Poniedziałek 18.05.

Temat: „Jak powstaje chleb?”

j. polskipodręcznik s. 20 przeczytaj cicho, ze zrozumieniem opowiadanie „Od ziarenka do bochenka”; (skansen - to krajoznawcze muzeum pod gołym niebem, gdzie eksponowane są zabytki budownictwa ludowego oraz sprzęty i narzędzia określonego regionu.

  • Ustnie wykonaj ćw. 3, 4 pod tekstem.
  • Obejrzyj filmy:

jak powstaje chleb https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A

jak produkowany jest chleb https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

  • Wykonaj ćwiczenia s. 19, 20, 21; zwróć uwagę na pisownię wyrazów:

W zakończeniach nazw zawodów –arz, -erz piszemy „rz”

matematyka – Rozwiązujemy zadania tekstowe – obliczenia pieniężne.

  • Wykonaj w ćwiczeniach s. 51 - uważnie czytaj polecenia, poznaj siłę nabywczą pieniędzy, doskonal swoją spostrzegawczość – pokoloruj wskazane figury na siatce.

 wf - Ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami/przytulankami, zabawy ruchowe na czworakach i skoczne.

technika- zrób kanapki z produktów, które najbardziej lubisz


Wtorek 19.05

Temat: „Lektura „Czarna owieczka”. Na wiejskim podwórku”

j. polskipodręcznik s. 21 - dzisiaj utrwalimy kolejne spółgłoski, po których piszemy ,,rz”. Są to: ch, j, w.

  • Przeczytaj uważnie tekst i wykonaj do zeszytu kropkę z ćw. 1 oraz ćw. 3
  • ćwiczenia s. 22 – uważnie wykonuj ćwiczenia

j. polski/środowisko – przeczytaj lekturę ”Czarna owieczka” Jana Grabowskiego https://docplayer.pl/51918522-Czarna-owieczka-jan-grabowski.html

  • Uzupełnij metryczkę książki ćwiczeniach s.23 ćw.1,2,3,i4 (odpowiedzi na pytania pisz pełnym zdaniem)
  • Wykonaj ćwiczenia s. 24 - ćw. 5 po wydawanych odgłosach nazwij zwierzęta, później nazwij odgłosy zwierząt i zapisz te nazwy, np. miau – miauczenie, gę, gę – gęganie, ko, ko, ko – gdakanie.
  • Powtórz sobie jakie produkty otrzymujemy z hodowli zwierząt
  • Obejrzyj filmik https://slideplayer.pl/slide/8548017/
  • Wykonaj ćwiczenia s.25

matematyka – Dodawanie i odejmowanie z zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego - ćwiczenia

  • Przepisz działania do zeszytu i oblicz z rozpisywaniem:

84-8=

36-7=

62-5=

23-6=

55-9=

66+8=

78+7=

49+6=

85+8=

37+9=

Praca do oceny

 


Środa 20.05

Temat: Lektura „Czarna owieczka”. Metka i jej przyjaciele”

j. polski -

  • wykonaj ćwiczenia s. 26, 27, ćw. 1, 2 - podpisz ilustracje imionami bohaterów książki – pamiętaj o wielkiej literze w imionach; dobierz określenia pasujące do poszczególnych zwierząt;

Zastanów się i odpowiedz na pytania (zapisz odpowiedzi na pytania w zeszycie):

Kim była i skąd się wzięła Metka?

Co zmartwiło Wisię i Zosię?

Gdzie dziewczynki znalazły pomoc?

Z kim na co dzień przebywała Metka?

- ćw. 3, 4 – dobierz odpowiednie określenia owieczki świadczących o jej psim zachowaniu.

- Wyjaśnienie, co to znaczy, że Metka spsiała - np. siadała tak jak pies, goniła kury, skakała do lecących motyli i wróbli, próbowała szczekać.

- ćw. 5 – ćwicz ortografię, pisownia „rz” po spółgłosce „j”. Wykonaj drugą kropkę.

Praca do oceny s.26 i 27.

matematyka – Mnożenie liczb w zakresie 50.

  • Zgraj w grę „Liczę szybciej niż ślimak” ćwiczenia ćw.s.52 (dla chętnych)
  • podręcznik s. 44 wracamy do mnożenia, pamiętasz: mnożenie jest przemienne 3x5=15 5x3=15;
  • wykonaj 2,3,4 (do zeszytu), 1 ustnie- masz tu doskonalenie umiejętności mnożenia i dzielenia: dobieranie działań do ilustracji, układanie działań z podanych liczb i ich obliczanie w zeszycie oraz rozwiązywanie zadań tekstowych: na podstawie ilustracji, obliczenia pieniężne, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego

plastyka – narysuj Metkę – czarną owieczkę. Wymyśl jak ciekawie podkreślić jej futro (wełna, wycinanki, bibuła). Praca do oceny

wf - Ćwiczenia ogólnorozwojowe - wykonaj skłony do boku, przysiady, pajacyki, rób ćwiczenia z „Domową lekcja wf-u – trening w domu  https://www.youtube.com/watch?v=RaE4KmAYZJw

 


Czwartek 21.05.

Temat: „Potyczki ortograficzne. Sposób na „rz” mam – 9 ważnych liter znam”.

j. polski – podręcznik s. 22 przeczytaj głośno wiersz „Trzy po trzy”; ćw. 1 - wyszukaj w wierszu imiona jego bohaterów i przeczytaj czym się zajmowali; ćw. 2 – o czym warto pamiętać na co dzień i od święta, przepisz rymowankę i naucz się jej na pamięć;

  • Dla chętnych ćw. 3
  • Wykonaj ćwiczenia s. 28, 29 stosuj w praktyce zasadę pisania rz” po spółgłoskach b, p, d, t, g, k, ch, w, j.
  • Wykonaj „Potyczki ortograficzne” s. 48

matematyka Przemienność mnożenia.

  • Wykonaj podręcznik s. 45 (ustnie) oraz ćwiczenia s. 53 - masz tu przypomnienie mnożenia jako dodawania takich samych liczb, dobieranie działań do ilustracji, rozwiązywanie zadań, przemienność mnożenia.
  • Pamiętasz, że mnożenie jest przemienne:

3 x 7 = 21

7 x 3 = 21

Te same liczby mogą zamienić się miejscami, a wynik nie zmieni się. Jest to bardzo przydatna własność mnożenia, szczególnie podczas nauki tabliczki mnożenie.

Ucz się tabliczki mnożenia do 100.


 Piątek 22.05.

Temat: Wiosenna wyprawa.

j. polski – przeczytaj głośno wiersz „Majówka” – podręcznik s. 23

  • Powtórzymy dziś zasadę ortograficzną:

Piszemy „ó” w końcówkach : „-ów, -ówka”. Wyjątki: zasuwka, skuwka, podkuwka.

  • Wykonaj ćwiczenia s. 30 ćw.3 oraz s.31 ćw. 4 (zaznacz „-ówka”w wyrazach, wykonaj kropkę)
  • Pamiętaj rzeczowniki to nazwy osób, roślin, rzeczy, zwierząt, odpowiadają na pytania kto to?, co to?
  • Wykonaj ćwiczenia s. 30, ćw. 1 i 2 oraz ćw.5 s. 31
  • Dla chętnych 6 s.31

matematyka - Mnożenie i dzielenie w zakresie 50.

  • Pamiętasz dzielenie jest działaniem odwrotnym do mnożenia
    30:5=6, bo 6x5=30
  • Wykonaj ćwiczenia s. 54 (patrz przykład jest wyżej)
  • Zapoznaj się z 1 i 2 podręcznik s. 46 (ustnie)

muzyka – przypomnij sobie piosenkę „Podwórko pod chmurką” i naucz się na pamięć wybranej zwrotki i refrenu, naśladuj odgłosy zwierząt podwórkowych

https://www.youtube.com/watch?v=raJ24AUdMW4

oraz piosenkę „Ziemia wyspa zielona”.

wf - zabawy bieżne, skoczne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego lub domowego (bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, slalom między rozłożonymi woreczkami, cwał bokiem po obwodzie kwadratu, skoki jednonóż, skoki obunóż w prawo i w lewo nad rozciągniętą skakanką, podskoki pajacyka).

 

Dla uczniów uczęszczających na ZRZ

- utrwalaj mnożenie w zakresie 100 i dzielenie

- wejdź na stronę szloneliczby.pl (klasa 2 mnożenie i dzielenie – wykonuj test i puzzle)

https://szaloneliczby.pl/tabliczka-dzielenia-do-100-puzzle/

https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-100-test-wyboru/