KLASA 8A 

TEMAT 1: List motywacyjny jako forma pisma użytkowego. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z załącznikiem dla klasy 8a. 
  2. Przygotuj potrzebne notatki w zeszycie. 
  3. . 

TEMAT 2: List motywacyjny w imieniu Andrzeja Radka. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Napisz wymagany list motywacyjny. 
  2. Omówienie na teamsie16.04. 
  3. Swoją pracę wyślij na maila lub załącz w plikach na teamsie do17.04 

KLASA 8B

TEMAT 1: Jak opisać rzeźbę? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z definicją rzeźby - podręcznik strona 26. 
  2. Zapoznaj się z kompozycją opisu rzeźby - podręcznik strona 26. 
  3. Zapoznaj się ze słownictwem charakterystycznym dla tej formy wypowiedzi - podręcznik strona 26 ćw. 4b. 

TEMAT 2: Opisujemy rzeźbę. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (str. 11-12). 
  2. Opisz gipsowy odlew głowy Zofii Jachimeckiej – zeszyt ćwiczeń strona 13 ćw. 4 

Czekam tylko na zdjęcia opisu rzeźby (z. ćw. strona 13 ćw. 4) / r. wojnicz@sp19.edu.gdansk.pl  

 

KLASA 8C

TEMAT 1: Podsumowanie wiadomości z lektury ‘’ Kamienie na szaniec” A. Kamińskiego - prezentacja multimedialna lub lapbook 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Przygotuj prezentację multimedialną lub lapbook na 16 kwietnia 2020r., którą zaprezentujesz na aplikacji Microsoft Teams (czwartek - godz. 8.00). 

TEMAT 2: Podsumowanie wiadomości z lektury “Kamienie na szaniec” A. Kamińskiego - prezentacja multimedialna lub lapbook – cd.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przygotuj prezentację multimedialną lub lapbook na 16 kwietnia 2020r., którą zaprezentujesz na aplikacji Microsoft Teams (piątek - godz. 9.50). 
  2. Podsumowaniem lektury będzie quiz, którym zakończymy zajęcia (ocena z quizu zostanie wpisana do rubryki 20%). 

KLASA 8D

TEMAT 1: O przyjaźni w ,,Małym Księciu”.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uzasadnij znaczenie podkreślonych słów - symboli w przytoczonym fragmencie ,,Małego Księcia. Napisz, co oznaczają symbole w odniesieniu do ludzi. 

    W ten sposób Mały Książę określił Ziemię:
    Co za śmieszna planeta – pomyślał więc Mały Książę. Cała sucha, spiczasta i do tego słona. 

  2. Utwórz rodzinę wyrazu PRZYJAŹŃ. 
  3. Przeczytaj ponownie fragment o spotkaniu lisa i Małego Księcia (rozdz. 21). Wyjaśnij, jaki sposób na pozyskanie przyjaciela przedstawił lis. Napisz i uzasadnij, czy twoim zdaniem, jest to skuteczna metoda.  

TEMAT 2: Tajemniczy świat przedstawiony w balladzie A. Mickiewicza pt. ,,Świtezianka.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj balladę A. Mickiewicza pt. ,,Świtezianka (wolnelektury.pl).  
  2. Przygotuj w zeszycie notatkę metodą mapy pamięci (2 strony A5 lub 1 strona A4), na której umieścisz następujące elementy wraz z doprecyzowaniem szczegółów: miejsce i czas przedstawianych wydarzeń, nastrój utworu, zachowanie i krótka charakterystyka Strzelca oraz dziewczyny - Świtezianki. 
  3. Ballada jako gatunek literacki to utwór posiadający elementy charakterystyczne dla wszystkich trzech rodzajów literackich (epiki, liryki i dramatu). Napisz, co wspólnego ma ten tekst z poszczególnymi rodzajami literackimi.  

KLASA 8E

TEMAT 1: Wpływ ideologii na jednostkę 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst podręcznik str.177 - Złodziejka książek 
  2. Wykonaj w zeszycie polecenie 2 i 4 str.179 
  3. Dla chętnych: Napisz pracę na jeden z podanych w zadaniu 6 tematów, prześlij na mój adres służbowy (b.dudzinska@sp19.edu.gdansk.pl).

TEMAT 2: Ćwiczenia redakcyjne- teksty argumentacyjne 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapisz trzy argumenty potwierdzając słuszność stwierdzeń: 
  • dobrze widzi się tylko sercem, 
  • dorośli mają zawsze rację, 
  • I śmiech niekiedy może być nauką, kiedy się z przywar, nie z ludzi natrząsa. 
  1. Sprawdź swoje umiejętności korzystając z:
    https://epodreczniki.pl/a/uczymy-sie-redagowac-rozprawke/Dq3DhzaTi
  2. Napisz list otwarty, w którym przekonasz rówieśników, że warto pielęgnować rodzinne tradycje. Pracę prześlij na mój adres służbowy (b.dudzinska@sp19.edu.gdansk.pl).