18 maja, poniedziałek - temat: Co słychać u zwierząt?

Edukacja polonistyczna - temat: Opis i ocena codziennych zajęć bohatera opowiadania pt. "Zwykły czy niezwykły?"

Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 16 i 17

1) Przeczytaj, głośno tekst ”Zwykły czy niezwykły?”

2) Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: Z jakiego powodu Marek lubi mieszkać na wsi?- ćw. 2 (daj wyczerpującą odpowiedź)

Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 16 i 17

1) Przypomnij sobie: Co to jest wieś? Jak wygląda dzień Marka – jakie kolejne czynności on wykonuje? Czym zajmują się rolnicy?

2) Wykonaj kolejne polecenia ćw. 1,2,3 (wykonując te ćwiczenia, pracuj z podręcznikiem), zwróć uwagę, że w ćw. 1 przy drugiej kropce, czasowniki w zdaniach piszesz w formie osoby (on) np. Marek rano szuka na podwórku jajek. Po śniadaniu idzie z Agatą do szkoły. itd.

 

Edukacja społeczno - przyrodnicza temat: Poznajemy zboża.

Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 18 i 19

1) Przeczytaj tekst informacyjny „Zboża na polu”

2) Obejrzyj filmy:

Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 18

Wykonaj ćwiczenia s. 18,  ćw. 4, 5 – uzupełnij, zwróć uwagę na to, jak wyglądają zboża i jak można odróżnić je od siebie - jedne mają długie ,,wąsy”, inne krótsze, a jeszcze inne wyglądają zupełnie inaczej.

WF - https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ skoki


19 maja, wtorek - temat: Jak powstaje chleb?

Edukacja polonistyczna - temat: Porządkowanie etapów powstawania chleba

Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 20

1) Przeczytaj cicho, ze zrozumieniem opowiadanie „Od ziarenka do bochenka”

skansen - to krajoznawcze muzeum pod gołym niebem, gdzie eksponowane są zabytki budownictwa ludowego oraz sprzęty i narzędzia określonego regionu.

2) Ustnie wykonaj ćw. 3, 4 pod tekstem.

3) Obejrzyj filmy:

Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 19,20,21

Zwróć uwagę na pisownię wyrazów: w zakończenia –arz, -erz

w nazwach zawodów, w ćw. 2 pamiętaj: wielka litera na początku, kropka na końcu zdania.

Edukacja matematyczna- temat: Dodawanie i odejmowanie jako działania wzajemnie odwrotne

Przygotuj podręcznik do matematyki str. 42

1) Zrób zadanie 1 ustnie

2) Zadanie 2 napisz rozwiązanie w zeszycie

3) Wykonaj zadanie 3

Zapamiętaj!

Dodawanie i odejmowanie są działaniami wzajemnie odwrotnymi, dlatego możesz dodawanie sprawdzać za pomocą odejmowania, a odejmowanie sprawdzać za pomocą dodawania (zawierają te same liczby: 34 - 7 =27  27 + 7=34 )

Przygotuj ćwiczenia do matematyki str. 50

Oblicz i zapisz rozwiązania zadania 1,2,3 i 4

Uważnie czytaj polecenia, masz tu rozwiązywanie zadań tekstowych: w zadaniu 1 etapowe rozwiązywanie zadań tekstowych, czytanie danych z ilustracji, porównywanie różnicowe, obliczenia pieniężne, poprawianie zadania celowo źle skonstruowanego i jego rozwiązanie oraz zapisywanie liczb pomniejszonych i powiększonych o wskazaną wartość.

 

Technika - Robimy kanapki – przygotowanie zdrowego posiłku. 


 20 maja, środa - temat: Temat: „Lektura „Czarna owieczka”. Na wiejskim podwórku”

Edukacja polonistyczna - temat: Przygody Metki, pisownia rz po ch.

Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 21

 Dzisiaj poznacie kolejne spółgłoski, po których piszemy ,,rz”. Są to: ch, j, w.

Przeczytaj uważnie tekst, zapisz regułę i wykonaj do zeszytu kropkę z ćw. 1 oraz ćw.3

Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str.22

1) Uzupełnij ćwiczenie 6 - dopasuj wyrazy z zielonej ramki do kratek

Musisz podzielić sobie wyraz na głoski

2) W zadaniu 7 tylko odszukaj wyrazy z ramki i wykreśl je.

Dla chętnych całe zadanie.

Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 23,24,25

Ćwiczenia s. 23, 24, 25 – uzupełnianie ćwiczeń na podstawie przeczytanej lektury; w ćw. 5 po wydawanych odgłosach nazwij zwierzęta, później nazwij odgłosy zwierząt i zapisz te nazwy, np. miau – miauczenie, gę, gę – gęganie, ko, ko, ko – gdakanie.

 

Edukacja matematyczna - temat: Odejmowanie w zakresie 100.

Przygotuj podręcznik do matematyki str. 43

W zad. 1, 3, 4, 5 masz tu rozwiązywanie zadań tekstowych: odejmowanie w zakresie 100, obliczenia pieniężne, etapowe rozwiązywanie zadań złożonych, poprawienie treści zadania celowo źle skonstruowanego i jego rozwiązanie, układanie treści zadania do podanego działania, zapisywanie pytania, działania, rozwiązanie go i zapisanie odpowiedzi; zwróć uwagę na zad. 2 – mamy tu działania z okienkami (znakami zapytania lub liczbą poszukiwaną), aby obliczyć działania skorzystaj z podpowiedzi (możesz liczyć w pamięci):

67+….=70  bo 70-67=3

84-….=14  bo 84-14=70

Zadanie 2 obliczenia zapisz w zeszycie do matematyki.

Ta praca będzie oceniana

Przygotuj ćwiczenia do matematyki str. 51

ćwiczenia s. 51 - uważnie czytaj polecenia, poznaj siłę nabywczą pieniędzy, doskonal swoją spostrzegawczość – pokoloruj wskazane figury na siatce.

 

WF - Zabawy bieżne, skoczne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego lub domowego (bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, slalom między rozłożonymi woreczkami, cwał bokiem po obwodzie kwadratu, skoki jednonóż, skoki obunóż w prawo i w lewo nad rozciągniętą skakanką, podskoki pajacyka). 


21 maja, czwartek - temat: Metka i jej przyjaciele.

Edukacja polonistyczna - temat: Układanie zdań o zwierzętach - bohaterach książki.

Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 26 i 27

1) Uzupełnij ćw. 1, 2 -  podpisz ilustracje imionami bohaterów książki – pamiętaj o wielkiej literze w imionach; dobierz określenia pasujące do poszczególnych zwierząt;

Zastanów się i odpowiedz na pytania: 

Kim była i skąd się wzięła Metka?

Co zmartwiło Wisię i Zosię?

Gdzie dziewczynki znalazły pomoc?

Z kim na co dzień przebywała Metka? 

2) W zadaniu 3, 4 – dobierz odpowiednie określenia owieczki świadczące o jej psim zachowaniu.

Wyjaśnienie, co to znaczy, że Metka spsiała - np. siadała tak jak pies, goniła kury, skakała do lecących motyli i wróbli, próbowała szczekać.

3) Poćwicz ortografię i uzupełnij zadanie 5.

Zwróć uwagę, że zapisywane wyrazy to czasowniki.

Nie musisz zapisywać trzech zdań w zeszycie. (Praca dla chętnych)

Edukacja matematyczna - temat: Odejmowanie w zakresie 100.

Przygotuj podręcznik do matematyki str. 44

Wracamy do mnożenia, pamiętasz: mnożenie jest przemienne 3x5=15 5x3=15.

W zad. 1, 2, 3, 4 masz tu doskonalenie umiejętności mnożenia i dzielenia: dobieranie działań do ilustracji, układanie działań z podanych liczb i ich obliczanie w zeszycie oraz rozwiązywanie zadań tekstowych: na podstawie ilustracji, obliczenia pieniężne, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego.

Przygotuj ćwiczenia do matematyki str. 52

„Liczę szybciej niż ślimak” – gra, utrwalanie umiejętności mnożenia i dzielenia

w zakresie 100 - do gry zaproś rodzeństwo lub rodziców. (Proszę - ucz się tabliczki mnożenia do 100.)

Plastyka – Narysuj Metkę – czarną owieczkę. Wymyśl jak ciekawie podkreślić jej futro (wełna, wycinanki, bibuła).

WF - Ćwiczenia ogólnorozwojowe - wykonaj skłony do boku, przysiady, pajacyki, rób ćwiczenia z „Domową lekcja wf-u – trening w domu  https://www.youtube.com/watch?v=RaE4KmAYZJw 


22 maja, piątek- temat: Potyczki ortograficzne

Edukacja polonistyczna - temat: Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam

Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 22

1) Przeczytaj głośno wiersz „Trzy po trzy”; ćw. 1 - wyszukaj w wierszu imiona jego bohaterów i przeczytaj czym się zajmowali; ćw. 2 – o czym warto pamiętać na co dzień i od święta, przepisz rymowankę i naucz się jej na pamięć;

  • Dla chętnych ćw. 3

Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 28,29

Wykonaj tylko zadania: 1,2,3.

Stosuj w praktyce zasadę pisania „rz” po spółgłoskach b, p, d, t, g, k, ch, w, j.

W ćwiczeniu 1 oraz 3 zaznacz na niebiesko spółgłoski po których jest dwuznak rz

Zadanie 4 jest dla chętnych

 

Edukacja matematyczna - temat: Przemienność mnożenia

Przygotuj podręcznik do matematyki str. 45

 Masz tu przypomnienie mnożenia jako dodawania takich samych liczb, dobieranie działań do ilustracji, rozwiązywanie zadań, przemienność mnożenia.

Pamiętasz, że mnożenie jest przemienne:

3 x 7 = 21

7 x 3 = 21

Te same liczby mogą zamienić się miejscami, a wynik nie zmieni się. Jest to bardzo przydatna informacja, szczególnie podczas nauki tabliczki mnożenie.

Wykonaj zadanie 1,2 i 3

Przygotuj ćwiczenia do matematyki str. 53

1) Odpowiedz w zadaniu 1 na pytanie: Co zauważasz w podkreślonych parach działań?

2) Uzupełnij zadanie 2, 3 oraz 4

W zadaniu 3 pamiętaj, że tydzień to 7 dni.

Muzyka Przypomnij sobie piosenkę „Podwórko pod chmurką” i naucz się na pamięć wybranej zwrotki i refrenu, naśladuj odgłosy zwierząt podwórkowych. Proszę wpisać do wyszukiwarki - nowa era muzyka klasa 2 pdf  / otworzy się wersja internetowa)

https://www.youtube.com/watch?v=raJ24AUdMW4

 

Proszę o przesłanie do oceny:

1) Obliczenia działań w zeszycie do matematyki:

zadanie 2 ze str.43  z podręcznika do matematyki

2) str. 28 z ćwiczeń do języka polskiego " Potyczki ortograficzne"

3) Zdjęcia zdrowych kanapek

Na konsultacje w czwartek proszę o przygotowanie:

1) Nauczę się czytać tekst  ze str. 22 z podręcznika do języka polskiego pt. " Trzy po trzy".