5a język polski

TEMAT 1. Jak streszczać tekst.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “Zadanie domowe” (podręcznik s. 263).
  2. Przeczytaj i pomyśl, czy znasz odpowiedzi na pytania z zad. 1/264 (nie zapisuj).
  3. Zapisz w zeszycie zad. 3,4/265.
  4. Zapoznaj się z definicją streszczenia ze str.265 i zrób zad. 6/265 jako pracę domową (po omówionej lekcji).

TEMAT 2: Wiadomości z Koryntu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj mit o Syzyfie (podręcznik s. 268).
  2. Zapisz rozwiązanie zad. 3/270 i 6a, b/270
  3. Przygotuj się do omówienia na następnej lekcji zadania. 4/270. Możesz wybrać sobie rolę albo oskarżyciela, albo obrońcy Syzyfa.

5c język polski

TEMAT 1: Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami na temat rodzajów wypowiedzeń (podręcznik - ramka na str. 208 ).
  2. Narysuj komiks albo napisz tekst reklamy. Zastosuj różnego rodzaju wypowiedzenia (równoważniki zdań, zdania pojedyncze, złożone, oznajmujące, pytające, rozkazujące, wykrzyknikowe).

TEMAT 2: Kto, dla kogo i o czym śpiewa kołysankę?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj “Kołysankę dla Okruszka” (podręcznik str. 236).
  2. Wykonaj zad.1 ze str. 236.
  3. Zapoznaj się z pojęciem “zdrobnienie” (ramka str. 237) i wykonaj zad.5 a) ze str. 237.

5d język polski

TEMAT 1: Zaimek – czyli ten, który lubi zastępować.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z definicją zaimka.
  2. Wykonaj ćw. 2 podręcznik strona 175.
  3. Wykonaj ćw. 1,2 zeszyt ćwiczeń strona 69.

TEMAT 2: Odmiana zaimków.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami na temat odmiany zaimków - podręcznik strona 180.
  2. Wykonaj ćwiczenie 3 podręcznik strona 180.
  3. Wykonaj ćwiczenia 3,4,5,6 zeszyt ćwiczeń strona 70.

5e język polski

TEMAT 1: Zdrowe przepisy na małe desery.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Pracujemy z tekstem s. 257.
  2. Zapisz z zeszycie, dlaczego należy ograniczać słodycze.
  3. Na kartce A4 przygotuj zgodny z tematem przepis na twój ulubiony deser. Prace zbierzemy w szkole do klasowej książki kucharskiej. 😄

TEMAT 2: Z dodatkowymi informacjami i bez nich. O zdaniach.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z treściami z podręcznika: schemat s. 208, s. 227-229
  2. Wszystko już się przypomniało? TAK! To już było!!! 😉W zeszycie wykonaj zad. 4/229
  3. WARTO!: https://epodreczniki.pl/a/podmiot-i-orzeczenie---szybkie-przypomnienie/Djzjqq0XS

 

5f język polski

TEMAT 1: Wprawki do charakterystyki Ani Shirley

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wydrukuj lub przerysuj i uzupełnij załącznik znajdujący się na stroni szkoły dla klasy 5f.
  2. Uzupełnij go starannie i dokładnie.
  3. W czasie czwartkowego spotkania na teamsie 16.04.2020 omówimy Wasze rozwiązania zadania.

TEMAT 2: Świat bohaterów “Ani z Zielonego Wzgórza”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przygotuj podobną kartę na temat wybranego bohatera powieść.
  2. Zaprezentuj swoją pracę, załączając ją w plikach na teamsie.
  3. Możesz ją wysłać na adres: m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl termin 17.0.2020

5g język polski

TEMAT 1: Zdrowe przepisy na małe desery.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Pracujemy z tekstem s. 257.
  2. Zapisz z zeszycie, dlaczego należy ograniczać słodycze.
  3. Na kartce A4 przygotuj zgodny z tematem przepis na twój ulubiony deser. Prace zbierzemy w szkole do klasowej książki kucharskiej. 😄

TEMAT 2: Z dodatkowymi informacjami i bez nich. O zdaniach.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z treściami z podręcznika: schemat s. 208, s. 227-229
  2. Wszystko już się przypomniało? TAK! To już było!!! 😉W zeszycie wykonaj zad. 4/229
  3. WARTO!:  https://epodreczniki.pl/a/podmiot-i-orzeczenie---szybkie-przypomnienie/Djzjqq0XS

 


5h język polski

TEMAT 1: Opowiadamy bajkę Adama Mickiewicza pt. “Lis i kozieł”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj DWA RAZY bajkę “Lis i kozieł” – podręcznik, s. 224. Pamiętaj o czytaniu przypisów na marginesie.
  2. Pisemnie w zeszycie – plan wydarzeń przedstawionych w bajce (4-5 punktów). Pamiętaj o konsekwentnym zapisie wypowiedzeń w planie (zdania lub równoważniki zdań). Przyślij zdjęcie pracy do czwartku (16 kwietnia) na adres: pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
  3. Przygotuj USTNE opowiadanie na podstawie bajki “Lis i kozieł”.

TEMAT 2: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj “niebieskie ramki” – podręcznik, s. 228, 229.
  2. Pisemnie w zeszycie – podręcznik, s. 229, polec. 4.
  3. Zeszyt ćwiczeń, s. 92, polec. 3,4.

UWAGA! Polecenia omówimy/sprawdzimy podczas spotkania w aplikacji Teams.


5i język polski

TEMAT 1: Opowieść o człowieku, który uwierzył mitom – C. W. Ceram “Bajka o biednym chłopcu, który znalazł skarb”

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika (s. 143 –146), a następnie przepisz do zeszytu informacje z ramki (s. 147) wyjaśniające pojęcie “notatka biograficzna”.
  2. Wykonaj w zeszycie polecenie 2 a i c.
  3. Zastanów się i napisz, co H. Schliemann udowodnił swoim odkryciem?

Zadania 2 i 3 wyślij na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk (do 20 kwietnia)

TEMAT 2: Jaki kolor ma nastrój? Kazimierz Śladewski “Zieleń”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij sobie (wiadomości z kl. IV dotyczące środków stylistycznych) co to jest przenośnia, porównanie, epitet, a następnie wykonaj polecenie 2, s. 177.
  2. Przeczytaj wiersz “Zieleń” i zapisz w zeszycie, co to jest “powtórzenie” (żółta ramka, s. 178) oraz wykonaj polecenia 2 (ustnie) i 5 (w zeszycie).
  3. Wykonaj ćwiczenia s. 65 i 66.

5j język polski

TEMAT 1: Świat przedstawiony w powieści F. H. Burnett pt. ,,Tajemniczy ogród”.

UWAGA! Treść lektury możesz sobie przypomnieć, korzystając z linku: http://sp19.edu.gdansk.pl/pl/page/nauczanie-zadalne-dom/biblioteka/co-warto-przeczytac

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Rozwiąż test: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6zGqNOOHU0GupDlPdP2LmLYIvU53PIJChfwZ-P_PgINUNzVIMlNOSUg2M0lEM1NSVldaWFdNRjdMMC4u. Skopiuj podany link, wklej w odpowiednim polu w wyszukiwarce, wskaż właściwe odpowiedzi, prześlij. UWAGA! Test będzie aktywny od czwartku 16.04.2020 r. od godz. 8.00 do piątku 17.04.2020 r. do 23.30.
  2. Uzupełnij tabelę.

Czas akcji

 

Miejsce akcji

(państwo, hrabstwo, posiadłość)

Bohaterowie

Dzieci: …....................

Dorośli: …..................

  1. Uporządkuj plan wydarzeń.
  • Odnalezienie Colina w komnacie.
  • Zwiedzanie starej angielskiej rezydencji.
  • Wspólna praca Mary i Dicka w ogrodzie, pierwszy od wielu lat spacer Colina – radość chłopca.
  • Spotkanie ojca z synem, zaakceptowanie trudnej sytuacji i nadzieja na przyszłość.
  • Zapoznanie Mary z Martą.
  • Tajemnica zamkniętego ogrodu.
  • Epidemia cholery, śmierć rodziców Mary i wyjazd do wuja.
  • Odnalezienie furtki i klucza do ogrodu.
  • Płacz w korytarzu.
  • Zakup nasion oraz narzędzi ogrodniczych, pierwsze spotkanie Mary z Dickiem.

TEMAT 2: Mary, Dick czy Colin - który z bohaterów zasługuje na uznanie?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Podane poniżej informacje umieść w odpowiednich kolumnach tabeli – wiersz pierwszy – Co wiesz o postaciach? Wpisz cechy poszczególnych osób - wiersz drugi – Jacy byli bohaterowie? Uwzględnij zmianę w zachowaniu.

ojciec nie poświęcał mu dużo czasu, ale zapewniał dobrą opiekę / ma dziesięcioro rodzeństwa / lubi i oswaja zwierzęta / jedyny syn Archibalda / jego siostra Marta pracuje u lorda Cravena / matka lubiła zabawę i rzadko interesowała się często chorą i niezbyt ładną córką / urodził się i wychował w chatce na wrzosowisku / miejsce urodzenia to Indie / ojciec – zapracowany kapitan Lennox, brytyjski urzędnik kolonialny / hinduska niania – Ayah

Bohaterowie:

Colin

Mary

Dick

Co wiesz o postaciach?

 

 

 

Jacy byli bohaterowie?

 

 

 

  1. Napisz w zeszycie, która z trzech postaci (Colin, Mary czy Dick) zasługują na twoje uznanie. Uzasadnij swój wybór.