Poniższe treści są realizowane podczas 2 jednostek lekcyjnych.
-------------------------------------------------------------------------------------
ĆWICZENIA Z WYSZUKIWANIA INFORMACJI W INTERNECIE
Wszystkie odpowiedzi zapisujemy w edytorze tekstu, formatujemy ładnie całość (czcionki, punktowanie, kolory – aby było atrakcyjne i czytelne), wysyłamy do swoich nauczycieli informatyki do 22.05.2020r. Prosimy o odpowiednie podpisywanie prac!
Ćwiczenie 1.
Odwiedź w Internecie stronę z hasłami poświęconymi komputerom, np. wikipedia, i wpisując kolejno skróty RAM, ROM, CPU, FDD, HDD, SSD, CD, DVD, CRT, LCD, USB, OCR znajdź dla nich wyjaśnienie. Oczywiście chodzi o hasła informatyczne powyżej J
Ćwiczenie 2.
Zajrzyj do serwisu oferującego słowniki i tłumaczenia językowe, odwiedź na przykład http://translate.google.pl/ (znajdziesz tam ponad 65 języków) w którym można zarówno wyszukać obcojęzyczne odpowiedniki polskich słów, jak i przetłumaczyć hasła z innych języków na język polski.
- Sprawdź, jak jest nazywany "komputer" w pięciu różnych językach europejskich.
- Co oznacza hiszpański zwrot "juego de ordenador" ?
- Przetłumacz włoskie "plico" na język polski.
- jakie zwierzę Francuzi nazywają "souris"?
- Każdy Anglik ma kogoś, kogo określa mianem "adviser". Kto to taki ?
- Przetłumacz na język czeski następujące zwroty: "mam pomysł", "stonka ziemniaczana", "wiewiórka".
Ćwiczenie 3.
Znajdź w Internecie i odpowiedz:
- Podaj pełną nazwę skrótu WWW.
- Nazwa polska WWW to?
- Jak nazywają się programy, które potrafią wyświetlać strony WWW?
- Podaj 5 przykładów programów do wyświetlania stron WWW. Którego Ty w domu używasz?
Ćwiczenie 4.
Znajdź w Internecie i odpowiedz:
- Czym się różnią portale (np. pl) od wortali np (np. koty.pl) ?
- Przygotuj odpowiednią tabelkę znajdź i zamieść w niej 6 adresów portali i 6 wortali. Nadaj tabelce atrakcyjny wygląd graficzny.
Ćwiczenie5.
Wymień (wypunktuj) 10 usług internetowych.
Ćwiczenie6.
Napisz co to jest „Fake News” i jak można przed nimi się bronić.


