Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

-------------------------------------------------------------------------------------

 JĘZYK POLSKI – ZADANIA NA TYDZIEŃ OD 11.05.2020 DO 15.05.2020 


KLASA 4A  

TEMAT 1: Poetycko i żartobliwie o geografii Polski. Jan Brzechwa “Globus”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Czy wiesz, co to jest globus? https://pl.wikipedia.org/wiki/Globus 
  2. Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy pt. “Globus” – podręcznik, s. 269. 
  3. Podręcznik, s. 270, polec. 1, 2 a). 
  4. Animacja wiersza: http://cyfrowekursy.pl/pliki/geografia/Globus/globus/globus.html 
  5. Na czym polega żartobliwy charakter tekstu? 
  6. Wejdź w Google Mapshttps://www.google.pl/maps/@51.9537505,19.1343786,6z 
  7. Wyszukaj miasta, rzeki, góry wymienione w wierszu. Pooglądaj zdjęcia. 
  8. Wybierz z wiersza 5 miast i utwórz od nich nazwy mieszkańców. 

TEMAT 2: Cecylia Niewiadomska “Piast” – poznajemy legendę.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj legendę “Piast”  podręcznik, s. 278. 
  2. Ułóż plan obrzędu postrzyżyn (ale nie całego tekstu). 
  3. “Żółta ramka”  podręcznik, s. 281; notatka do zeszytu. 
  4. Praca samodzielna  podręcznik, s. 281, polec. 3 a). Przyślij zdjęcie wykonanego zadania do 15 maja na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl 

UWAGA! Dostaniesz dwie oceny  jedną za wykonane zadanie, drugą za e-mail, który wyślesz ze swojej poczty. Przypomnij sobie zasady, które omawialiśmy na lekcji – co powinno być w temacie e-maila, w jego treści, jak należy podpisać załącznik. Zasady są nadal dostępne na stronie szkoły w plikach do pobrania (w tygodniu 27-30 kwietnia). 

TEMAT 3: Pisownia wyrazów z “ż” niewymiennym. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj legendę “Jak powstało Jezioro Żabie” – podręcznik, s. 282.  
  2. Napisz w zeszycie wyróżnione wyrazy z “ż” niewymiennym. Postaraj się zapamiętać ich jak najwięcej. 
  3. Ustnie – podręcznik, s. 284, polec. 2. 
  4. Zeszyt ćwiczeń, s. 86-88, polec. 1, 2, 5. 

UWAGA! 18 maja zaczynamy omawiać “Pinokia”. 

KLASA 4B 

TEMAT 1: Encyklopedia domowych potworów. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przemyśl odpowiedzi zad. 1/179 oraz zad. 3/181. 
  2. Przeczytaj tekst s. 179-181. 
  3. Zad. 6/181 wykonaj na Teams (“zadania). 

Lektura: zapoznaj się z treścią do 26 maja (wtorek), korzystając, np., z linku:  

http://www.stypendiada.pl/files/Lew,%20czarownica%20i%20stara%20szafa.pdf 

TEMAT 2: Przepis na wyraz. Rodzina wyrazów. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. W podręczniku pracujemy na s. 173-174. 
  2. Do zeszytu wpisz rozwiązanie zad. 4., 5. i 6/174. 
  3. Notatkę przygotujemy w “notesie zajęć”. 

TEMAT 3: Czasem i najbliższym trudno się zrozumieć. “Tajemnica Matyldy”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. W spisie treści podręcznika należy odnaleźć tekst “Tajemnica Matyldy” i przeczytać go. 
  2. Zastanów się, za co cenisz dorosłych? 
  3. Notatka to rozwiązanie zad. 1 b oraz 5 ze str. 178. 

KLASA 4C  

TEMAT 1: Legendy polskie 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 278-280 
  2. Wykonaj polecenie 3a str. 281 
  3. Zapisz w zeszycie czym jest legenda podręcznik str.281 
  4. Wybierz swoja ulubioną polską legendę, którą opowiesz na lekcji. Przygotuj pisemnie plan swojej wypowiedzi. 

TEMAT 2: Opowiadamy legendy  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Na podstawie przygotowanego planu opowiedz ulubioną legendę.  
  2. Poszukaj w Internecie zdjęć, informacji o miejscach, ludziach, o których będziesz opowiadał. 
  3. Umieść adres internetowy (tak, aby był dostępny dla wszystkich) w czacie spotkania. 

TEMAT 3: Jak powstało Jezioro Żabie? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj niezwykle uważnie legendę str. 282-284  
  2. Wykonaj polecenia 2 i 3 str. 284 
  3. Wpisz do zeszytu wyróżnione w tekście wyrazy 

KLASA 4D 

TEMAT 1: Portret ulubieńca. Wiersze pod psem, czyli awantura o psią metrykę” 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiersz s.230-231. 
  2. Wypisz dwóch bohaterów utworu oraz krótko ich scharakteryzuj (ustnie) 
  3. Wypisz atuty psa rasowego i znajdy (forma tabeli) - zapisz, nie wysyłaj. 
  4. Rasowy czy znajda – jakiego psa chciałabyś/chciałbyś mieć. Zapisz swoje przemyślenia (minimum 5 zdań) 

TEMAT 2: Kim są kałużyści? D. Wawiłow “Kałużyści” 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Kliknij w link  
  2. https://view.genial.ly/5e95dbf136fb330dff3c205b/interactive-image-kaluzysci-d-wawilow 
  3. Wykonaj w zeszycie zadanie 4, 5 i 8 z załączonej prezentacji. 

TEMAT 3: Kiedy sen nie chce przyjść... 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiersz J. Ratajczaka “Przed nocą” s. 310 
  2. Jak przygotować się do dobrego snu? - zapisz 5 wskazówek, użyj zdań rozkazujących. 
  3. Narysuj w zeszycie własne wyobrażenie snu.