KLASA 8A
TEMAT 1: List motywacyjny jako forma pisma użytkowego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z załącznikiem dla klasy 8a.
- Przygotuj potrzebne notatki w zeszycie.
- .
TEMAT 2: List motywacyjny w imieniu Andrzeja Radka.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Napisz wymagany list motywacyjny.
- Omówienie na teamsie16.04.
- Swoją pracę wyślij na maila lub załącz w plikach na teamsie do17.04
KLASA 8B
TEMAT 1: Jak opisać rzeźbę?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z definicją rzeźby - podręcznik strona 26.
- Zapoznaj się z kompozycją opisu rzeźby - podręcznik strona 26.
- Zapoznaj się ze słownictwem charakterystycznym dla tej formy wypowiedzi - podręcznik strona 26 ćw. 4b.
TEMAT 2: Opisujemy rzeźbę.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (str. 11-12).
- Opisz gipsowy odlew głowy Zofii Jachimeckiej – zeszyt ćwiczeń strona 13 ćw. 4
Czekam tylko na zdjęcia opisu rzeźby (z. ćw. strona 13 ćw. 4) / r. wojnicz@sp19.edu.gdansk.pl
KLASA 8C
TEMAT 1: Podsumowanie wiadomości z lektury ‘’ Kamienie na szaniec” A. Kamińskiego - prezentacja multimedialna lub lapbook.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj prezentację multimedialną lub lapbook na 16 kwietnia 2020r., którą zaprezentujesz na aplikacji Microsoft Teams (czwartek - godz. 8.00).
TEMAT 2: Podsumowanie wiadomości z lektury “Kamienie na szaniec” A. Kamińskiego - prezentacja multimedialna lub lapbook – cd.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj prezentację multimedialną lub lapbook na 16 kwietnia 2020r., którą zaprezentujesz na aplikacji Microsoft Teams (piątek - godz. 9.50).
- Podsumowaniem lektury będzie quiz, którym zakończymy zajęcia (ocena z quizu zostanie wpisana do rubryki 20%).
KLASA 8D
TEMAT 1: O przyjaźni w ,,Małym Księciu”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uzasadnij znaczenie podkreślonych słów - symboli w przytoczonym fragmencie ,,Małego Księcia”. Napisz, co oznaczają symbole w odniesieniu do ludzi.
W ten sposób Mały Książę określił Ziemię:
Co za śmieszna planeta – pomyślał więc Mały Książę. Cała sucha, spiczasta i do tego słona. - Utwórz rodzinę wyrazu PRZYJAŹŃ.
- Przeczytaj ponownie fragment o spotkaniu lisa i Małego Księcia (rozdz. 21). Wyjaśnij, jaki sposób na pozyskanie przyjaciela przedstawił lis. Napisz i uzasadnij, czy twoim zdaniem, jest to skuteczna metoda.
TEMAT 2: Tajemniczy świat przedstawiony w balladzie A. Mickiewicza pt. ,,Świtezianka”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj balladę A. Mickiewicza pt. ,,Świtezianka” (wolnelektury.pl).
- Przygotuj w zeszycie notatkę metodą mapy pamięci (2 strony A5 lub 1 strona A4), na której umieścisz następujące elementy wraz z doprecyzowaniem szczegółów: miejsce i czas przedstawianych wydarzeń, nastrój utworu, zachowanie i krótka charakterystyka Strzelca oraz dziewczyny - Świtezianki.
- Ballada jako gatunek literacki to utwór posiadający elementy charakterystyczne dla wszystkich trzech rodzajów literackich (epiki, liryki i dramatu). Napisz, co wspólnego ma ten tekst z poszczególnymi rodzajami literackimi.
KLASA 8E
TEMAT 1: Wpływ ideologii na jednostkę
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst podręcznik str.177 - Złodziejka książek
- Wykonaj w zeszycie polecenie 2 i 4 str.179
- Dla chętnych: Napisz pracę na jeden z podanych w zadaniu 6 tematów, prześlij na mój adres służbowy (b.dudzinska@sp19.edu.gdansk.pl).
TEMAT 2: Ćwiczenia redakcyjne- teksty argumentacyjne
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz trzy argumenty potwierdzając słuszność stwierdzeń:
- dobrze widzi się tylko sercem,
- dorośli mają zawsze rację,
- “I śmiech niekiedy może być nauką, kiedy się z przywar, nie z ludzi natrząsa”.
- Sprawdź swoje umiejętności korzystając z:
https://epodreczniki.pl/a/uczymy-sie-redagowac-rozprawke/Dq3DhzaTi - Napisz list otwarty, w którym przekonasz rówieśników, że warto pielęgnować rodzinne tradycje. Pracę prześlij na mój adres służbowy (b.dudzinska@sp19.edu.gdansk.pl).