Wszystkie niezbędne załączniki znajdują się na dole strony.
Propozycje zadań na środę - 15.04.2020r.
Temat: Na polu
- Obejrzyj film: YouTube – Wędrówki Skrzata Borówki odc.9- Pole
- Powiedz rodzicom, jakie poznałeś ptaki i zwierzęta zamieszkujące pola.
- Obejrzyj ilustrację w Podręczniku na s. 58-59 i przeczytaj głośno tekst i podpisy przy
- Na polu rolnik uprawia zboża: pszenicę, żyto, kukurydzę, owies i jęczmień. Po co rolnik uprawia zboże?
- Z owsa otrzymujemy – płatki owsiane
Z pszenicy i żyta otrzymujemy mąkę, a z niej wypieki typu chleb, bułki, rogale.
Z kukurydzy możemy otrzymać mąkę i płatki.
Z jęczmienia – kaszę jęczmienną.
Słonecznik jest rośliną oleistą i z niej otrzymujemy olej.
- Dowiedz się z jakich zbóż pochodzi pieczywo i płatki, które jesz.
- A teraz czas na ruch. Kliknij na obrazek pod, którym jest napisane klasa I i rozpocznij ćwiczenia.
- https://wordwall.net/pl/community/w-f
- Otwórz Ćwiczenia na stronie Wykonaj ćwiczenie 1.
- W ćwiczeniu 2 musisz połączyć nazwę roślin hodowanych z produktami, które się z nich otrzymuje. Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałam w punkcie 5.
- Ułóż z sylab wyrazy, które będą podpisami do obrazków. Ćwiczenie nr.3
- W ćwiczeniu nr 4 musisz wybrać wyrazy z zielonej ramki i zapisać je w odpowiednich liniach. Jest to czytanie ze zrozumieniem. Po wpisaniu wyrazów przeczytaj zdania.
- Posłuchaj piosenki YouTube – Pachnąca wiosna – piosenka dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y
- Wykonaj Kartę matematyczną nr 1 – utrwalimy odczytywanie godzin na zegarze.
Pamiętaj – krótka wskazówka pokazuje godziny, a długa minuty.
Aby zaznaczyć na zegarze godzinę 7.00, długa wskazówka musi być skierowana na liczbę 12, a krótka wskazówka na cyfrę 7.
- Wstań i wykonaj 3 przysiady, 4 podskoki, 5 skłonów. Zrób 15 minut przerwy.
- Wykonaj ilustrowany słowniczek z wyrazami z rz i ż – kto może wydrukować fiszki, to na kartkę proszę przykleić tylko obrazki z pełnymi podpisami. Kto nie może wydrukować narysuje te same obrazki i podpisze. Na kartkę wklejamy obrazek z podpisem wędkarz, a obrazek z niepełnym podpisem wędka….. zostawiamy do ćwiczeń. W teczkach macie podobne słowniczki z wyrazami z ó i We wszystkich podpisach popraw na kolorowo rz i ż. Nie musisz zrobić tej pracy dzisiaj. Karta nr 2
Życzę miłego dnia!
Propozycja zadań na czwartek – 16.04.2020r.
Temat: Na wiejskim podwórku
- Wykonaj Kartę matematyczną nr 3 – zadania z treścią.
- Poruszaj się przy muzyce. Przypomnij sobie układ taneczny:
YouTube Taniec zygzak ,Wygibasy z naszej klasy, piosenka dla dzieci, dziecięce hity!
- Powiedz na głos nazwy obrazków – karta nr 4
- W każdym wyrazie słychać głoskę „ś”. Jest to głoska miękka, którą zapisujemy na dwa sposoby. Dzisiaj „ś” będzie zmiękczone przez kreseczkę.
- Otwórz Ćwiczenie na stronie Obejrzyj dokładnie drukowanie i pisane litery ś i Ś.
- Napisz małe i wielkie „ś”,” Ś„ oraz wyrazy z tymi literami.
- Następnie wykonaj ćwiczenie 1 – przeczytaj na głos wyrazy. Podkreśl na niebiesko „ś” i podpisz obrazki.
- Obejrzyj prezentację” Na wiejskim podwórku”.
- Otwórz Podręcznik na stronie Obejrzyj ilustrację. Przeczytaj na głos tekst.
- Otwórz mały zeszyt i napisz:
Lekcja 16.04.2020r.
Na wiejskim podwórku
- Odpowiedz pełnym zdaniem na pytania:
Co robi struś? Kto nastroszył pióra? Gdzie schował się ślimak?
- Zrób sobie 15 minut przerwy.
- Otwórz Ćwiczenie na stronie 51 i wykonaj ćwiczenie nr 2. Pokoloruj starannie te przedmioty i zwierzęta, w których nazwie słychać „ś”.
- Ułóż z rozsypanki sylabowej zdanie i zapisz je – ćwiczenie nr 3.
- Czytanie ze zrozumieniem – uzupełnij zdania wyrazami z ramki- ćwiczenie nr 4.
- A teraz czas na ruch. Jestem ciekawa kto wytrwa do końca lekcji.
https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc
YouTube –WF w domu Lekcja 1
- Na zakończenie otwórz Kaligrafię na stronie nr 48 i napisz część związaną z „ś”.
Życzę miłej pracy! Wiem, że dacie radę!
Propozycja zadań na piątek- 17.04.2020r.
Temat: Zwierzęta wokół nas
- Przeczytaj sylaby z karty nr 5
- Otwórz Ćwiczenie na stronie 52, przeczytaj na głos podpisy pod obrazkami.
- Wykonaj ćwiczenie nr 1- połącz litery według wzoru i zapisz sylaby.
- Wykonaj ćwiczenie nr 2 – podpisz obrazki.
- Otwórz Podręcznik na stornie 61 i przeczytaj głośno tekst. Otocz ołówkiem wszystkie wyrazy, w których występuje „si”
- Otwórz mały zeszyt, napisz:
Lekcja 17.04.2020r.
Zwierzęta wokół nas
- Wklej lub narysuj obrazki, podpisz je i pokoloruj – karta nr 6
- Posłuchaj piosenki YouTube – Stary Donald farmę miał
https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
- Otwórz Ćwiczenie na stronie 53 .
Przygotuj kredkę fioletową, pomarańczową i zieloną. W wyrazach odszukaj sylabę „sia” „sie” i „sio”. Zaznacz na odpowiednie kolory. Następnie zapisz je w odpowiednich miejscach.
- Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej i zapisz je – ćwiczenie nr 4 s.53.
- Zrób sobie 15 minut przerwy.
- Wykonaj kartkówkę, wybierz grupę A lub B – karta matematyczna nr 7
Życzę miłego dnia!
- Ib_ edukacja wczesnoszkolna Na wiejskim podwórku
- klasa Ib _edukacja wczesnoszkolna karta nr 1
- klasa Ib_edukacja wczesnoszkolna karta nr 2
- klasa Ib_ edukacja wczesnoszkolna karta nr 2a
- klasa Ib_edukacja wczesnoszkolna karta nr 3
- klasa Ib_edukacja wczesnoszkolna karta nr 4
- klasa Ib_ edukacja wczesnoszkolna karta nr 5
- klasa Ib_ edukacja wczesnoszkolna karta nr 6
- klasa Ib_ edukacja wczesnoszkolna karta nr 7