Środa – 15.04.2020r.

Temat: Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę niż słyszę.

  1. Zabawne rymowanki – praca inspirowana wierszem M. Strzałkowskiej „Budki, dudki, bieg i śnieg”. P s. 56
  2. Ćwiczenia w pisaniu wyrazów z utratą dźwięczności.
  3. Historyjka znad stawu – tworzenie opowiadania np. Jest już wiosna. Nad stawem robi

się coraz gwarniej. Właśnie nad staw przyszedł paw…

  1. Inaczej piszę, niż słyszę – ćwiczenia ortograficzne. Z ćw. s. 64 ćw. 1, 2
  • Wyodrębnianie wyrazów w liczbie pojedynczej wg podanego wzoru i zapisywanie ich w kolejności alfabetycznej. Z ćw s. 64 ćw. 3, s. 65 ćw. 4, 5
  1. Ćwiczenia w zamianie formy czasowników w czasie teraźniejszym na czasowniki

w czasie przeszłym. Z ćw s. 63 ćw. 1

  1. Wiem, jak to napisać – ćwiczenia językowe i ortograficzne. Z ćw s. 63 ćw. 2
  2. Wiosenny quiz – rozwiązywanie zagadek
  3. Matematyka - Waga i ważenie – wprowadzenie pojęcia dekagram. PM s. 26 z. 1, 2,
  • Poznanie odważników 1 dag, 2 dag, 5 dag, 10 dag, 20 dag, 50 dag, 1 kg, odczytywanie nominałów, porównywanie ich ciężaru M ćw. s. 39 z. 1
  • Wprowadzenie pojęcia
  • Obliczanie sumy wskazanych odważników, wyrażenia dwumianowane. M ćw. s. 39 z. 2
  • Obliczenia wagowe – uzupełnianie obliczeń w układzie tabelarycznym. M ćw. s. 39 z. 3
  1. Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100
  2. Codziennie ruszaj się i wykonuj ćwiczenia gimnastyczne z rodzicami i rodzeństwem

Czwartek – 16.04.2020 r.

Radośnie i bezpiecznie

Temat: Mój dobry i zły dzień

  1. Rozmowa o sytuacjach, które wpływają na nasz nastrój.
  2. Praca inspirowana wierszem M. Bartkowicza „Czemu, wróbelku?”. P s. 59
  • Słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela poprzedzone pytaniem: Jakie powody do radości miał bohater wiersza?
  • Odpowiedzi na pytanie poparte cytatami. Ustalenie, czy sytuacje opisane w wierszu wywoływałyby dobry nastrój u wszystkich.
  • Rozmowa o tym, dlaczego warto być optymistą (jest szczęśliwy, łatwiej osiąga wyznaczone cele, realizuje marzenia). Z ćw. s. 68 ćw. 1
  • Czytanie wiersza z podziałem na role, próba pokazania radości i optymizmu wróbelka za pomocą tonu głosu, intonacji.
  1. Od rana mam dobry humor – ćwiczenia w określaniu nastroju.
  • Wskazanie na rysunkach wyrazu twarzy oddającego obecny nastrój dziecka. Z ćw. s. 68 ćw. 3
  • Zaznaczanie określeń związanych z subiektywnym odczuwaniem szczęścia. Pisanie własnych propozycji. Z ćw. s. 68 ćw. 2
  • Wspólne tworzenie listy powodów do radości, zapisanie propozycji w zeszytach.
  1. Sztuka pisania – opowiadania. P s. 60 ćw. 1
  • Indywidualne pisanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej – praca w zeszycie
  1. Pomyślę i rozwiążę – utrwalenie umiejętności praktycznych.
  • Odszukanie liczby spełniającej podane warunki (odejmowanie). PM ćw. s. 27 z. 1
  • Rozpoznawanie figur geometrycznych na ilustracji. Układanie kwadratów z trójkątów i rysowanie ich w zeszycie. PM ćw. s. 27 z. 2
  • Obliczenia wagowe – wyciąganie wniosków na podstawie ilustracji. PM ćw. s. 27 z. 3, 5
  • Porównywanie wagi wskazanych produktów i porządkowanie ich od najlżejszego do najcięższego i odwrotnie. M ćw. s. 40 z. 3
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych: porównywanie ilorazowe, wykorzystanie rysunków schematycznych, obliczenia pieniężne. PM ćw. s. 27 z. 4,  M ćw. s. 40 z. 1, 4
  • Dodawanie kilku liczb spełniających podany warunek. M ćw. s. 40 z. 2

Ustalenie, jaka jest pojemność wskazanych naczyń – utrwalenie pojęć litr, pół litra, ćwierć litra  M ćw. s. 40 z. 5

  1. Wykonanie komiksu „Mój dobry i zły dzień”. 

Piątek – 17.04.2020r.

Temat: Bezpiecznie na rowerze

  1. Ścieżka rowerowa – rozmowa wprowadzająca do tematu zajęć. P s. 62–63
  • Rozmowa o ścieżkach rowerowych, ich oznaczeniu, wyglądzie i użytkownikach.
  1. Praca inspirowana opowiadaniem W. Widłaka. „Dla kogo ta ścieżka?”.
  • Wskazywanie kolejnych wydarzeń w opowiadaniu. Z ćw. s. 69 ćw. 1
  • Ćwiczenia w głośnym czytaniu tekstu
  1. Rower gotowy do jazdy – zasady bezpiecznego poruszania się na drodze.
  • Omówienie budowy roweru.
  • Wskazanie elementów obowiązkowego wyposażenia
  • Omówienie stroju rowerzysty
  • Rozmowa na temat niebezpiecznych zachowań podczas jazdy na rowerze i zapisanie notatki Z ćw. s. 69 ćw. 2
  1. Co było najpierw, a co potem? – ćwiczenia w mówieniu i ćwiczenia ortograficzne.
  • Omówienie trasy wycieczki rowerowej przedstawionej na ilustracji z użyciem słów określających następstwo czasowe. P s. 61 ćw. 1
  • Przypomnienie zasady pisowni wyrazów z rz po spółgłoskach p, b
  • układanie z nimi zdań i zapisywanie ich w zeszycie. P s. 61 ćw. 2
  1. Matematyka: Wykonujemy działania na coraz większych liczbach – dodawanie w zakresie 100.
  • Analiza ilustracji obrazującej dodawanie w obrębie dziesiątki – obliczenia w zakresie 100. PM 28 z. 1
  • Ćwiczenia w dodawaniu liczb w zakresie 100 PM  28 z. 2, 3,  M ćw. s. 41 z. 1, 2, 4
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych: uzupełnianie i układanie treści zadań z wykorzystaniem podanych danych, obliczenia kalendarzowe.  PM s. 28 z. 4, M ćw. s. 41 z. 3