KLASA 5A
TEMAT 1: Jak uniknąć piekła na ziemi?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Podaj skojarzenia związane z pojęciami: “niebo”, “piekło”. Dopasuj do podanych związków ich wyjaśnienia (zad.2 a) na str. 295).
- Przeczytaj tekst M. Malińskiego “O diabełku, który odważył się śmiać” - podręcznik str. 296- 299.
- Napisz streszczenie (w 6-8 zdaniach) przeczytanej historii.
TEMAT 2: Czym jest tolerancja?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj opowiadanie G. Kasdepke “Pan Wredzik”- podręcznik str. 300- 301.
- Napisz, jakimi określeniami opisałbyś człowieka tolerancyjnego (wykorzystaj słownictwo z ramki w podręczniku na str. 302).
- Wykonaj zad. 4 ze str. 302.
TEMAT 3: Dlaczego plakaty społeczne są potrzebne?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przyjrzyj się plakatom w podręczniku na str. 318 i odpowiedz na pytania:
- Co pokazują? Do kogo są skierowane? Jaki jest ich cel? Wykorzystaj słownictwo ze str. 318.
- Przeczytaj informacje o plakacie społecznym (str. 319) i wykonaj polecenie 3 ze str. 319.
KLASA 5C
TEMAT 1: Nawyki i przyzwyczajenia- kilka słów o zdrowym odżywianiu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst K. Drzewieckiej “Dieta cud, w domu głód” - podręcznik str. 257- 258.
- Zapoznaj się z informacjami na temat zdrowego żywienia (str. 258) i napisz, czy całodzienny jadłospis bohatera był zgodny z tymi zasadami.
- Wymyśl i zapisz przepis na deser składający się z wybranych zdrowych produktów (wskazówki na str. 259).
- Jeśli chcesz wiedzieć więcej o właściwym odżywianiu, zajrzyj na stronę https://epodreczniki.pl/a/wlasciwe-odzywianie-warunkiem-zdrowia/D15U9awJV
TEMAT 2: Jak streścić tekst?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst J. Dubois “Zadanie domowe”- podręcznik str. 263 - 265.
- Wykonaj ustnie zad. 1 ze str. 264, a zad. 4 a ze str. 265 w zeszycie.
- Przeczytaj informacje na temat streszczenia (podręcznik str. 265) i napisz streszczenie (maksymalnie 12 zdań) tekstu “Zadanie domowe”.
- Pracę- streszczenie- prześlij na adres: j.slopiecka@sp19.edu.gdansk.pl (do piątku 15.05.)
TEMAT 3: Przydawka, czyli określenie rzeczownika w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje o przydawce- podręcznik str. 273.
- W Ćwiczeniach wykonaj zad. 2, 3, 4 na str. 106 i zad. 5, 6 na str. 107.
- Zajrzyj na stronę https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF (zadania wykonaj tylko on-line).
KLASA 5D
TEMAT 1: Uczymy się rysować wykres zdania pojedynczego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje w ramce znajdującej się w podręczniku na stronie 260.
- Przyjrzyj się temu, jak należy rysować wykres zdania pojedynczego - podręcznik strona 261.
- Wykonaj ćwiczenie 3 podr. Str. 261.
TEMAT 2: Rysujemy wykresy zdań pojedynczych.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj ćwiczenia znajdujące się w zeszycie ćwiczeń str.101-102.
TEMAT 3: Jak streścić tekst?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacją w ramce znajdującej się w podręcznik na stronie 265.
- Wykonaj ćwiczenia - zeszyt ćwiczeń strony 103-105.
ZADANIE DO LEKTURY:
Wykonaj prezentację multimedialną, w której zachęcisz swoich rówieśników do przeczytania lektury. Twoja praca powinna składać się z 10 slajdów. Umieść koniecznie imię i nazwisko autora książki oraz jej tytuł, zaprezentuj świat przedstawiony, krótko - ale w sposób interesujący - opowiedz treść książki. Termin nadsyłania prac mija 22 maja. Praca na ocenę za 30%. Powodzenia!
KLASA 5E
TEMAT 1: Świat ludzkich spraw. Frazeologia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pracujemy na str. 194-195.
- Dominiku, do 19 maja prześlij pracę: “Opowiedz o konkretnej sytuacji, kiedy odczuwasz wdzięczność lub nadużywasz czyjegoś zaufania” (minimum 10 zdań); jeśli współpracujemy w aplikacji, przygotuję polecenie w “zadaniach”.😊
TEMAT 2: Przydawka jako określenie rzeczownika w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją obejrzyj w “notesie zajęć” tematy dotyczące rysowania zdania; przyjrzyj się grupie podmiotu.
- Wykonaj w zeszycie zad. 2 A,B/273 oraz 5/273.
- Zerknij: https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF
TEMAT 3: Sprawdź siebie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zad. 2., 4. i 7./192-193.
- Z wyrazami: “księżyc, skuter, włączaj, ależ, ósmego, przeczy, uważać, nie, hej!” ułóż spójny tekst. Pamiętaj, że odmienne części mowy mogą zmieniać swe formy.
- Do 15 maja wykonaj test w aplikacji (Teams). Dominiku, otrzymasz link (dziennik).
KLASA 5F
TEMAT 1: Skarbiec języka - frazeologizmy z mitologicznym rodowodem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- .https://view.genial.ly/5e82de62a8bed70dad09e91b/presentation-mitologiczne-zwiazki-frazeologiczne
- Powyższy link jest planem pracy lekcji języka polskiego.
- Po realizacji zadań z linka wykonaj pisemnie umieszczoną w prezentacji pracę domową.
TEMAT 2: Przydawka jako określenie rzeczownika w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z wiadomościami z podręcznika s. 272.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń s. 105 –107.
- Zapisz w zeszycie w formie zdań pytających swoje wątpliwości na temat przydawki.
TEMAT 3: Okoliczniki informują o drobnych, ale istotnych szczegółach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Na podstawie ankiety s. 291 (podręcznik) zapisz pytania, na które odpowiadają okoliczniki.
- Do pytań dopasuj nazwy okoliczników (lekcja on –line).
- https://view.genial.ly/5e6dee1980c12e0fd172f448/horizontal-infographic-lists-czesci-zdania W podanej w linku prezentacji odczytaj informacje na temat okolicznika. Zanotuj nowe informacje.
KLASA 5G
TEMAT 1: Świat ludzkich spraw. Frazeologia
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pracujemy na str. 194-195.
- Jeśli nie pracujesz z nami w aplikacji Teams do 19 maja prześlij pracę: “Opowiedz o konkretnej sytuacji, kiedy odczuwasz wdzięczność lub nadużywasz czyjegoś zaufania” (minimum 10 zdań); jeśli współpracujemy w aplikacji, przygotuję polecenie w “zadaniach”.
TEMAT 2: Przydawka jako określenie rzeczownika w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją obejrzyj w “notesie zajęć” tematy dotyczące rysowania zdania; przyjrzyj się grupie podmiotu.
- Wykonaj w zeszycie zad. 2 A,B/273 oraz 5/273.
- Zerknij: https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF
TEMAT 3: Sprawdź siebie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zad. 2., 4. i 7./192-193.
- Z wyrazami: “księżyc, skuter, włączaj, ależ, ósmego, przeczy, uważać, nie, hej!” ułóż spójny tekst. Pamiętaj, że odmienne części mowy mogą zmieniać swe formy. 😊
- Do 15 maja (godz. 19.00) wykonaj test w aplikacji (Teams).
KLASA 5H
TEMAT 1: Jak streszczać tekst?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Podręcznik, s. 262, “Zadanie wstępne”.
- Tekst “Zadanie domowe” – podręcznik, s. 263.
- Napisz plan ramowy tekstu “Zadanie domowe”.
- Na podstawie planu ramowego napisz streszczenie – każdy punkt planu zamień na 1-2 zdania. Połącz zdania w tekst spójny.
- “Żółta ramka” – podręcznik, s. 265.
TEMAT 2: Poznajemy Syzyfa – władcę Koryntu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Jan Parandowski “Syzyf” – podręcznik, s. 268.
- Podręcznik, s. 270, polec. 1, 3.
- Podręcznik, s. 271, polec. 6.
TEMAT 3: Przydawka, czyli określenie rzeczownika.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 273.
- Wykonaj w zeszycie wykres zdania: Moja dobra koleżanka kupiła dzisiaj swojemu bratu ciekawą książkę.
- Na wykresie otocz pętlą przydawki.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 105, polec. 1; s. 107, polec. 5, 6.
- Ćwiczenia interaktywne: https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF (wykonaj tylko on-line).
KLASA 5I
TEMAT 1: Przyimek maleńki despota
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wpisz do zeszytu informację o przyimku str. 184
- Wykonaj w zeszycie zadanie 3 str.184, odpowiedz na pytanie dlaczego przyimek jest despotą?
- Wykonaj zadania ze strony
https://epodreczniki.pl/a/bez-przyimka-ani-rusz/DNRhSSVkH
TEMAT 2: W trosce o wspólne dobre
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Obejrzyj plakat w podręczniku str.186
- Przygotuj się do odpowiedzi na zadanie 2 str. 187
- Wykonaj polecenie 3 str.187 pracę prześlij na adres
b.dudzinska@sp19.edu.gdansk.pl
TEMAT 3: Nieodmienne części mowy
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wpisz do zeszytu informację o nieodmiennych częściach zdanie (wykrzyknik, partykuła). Skorzystaj z podręcznika str.188,189
- Wykonaj zad 5 str.190
- Wykonaj zadania na ze strony
https://epodreczniki.pl/a/forma-bez-zmian---nieodmienne-czesci-mowy/DyfOMz4Iz
KLASA 5J
WEBINAR DLA UCZNIÓW (proszę się zapoznać i zastosować):
Jak odrabiać prace domowe w teams (dla ucznia): https://www.youtube.com/watch?v=8E6Szil26oY
TEMAT 1: Przygotowujemy scenariusz sztuki teatralnej.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij treść treści wybranej (w poprzednim tygodniu) bajki oraz jej problematyki.
- Uzupełnij w zeszycie tabelę - karta pracy 5J język polski Scenariusz.
|
Numer sceny |
Co mówią bohaterowie? (uwzględnij również wypowiedź narratora) |
Co robią bohaterowie? |
Co przedstawia dekoracja? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Napisz, jaki jest morał bajki. Pamiętaj, aby użyć go na końcu twojej sztuki.
TEMAT 2: W teatrze kamishibai.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami o teatrze kamishibai. Możesz skorzystać z linków: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kamishibai, http://malyteatrilustracji.pl/kamishibai-co-to-jest/?v=9b7d173b068d, https://www.youtube.com/watch?v=XbC1YxiPrVw,
- Wybierz sposób zaprezentowania bajki, przygotuj dekorację, odtwórców ról - np. kukiełki, pacynki. Wykonaj kilka prób.
- Zrób zdjęcia poszczególnych scen, wklej je do jednego pliku i podpisz każde z nich tekstem wypowiadanym przez bohaterów bajki. Na końcu umieść morał. Swoją pracę zapisz w teamsie klasy.
- * Wykonaj powyższe zadania, ale zamiast pliku możesz nagrać filmik i zapisać w teamsie klasy.
TEMAT 3: Przydawka, czyli określenie rzeczownika w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst w podręczniku na str. 272 (P 272). Wykonaj w zeszycie ćwiczenie: 1/272.
- Przeczytaj i postaraj się zapamiętać informacje z niebieskiej ramki (P273).
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania na stronach 105-107.
- Wykonaj ćwiczenia: https://epodreczniki.pl/a/przydaje-blasku-rzeczownikowi---przydawka/DWFGJ08BF


