Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

KLASA 5A

TEMAT 1: Jak uniknąć piekła na ziemi?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Podaj skojarzenia związane z pojęciami: “niebo”, “piekło”. Dopasuj do podanych związków ich wyjaśnienia (zad.2 a) na str. 295).
  2. Przeczytaj tekst M. Malińskiego “O diabełku, który odważył się śmiać” - podręcznik str. 296- 299.
  3. Napisz streszczenie (w 6-8 zdaniach) przeczytanej historii.

TEMAT 2: Czym jest tolerancja?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj opowiadanie G. Kasdepke “Pan Wredzik”- podręcznik str. 300- 301.
  2. Napisz, jakimi określeniami opisałbyś człowieka tolerancyjnego (wykorzystaj słownictwo z ramki w podręczniku na str. 302).
  3. Wykonaj zad. 4 ze str. 302.

TEMAT 3: Dlaczego plakaty społeczne są potrzebne?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przyjrzyj się plakatom w podręczniku na str. 318 i odpowiedz na pytania:
  2. Co pokazują? Do kogo są skierowane? Jaki jest ich cel? Wykorzystaj słownictwo ze str. 318.
  3. Przeczytaj informacje o plakacie społecznym (str. 319) i wykonaj polecenie 3 ze str. 319.

KLASA 5C

TEMAT 1: Nawyki i przyzwyczajenia- kilka słów o zdrowym odżywianiu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst K. Drzewieckiej “Dieta cud, w domu głód” - podręcznik str. 257- 258.
  2. Zapoznaj się z informacjami na temat zdrowego żywienia (str. 258) i napisz, czy całodzienny jadłospis bohatera był zgodny z tymi zasadami.
  3. Wymyśl i zapisz przepis na deser składający się z wybranych zdrowych produktów (wskazówki na str. 259).
  4. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o właściwym odżywianiu, zajrzyj na stronę https://epodreczniki.pl/a/wlasciwe-odzywianie-warunkiem-zdrowia/D15U9awJV

TEMAT 2: Jak streścić tekst?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst J. Dubois “Zadanie domowe”- podręcznik str. 263 - 265.
  2. Wykonaj ustnie zad. 1 ze str. 264, a zad. 4 a ze str. 265 w zeszycie.
  3. Przeczytaj informacje na temat streszczenia (podręcznik str. 265) i napisz streszczenie (maksymalnie 12 zdań) tekstu “Zadanie domowe”.
  4. Pracę- streszczenie- prześlij na adres: j.slopiecka@sp19.edu.gdansk.pl (do piątku 15.05.)

TEMAT 3: Przydawka, czyli określenie rzeczownika w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o przydawce- podręcznik str. 273.
  2. W Ćwiczeniach wykonaj zad. 2, 3, 4 na str. 106 i zad. 5, 6 na str. 107.
  3. Zajrzyj na stronę https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF (zadania wykonaj tylko on-line).

KLASA 5D

TEMAT 1: Uczymy się rysować wykres zdania pojedynczego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje w ramce znajdującej się w podręczniku na stronie 260.
  2. Przyjrzyj się temu, jak należy rysować wykres zdania pojedynczego - podręcznik strona 261.
  3. Wykonaj ćwiczenie 3 podr. Str. 261.

TEMAT 2: Rysujemy wykresy zdań pojedynczych.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj ćwiczenia znajdujące się w zeszycie ćwiczeń str.101-102.

TEMAT 3: Jak streścić tekst?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacją w ramce znajdującej się w podręcznik na stronie 265.
  2. Wykonaj ćwiczenia - zeszyt ćwiczeń strony 103-105.

ZADANIE DO LEKTURY:

Wykonaj prezentację multimedialną, w której zachęcisz swoich rówieśników do przeczytania lektury. Twoja praca powinna składać się z 10 slajdów. Umieść koniecznie imię i nazwisko autora książki oraz jej tytuł, zaprezentuj świat przedstawiony, krótko - ale w sposób interesujący - opowiedz treść książki. Termin nadsyłania prac mija 22 maja. Praca na ocenę za 30%. Powodzenia!


KLASA 5E

TEMAT 1: Świat ludzkich spraw. Frazeologia.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Pracujemy na str. 194-195.
  2. Dominiku, do 19 maja prześlij pracę: “Opowiedz o konkretnej sytuacji, kiedy odczuwasz wdzięczność lub nadużywasz czyjegoś zaufania” (minimum 10 zdań); jeśli współpracujemy w aplikacji, przygotuję polecenie w “zadaniach”.😊

TEMAT 2: Przydawka jako określenie rzeczownika w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją obejrzyj w “notesie zajęć” tematy dotyczące rysowania zdania; przyjrzyj się grupie podmiotu.
  2. Wykonaj w zeszycie zad. 2 A,B/273 oraz 5/273.
  3. Zerknij: https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF

TEMAT 3: Sprawdź siebie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj zad. 2., 4. i 7./192-193.
  2. Z wyrazami: “księżyc, skuter, włączaj, ależ, ósmego, przeczy, uważać, nie, hej!” ułóż spójny tekst. Pamiętaj, że odmienne części mowy mogą zmieniać swe formy.
  3. Do 15 maja wykonaj test w aplikacji (Teams). Dominiku, otrzymasz link (dziennik).

KLASA 5F

TEMAT 1: Skarbiec języka - frazeologizmy z mitologicznym rodowodem.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. .https://view.genial.ly/5e82de62a8bed70dad09e91b/presentation-mitologiczne-zwiazki-frazeologiczne
  2. Powyższy link jest planem pracy lekcji języka polskiego.
  3. Po realizacji zadań z linka wykonaj pisemnie umieszczoną w prezentacji pracę domową.

TEMAT 2: Przydawka jako określenie rzeczownika w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z wiadomościami z podręcznika s. 272.
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń s. 105 –107.
  3. Zapisz w zeszycie w formie zdań pytających swoje wątpliwości na temat przydawki.

TEMAT 3: Okoliczniki informują o drobnych, ale istotnych szczegółach.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Na podstawie ankiety s. 291 (podręcznik) zapisz pytania, na które odpowiadają okoliczniki.
  2. Do pytań dopasuj nazwy okoliczników (lekcja on –line).
  3. https://view.genial.ly/5e6dee1980c12e0fd172f448/horizontal-infographic-lists-czesci-zdania W podanej w linku prezentacji odczytaj informacje na temat okolicznika. Zanotuj nowe informacje.

KLASA 5G

TEMAT 1: Świat ludzkich spraw. Frazeologia

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Pracujemy na str. 194-195.
  2. Jeśli nie pracujesz z nami w aplikacji Teams do 19 maja prześlij pracę: “Opowiedz o konkretnej sytuacji, kiedy odczuwasz wdzięczność lub nadużywasz czyjegoś zaufania” (minimum 10 zdań); jeśli współpracujemy w aplikacji, przygotuję polecenie w “zadaniach”.

TEMAT 2: Przydawka jako określenie rzeczownika w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją obejrzyj w “notesie zajęć” tematy dotyczące rysowania zdania; przyjrzyj się grupie podmiotu.
  2. Wykonaj w zeszycie zad. 2 A,B/273 oraz 5/273.
  3. Zerknij: https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF

TEMAT 3: Sprawdź siebie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj zad. 2., 4. i 7./192-193.
  2. Z wyrazami: “księżyc, skuter, włączaj, ależ, ósmego, przeczy, uważać, nie, hej!” ułóż spójny tekst. Pamiętaj, że odmienne części mowy mogą zmieniać swe formy. 😊
  3. Do 15 maja (godz. 19.00) wykonaj test w aplikacji (Teams).

KLASA 5H

TEMAT 1: Jak streszczać tekst?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Podręcznik, s. 262, “Zadanie wstępne”.
  2. Tekst “Zadanie domowe” – podręcznik, s. 263.
  3. Napisz plan ramowy tekstu “Zadanie domowe”.
  4. Na podstawie planu ramowego napisz streszczenie – każdy punkt planu zamień na 1-2 zdania. Połącz zdania w tekst spójny.
  5. “Żółta ramka” – podręcznik, s. 265.

TEMAT 2: Poznajemy Syzyfa – władcę Koryntu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Jan Parandowski “Syzyf” – podręcznik, s. 268.
  2. Podręcznik, s. 270, polec. 1, 3.
  3. Podręcznik, s. 271, polec. 6.

TEMAT 3: Przydawka, czyli określenie rzeczownika.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 273.
  2. Wykonaj w zeszycie wykres zdania: Moja dobra koleżanka kupiła dzisiaj swojemu bratu ciekawą książkę.
  3. Na wykresie otocz pętlą przydawki.
  4. Zeszyt ćwiczeń, s. 105, polec. 1; s. 107, polec. 5, 6.
  5. Ćwiczenia interaktywne: https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF (wykonaj tylko on-line).

KLASA 5I

TEMAT 1: Przyimek maleńki despota

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wpisz do zeszytu informację o przyimku str. 184
  2. Wykonaj w zeszycie zadanie 3 str.184, odpowiedz na pytanie dlaczego przyimek jest despotą?
  3. Wykonaj zadania ze strony

     https://epodreczniki.pl/a/bez-przyimka-ani-rusz/DNRhSSVkH

      TEMAT 2: W trosce o wspólne dobre

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Obejrzyj plakat w podręczniku str.186
  2. Przygotuj się do odpowiedzi na zadanie 2 str. 187
  3. Wykonaj polecenie 3 str.187 pracę prześlij na adres

     b.dudzinska@sp19.edu.gdansk.pl

TEMAT 3: Nieodmienne części mowy

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wpisz do zeszytu informację o nieodmiennych częściach zdanie (wykrzyknik, partykuła). Skorzystaj z podręcznika str.188,189
  2. Wykonaj zad 5 str.190
  3. Wykonaj zadania na ze strony

        https://epodreczniki.pl/a/forma-bez-zmian---nieodmienne-czesci-mowy/DyfOMz4Iz


KLASA 5J

WEBINAR DLA UCZNIÓW (proszę się zapoznać i zastosować):

Jak odrabiać prace domowe w teams (dla ucznia): https://www.youtube.com/watch?v=8E6Szil26oY

TEMAT 1: Przygotowujemy scenariusz sztuki teatralnej.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij treść treści wybranej (w poprzednim tygodniu) bajki oraz jej problematyki.
  2. Uzupełnij w zeszycie tabelę - karta pracy 5J język polski Scenariusz.

Numer sceny

Co mówią bohaterowie? (uwzględnij również wypowiedź narratora)

Co robią bohaterowie?

Co przedstawia dekoracja?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Napisz, jaki jest morał bajki. Pamiętaj, aby użyć go na końcu twojej sztuki.

TEMAT 2: W teatrze kamishibai.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami o teatrze kamishibai. Możesz skorzystać z linków: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kamishibai, http://malyteatrilustracji.pl/kamishibai-co-to-jest/?v=9b7d173b068d, https://www.youtube.com/watch?v=XbC1YxiPrVw,
  2. Wybierz sposób zaprezentowania bajki, przygotuj dekorację, odtwórców ról - np. kukiełki, pacynki. Wykonaj kilka prób.
  3. Zrób zdjęcia poszczególnych scen, wklej je do jednego pliku i podpisz każde z nich tekstem wypowiadanym przez bohaterów bajki. Na końcu umieść morał. Swoją pracę zapisz w teamsie klasy.
  4. * Wykonaj powyższe zadania, ale zamiast pliku możesz nagrać filmik i zapisać w teamsie klasy.

TEMAT 3: Przydawka, czyli określenie rzeczownika w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku na str. 272 (P 272). Wykonaj w zeszycie ćwiczenie: 1/272.
  2. Przeczytaj i postaraj się zapamiętać informacje z niebieskiej ramki (P273).
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania na stronach 105-107.
  4. Wykonaj ćwiczenia: https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF