6a język polski
TEMAT 1: Zatrzymał Słońce i poruszył Ziemię
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z różnych źródeł informacji zrób notatkę o M. Koperniku
- Przeczytaj wiersz W. Broniewskiego str.259
- Wykonaj w zeszycie zadania 2 i 3 str. 260
- .
TEMAT 2: Opis obrazu
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z Internetu obejrzyj obraz J. Matejki “ Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”
- Dokonaj opisu obrazu Matejki pamiętaj o typowym słownictwie ( autor, tytuł, technika, gdzie się znajduje przed nami...obraz przedstawia...na pierwszym planie...w tle...centralnie...w lewym/prawym górnym/dolnym rogu...poniżej..., powyżej..., na lewo/prawo od...dominują barwy jasne/ciemne...obraz namalowano w kolorach pastelowych/delikatnych/przejrzystych... najważniejszy w tym obrazie wydaje się kolor... najistotniejsze są...dzieło przywodzi na myśl... artysta stwarza nastrój smutku/tęsknoty/radości/miłości... dzieło wywołuje u odbiorcy smutek/ przygnębienie /radość...)
- Wyjaśnij tytuł obrazu J. Matejki (notatka w zeszycie)
6b język polski
TEMAT 1: Zatrzymał Słońce i poruszył Ziemię
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z różnych źródeł informacji zrób w zeszycie notatkę o M. Koperniku
- Przeczytaj wiersz W. Broniewskiego str. 259
- Wykonaj w zeszycie zadania 2 i 3 str. 260
TEMAT 2: Opis obrazu
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z Internetu obejrzyj obraz J. Matejki “ Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”
- Dokonaj opisu obrazu Matejki pamiętaj o typowym słownictwie ( autor, tytuł, technika, gdzie się znajduje przed nami...obraz przedstawia...na pierwszym planie...w tle...centralnie...w lewym/prawym górnym/dolnym rogu...poniżej..., powyżej..., na lewo/prawo od...dominują barwy jasne/ciemne...obraz namalowano w kolorach pastelowych/delikatnych/przejrzystych... najważniejszy w tym obrazie wydaje się kolor... najistotniejsze są...dzieło przywodzi na myśl... artysta stwarza nastrój smutku/tęsknoty/radości/miłości... dzieło wywołuje u odbiorcy smutek/ przygnębienie /radość...)
- Wyjaśnij tytuł obrazu J. Matejki (notatka w zeszycie)
6c język polski
TEMAT 1: Jakimi zasadami powinni kierować się harcerze?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj Hymn harcerski (podręcznik s. 257), możesz go również wysłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=1Z2gE0CoO5w
- Zapisz w zeszycie rozwiązanie zad. 1a, b, c/257 oraz 2a, b/ 258
- Napisz w kilku zdaniach (5-8), jakimi wartościami kierowali się średniowieczni rycerze i w jaki sposób idea harcerstwa nawiązuje do wartości rycerskich?
TEMAT 2: Eksperyment wielkiego naukowca – Nikola Tesla.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Relacja staruszka” (podręcznik s. 264).
- 1/266
- Napisz w kilku zdaniach (8-10) krótką wypowiedź - zad. 2/266 wg schematu:
- przedstaw działania N. Tesli
- opisz reakcje otoczenia na eksperymenty naukowca, odwołaj się do relacji bohaterów
- sformułuj wnioski, odpowiedz na pytanie zawarte w poleceniu do zadania.
6d język polski
TEMAT 1: Zawisza Czarny- niezapomniany rycerz.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst Ewy Nowackiej “Czarny rycerz. Zawisza Czarny” (podręcznik str. 237- 241).
- Wykonaj zad. 3 ze str. 242.
TEMAT 2: Harcerz- spadkobierca tradycji rycerskiej.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “Hymn harcerski” (podręcznik str.257).
- Zapoznaj się z prawem harcerskim oraz z informacjami o symbolach harcerskich (podręcznik str. 258).
- Wykonaj zad.3 ze str. 258.
6e język polski
TEMAT 1: Tak rodzi się miłość... (Irena Jurgielewiczowa “Ten obcy”)
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj list Uli do nieżyjącej matki – jeden najpiękniejszych fragmentów powieści.
- Poszukaj cytatów, które świadczą o uczuciu rodzącym się pomiędzy Ula i Zenkiem. Podaj przykłady takich zachowań Uli i Zenka.
- Dlaczego serce prowadziło Zenka do Uli, a nie do Pestki? Odpowiedz pisemnie w zeszycie.
TEMAT 2: Kim jest obcy? - charakterystyka Zenka Wójcika.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Debata na temat postępowania Zenka Wójcika.
- Napisanie planu i zgromadzenie słownictwa.
- Charakterystyka Zenka Wójcika.
6f język polski
TEMAT 1: Zawisza Czarny- niezapomniany rycerz.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst Ewy Nowackiej “Czarny rycerz. Zawisza Czarny” (podręcznik str. 237- 241).
- Wykonaj zad.3 ze str. 242.
TEMAT 2: Harcerz- spadkobierca tradycji rycerskiej.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “Hymn harcerski” (podręcznik str. 257).
- Zapoznaj się z prawem harcerskim oraz z informacjami o symbolach harcerskich (podręcznik str. 258).
- Wykonaj zad.3 ze str. 258.
6g język polski
TEMAT 1: Rodzaje orzeczeń w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “niebieską ramkę” – podręcznik, s. 255.
- W zeszycie – podręcznik, s. 254, polec. 1; s. 255, polec. 2, 3.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 82, polec. 5.
UWAGA! Polecenia omówimy/sprawdzimy podczas spotkania w aplikacji Teams.
TEMAT 2: "Hymn harcerski” przykładem pieśni patriotycznej.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj "Hymn harcerski” – podręcznik, s. 257. Wysłuchaj interpretacji muzycznej: https://www.youtube.com/watch?v=1Z2gE0CoO5w
- W zeszycie – podręcznik, s. 257, polec. 1.
- Przeczytaj “Prawo harcerskie” oraz informacje o symbolach harcerskich – podręcznik, s. 258.
- W zeszycie – podręcznik, s. 258, polec. 3 (6-7 zdań). Przyślij zdjęcie pracy do piątku (17 kwietnia) na adres: pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
6h język polski
TEMAT 1: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu K.I. Gałczyńskiego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją przygotuj informacje na temat obrony Westerplatte 1939r. (możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu po przeczytaniu).
- Weź udział w wirtualnym spacerze po Westerplatte spacer.muzeum1939.pl
- Obejrzyj zwiastun filmu “Tajemnica Westerplatte” (reż. P. Chochlew, 2013r.) https://www.google.com/search?q=tajemnica+westerplatte+2013+zwiastun&oq=tajemnica+westerplatte+zwiastun&aqs=chrome.1.69i57j0l2.18426j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
- Jeżeli zainteresowała Cię tematyka lekcji, obejrzyj cały film “Tajemnica Westerplatte”.
- Przeczytaj “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte” (podr. 285.)
- Zadania do wiersza (realizacja podczas lekcji) zad. 1, 2/ 286.
TEMAT 2: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją zrób zad. 4/291.
- Przeczytaj tekst “Ucieczka” (podręcznik s. 287).
- Zapisz w zeszycie zad. 2,3/291
- Domowe: Obejrzyj film “Dzieci Ireny Sendlerowej” (reż. John Kent Harrison, 2009r.)