze wszystkimi znajdującymi się tam
elementami przyrody nieożywionej (kamienie, piasek, woda, ziemia) i ożywionej (rośliny, zwierzęta, grzyby). Dbanie o ekosystem jest bardzo ważne, bo zniszczenie jednego elementu może spowodować zniszczenie całego ekosystemu, np. wyschnięcie stawu spowoduje śmierć żyjących tam ryb i żab, a wtedy bociany nie będą miały czym się odżywiać, zniszczenie owadów na łące spowoduje, że ptaki nie będą miały co jeść.
Dziura ozonowa – zjawisko polegające na zmniejszaniu się ilości ozonu w górnej warstwie
atmosfery (w powietrzu otaczającym Ziemię). Ozon pochłania szkodliwe promieniowanie ultrafioletowe docierające ze Słońca na Ziemię.
Ściółka leśna – warstwa podłoża leśnego utworzona z opadłych liści, igliwia, gałązek, owoców, nasion itp.
Transparent – duża tablica lub pas materiału na drążkach z widocznym z daleka napisem
- Wykonaj w ćwiczeniach s. 14 i 15 - Dzień odkrywców
- muzyka –
- posłuchaj piosenki „Cztery żywioły” https://youtu.be/nC2eTwD0MTA oraz piosenki „Ziemia to wyspa zielona” https://youtu.be/-ZQTnkXpcCA
Piosenkę „Ziemia to wyspa zielona” naucz się na pamięć.
Tekst piosenki:
„Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.”
- matematyka – Odejmowanie w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
- Podręcznik s. 40, pokazano tu sposób obliczania różnicy, czyli odejmowania liczby jednocyfrowej od dwucyfrowej z przekroczeniem progu w zakresie 100; robiliśmy już podobne działania; przypomnij sobie jak odejmowaliśmy od 20 z rozpisywaniem:
14-6=14-4-2=10-2=8
Teraz liczysz tak samo tylko na większych liczbach: (pamiętaj do pełnej dziesiątki w dół)
64-6=64-4-2=60-2=58
- Wykonaj do zeszytu 5 z podręcznika s. 41, działania rozpisuj
- Ćwiczenia s. 49 1 licz w pamięci, w pozostałych rozpisuj
Czwartek 14 maja
Temat: Mój dzień na wsi.
- język polski – przeczytaj opowiadanie „Zwykły, czy niezwykły” podręcznik s.16 i 17 oraz zapoznaj się z tekstem informacyjnym „Zboża na polu” s.18 i 19
- Wykonaj do opowiadania ćwiczenia s. 16 (pamiętaj po spółgłosce „p” piszemy „rz”) oraz 17
- Obejrzyj filmiki – zapoznasz się z różnymi zbożami (pszenica, żyto, owies, kukurydza, jęczmień)
https://www.youtube.com/watch?v=IeBQ2CsejzM
https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg
- Wykonaj w ćwiczeniach s. 18 (rozpoznaj rośliny zbożowe)
- wych. fizyczne - zabawy równoważne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego lub domowego (przejście po rozłożonej na ziemi skakance, przechodzenie przez szarfę sposobem od dołu i od góry i odwrotnie)
- matematyka – Odejmowanie w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego
- Wykonaj do zeszytu podręcznik s. 42 zad. 2 – rozpisuj tak ja na poprzedniej lekcji
- Ćwiczenia s. 50 1, 2, 3
zrz matematyka - Ćwicz odczytywanie godzin i minut na zegarze. Posługuj się wyrażeniami kwadrans, za kwadrans piąta. Wykonaj online zadania z zegarami (matzoo kl. 3 godziny i zegary) oraz szalone liczby.pl
Piątek 15 maja
Temat: Od ziarenka do bochenka
- polski – przeczytaj tekst w podręczniku na s. 20 „Od ziarenka do bochenka”
- Wykonaj zadanie 1, 3, 4 s. 20 (ustnie),
- 2 (w zeszycie napisz odpowiedź na pytanie: Co to jest skansen?, przypomnij sobie naszą wycieczkę)
Czas na ortografię - pisownia wyrazów z „rz” po spółgłoskach, podręcznik s.21
Zapisz w zeszycie na kolorowo zasadę pisowni wyrazów z „rz”.
Po spółgłoskach ch, w, j piszemy „rz”.
- Wykonaj 1 s. 21 do zeszytu
- 2 ustnie
- 3 – zapisz wyrazy do zeszytu, zaznacz na zielono rz, a na niebiesko spółgłoskę po której piszemy rz
- Obejrzyj filmik
https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A Jak powstaje chleb
- Ćwiczenia, zad. 1 s. 19, zadania z kropkami s. 20, zad. 2 s. 20 – ułóż zdania np. Rolnik uprawia zboże na polu.
- Ćwiczenia s. 21 i 22
- matematyka – Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
- Wykonaj z ćwiczeń s. 50 zad. 4 (do zeszytu)
- Z podręcznika wykonaj 43 zad.1 i 2 (do zeszytu)
Przeczytaj książkę J. Grabowskiego „Czarna owieczka” do 17 maja
https://docplayer.pl/51918522-Czarna-owieczka-jan-grabowski.html
„Czarna owieczka” Jan Grabowski


