4a język polski
TEMAT 1: Co robi? Co się z nim dzieje? Poznajemy czasownik.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pisemnie w zeszycie – podręcznik, s. 237, polec. 1.
- Przeczytaj “niebieskie ramki” – podręcznik, s. 237, 238.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 65, polec. 3 – zrobimy wspólnie podczas spotkania w aplikacji Teams. Kto nie może wziąć udziału w spotkaniu, wykonuje polecenie samodzielnie.
TEMAT 2: Formy czasu i rodzaju czasownika.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “niebieską ramkę” (większą) – podręcznik, s. 239.
- USTNIE – podręcznik, s. 240, polec. 6. Podczas zajęć zapiszemy pełną odmianę jednego czasownika.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 67, polec. 7 – zrobimy wspólnie podczas spotkania w aplikacji Teams. Kto nie może wziąć udziału w spotkaniu, wykonuje polecenie samodzielnie.
4b język polski
TEMAT 1: Porozumienie to podstawa. ”Nowy na podwórku”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z tekstem ujętym w podręczniku s. 222-227 oraz informacją o planie ramowym.
- Wykonaj (w zeszycie) zad. 1/225 oraz odmień przez przypadki “Zielony Pies”.
- Pomyśl, czy zwierzę mogłoby trafić do Twego domu?
TEMAT 2: Wiersze “pod psem”, czyli awantura o psią metrykę.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst, który w podręczniku rozpoczyna się od s. 230.
- W zeszycie zapisz rozwiązanie zad. 3 a, b, c/232
- Oceń zrozumienie tematów, umieszczając na marginesie zeszytu symbol ulubionego zwierzęcia w odpowiednim kolorze (czerwony, zielony, żółty) 😄
4c język polski
TEMAT 1.Poznajemy Mikołajka jego szkołę i przyjaciół
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wpisz do zeszytu czas, miejsce akcji, bohaterów “Mikołajka”
- Zrób w zeszycie tabelę porównująca naszą klasę i klasę Mikołajka
- Zapisz w zeszycie plan opowiadania o wagarach głównego bohatera
TEMAT 2: Przysłówek dzielny towarzysz czasownika
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Jak było na treningu? podręcznik str. 255
- Wpisz do zeszytu definicję
- Wykonaj w zeszycie ćwiczenia 2 str. 255 i 3 str. 256
4d język polski
TEMAT 1: Eksperci o potworach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Odczytaj tekst pt. “Mała encyklopedia domowych potworów” s. 179 –180 (podręcznik)
- Zapoznaj się z załącznikiem umieszczonym na stronie szkoły dla klasy 4 d.
- Zaplanuj pracę w grupie (maksymalnie 2-3 osoby), możesz pracować indywidualnie.
TEMAT 2: Przygotowujemy encyklopedię domowych potworów.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z załącznikiem.
- Wybierz potwora do scharakteryzowania.
- Opisz go wg wymagań z załącznika. Praca na ocenę, termin realizacji 17.04.2020 (w czasie spotkań na teamsie lub do przesłania na adres m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl)
pliki do pobrania