PONIEDZIAŁEK 18.05.     ŻEGNAMY SIĘ Z BOHATERKĄ LEKTURY-MAMĄ CZARODZIEJKĄ.

1.Przygotuj do pracy zeszyt w linie i ćwiczenia od matematyki.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Wysłuchaj dwóch fragmentów lektury czytanych przez nauczyciela „Jak nasza mama urządziła nam podróż samochodem” i „Czary dla mamy”.

4.Rozwiąż quiz z treści tych fragmentów lektury przygotowany dla Ciebie.

5.Powtórz pod kierunkiem nauczyciela zasady pisania wyrazów ze zmiękczeniami.

6.Wykonaj serię ćwiczeń ustnych i pisemnych zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.

7.Przepisz do zeszytu notatkę z lekcji uzupełniając ją brakującymi zmiękczeniami. Pracę sprawdź oglądając filmik. Pamiętaj o zaznaczeniu ó na czerwono, ż na zielono, h na brązowo zgodnie z zasadami kolorowej ortografii.

8.Wykonaj przestrzenny obrazek dla mamy według propozycji, które przygotował nauczyciel.

9.Wykonaj samodzielnie zadania matematyczne na stronach 50 i 51.

Prace prześlij nauczycielowi do sprawdzenia – praca na ocenę.

10.Przypomnij sobie i pośpiewaj przy wykonywaniu pracy plastycznej dla mamy „Muchę w mucholocie” Aidy

https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

Praca samodzielna:

Zrelaksuj się  przy zadaniach na stronie 52 i 53 – ćwiczenia od matematyki.

Pamiętaj o codziennej dawce dobrego humoru i ruchu.

Jeżeli tego jeszcze nie zrobiłaś/zrobiłeś wykonaj testy: ortograficzne, matematyczne i przyrodnicze, które przygotowałam dla Ciebie w aplikacji Teams.

 


WTOREK 19.05. LUBIMY BYĆ RAZEM

1.Przygotuj do pracy ćwiczenia w linie oraz zeszyt w kratkę.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Powtórz razem z nauczycielem wiadomości o alfabecie, przypomnij sobie kolejność alfabetyczną.

4.Przeczytaj razem z nauczycielem tekst na stronach 32 i 33 podręcznika.

5.Wyszukaj w tekście wyrazy z dż.

6.Pracuj pod kierunkiem nauczyciela w ćwiczeniach w linie przy pracowaniu dwuznaku dż.

7.Sprawdź poprawność wykonania ćwiczenia oglądając filmik instruktażowy..

8.Obejrzyj prezentację o dżdżownicach i wysłuchaj opowiadania nauczyciela.

9.Poćwicz czytanie wyrazów i zdań z dwuznakiem dż.

10.Posłuchaj uważnie -nauczyciel wprowadzi Cię w zagadnienie przemienności dodawania.

11.Rozwiązuj razem z nauczycielem przykłady na przemienność dodawania. Sprawdzaj poprawność obliczeń i zgodność zapisu.

Praca samodzielna:

Popracuj w kaligrafii matematycznej na stronie 28, pamiętaj o używaniu nawiasów.

Poćwicz pisanie dwuznaku ż w wyrazach i zdaniach.

 

Pamiętaj o codziennym spotkaniu w Aplikacji Teams – do usłyszenia i zobaczenia.

 


ŚRODA 20.05. ZNOWU DŻ - PIECZEMY DROŻDŻOWKĘ

1.Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia w linię, zeszyt w linie, ćwiczenia w kratkę.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Czytaj razem z nauczycielem tekst ze strony 32 i 33.

4.Wykonaj ćwiczenia pod kierunkiem nauczyciela. Sprawdzaj poprawność wykonywania ćwiczeń.

5.Obejrzyj prezentację o drożdżach i wysłuchaj opowiadania nauczyciela. Rozwijaj swoją ciekawość. Jeżeli masz drożdże w domu wykonaj doświadczenie – tworzenie kolonii drożdżowych.

6.Przypomnij sobie słuchając nauczyciela wiadomości o wyrazach będących nazwami czynności.

7.Wypisz w zeszycie czynności wykonywane przez dżdżownicę.

8.Rozwiązuj razem z nauczycielem zadania tekstowe proste i złożone na stronach 54 i 55.

9.Sprawdzaj poprawność samodzielnie wykonanych zadań na prezentacji przygotowanej dla Ciebie.

Praca samodzielna

Upiecz razem z osobą dorosłą „Leniwą drożdżówkę” według przepisu zaproponowanego przez nauczyciela.

  • Ciasto:
    10 dag drożdży
    1 szklanka cukru
    1 szklanka mleka
    1 szklanka oleju
    4 jajka
    5 szklanek mąki przesiać
    1 cukier waniliowy
    szczypta soli

    Kruszonka:
    5 dag margaryny
    1 cukier waniliowy
    1/4 szklanki cukru
    1/2 szklanki mąki
    można ułożyć ulubione owoce


Na dno miski skrusz drożdże, wsyp cukier na to letnie mleko na to olej  (nic nie mieszaj ) na to wlej roztrzepane jajka, wsyp przesianą mąkę i wanilię i posyp szczyptą soli, przykryj ściereczką i zostaw na 2 godziny.
Po dwóch godzinach ciasto wymieszaj ( ciasto ma być rzadkie ).

Wyłóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i dodaj owoce. Kruszonkę zagnieć i zetrzyj na tarce na ciasto.

Do NIENAGRZANEGO piekarnika włóż ciasto i piecz 50-60 minut w temp. 180 stopni.

UWAGA - należy dawać składniki po kolei tak jak jest w przepisie!!!

Możesz zaprosić na „zdalne” spotkanie przy drożdżówce swoich nauczycieli i Dyrekcję Szkoły – będzie nam miło.

Przypominam o języku angielskim w aplikacji Teams i naszym codziennym spotkaniu o stałej porze.


CZWARTEK 21.05.   POWTARZAMY

1.Przygotuj do pracy  zeszyt  w linie, zeszyt w kratkę.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Powtórz pod kierunkiem nauczyciela zasady pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi: „rz” po spółgłoskach, „ó” i „rz” wymienne, pisanie „u” na początku i końcu wyrazu, pisownia zmiękczeń.

4.Wysłuchaj tekstu czytanego przez nauczyciela – pisz  ze słuchu zdania.

5.Pod kierunkiem nauczyciela utrwal umiejętność przemienności dodawania na przygotowanych przykładach.

6.Sprawdź poprawność wykonania zadania. Możesz wybrać i dostosować trudność przykładów do swoich możliwości.

7.Pracuj w programie Paint, wykonaj kolaż wykorzystując pobrane z internetu propozycje grafik komputerowych. Stwórz piękną kartkę dla swojej mamy.

8.Poćwicz śpiewanie piosenki „Mama zadumana”. https://www.youtube.com/watch?v=qNPBWj1hi-s

Praca samodzielna

Wykonaj samodzielnie zestaw ćwiczeń w brązowej książce na stronach 62 i 63.

Ćwicz płynność czytania, czytaj swoją ulubioną książkę.

Wykonaj ćwiczenia rozciągające, relaksujące zgodnie z proponowanymi filmikami.

 


PIĄTEK 22.05.   TRUDNE WYBORY

1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie, w kratkę oraz zeszyt w linie.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Sprawdź wczorajsze pisanie ze słuchu.

4 Przeczytaj pod kierunkiem nauczyciela tekst „Nagła sprawa” ze strony 34.

5.Odpowiedz ustnie na pytania zadane przez nauczyciela.

6.Pomyśl nad konsekwencjami wyborów w życiu człowieka.

7.Pracuj pod kierunkiem nauczyciela w ćwiczeniach w linie, zapamiętaj zasadę pisania przeczenia „nie” z czynnościami.

8.Powtórz i utrwal umiejętność liczenia liter, głosek i sylab w wyrazach.

9.Rozwiązuj razem z nauczycielem zadania tekstowe proste i złożone na stronach 56 i 57.

10.Wykonaj serię ćwiczeń gimnastycznych opierając się na filmikach przesłanych Ci przez nauczyciela.

Praca samodzielna:

Niesamowita i zaskakująca praca zaprezentowana na końcu filmiku!

ZADANIA DLA CHCĄCYCH ROZWIJAĆ SWOJE ZAINTERESOWANIA

W zeszłym tygodniu otrzymałeś propozycję ciekawych zadań logicznych. Posłuchaj ich rozwiązania w trakcie oglądania filmiku.

Zmierz się z kolejnymi zadaniami logicznymi, przeprowadzę Cię przez nie na filmiku, który dla Ciebie nagrałam.

1.Zofia ma 5 córek, a każda z nich ma brata. Czy potrafisz obliczyć ile dzieci jest w tej rodzinie?

2.Ania ma 6 rodzeństwa. Każde z dzieci urodziło się w odstępie 2 lat. Najmłodsza jest Julia, która ma 7 lat. Ile lat ma najstarsza z rodzeństwa - Ania?

3.Max w pracy miał wypisać numery na tabliczki domów z ulicy Kwiatowej. Ma przygotować numery od 1 do 100. Ile razy będzie wypisywał cyfrę 8?

Wysłuchaj opowiadania nauczyciela i obejrzyj prezentację związaną ze złudzeniami optycznymi. Baw się przy tym dobrze!