6a język polski

TEMAT 1: Zatrzymał Słońce i poruszył Ziemię

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z różnych źródeł informacji zrób notatkę o M. Koperniku
  2. Przeczytaj wiersz W. Broniewskiego str.259
  3. Wykonaj w zeszycie zadania 2 i 3 str. 260
  4. .

TEMAT 2: Opis obrazu

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z Internetu obejrzyj obraz J. Matejki “ Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”
  2. Dokonaj opisu obrazu Matejki pamiętaj o typowym słownictwie ( autor, tytuł, technika, gdzie się znajduje przed nami...obraz przedstawia...na pierwszym planie...w tle...centralnie...w lewym/prawym górnym/dolnym rogu...poniżej..., powyżej..., na lewo/prawo od...dominują barwy jasne/ciemne...obraz namalowano w kolorach pastelowych/delikatnych/przejrzystych... najważniejszy w tym obrazie wydaje się kolor... najistotniejsze są...dzieło przywodzi na myśl... artysta stwarza nastrój smutku/tęsknoty/radości/miłości... dzieło wywołuje u odbiorcy smutek/ przygnębienie /radość...)
  3. Wyjaśnij tytuł obrazu J. Matejki (notatka w zeszycie)

 


6b język polski

TEMAT 1: Zatrzymał Słońce i poruszył Ziemię

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z różnych źródeł informacji zrób w zeszycie notatkę o M. Koperniku
  2. Przeczytaj wiersz W. Broniewskiego str. 259
  3. Wykonaj w zeszycie zadania 2 i 3 str. 260

TEMAT 2: Opis obrazu

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z Internetu obejrzyj obraz J. Matejki “ Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”
  2. Dokonaj opisu obrazu Matejki pamiętaj o typowym słownictwie ( autor, tytuł, technika, gdzie się znajduje przed nami...obraz przedstawia...na pierwszym planie...w tle...centralnie...w lewym/prawym górnym/dolnym rogu...poniżej..., powyżej..., na lewo/prawo od...dominują barwy jasne/ciemne...obraz namalowano w kolorach pastelowych/delikatnych/przejrzystych... najważniejszy w tym obrazie wydaje się kolor... najistotniejsze są...dzieło przywodzi na myśl... artysta stwarza nastrój smutku/tęsknoty/radości/miłości... dzieło wywołuje u odbiorcy smutek/ przygnębienie /radość...)
  3. Wyjaśnij tytuł obrazu J. Matejki (notatka w zeszycie)

6c język polski

TEMAT 1: Jakimi zasadami powinni kierować się harcerze?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj Hymn harcerski (podręcznik s. 257), możesz go również wysłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=1Z2gE0CoO5w
  2. Zapisz w zeszycie rozwiązanie zad. 1a, b, c/257 oraz 2a, b/ 258
  3. Napisz w kilku zdaniach (5-8), jakimi wartościami kierowali się średniowieczni rycerze i w jaki sposób idea harcerstwa nawiązuje do wartości rycerskich?

TEMAT 2: Eksperyment wielkiego naukowca – Nikola Tesla.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “Relacja staruszka” (podręcznik s. 264).
  2. 1/266
  3. Napisz w kilku zdaniach (8-10) krótką wypowiedź - zad. 2/266 wg schematu:
  • przedstaw działania N. Tesli
  • opisz reakcje otoczenia na eksperymenty naukowca, odwołaj się do relacji bohaterów
  • sformułuj wnioski, odpowiedz na pytanie zawarte w poleceniu do zadania.

6d język polski

TEMAT 1: Zawisza Czarny- niezapomniany rycerz.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst Ewy Nowackiej “Czarny rycerz. Zawisza Czarny” (podręcznik str. 237- 241).
  2. Wykonaj zad. 3 ze str. 242.

TEMAT 2: Harcerz- spadkobierca tradycji rycerskiej.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj “Hymn harcerski” (podręcznik str.257).
  2. Zapoznaj się z prawem harcerskim oraz z informacjami o symbolach harcerskich (podręcznik str. 258).
  3. Wykonaj zad.3 ze str. 258.

6e język polski

TEMAT 1: Tak rodzi się miłość... (Irena Jurgielewiczowa “Ten obcy”)

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj list Uli do nieżyjącej matki – jeden najpiękniejszych fragmentów powieści.
  2. Poszukaj cytatów, które świadczą o uczuciu rodzącym się pomiędzy Ula i Zenkiem. Podaj przykłady takich zachowań Uli i Zenka.
  3. Dlaczego serce prowadziło Zenka do Uli, a nie do Pestki? Odpowiedz pisemnie w zeszycie.

TEMAT 2: Kim jest obcy? - charakterystyka Zenka Wójcika.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Debata na temat postępowania Zenka Wójcika.
  2. Napisanie planu i zgromadzenie słownictwa.
  3. Charakterystyka Zenka Wójcika.

6f język polski

TEMAT 1: Zawisza Czarny- niezapomniany rycerz.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst Ewy Nowackiej “Czarny rycerz. Zawisza Czarny” (podręcznik str. 237- 241).
  2. Wykonaj zad.3 ze str. 242.

TEMAT 2: Harcerz- spadkobierca tradycji rycerskiej.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj “Hymn harcerski” (podręcznik str. 257).
  2. Zapoznaj się z prawem harcerskim oraz z informacjami o symbolach harcerskich (podręcznik str. 258).
  3. Wykonaj zad.3 ze str. 258.

6g język polski

TEMAT 1: Rodzaje orzeczeń w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj “niebieską ramkę” – podręcznik, s. 255.
  2. W zeszycie – podręcznik, s. 254, polec. 1; s. 255, polec. 2, 3.
  3. Zeszyt ćwiczeń, s. 82, polec. 5.

UWAGA! Polecenia omówimy/sprawdzimy podczas spotkania w aplikacji Teams.

TEMAT 2: "Hymn harcerski” przykładem pieśni patriotycznej.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj "Hymn harcerski” – podręcznik, s. 257. Wysłuchaj interpretacji muzycznej: https://www.youtube.com/watch?v=1Z2gE0CoO5w
  2. W zeszycie – podręcznik, s. 257, polec. 1.
  3. Przeczytaj “Prawo harcerskie” oraz informacje o symbolach harcerskich – podręcznik, s. 258.
  4. W zeszycie – podręcznik, s. 258, polec. 3 (6-7 zdań). Przyślij zdjęcie pracy do piątku (17 kwietnia) na adres: pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl

 


6h język polski

TEMAT 1: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu K.I. Gałczyńskiego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją przygotuj informacje na temat obrony Westerplatte 1939r. (możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu po przeczytaniu).
  2. Weź udział w wirtualnym spacerze po Westerplatte spacer.muzeum1939.pl
  3. Obejrzyj zwiastun filmu “Tajemnica Westerplatte” (reż. P. Chochlew, 2013r.) https://www.google.com/search?q=tajemnica+westerplatte+2013+zwiastun&oq=tajemnica+westerplatte+zwiastun&aqs=chrome.1.69i57j0l2.18426j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
  4. Jeżeli zainteresowała Cię tematyka lekcji, obejrzyj cały film “Tajemnica Westerplatte”.
  5. Przeczytaj “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte” (podr. 285.)
  6. Zadania do wiersza (realizacja podczas lekcji) zad. 1, 2/ 286.

TEMAT 2: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją zrób zad. 4/291.
  2. Przeczytaj tekst “Ucieczka” (podręcznik s. 287).
  3. Zapisz w zeszycie zad. 2,3/291
  4. Domowe: Obejrzyj film “Dzieci Ireny Sendlerowej” (reż. John Kent Harrison, 2009r.)