Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
-------------------------------------------------------------------------------------
JĘZYK POLSKI – ZADANIA NA TYDZIEŃ OD 11.05.2020 DO 15.05.2020
KLASA 4A
TEMAT 1: Poetycko i żartobliwie o geografii Polski. Jan Brzechwa “Globus”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Czy wiesz, co to jest globus? https://pl.wikipedia.org/wiki/Globus
- Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy pt. “Globus” – podręcznik, s. 269.
- Podręcznik, s. 270, polec. 1, 2 a).
- Animacja wiersza: http://cyfrowekursy.pl/pliki/geografia/Globus/globus/globus.html
- Na czym polega żartobliwy charakter tekstu?
- Wejdź w Google Maps: https://www.google.pl/maps/@51.9537505,19.1343786,6z
- Wyszukaj miasta, rzeki, góry wymienione w wierszu. Pooglądaj zdjęcia.
- Wybierz z wiersza 5 miast i utwórz od nich nazwy mieszkańców.
TEMAT 2: Cecylia Niewiadomska “Piast” – poznajemy legendę.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj legendę “Piast” – podręcznik, s. 278.
- Ułóż plan obrzędu postrzyżyn (ale nie całego tekstu).
- “Żółta ramka” – podręcznik, s. 281; notatka do zeszytu.
- Praca samodzielna – podręcznik, s. 281, polec. 3 a). Przyślij zdjęcie wykonanego zadania do 15 maja na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
UWAGA! Dostaniesz dwie oceny – jedną za wykonane zadanie, drugą za e-mail, który wyślesz ze swojej poczty. Przypomnij sobie zasady, które omawialiśmy na lekcji – co powinno być w temacie e-maila, w jego treści, jak należy podpisać załącznik. Zasady są nadal dostępne na stronie szkoły w plikach do pobrania (w tygodniu 27-30 kwietnia).
TEMAT 3: Pisownia wyrazów z “ż” niewymiennym.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj legendę “Jak powstało Jezioro Żabie” – podręcznik, s. 282.
- Napisz w zeszycie wyróżnione wyrazy z “ż” niewymiennym. Postaraj się zapamiętać ich jak najwięcej.
- Ustnie – podręcznik, s. 284, polec. 2.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 86-88, polec. 1, 2, 5.
UWAGA! 18 maja zaczynamy omawiać “Pinokia”.
KLASA 4B
TEMAT 1: Encyklopedia domowych potworów.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przemyśl odpowiedzi zad. 1/179 oraz zad. 3/181.
- Przeczytaj tekst s. 179-181.
- Zad. 6/181 wykonaj na Teams (“zadania).
Lektura: zapoznaj się z treścią do 26 maja (wtorek), korzystając, np., z linku:
http://www.stypendiada.pl/files/Lew,%20czarownica%20i%20stara%20szafa.pdf
TEMAT 2: Przepis na wyraz. Rodzina wyrazów.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- W podręczniku pracujemy na s. 173-174.
- Do zeszytu wpisz rozwiązanie zad. 4., 5. i 6/174.
- Notatkę przygotujemy w “notesie zajęć”.
TEMAT 3: Czasem i najbliższym trudno się zrozumieć. “Tajemnica Matyldy”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- W spisie treści podręcznika należy odnaleźć tekst “Tajemnica Matyldy” i przeczytać go.
- Zastanów się, za co cenisz dorosłych?
- Notatka to rozwiązanie zad. 1 b oraz 5 ze str. 178.
KLASA 4C
TEMAT 1: Legendy polskie
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst z podręcznika str. 278-280
- Wykonaj polecenie 3a str. 281
- Zapisz w zeszycie czym jest legenda podręcznik str.281
- Wybierz swoja ulubioną polską legendę, którą opowiesz na lekcji. Przygotuj pisemnie plan swojej wypowiedzi.
TEMAT 2: Opowiadamy legendy
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Na podstawie przygotowanego planu opowiedz ulubioną legendę.
- Poszukaj w Internecie zdjęć, informacji o miejscach, ludziach, o których będziesz opowiadał.
- Umieść adres internetowy (tak, aby był dostępny dla wszystkich) w czacie spotkania.
TEMAT 3: Jak powstało Jezioro Żabie?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj niezwykle uważnie legendę str. 282-284
- Wykonaj polecenia 2 i 3 str. 284
- Wpisz do zeszytu wyróżnione w tekście wyrazy
KLASA 4D
TEMAT 1: Portret ulubieńca.” Wiersze pod psem, czyli awantura o psią metrykę”
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz s.230-231.
- Wypisz dwóch bohaterów utworu oraz krótko ich scharakteryzuj (ustnie)
- Wypisz atuty psa rasowego i znajdy (forma tabeli) - zapisz, nie wysyłaj.
- Rasowy czy znajda – jakiego psa chciałabyś/chciałbyś mieć. Zapisz swoje przemyślenia (minimum 5 zdań)
TEMAT 2: Kim są kałużyści? D. Wawiłow “Kałużyści”
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Kliknij w link
- https://view.genial.ly/5e95dbf136fb330dff3c205b/interactive-image-kaluzysci-d-wawilow
- Wykonaj w zeszycie zadanie 4, 5 i 8 z załączonej prezentacji.
TEMAT 3: Kiedy sen nie chce przyjść...
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz J. Ratajczaka “Przed nocą” s. 310
- Jak przygotować się do dobrego snu? - zapisz 5 wskazówek, użyj zdań rozkazujących.
- Narysuj w zeszycie własne wyobrażenie snu.


