5a język polski
TEMAT 1. Jak streszczać tekst.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Zadanie domowe” (podręcznik s. 263).
- Przeczytaj i pomyśl, czy znasz odpowiedzi na pytania z zad. 1/264 (nie zapisuj).
- Zapisz w zeszycie zad. 3,4/265.
- Zapoznaj się z definicją streszczenia ze str.265 i zrób zad. 6/265 jako pracę domową (po omówionej lekcji).
TEMAT 2: Wiadomości z Koryntu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj mit o Syzyfie (podręcznik s. 268).
- Zapisz rozwiązanie zad. 3/270 i 6a, b/270
- Przygotuj się do omówienia na następnej lekcji zadania. 4/270. Możesz wybrać sobie rolę albo oskarżyciela, albo obrońcy Syzyfa.
5c język polski
TEMAT 1: Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami na temat rodzajów wypowiedzeń (podręcznik - ramka na str. 208 ).
- Narysuj komiks albo napisz tekst reklamy. Zastosuj różnego rodzaju wypowiedzenia (równoważniki zdań, zdania pojedyncze, złożone, oznajmujące, pytające, rozkazujące, wykrzyknikowe).
TEMAT 2: Kto, dla kogo i o czym śpiewa kołysankę?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “Kołysankę dla Okruszka” (podręcznik str. 236).
- Wykonaj zad.1 ze str. 236.
- Zapoznaj się z pojęciem “zdrobnienie” (ramka str. 237) i wykonaj zad.5 a) ze str. 237.
5d język polski
TEMAT 1: Zaimek – czyli ten, który lubi zastępować.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z definicją zaimka.
- Wykonaj ćw. 2 podręcznik strona 175.
- Wykonaj ćw. 1,2 zeszyt ćwiczeń strona 69.
TEMAT 2: Odmiana zaimków.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami na temat odmiany zaimków - podręcznik strona 180.
- Wykonaj ćwiczenie 3 podręcznik strona 180.
- Wykonaj ćwiczenia 3,4,5,6 zeszyt ćwiczeń strona 70.
5e język polski
TEMAT 1: Zdrowe przepisy na małe desery.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pracujemy z tekstem s. 257.
- Zapisz z zeszycie, dlaczego należy ograniczać słodycze.
- Na kartce A4 przygotuj zgodny z tematem przepis na twój ulubiony deser. Prace zbierzemy w szkole do klasowej książki kucharskiej. 😄
TEMAT 2: Z dodatkowymi informacjami i bez nich. O zdaniach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z treściami z podręcznika: schemat s. 208, s. 227-229
- Wszystko już się przypomniało? TAK! To już było!!! 😉W zeszycie wykonaj zad. 4/229
- WARTO!: https://epodreczniki.pl/a/podmiot-i-orzeczenie---szybkie-przypomnienie/Djzjqq0XS
5f język polski
TEMAT 1: Wprawki do charakterystyki Ani Shirley
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wydrukuj lub przerysuj i uzupełnij załącznik znajdujący się na stroni szkoły dla klasy 5f.
- Uzupełnij go starannie i dokładnie.
- W czasie czwartkowego spotkania na teamsie 16.04.2020 omówimy Wasze rozwiązania zadania.
TEMAT 2: Świat bohaterów “Ani z Zielonego Wzgórza”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj podobną kartę na temat wybranego bohatera powieść.
- Zaprezentuj swoją pracę, załączając ją w plikach na teamsie.
- Możesz ją wysłać na adres: m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl termin 17.0.2020
5g język polski
TEMAT 1: Zdrowe przepisy na małe desery.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pracujemy z tekstem s. 257.
- Zapisz z zeszycie, dlaczego należy ograniczać słodycze.
- Na kartce A4 przygotuj zgodny z tematem przepis na twój ulubiony deser. Prace zbierzemy w szkole do klasowej książki kucharskiej. 😄
TEMAT 2: Z dodatkowymi informacjami i bez nich. O zdaniach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z treściami z podręcznika: schemat s. 208, s. 227-229
- Wszystko już się przypomniało? TAK! To już było!!! 😉W zeszycie wykonaj zad. 4/229
- WARTO!: https://epodreczniki.pl/a/podmiot-i-orzeczenie---szybkie-przypomnienie/Djzjqq0XS
5h język polski
TEMAT 1: Opowiadamy bajkę Adama Mickiewicza pt. “Lis i kozieł”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj DWA RAZY bajkę “Lis i kozieł” – podręcznik, s. 224. Pamiętaj o czytaniu przypisów na marginesie.
- Pisemnie w zeszycie – plan wydarzeń przedstawionych w bajce (4-5 punktów). Pamiętaj o konsekwentnym zapisie wypowiedzeń w planie (zdania lub równoważniki zdań). Przyślij zdjęcie pracy do czwartku (16 kwietnia) na adres: pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
- Przygotuj USTNE opowiadanie na podstawie bajki “Lis i kozieł”.
TEMAT 2: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “niebieskie ramki” – podręcznik, s. 228, 229.
- Pisemnie w zeszycie – podręcznik, s. 229, polec. 4.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 92, polec. 3,4.
UWAGA! Polecenia omówimy/sprawdzimy podczas spotkania w aplikacji Teams.
5i język polski
TEMAT 1: Opowieść o człowieku, który uwierzył mitom – C. W. Ceram “Bajka o biednym chłopcu, który znalazł skarb”
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst z podręcznika (s. 143 –146), a następnie przepisz do zeszytu informacje z ramki (s. 147) wyjaśniające pojęcie “notatka biograficzna”.
- Wykonaj w zeszycie polecenie 2 a i c.
- Zastanów się i napisz, co H. Schliemann udowodnił swoim odkryciem?
Zadania 2 i 3 wyślij na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk (do 20 kwietnia)
TEMAT 2: Jaki kolor ma nastrój? Kazimierz Śladewski “Zieleń”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie (wiadomości z kl. IV dotyczące środków stylistycznych) co to jest przenośnia, porównanie, epitet, a następnie wykonaj polecenie 2, s. 177.
- Przeczytaj wiersz “Zieleń” i zapisz w zeszycie, co to jest “powtórzenie” (żółta ramka, s. 178) oraz wykonaj polecenia 2 (ustnie) i 5 (w zeszycie).
- Wykonaj ćwiczenia s. 65 i 66.
5j język polski
TEMAT 1: Świat przedstawiony w powieści F. H. Burnett pt. ,,Tajemniczy ogród”.
UWAGA! Treść lektury możesz sobie przypomnieć, korzystając z linku: http://sp19.edu.gdansk.pl/pl/page/nauczanie-zadalne-dom/biblioteka/co-warto-przeczytac
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Rozwiąż test: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6zGqNOOHU0GupDlPdP2LmLYIvU53PIJChfwZ-P_PgINUNzVIMlNOSUg2M0lEM1NSVldaWFdNRjdMMC4u. Skopiuj podany link, wklej w odpowiednim polu w wyszukiwarce, wskaż właściwe odpowiedzi, prześlij. UWAGA! Test będzie aktywny od czwartku 16.04.2020 r. od godz. 8.00 do piątku 17.04.2020 r. do 23.30.
- Uzupełnij tabelę.
Czas akcji |
|
Miejsce akcji |
(państwo, hrabstwo, posiadłość) |
Bohaterowie |
Dzieci: ….................... Dorośli: ….................. |
- Uporządkuj plan wydarzeń.
- Odnalezienie Colina w komnacie.
- Zwiedzanie starej angielskiej rezydencji.
- Wspólna praca Mary i Dicka w ogrodzie, pierwszy od wielu lat spacer Colina – radość chłopca.
- Spotkanie ojca z synem, zaakceptowanie trudnej sytuacji i nadzieja na przyszłość.
- Zapoznanie Mary z Martą.
- Tajemnica zamkniętego ogrodu.
- Epidemia cholery, śmierć rodziców Mary i wyjazd do wuja.
- Odnalezienie furtki i klucza do ogrodu.
- Płacz w korytarzu.
- Zakup nasion oraz narzędzi ogrodniczych, pierwsze spotkanie Mary z Dickiem.
TEMAT 2: Mary, Dick czy Colin - który z bohaterów zasługuje na uznanie?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Podane poniżej informacje umieść w odpowiednich kolumnach tabeli – wiersz pierwszy – Co wiesz o postaciach? Wpisz cechy poszczególnych osób - wiersz drugi – Jacy byli bohaterowie? Uwzględnij zmianę w zachowaniu.
ojciec nie poświęcał mu dużo czasu, ale zapewniał dobrą opiekę / ma dziesięcioro rodzeństwa / lubi i oswaja zwierzęta / jedyny syn Archibalda / jego siostra Marta pracuje u lorda Cravena / matka lubiła zabawę i rzadko interesowała się często chorą i niezbyt ładną córką / urodził się i wychował w chatce na wrzosowisku / miejsce urodzenia to Indie / ojciec – zapracowany kapitan Lennox, brytyjski urzędnik kolonialny / hinduska niania – Ayah
Bohaterowie: |
Colin |
Mary |
Dick |
Co wiesz o postaciach? |
|
|
|
Jacy byli bohaterowie? |
|
|
|
- Napisz w zeszycie, która z trzech postaci (Colin, Mary czy Dick) zasługują na twoje uznanie. Uzasadnij swój wybór.