Środa – 15.04.2020r.
Temat: Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę niż słyszę.
- Zabawne rymowanki – praca inspirowana wierszem M. Strzałkowskiej „Budki, dudki, bieg i śnieg”. P s. 56
- Ćwiczenia w pisaniu wyrazów z utratą dźwięczności.
- Historyjka znad stawu – tworzenie opowiadania np. Jest już wiosna. Nad stawem robi
się coraz gwarniej. Właśnie nad staw przyszedł paw…
- Inaczej piszę, niż słyszę – ćwiczenia ortograficzne. Z ćw. s. 64 ćw. 1, 2
- Wyodrębnianie wyrazów w liczbie pojedynczej wg podanego wzoru i zapisywanie ich w kolejności alfabetycznej. Z ćw s. 64 ćw. 3, s. 65 ćw. 4, 5
- Ćwiczenia w zamianie formy czasowników w czasie teraźniejszym na czasowniki
w czasie przeszłym. Z ćw s. 63 ćw. 1
- Wiem, jak to napisać – ćwiczenia językowe i ortograficzne. Z ćw s. 63 ćw. 2
- Wiosenny quiz – rozwiązywanie zagadek
- Matematyka - Waga i ważenie – wprowadzenie pojęcia dekagram. PM s. 26 z. 1, 2,
- Poznanie odważników 1 dag, 2 dag, 5 dag, 10 dag, 20 dag, 50 dag, 1 kg, odczytywanie nominałów, porównywanie ich ciężaru M ćw. s. 39 z. 1
- Wprowadzenie pojęcia
- Obliczanie sumy wskazanych odważników, wyrażenia dwumianowane. M ćw. s. 39 z. 2
- Obliczenia wagowe – uzupełnianie obliczeń w układzie tabelarycznym. M ćw. s. 39 z. 3
- Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100
- Codziennie ruszaj się i wykonuj ćwiczenia gimnastyczne z rodzicami i rodzeństwem
Czwartek – 16.04.2020 r.
Radośnie i bezpiecznie
Temat: Mój dobry i zły dzień
- Rozmowa o sytuacjach, które wpływają na nasz nastrój.
- Praca inspirowana wierszem M. Bartkowicza „Czemu, wróbelku?”. P s. 59
- Słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela poprzedzone pytaniem: Jakie powody do radości miał bohater wiersza?
- Odpowiedzi na pytanie poparte cytatami. Ustalenie, czy sytuacje opisane w wierszu wywoływałyby dobry nastrój u wszystkich.
- Rozmowa o tym, dlaczego warto być optymistą (jest szczęśliwy, łatwiej osiąga wyznaczone cele, realizuje marzenia). Z ćw. s. 68 ćw. 1
- Czytanie wiersza z podziałem na role, próba pokazania radości i optymizmu wróbelka za pomocą tonu głosu, intonacji.
- Od rana mam dobry humor – ćwiczenia w określaniu nastroju.
- Wskazanie na rysunkach wyrazu twarzy oddającego obecny nastrój dziecka. Z ćw. s. 68 ćw. 3
- Zaznaczanie określeń związanych z subiektywnym odczuwaniem szczęścia. Pisanie własnych propozycji. Z ćw. s. 68 ćw. 2
- Wspólne tworzenie listy powodów do radości, zapisanie propozycji w zeszytach.
- Sztuka pisania – opowiadania. P s. 60 ćw. 1
- Indywidualne pisanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej – praca w zeszycie
- Pomyślę i rozwiążę – utrwalenie umiejętności praktycznych.
- Odszukanie liczby spełniającej podane warunki (odejmowanie). PM ćw. s. 27 z. 1
- Rozpoznawanie figur geometrycznych na ilustracji. Układanie kwadratów z trójkątów i rysowanie ich w zeszycie. PM ćw. s. 27 z. 2
- Obliczenia wagowe – wyciąganie wniosków na podstawie ilustracji. PM ćw. s. 27 z. 3, 5
- Porównywanie wagi wskazanych produktów i porządkowanie ich od najlżejszego do najcięższego i odwrotnie. M ćw. s. 40 z. 3
- Rozwiązywanie zadań tekstowych: porównywanie ilorazowe, wykorzystanie rysunków schematycznych, obliczenia pieniężne. PM ćw. s. 27 z. 4, M ćw. s. 40 z. 1, 4
- Dodawanie kilku liczb spełniających podany warunek. M ćw. s. 40 z. 2
Ustalenie, jaka jest pojemność wskazanych naczyń – utrwalenie pojęć litr, pół litra, ćwierć litra M ćw. s. 40 z. 5
- Wykonanie komiksu „Mój dobry i zły dzień”.
Piątek – 17.04.2020r.
Temat: Bezpiecznie na rowerze
- Ścieżka rowerowa – rozmowa wprowadzająca do tematu zajęć. P s. 62–63
- Rozmowa o ścieżkach rowerowych, ich oznaczeniu, wyglądzie i użytkownikach.
- Praca inspirowana opowiadaniem W. Widłaka. „Dla kogo ta ścieżka?”.
- Wskazywanie kolejnych wydarzeń w opowiadaniu. Z ćw. s. 69 ćw. 1
- Ćwiczenia w głośnym czytaniu tekstu
- Rower gotowy do jazdy – zasady bezpiecznego poruszania się na drodze.
- Omówienie budowy roweru.
- Wskazanie elementów obowiązkowego wyposażenia
- Omówienie stroju rowerzysty
- Rozmowa na temat niebezpiecznych zachowań podczas jazdy na rowerze i zapisanie notatki Z ćw. s. 69 ćw. 2
- Co było najpierw, a co potem? – ćwiczenia w mówieniu i ćwiczenia ortograficzne.
- Omówienie trasy wycieczki rowerowej przedstawionej na ilustracji z użyciem słów określających następstwo czasowe. P s. 61 ćw. 1
- Przypomnienie zasady pisowni wyrazów z rz po spółgłoskach p, b
- układanie z nimi zdań i zapisywanie ich w zeszycie. P s. 61 ćw. 2
- Matematyka: Wykonujemy działania na coraz większych liczbach – dodawanie w zakresie 100.
- Analiza ilustracji obrazującej dodawanie w obrębie dziesiątki – obliczenia w zakresie 100. PM 28 z. 1
- Ćwiczenia w dodawaniu liczb w zakresie 100 PM 28 z. 2, 3, M ćw. s. 41 z. 1, 2, 4
- Rozwiązywanie zadań tekstowych: uzupełnianie i układanie treści zadań z wykorzystaniem podanych danych, obliczenia kalendarzowe. PM s. 28 z. 4, M ćw. s. 41 z. 3