Poniedziałek 18 maja
Temat: „Lektura „Czarna owieczka”. Na wiejskim podwórku”
-j. polski – podręcznik s. 21
Dzisiaj poznacie kolejne spółgłoski, po których piszemy ,,rz”. Są to: ch, j, w.
- Przeczytaj uważnie tekst, zapisz regułę na kolorowo i wykonaj do zeszytu kropkę z ćw. 1 oraz ćw. 3
- ćwiczenia s. 22 – uważnie wykonuj ćwiczenia
-j. polski/środowisko – Znasz już lekturę ”Czarna owieczka” Jana Grabowskiego https://docplayer.pl/51918522-Czarna-owieczka-jan-grabowski.html
Mam nadzieję, że masz już założony zeszyt lektur, prosiłam o to już dawno. Jeśli nie, teraz będzie okazja.
Uzupełnij zeszyt lektur w następujący sposób:
- autor
- tytuł
- ilustrator
- postacie
- treść (czyli o czym opowiada książka)
- ilustracja
- wrażenia (co najbardziej mi się podobało)
- Ćwiczenia s. 23, 24, 25 – uzupełnianie ćwiczeń na podstawie przeczytanej lektury; w ćw. 5 po wydawanych odgłosach nazwij zwierzęta, później nazwij odgłosy zwierząt i zapisz te nazwy, np. miau – miauczenie, gę, gę – gęganie, ko, ko, ko – gdakanie.
- Powtórz sobie jakie produkty otrzymujemy z hodowli zwierząt
- Obejrzyj filmik https://slideplayer.pl/slide/8548017/
-matematyka –odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego, zadania tekstowe
- Ćwiczenia s. 51 - uważnie czytaj polecenia, doskonal swoją spostrzegawczość – pokoloruj wskazane figury na siatce
- Przepisz działania do zeszytu i oblicz z rozpisywaniem:
84-8=
36-7=
62-5=
23-6=
55-9=
63-8=
74-7=
42-6=
81-3=
97-9=
Praca do oceny
w-f - Ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami/przytulankami, zabawy ruchowe na czworakach i skoczne.
Wtorek 19 maja
Temat: „Lektura „Czarna owieczka”. Metka i jej przyjaciele”
W dalszym ciągu omawiamy lekturę
-j. polski – ćwiczenia s. 26, 27, ćw. 1, 2 - podpisz ilustracje imionami bohaterów książki – pamiętaj o wielkiej literze w imionach; dobierz określenia pasujące do poszczególnych zwierząt;
Zastanów się i odpowiedz na pytania (zapisz odpowiedzi na pytania w zeszycie, pisz całym zdaniem):
Kim była i skąd się wzięła Metka?
Co zmartwiło Wisię i Zosię?
Gdzie dziewczynki znalazły pomoc?
Z kim na co dzień przebywała Metka?
- ćw. 3, 4 – dobierz odpowiednie określenia owieczki świadczące o jej psim zachowaniu.
Wyjaśnienie, co to znaczy, że Metka spsiała - np. siadała tak jak pies, goniła kury, skakała do lecących motyli i wróbli, próbowała szczekać.
- ćw. 5 – ćwicz ortografię
-matematyka-dodawanie i odejmowanie w zakresie 100, przekształcanie i układanie zadań tekstowych
- Zagraj w grę „Liczę szybciej niż ślimak” w ćwiczeniach na s. 52, przygotuj 2 kredki w różnych kolorach i 2 kostki
- 4 s. 37 podręcznik – popraw zadanie, aby można było je rozwiązać, zapisz w zeszycie treść, pytanie, działanie i odpowiedź
- 4 s. 43 podręcznik – zmień zadanie, aby można było je rozwiązać za pomocą obliczenia 52-6, zapisz w zeszycie treść, pytanie, działanie i odpowiedź
- 5 s. 43 do zeszytu
-plastyka – narysuj Metkę – czarną owieczkę. Wymyśl jak ciekawie podkreślić jej futro (wełna, wycinanki, bibuła) Praca do oceny
-w-f - Ćwiczenia ogólnorozwojowe - wykonaj skłony do boku, przysiady, pajacyki, rób ćwiczenia z „Domową lekcja wf-u – trening w domu https://www.youtube.com/watch?v=RaE4KmAYZJw
środa 20 maja
Temat: „Potyczki ortograficzne. Sposób na „rz” mam – 9 ważnych liter znam”.
-j. polski – podręcznik s. 22 przeczytaj głośno wiersz „Trzy po trzy”;
- ćw. 1 - wyszukaj w wierszu imiona jego bohaterów i przeczytaj czym się zajmowali
- ćw. 2 – o czym warto pamiętać na co dzień i od święta, przepisz rymowankę (ostatnie zdanie z wiersza, zaznacz w wyrazach na niebiesko spółgłoski po, których piszemy rz i na zielono rz) i naucz się jej na pamięć; w tym zdaniu są wszystkie spółgłoski po których piszemy rz
- Wykonaj ćwiczenia s. 28, 29 stosuj w praktyce zasadę pisania „rz” po spółgłoskach b, p, d, t, g, k, ch, w, j.
- Podziel na głoski, litery i sylaby następujące wyrazy: przylaszczki, chrzan, brzoza, drzazga, wrzask, według wzoru: drzewo-5 głosek, 6 liter, 2 sylaby-zapisz do zeszytu
-matematyka-mnożenie liczb w zakresie 50, przemienność mnożenia
- Podręcznik s. 44 zad. 1 ustnie
Pamiętaj mnożenie jest przemienne np. 3x5=15, 5x3=15. Te same liczby mogą się zamieniać miejscami, a wynik się nie zmienia.
- 2, 3, 4 do zeszytu (w zad. 4 zapisz pytanie, działanie, odpowiedź)
- Ćwiczenia s. 53 zad. 1 i 2
Czwartek 21 maja
Temat: Wiosenna wyprawa
j. polski – przeczytaj głośno wiersz „Majówka” – podręcznik s. 23, zadania pod tekstem ustnie
- Powtórzymy dziś zasadę ortograficzną:
Piszemy „ó” w końcówkach : „-ów, -ówka”. Wyjątki: zasuwka, skuwka, podkuwka.
- Wykonaj ćwiczenia s. 30 ćw. 3 oraz s. 31 ćw. 4 (zaznacz „-ówka” w wyrazach, wykonaj kropkę)
- Wykonaj ćwiczenia s. 30, ćw. 1 i 2 oraz ćw. 5 s. 31
- Dla chętnych zad. 6 s.31
-matematyka- mnożenie i dzielenie w zakresie 50
- Podręcznik s. 45 zad. 1 i 3 ustnie
- Wybierz jedno działanie z zad. 3, ułóż do niego treść i pytanie, oblicz działanie i odpowiedz na pytanie (do zeszytu)
- 2 do zeszytu
- Ćwiczenia s. 53 zad. 3 i 4
-muzyka – przypomnij sobie piosenkę „Podwórko pod chmurką” i naucz się na pamięć wybranej zwrotki i refrenu, naśladuj odgłosy zwierząt podwórkowych
https://www.youtube.com/watch?v=raJ24AUdMW4
-w-f - zabawy bieżne, skoczne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego lub domowego (bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, slalom między rozłożonymi woreczkami, cwał bokiem po obwodzie kwadratu, skoki jednonóż, skoki obunóż w prawo i w lewo nad rozciągniętą skakanką, podskoki)
-Zrz matematyka-ćwiczenia s. 56 Pomyślę i rozwiążę
Piątek 22 maja
Temat: Majowa łąka
-środowisko-przeczytaj uważnie tekst informacyjny „Wiosna w pełni” w podręczniku s. 24, 25, obejrzyj zdjęcia
- obejrzyj filmik
https://www.youtube.com/watch?v=xwHn4ISpXgc
-j. polski/środowisko-ćwiczenia s. 32 zad. 1
Teraz przejdziemy do ortografii
Przypomnij sobie zasadę pisowni wyrazów z ó: Piszemy ó, gdy wymienia się na o.
- ćwiczenia s. 33 i 34
- ćwiczenia s. 35 zad. 7 bez kropki
-matematyka-mnożenie i dzielenie w zakresie 50
- podręcznik s. 46 zad. 1 ustnie (zapoznaj się)
- podręcznik s. 46 2 pisemnie
- wykonaj działania do zeszytu, sprawdź za pomocą mnożenia
25:5=
21:7=
50:10=
49:7=
36:6=
Pamiętaj dzielenie jest działaniem odwrotnym do mnożenia np. 30:5=6, bo 6x5=30


