4a język polski  

TEMAT 1: Co robi? Co się z nim dzieje? Poznajemy czasownik. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Pisemnie w zeszycie – podręcznik, s. 237, polec. 1. 
  2. Przeczytaj “niebieskie ramki – podręcznik, s. 237, 238. 
  3. Zeszyt ćwiczeń, s. 65, polec. 3 – zrobimy wspólnie podczas spotkania w aplikacji Teams. Kto nie może wziąć udziału w spotkaniu, wykonuje polecenie samodzielnie. 

TEMAT 2: Formy czasu i rodzaju czasownika. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj “niebieską ramkę” (większą) – podręcznik, s. 239. 
  2. USTNIE – podręcznik, s. 240, polec. 6. Podczas zajęć zapiszemy pełną odmianę jednego czasownika. 
  3. Zeszyt ćwiczeń, s. 67, polec. 7 – zrobimy wspólnie podczas spotkania w aplikacji Teams. Kto nie może wziąć udziału w spotkaniu, wykonuje polecenie samodzielnie. 

4b język polski  

TEMAT 1: Porozumienie to podstawa. ”Nowy na podwórku”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z tekstem ujętym w podręczniku s. 222-227 oraz informacją o planie ramowym. 
  2. Wykonaj (w zeszycie) zad. 1/225 oraz odmień przez przypadki “Zielony Pies”. 
  3. Pomyśl, czy zwierzę mogłoby trafić do Twego domu? 

TEMAT 2: Wiersze “pod psem”, czyli awantura o psią metrykę. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst, który w podręczniku rozpoczyna się od s. 230. 
  2. W zeszycie zapisz rozwiązanie zad. 3 a, b, c/232 
  3. Oceń zrozumienie tematów, umieszczając na marginesie zeszytu symbol ulubionego zwierzęcia    w odpowiednim kolorze (czerwony, zielony, żółty) 😄 

4c język polski  

TEMAT 1.Poznajemy Mikołajka jego szkołę i przyjaciół 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wpisz do zeszytu czas, miejsce akcji, bohaterów “Mikołajka” 
  2. Zrób w zeszycie tabelę porównująca naszą klasę i klasę Mikołajka 
  3. Zapisz w zeszycie plan opowiadania o wagarach głównego bohatera 

TEMAT 2: Przysłówek dzielny towarzysz czasownika 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Jak było na treningu?  podręcznik str. 255 
  2. Wpisz do zeszytu definicję 
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia 2 str. 255 i 3 str. 256  

4d język polski  

TEMAT 1: Eksperci o potworach. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Odczytaj tekst pt. “Mała encyklopedia domowych potworów” s. 179 –180 (podręcznik) 
  2. Zapoznaj się z załącznikiem umieszczonym na stronie szkoły dla klasy 4 d. 
  3. Zaplanuj pracę w grupie (maksymalnie 2-3 osoby), możesz pracować indywidualnie. 

TEMAT 2: Przygotowujemy encyklopedię domowych potworów. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z załącznikiem. 
  2. Wybierz potwora do scharakteryzowania. 
  3. Opisz go wg wymagań z załącznika. Praca na ocenę, termin realizacji 17.04.2020 (w czasie spotkań na teamsie lub do przesłania na adres m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl)