PONIEDZIAŁEK 18.05. ŻEGNAMY SIĘ Z BOHATERKĄ LEKTURY-MAMĄ CZARODZIEJKĄ.
1.Przygotuj do pracy zeszyt w linie i ćwiczenia od matematyki.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Wysłuchaj dwóch fragmentów lektury czytanych przez nauczyciela „Jak nasza mama urządziła nam podróż samochodem” i „Czary dla mamy”.
4.Rozwiąż quiz z treści tych fragmentów lektury przygotowany dla Ciebie.
5.Powtórz pod kierunkiem nauczyciela zasady pisania wyrazów ze zmiękczeniami.
6.Wykonaj serię ćwiczeń ustnych i pisemnych zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.
7.Przepisz do zeszytu notatkę z lekcji uzupełniając ją brakującymi zmiękczeniami. Pracę sprawdź oglądając filmik. Pamiętaj o zaznaczeniu ó na czerwono, ż na zielono, h na brązowo zgodnie z zasadami kolorowej ortografii.
8.Wykonaj przestrzenny obrazek dla mamy według propozycji, które przygotował nauczyciel.
9.Wykonaj samodzielnie zadania matematyczne na stronach 50 i 51.
Prace prześlij nauczycielowi do sprawdzenia – praca na ocenę.
10.Przypomnij sobie i pośpiewaj przy wykonywaniu pracy plastycznej dla mamy „Muchę w mucholocie” Aidy
https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc
Praca samodzielna:
Zrelaksuj się przy zadaniach na stronie 52 i 53 – ćwiczenia od matematyki.
Pamiętaj o codziennej dawce dobrego humoru i ruchu.
Jeżeli tego jeszcze nie zrobiłaś/zrobiłeś wykonaj testy: ortograficzne, matematyczne i przyrodnicze, które przygotowałam dla Ciebie w aplikacji Teams.
WTOREK 19.05. LUBIMY BYĆ RAZEM
1.Przygotuj do pracy ćwiczenia w linie oraz zeszyt w kratkę.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Powtórz razem z nauczycielem wiadomości o alfabecie, przypomnij sobie kolejność alfabetyczną.
4.Przeczytaj razem z nauczycielem tekst na stronach 32 i 33 podręcznika.
5.Wyszukaj w tekście wyrazy z dż.
6.Pracuj pod kierunkiem nauczyciela w ćwiczeniach w linie przy pracowaniu dwuznaku dż.
7.Sprawdź poprawność wykonania ćwiczenia oglądając filmik instruktażowy..
8.Obejrzyj prezentację o dżdżownicach i wysłuchaj opowiadania nauczyciela.
9.Poćwicz czytanie wyrazów i zdań z dwuznakiem dż.
10.Posłuchaj uważnie -nauczyciel wprowadzi Cię w zagadnienie przemienności dodawania.
11.Rozwiązuj razem z nauczycielem przykłady na przemienność dodawania. Sprawdzaj poprawność obliczeń i zgodność zapisu.
Praca samodzielna:
Popracuj w kaligrafii matematycznej na stronie 28, pamiętaj o używaniu nawiasów.
Poćwicz pisanie dwuznaku ż w wyrazach i zdaniach.
Pamiętaj o codziennym spotkaniu w Aplikacji Teams – do usłyszenia i zobaczenia.
ŚRODA 20.05. ZNOWU DŻ - PIECZEMY DROŻDŻOWKĘ
1.Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia w linię, zeszyt w linie, ćwiczenia w kratkę.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Czytaj razem z nauczycielem tekst ze strony 32 i 33.
4.Wykonaj ćwiczenia pod kierunkiem nauczyciela. Sprawdzaj poprawność wykonywania ćwiczeń.
5.Obejrzyj prezentację o drożdżach i wysłuchaj opowiadania nauczyciela. Rozwijaj swoją ciekawość. Jeżeli masz drożdże w domu wykonaj doświadczenie – tworzenie kolonii drożdżowych.
6.Przypomnij sobie słuchając nauczyciela wiadomości o wyrazach będących nazwami czynności.
7.Wypisz w zeszycie czynności wykonywane przez dżdżownicę.
8.Rozwiązuj razem z nauczycielem zadania tekstowe proste i złożone na stronach 54 i 55.
9.Sprawdzaj poprawność samodzielnie wykonanych zadań na prezentacji przygotowanej dla Ciebie.
Praca samodzielna
Upiecz razem z osobą dorosłą „Leniwą drożdżówkę” według przepisu zaproponowanego przez nauczyciela.
- Ciasto:
10 dag drożdży
1 szklanka cukru
1 szklanka mleka
1 szklanka oleju
4 jajka
5 szklanek mąki przesiać
1 cukier waniliowy
szczypta soli
Kruszonka:
5 dag margaryny
1 cukier waniliowy
1/4 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki
można ułożyć ulubione owoce
Na dno miski skrusz drożdże, wsyp cukier na to letnie mleko na to olej (nic nie mieszaj ) na to wlej roztrzepane jajka, wsyp przesianą mąkę i wanilię i posyp szczyptą soli, przykryj ściereczką i zostaw na 2 godziny.
Po dwóch godzinach ciasto wymieszaj ( ciasto ma być rzadkie ).
Wyłóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i dodaj owoce. Kruszonkę zagnieć i zetrzyj na tarce na ciasto.
Do NIENAGRZANEGO piekarnika włóż ciasto i piecz 50-60 minut w temp. 180 stopni.
UWAGA - należy dawać składniki po kolei tak jak jest w przepisie!!!
Możesz zaprosić na „zdalne” spotkanie przy drożdżówce swoich nauczycieli i Dyrekcję Szkoły – będzie nam miło.
Przypominam o języku angielskim w aplikacji Teams i naszym codziennym spotkaniu o stałej porze.
CZWARTEK 21.05. POWTARZAMY
1.Przygotuj do pracy zeszyt w linie, zeszyt w kratkę.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Powtórz pod kierunkiem nauczyciela zasady pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi: „rz” po spółgłoskach, „ó” i „rz” wymienne, pisanie „u” na początku i końcu wyrazu, pisownia zmiękczeń.
4.Wysłuchaj tekstu czytanego przez nauczyciela – pisz ze słuchu zdania.
5.Pod kierunkiem nauczyciela utrwal umiejętność przemienności dodawania na przygotowanych przykładach.
6.Sprawdź poprawność wykonania zadania. Możesz wybrać i dostosować trudność przykładów do swoich możliwości.
7.Pracuj w programie Paint, wykonaj kolaż wykorzystując pobrane z internetu propozycje grafik komputerowych. Stwórz piękną kartkę dla swojej mamy.
8.Poćwicz śpiewanie piosenki „Mama zadumana”. https://www.youtube.com/watch?v=qNPBWj1hi-s
Praca samodzielna
Wykonaj samodzielnie zestaw ćwiczeń w brązowej książce na stronach 62 i 63.
Ćwicz płynność czytania, czytaj swoją ulubioną książkę.
Wykonaj ćwiczenia rozciągające, relaksujące zgodnie z proponowanymi filmikami.
PIĄTEK 22.05. TRUDNE WYBORY
1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie, w kratkę oraz zeszyt w linie.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Sprawdź wczorajsze pisanie ze słuchu.
4 Przeczytaj pod kierunkiem nauczyciela tekst „Nagła sprawa” ze strony 34.
5.Odpowiedz ustnie na pytania zadane przez nauczyciela.
6.Pomyśl nad konsekwencjami wyborów w życiu człowieka.
7.Pracuj pod kierunkiem nauczyciela w ćwiczeniach w linie, zapamiętaj zasadę pisania przeczenia „nie” z czynnościami.
8.Powtórz i utrwal umiejętność liczenia liter, głosek i sylab w wyrazach.
9.Rozwiązuj razem z nauczycielem zadania tekstowe proste i złożone na stronach 56 i 57.
10.Wykonaj serię ćwiczeń gimnastycznych opierając się na filmikach przesłanych Ci przez nauczyciela.
Praca samodzielna:
Niesamowita i zaskakująca praca zaprezentowana na końcu filmiku!
ZADANIA DLA CHCĄCYCH ROZWIJAĆ SWOJE ZAINTERESOWANIA
W zeszłym tygodniu otrzymałeś propozycję ciekawych zadań logicznych. Posłuchaj ich rozwiązania w trakcie oglądania filmiku.
Zmierz się z kolejnymi zadaniami logicznymi, przeprowadzę Cię przez nie na filmiku, który dla Ciebie nagrałam.
1.Zofia ma 5 córek, a każda z nich ma brata. Czy potrafisz obliczyć ile dzieci jest w tej rodzinie?
2.Ania ma 6 rodzeństwa. Każde z dzieci urodziło się w odstępie 2 lat. Najmłodsza jest Julia, która ma 7 lat. Ile lat ma najstarsza z rodzeństwa - Ania?
3.Max w pracy miał wypisać numery na tabliczki domów z ulicy Kwiatowej. Ma przygotować numery od 1 do 100. Ile razy będzie wypisywał cyfrę 8?
Wysłuchaj opowiadania nauczyciela i obejrzyj prezentację związaną ze złudzeniami optycznymi. Baw się przy tym dobrze!


