Poniedziałek 18 V – Temat: „Mój dzień na wsi”
- polski – podręcznik s. 16, 17, przeczytaj głośno tekst ”Zwykły czy niezwykły?”; napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: Z jakiego powodu Marek lubi mieszkać na wsi?- ćw. 2 (daj wyczerpującą odpowiedź) - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny;
ćwiczenia s. 16, 17 – przypomnij sobie: Co to jest wieś? Jak wygląda dzień Marka – jakie kolejne czynności on wykonuje? Czym zajmują się rolnicy?; wykonaj kolejne polecenia ćw. 1,2,3 (wykonując te ćwiczenia, pracuj z podręcznikiem), zwróć uwagę, że w ćw. 1 przy drugiej kropce, czasowniki w zdaniach piszesz w formie osoby (on) np. Marek rano szuka na podwórku jajek. Po śniadaniu idzie z Agatą do szkoły. itd.
Środowisko – podręcznik s. 18, 19 przeczytaj tekst informacyjny „Zboża na polu”;
obejrzyj filmy:
- zboża https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
- jak powstaje mąka https://www.youtube.com/watch?v=KFOEgRpqC5c
Ćwiczenia s. 18, ćw. 4, 5 – uzupełnij, zwróć uwagę na to, jak wyglądają zboża i jak można
odróżnić je od siebie - jedne mają długie ,,wąsy”, inne krótsze, a jeszcze inne wyglądają zupełnie inaczej.
WF - Ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami/przytulankami, zabawy ruchowe na czworakach i skoczne.
Wtorek 19 V – Temat: ”Jak powstaje chleb?”
- polski – podręcznik s. 20 przeczytaj cicho, ze zrozumieniem opowiadanie „Od ziarenka do bochenka”; (przypomnij sobie jak w klasie pierwszej byliśmy w skansenie we Wdzydzach); skansen - to krajoznawcze muzeum pod gołym niebem, gdzie eksponowane są zabytki budownictwa ludowego oraz sprzęty i narzędzia określonego regionu.
Ustnie wykonaj ćw. 3, 4 pod tekstem.
Obejrzyj filmy:
- jak powstaje chleb https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A
- jak produkowany jest chleb https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA
ćwiczenia s. 19, 20, 21; zwróć uwagę na pisownię wyrazów: w zakończenia –arz, -erz
w nazwach zawodów, w ćw. 2 pamiętaj: wielka litera na początku, kropka na końcu zdania.
Matematyka – podręcznik s. 42, zad. 1 – ustnie, zad. 2 ,3 do zeszytu (w zad. 3 nie musisz przepisywać wszystkich pytań, wystarczy, że ponumerujesz w zeszycie i napiszesz działania).; zapamiętaj: dodawanie i odejmowanie są działaniami wzajemnie odwrotnymi, dlatego możesz dodawanie sprawdzać za pomocą odejmowania, a odejmowanie sprawdzać za pomocą dodawania (zawierają te same liczby: 34-7 =27 27+7=34 );
ćwiczenia s. 50 – uważnie czytaj polecenia, masz tu rozwiązywanie zadań tekstowych: etapowe rozwiązywanie zadań tekstowych, czytanie danych z ilustracji, porównywanie różnicowe, obliczenia pieniężne, poprawianie zadania celowo źle skonstruowanego i jego rozwiązanie oraz zapisywanie liczb pomniejszonych i powiększonych o wskazaną wartość - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.
Technika - Robimy kanapki – przygotowanie zdrowego posiłku.
Środa 20 V – Temat: „Lektura „Czarna owieczka”. Na wiejskim podwórku”
- polski – podręcznik s. 21 - dzisiaj poznacie kolejne spółgłoski, po których piszemy ,,rz”. Są to: ch, j, w. Przeczytaj uważnie tekst, zapisz regułę i wykonaj do zeszytu kropkę z ćw. 1 oraz ćw. 3; ćwiczenia s. 22 – uważnie wykonuj ćwiczenia.
- polski/środowisko – Przeczytaj lekturę ”Czarna owieczka” Jana Grabowskiego https://docplayer.pl/51918522-Czarna-owieczka-jan-grabowski.html
Uzupełnij zeszyt lektur w następujący sposób:
- autor
- tytuł
- ilustrator
- postacie
- treść (czyli o czym baśń opowiada)
- ilustracja
- wrażenia (co najbardziej mi się podobało) - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.
Ćwiczenia s. 23, 24, 25 – uzupełnianie ćwiczeń na podstawie przeczytanej lektury; w ćw. 5 po wydawanych odgłosach nazwij zwierzęta, później nazwij odgłosy zwierząt i zapisz te nazwy, np. miau – miauczenie, gę, gę – gęganie, ko, ko, ko – gdakanie.
Matematyka – podręcznik s. 43, zad. 1, 3, 4, 5 masz tu rozwiązywanie zadań tekstowych: odejmowanie w zakresie 100, obliczenia pieniężne, etapowe rozwiązywanie zadań złożonych, poprawienie treści zadania celowo źle skonstruowanego i jego rozwiązanie, układanie treści zadania do podanego działania, zapisywanie pytania, działania, rozwiązanie go i zapisanie odpowiedzi; zwróć uwagę na zad. 2 – mamy tu działania z okienkami (znakami zapytania lub liczbą poszukiwaną), aby obliczyć działania skorzystaj z podpowiedzi (możesz liczyć w pamięci):
67+….=70 bo 70-67=3
84-….=14 bo 84-14=70
- pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.
ćwiczenia s. 51 - uważnie czytaj polecenia, poznaj siłę nabywczą pieniędzy, doskonal swoją spostrzegawczość – pokoloruj wskazane figury na siatce.
WF - Zabawy bieżne, skoczne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego lub domowego (bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, slalom między rozłożonymi woreczkami, cwał bokiem po obwodzie kwadratu, skoki jednonóż, skoki obunóż w prawo i w lewo nad rozciągniętą skakanką, podskoki pajacyka).
Czwartek 21 V - Temat: „Lektura „Czarna owieczka”. Metka i jej przyjaciele”
- polski – ćwiczenia s. 26, 27, ćw. 1, 2 - podpisz ilustracje imionami bohaterów książki – pamiętaj o wielkiej literze w imionach; dobierz określenia pasujące do poszczególnych zwierząt;
Zastanów się i odpowiedz na pytania (zapisz odpowiedzi na pytania w zeszycie):
Kim była i skąd się wzięła Metka?
Co zmartwiło Wisię i Zosię?
Gdzie dziewczynki znalazły pomoc?
Z kim na co dzień przebywała Metka?
ćw. 3, 4 – dobierz odpowiednie określenia owieczki świadczących o jej psim zachowaniu.
Wyjaśnienie, co to znaczy, że Metka spsiała - np. siadała tak jak pies, goniła kury, skakała do lecących motyli i wróbli, próbowała szczekać.
ćw. 5 – ćwicz ortografię.
Matematyka – podręcznik s. 44 wracamy do mnożenia, pamiętasz: mnożenie jest przemienne 3x5=15 5x3=15; zad. 1, 2, 3, 4 masz tu doskonalenie umiejętności mnożenia i dzielenia: dobieranie działań do ilustracji, układanie działań z podanych liczb i ich obliczanie w zeszycie oraz rozwiązywanie zadań tekstowych: na podstawie ilustracji, obliczenia pieniężne, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego.
ćwiczenia s.52 „Liczę szybciej niż ślimak” – gra, utrwalanie umiejętności mnożenia i dzielenia
w zakresie 100 - do gry zaproś rodzeństwo lub rodziców. (Ucz się tabliczki mnożenia do 100.)
Plastyka – Narysuj Metkę – czarną owieczkę. Wymyśl jak ciekawie podkreślić jej futro ( wełna, wycinanki, bibuła) - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.
WF - Ćwiczenia ogólnorozwojowe - wykonaj skłony do boku, przysiady, pajacyki, rób ćwiczenia z „Domową lekcja wf-u – trening w domu https://www.youtube.com/watch?v=RaE4KmAYZJw
Zajęcia Rozwijające Zainteresowania (ZRZ) – dla uczniów zapisanych na zajęcia – Uczymy się tabliczki mnożenia do 100.
Piątek 22 V – Temat: „Potyczki ortograficzne. Sposób na „rz” mam – 9 ważnych liter znam”.
- polski – podręcznik s. 22 przeczytaj głośno wiersz „Trzy po trzy”; ćw. 1 - wyszukaj w wierszu imiona jego bohaterów i przeczytaj czym się zajmowali; ćw. 2 – o czym warto pamiętać na co dzień i od święta, przepisz rymowankę i naucz się jej na pamięć;
- Dla chętnych ćw. 3
Ćwiczenia s. 28, 29 „Potyczki ortograficzne” - stosuj w praktyce zasadę pisania „rz” po spółgłoskach b, p, d, t, g, k, ch, w, j.
Matematyka – podręcznik s. 45 oraz ćwiczenia s. 53 - masz tu przypomnienie mnożenia jako dodawania takich samych liczb, dobieranie działań do ilustracji, rozwiązywanie zadań, przemienność mnożenia.
Pamiętasz, że mnożenie jest przemienne:
3 x 7 = 21
7 x 3 = 21
Te same liczby mogą zamienić się miejscami, a wynik nie zmieni się. Jest to bardzo przydatna informacja, szczególnie podczas nauki tabliczki mnożenie.
Muzyka – Przypomnij sobie piosenkę „Podwórko pod chmurką” i naucz się na pamięć wybranej zwrotki i refrenu, naśladuj odgłosy zwierząt podwórkowych. Podręcznik z muzyki s. 78, 79 ( jak nie macie podręcznika, to proszę wpisać do wyszukiwarki - nowa era muzyka klasa 2 pdf / otworzy się wersja internetowa)
https://www.youtube.com/watch?v=raJ24AUdMW4


