Nasze wiosenne porządki

15 kwietnia

język polski

  • podręcznik s. 51- przeczytaj głośno tekst : „Szafka skarbów”, zad. 1, 2 ustnie
  • ćwiczenia do j. polskiego s. 62 zad.1,  zasada w ramce do zeszytu (na kolorowo), zad.2 pisemnie-całym zdaniem
  • podręcznik  s. 52 zad. 1 ustnie, zadania z kropką-do zeszytu

matematyka

  • podręcznik s.23 zad.1 ustnie, zad. 2, 3, 4 pisemnie

Układamy zdania

16 kwietnia

język polski

  • przypomnij sobie na jakie pytania odpowiadają rzeczowniki i czasowniki
  • zapisz w zeszycie do j. polskiego 5 rzeczowników i 5 czasowników, wybierz 5 z nich i ułóż z nimi zdania
  • tworzenie rodziny wyrazów kurz, porządek, sprzątać np. sprzątać- posprzątać, wysprzątać, posprzątane, wysprzątane, sprzątaczka itp. , zapisz w zeszycie utworzone rodziny wyrazów  Zadania z j. polskiego do oceny

środowisko

  • Wiosenne prace w sadach i ogrodach. Napisz w formie zdań jakie prace wykonujemy wiosną np. Grabimy liście i gałęzie. Przycinamy gałęzie. itp. – co najmniej 3 zdania

matematyka

  • ćwiczenia s. 34, 35 

Groźna woda

17 kwietnia

język polski

  • podręcznik s. 53 opowiadanie „Powódź” - przeczytaj samodzielnie lub poproś kogoś o przeczytanie zad 1, 2, 3, 4 ustnie
  • Sztuka pisania-opowiadanie-podręcznik s. 55 ustnie
  • ćwiczenia s. 63

plastyka

  • ilustracja do wybranego fragmentu opowiadania-farby  Praca do oceny

muzyka

  • śpiewaj poznane piosenki, słuchaj ulubionej muzyki - tańcz i ruszaj się do muzyki          

Dla chętnych - Uratowane zwierzątko-układanie i rysowanie historyjki obrazkowej (komiks). Dzieci wymyślają przygody zwierzątka, które jest w niebezpieczeństwie podczas powodzi i w końcu samodzielnie się ratuje, albo zostaje uratowane.

Codziennie ćwicz po 15 minut, wykonuj podskoki, przysiady, skłony, brzuszki, pajacyki.