18 maja, poniedziałek - temat: Co słychać u zwierząt?
Edukacja polonistyczna - temat: Opis i ocena codziennych zajęć bohatera opowiadania pt. "Zwykły czy niezwykły?"
Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 16 i 17
1) Przeczytaj, głośno tekst ”Zwykły czy niezwykły?”
2) Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: Z jakiego powodu Marek lubi mieszkać na wsi?- ćw. 2 (daj wyczerpującą odpowiedź)
Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 16 i 17
1) Przypomnij sobie: Co to jest wieś? Jak wygląda dzień Marka – jakie kolejne czynności on wykonuje? Czym zajmują się rolnicy?
2) Wykonaj kolejne polecenia ćw. 1,2,3 (wykonując te ćwiczenia, pracuj z podręcznikiem), zwróć uwagę, że w ćw. 1 przy drugiej kropce, czasowniki w zdaniach piszesz w formie osoby (on) np. Marek rano szuka na podwórku jajek. Po śniadaniu idzie z Agatą do szkoły. itd.
Edukacja społeczno - przyrodnicza temat: Poznajemy zboża.
Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 18 i 19
1) Przeczytaj tekst informacyjny „Zboża na polu”
2) Obejrzyj filmy:
- zboża https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
- jak powstaje mąka https://www.youtube.com/watch?v=KFOEgRpqC5c
Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 18
Wykonaj ćwiczenia s. 18, ćw. 4, 5 – uzupełnij, zwróć uwagę na to, jak wyglądają zboża i jak można odróżnić je od siebie - jedne mają długie ,,wąsy”, inne krótsze, a jeszcze inne wyglądają zupełnie inaczej.
WF - https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ skoki
19 maja, wtorek - temat: Jak powstaje chleb?
Edukacja polonistyczna - temat: Porządkowanie etapów powstawania chleba
Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 20
1) Przeczytaj cicho, ze zrozumieniem opowiadanie „Od ziarenka do bochenka”
skansen - to krajoznawcze muzeum pod gołym niebem, gdzie eksponowane są zabytki budownictwa ludowego oraz sprzęty i narzędzia określonego regionu.
2) Ustnie wykonaj ćw. 3, 4 pod tekstem.
3) Obejrzyj filmy:
- jak powstaje chleb https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A
- jak produkowany jest chleb https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA
Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 19,20,21
Zwróć uwagę na pisownię wyrazów: w zakończenia –arz, -erz
w nazwach zawodów, w ćw. 2 pamiętaj: wielka litera na początku, kropka na końcu zdania.
Edukacja matematyczna- temat: Dodawanie i odejmowanie jako działania wzajemnie odwrotne
Przygotuj podręcznik do matematyki str. 42
1) Zrób zadanie 1 ustnie
2) Zadanie 2 napisz rozwiązanie w zeszycie
3) Wykonaj zadanie 3
Zapamiętaj!
Dodawanie i odejmowanie są działaniami wzajemnie odwrotnymi, dlatego możesz dodawanie sprawdzać za pomocą odejmowania, a odejmowanie sprawdzać za pomocą dodawania (zawierają te same liczby: 34 - 7 =27 27 + 7=34 )
Przygotuj ćwiczenia do matematyki str. 50
Oblicz i zapisz rozwiązania zadania 1,2,3 i 4
Uważnie czytaj polecenia, masz tu rozwiązywanie zadań tekstowych: w zadaniu 1 etapowe rozwiązywanie zadań tekstowych, czytanie danych z ilustracji, porównywanie różnicowe, obliczenia pieniężne, poprawianie zadania celowo źle skonstruowanego i jego rozwiązanie oraz zapisywanie liczb pomniejszonych i powiększonych o wskazaną wartość.
Technika - Robimy kanapki – przygotowanie zdrowego posiłku.
20 maja, środa - temat: Temat: „Lektura „Czarna owieczka”. Na wiejskim podwórku”
Edukacja polonistyczna - temat: Przygody Metki, pisownia rz po ch.
Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 21
Dzisiaj poznacie kolejne spółgłoski, po których piszemy ,,rz”. Są to: ch, j, w.
Przeczytaj uważnie tekst, zapisz regułę i wykonaj do zeszytu kropkę z ćw. 1 oraz ćw.3
Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str.22
1) Uzupełnij ćwiczenie 6 - dopasuj wyrazy z zielonej ramki do kratek
Musisz podzielić sobie wyraz na głoski
2) W zadaniu 7 tylko odszukaj wyrazy z ramki i wykreśl je.
Dla chętnych całe zadanie.
Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 23,24,25
Ćwiczenia s. 23, 24, 25 – uzupełnianie ćwiczeń na podstawie przeczytanej lektury; w ćw. 5 po wydawanych odgłosach nazwij zwierzęta, później nazwij odgłosy zwierząt i zapisz te nazwy, np. miau – miauczenie, gę, gę – gęganie, ko, ko, ko – gdakanie.
Edukacja matematyczna - temat: Odejmowanie w zakresie 100.
Przygotuj podręcznik do matematyki str. 43
W zad. 1, 3, 4, 5 masz tu rozwiązywanie zadań tekstowych: odejmowanie w zakresie 100, obliczenia pieniężne, etapowe rozwiązywanie zadań złożonych, poprawienie treści zadania celowo źle skonstruowanego i jego rozwiązanie, układanie treści zadania do podanego działania, zapisywanie pytania, działania, rozwiązanie go i zapisanie odpowiedzi; zwróć uwagę na zad. 2 – mamy tu działania z okienkami (znakami zapytania lub liczbą poszukiwaną), aby obliczyć działania skorzystaj z podpowiedzi (możesz liczyć w pamięci):
67+….=70 bo 70-67=3
84-….=14 bo 84-14=70
Zadanie 2 obliczenia zapisz w zeszycie do matematyki.
Ta praca będzie oceniana
Przygotuj ćwiczenia do matematyki str. 51
ćwiczenia s. 51 - uważnie czytaj polecenia, poznaj siłę nabywczą pieniędzy, doskonal swoją spostrzegawczość – pokoloruj wskazane figury na siatce.
WF - Zabawy bieżne, skoczne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego lub domowego (bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, slalom między rozłożonymi woreczkami, cwał bokiem po obwodzie kwadratu, skoki jednonóż, skoki obunóż w prawo i w lewo nad rozciągniętą skakanką, podskoki pajacyka).
21 maja, czwartek - temat: Metka i jej przyjaciele.
Edukacja polonistyczna - temat: Układanie zdań o zwierzętach - bohaterach książki.
Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 26 i 27
1) Uzupełnij ćw. 1, 2 - podpisz ilustracje imionami bohaterów książki – pamiętaj o wielkiej literze w imionach; dobierz określenia pasujące do poszczególnych zwierząt;
Zastanów się i odpowiedz na pytania:
Kim była i skąd się wzięła Metka?
Co zmartwiło Wisię i Zosię?
Gdzie dziewczynki znalazły pomoc?
Z kim na co dzień przebywała Metka?
2) W zadaniu 3, 4 – dobierz odpowiednie określenia owieczki świadczące o jej psim zachowaniu.
Wyjaśnienie, co to znaczy, że Metka spsiała - np. siadała tak jak pies, goniła kury, skakała do lecących motyli i wróbli, próbowała szczekać.
3) Poćwicz ortografię i uzupełnij zadanie 5.
Zwróć uwagę, że zapisywane wyrazy to czasowniki.
Nie musisz zapisywać trzech zdań w zeszycie. (Praca dla chętnych)
Edukacja matematyczna - temat: Odejmowanie w zakresie 100.
Przygotuj podręcznik do matematyki str. 44
Wracamy do mnożenia, pamiętasz: mnożenie jest przemienne 3x5=15 5x3=15.
W zad. 1, 2, 3, 4 masz tu doskonalenie umiejętności mnożenia i dzielenia: dobieranie działań do ilustracji, układanie działań z podanych liczb i ich obliczanie w zeszycie oraz rozwiązywanie zadań tekstowych: na podstawie ilustracji, obliczenia pieniężne, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego.
Przygotuj ćwiczenia do matematyki str. 52
„Liczę szybciej niż ślimak” – gra, utrwalanie umiejętności mnożenia i dzielenia
w zakresie 100 - do gry zaproś rodzeństwo lub rodziców. (Proszę - ucz się tabliczki mnożenia do 100.)
Plastyka – Narysuj Metkę – czarną owieczkę. Wymyśl jak ciekawie podkreślić jej futro (wełna, wycinanki, bibuła).
WF - Ćwiczenia ogólnorozwojowe - wykonaj skłony do boku, przysiady, pajacyki, rób ćwiczenia z „Domową lekcja wf-u – trening w domu https://www.youtube.com/watch?v=RaE4KmAYZJw
22 maja, piątek- temat: Potyczki ortograficzne
Edukacja polonistyczna - temat: Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam
Przygotuj podręcznik do języka polskiego str. 22
1) Przeczytaj głośno wiersz „Trzy po trzy”; ćw. 1 - wyszukaj w wierszu imiona jego bohaterów i przeczytaj czym się zajmowali; ćw. 2 – o czym warto pamiętać na co dzień i od święta, przepisz rymowankę i naucz się jej na pamięć;
- Dla chętnych ćw. 3
Przygotuj ćwiczenia do języka polskiego str. 28,29
Wykonaj tylko zadania: 1,2,3.
Stosuj w praktyce zasadę pisania „rz” po spółgłoskach b, p, d, t, g, k, ch, w, j.
W ćwiczeniu 1 oraz 3 zaznacz na niebiesko spółgłoski po których jest dwuznak rz
Zadanie 4 jest dla chętnych
Edukacja matematyczna - temat: Przemienność mnożenia
Przygotuj podręcznik do matematyki str. 45
Masz tu przypomnienie mnożenia jako dodawania takich samych liczb, dobieranie działań do ilustracji, rozwiązywanie zadań, przemienność mnożenia.
Pamiętasz, że mnożenie jest przemienne:
3 x 7 = 21
7 x 3 = 21
Te same liczby mogą zamienić się miejscami, a wynik nie zmieni się. Jest to bardzo przydatna informacja, szczególnie podczas nauki tabliczki mnożenie.
Wykonaj zadanie 1,2 i 3
Przygotuj ćwiczenia do matematyki str. 53
1) Odpowiedz w zadaniu 1 na pytanie: Co zauważasz w podkreślonych parach działań?
2) Uzupełnij zadanie 2, 3 oraz 4
W zadaniu 3 pamiętaj, że tydzień to 7 dni.
Muzyka – Przypomnij sobie piosenkę „Podwórko pod chmurką” i naucz się na pamięć wybranej zwrotki i refrenu, naśladuj odgłosy zwierząt podwórkowych. Proszę wpisać do wyszukiwarki - nowa era muzyka klasa 2 pdf / otworzy się wersja internetowa)
https://www.youtube.com/watch?v=raJ24AUdMW4
Proszę o przesłanie do oceny:
1) Obliczenia działań w zeszycie do matematyki:
zadanie 2 ze str.43 z podręcznika do matematyki
2) str. 28 z ćwiczeń do języka polskiego " Potyczki ortograficzne"
3) Zdjęcia zdrowych kanapek
Na konsultacje w czwartek proszę o przygotowanie:
1) Nauczę się czytać tekst ze str. 22 z podręcznika do języka polskiego pt. " Trzy po trzy".


