Wszystkie niezbędne załączniki znajdują się na dole strony.

Propozycje zadań na środę -  15.04.2020r.

Temat: Na polu

  1. Obejrzyj film: YouTube – Wędrówki Skrzata Borówki odc.9- Pole
  2. Powiedz rodzicom, jakie poznałeś ptaki i zwierzęta zamieszkujące pola.
  3. Obejrzyj ilustrację w Podręczniku na s. 58-59 i przeczytaj głośno tekst i podpisy przy
  4. Na polu rolnik uprawia zboża: pszenicę, żyto, kukurydzę, owies i jęczmień. Po co rolnik uprawia zboże?
  5. Z owsa otrzymujemy – płatki owsiane

Z pszenicy i żyta otrzymujemy mąkę, a z niej wypieki typu chleb, bułki, rogale.
Z kukurydzy możemy otrzymać mąkę i płatki.
Z jęczmienia – kaszę jęczmienną.
Słonecznik jest rośliną oleistą i z niej otrzymujemy olej.

  1. Dowiedz się z jakich zbóż pochodzi pieczywo i płatki, które jesz.
  2. A teraz czas na ruch. Kliknij na obrazek pod, którym jest napisane klasa I i rozpocznij ćwiczenia.
  3. https://wordwall.net/pl/community/w-f
  4. Otwórz Ćwiczenia na stronie Wykonaj ćwiczenie 1.
  5. W ćwiczeniu 2 musisz połączyć nazwę roślin hodowanych z produktami, które się z nich otrzymuje. Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałam w punkcie 5.
  6. Ułóż z sylab wyrazy, które będą podpisami do obrazków. Ćwiczenie nr.3
  7. W ćwiczeniu nr 4 musisz wybrać wyrazy z zielonej ramki i zapisać je w odpowiednich liniach. Jest to czytanie ze zrozumieniem. Po wpisaniu wyrazów przeczytaj zdania.
  8. Posłuchaj piosenki YouTube – Pachnąca wiosna – piosenka dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y

  1. Wykonaj Kartę matematyczną nr 1 – utrwalimy odczytywanie godzin na zegarze.

Pamiętaj – krótka wskazówka pokazuje godziny, a długa minuty.

Aby zaznaczyć na zegarze godzinę 7.00, długa wskazówka musi być skierowana na liczbę 12, a krótka wskazówka na cyfrę 7.

  1. Wstań i wykonaj 3 przysiady, 4 podskoki, 5 skłonów. Zrób 15 minut przerwy.
  2. Wykonaj ilustrowany słowniczek z wyrazami z rz i ż – kto może wydrukować fiszki, to na kartkę proszę przykleić tylko obrazki z pełnymi podpisami. Kto nie może wydrukować narysuje te same obrazki i podpisze. Na kartkę wklejamy obrazek z podpisem wędkarz, a obrazek z niepełnym podpisem wędka….. zostawiamy do ćwiczeń. W teczkach macie podobne słowniczki z wyrazami z ó i We wszystkich podpisach popraw na kolorowo rz i ż. Nie musisz zrobić tej pracy dzisiaj. Karta nr 2

Życzę miłego dnia! 


Propozycja zadań na czwartek – 16.04.2020r.

Temat: Na wiejskim podwórku

  1. Wykonaj Kartę matematyczną nr 3 – zadania z treścią.
  2. Poruszaj się przy muzyce. Przypomnij sobie układ taneczny:

YouTube Taniec zygzak ,Wygibasy z naszej klasy, piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

  1. Powiedz na głos nazwy obrazków – karta nr 4
  2. W każdym wyrazie słychać  głoskę „ś”. Jest to głoska miękka, którą zapisujemy na dwa sposoby. Dzisiaj „ś” będzie zmiękczone przez kreseczkę.
  3. Otwórz Ćwiczenie na stronie Obejrzyj dokładnie drukowanie i pisane litery ś i Ś.
  4. Napisz małe i wielkie „ś”,” Ś„ oraz wyrazy z tymi literami.
  5. Następnie wykonaj ćwiczenie 1 – przeczytaj na głos wyrazy. Podkreśl na niebiesko „ś” i podpisz obrazki.
  6. Obejrzyj prezentację” Na wiejskim podwórku”.
  7. Otwórz Podręcznik na stronie Obejrzyj ilustrację. Przeczytaj na głos tekst.
  8. Otwórz mały zeszyt i napisz:

                                             Lekcja  16.04.2020r.

                                             Na wiejskim podwórku

  1. Odpowiedz pełnym zdaniem na pytania:

Co robi struś? Kto nastroszył pióra? Gdzie schował się ślimak?

  1. Zrób sobie 15 minut przerwy.
  2. Otwórz Ćwiczenie na stronie 51 i wykonaj ćwiczenie nr 2. Pokoloruj starannie te przedmioty i zwierzęta, w których nazwie słychać „ś”.
  3. Ułóż z rozsypanki sylabowej zdanie i zapisz je – ćwiczenie nr 3.
  4. Czytanie ze zrozumieniem – uzupełnij zdania wyrazami z ramki- ćwiczenie nr 4.
  5. A teraz czas na ruch. Jestem ciekawa kto wytrwa do końca lekcji.

https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc

YouTube –WF w domu Lekcja 1

  1. Na zakończenie otwórz Kaligrafię na stronie nr 48 i napisz część związaną z „ś”.

Życzę miłej pracy! Wiem, że dacie radę!


Propozycja zadań na piątek- 17.04.2020r.

Temat: Zwierzęta wokół nas

  1. Przeczytaj sylaby z karty nr 5
  2. Otwórz Ćwiczenie na stronie 52, przeczytaj na głos podpisy pod obrazkami.
  3. Wykonaj ćwiczenie nr 1- połącz litery według wzoru i zapisz sylaby.
  4. Wykonaj ćwiczenie nr 2 – podpisz obrazki.
  5. Otwórz Podręcznik na stornie 61 i przeczytaj głośno tekst. Otocz ołówkiem wszystkie wyrazy, w których występuje „si”
  6. Otwórz mały zeszyt, napisz:

                                                    Lekcja 17.04.2020r.

                                                   Zwierzęta wokół nas

  1. Wklej lub narysuj obrazki, podpisz je i pokoloruj – karta nr 6
  2. Posłuchaj piosenki YouTube – Stary Donald farmę miał

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

  1. Otwórz Ćwiczenie na stronie 53 .

    Przygotuj kredkę fioletową, pomarańczową i zieloną. W wyrazach odszukaj sylabę „sia” „sie” i „sio”. Zaznacz na odpowiednie kolory. Następnie zapisz je w odpowiednich miejscach.

  1. Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej i zapisz je – ćwiczenie nr 4 s.53.
  2. Zrób sobie 15 minut przerwy.
  3. Wykonaj kartkówkę, wybierz grupę A lub B – karta matematyczna nr 7

Życzę miłego dnia!