JĘZYK POLSKI – ZADANIA NA TYDZIEŃ OD 18.05.2020 DO 22.05.2020
KLASA 4A
TEMAT 1: Moje wrażenia po przeczytaniu książki pt. “Pinokio”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Sprawdzenie znajomości treści lektury.
- Rozmowa na temat lektury – własna opinia z uzasadnieniem.
- Wypowiedź pisemna (5-6 zdań): W jaki sposób Pinokio zasłużył sobie na to, żeby zostać chłopcem? Przyślij pracę do 21 maja (czwartek) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
TEMAT 2: Opowiadamy przygodę Pinokia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie najważniejsze przygody Pinokia.
- Wybierz przygodę, która najbardziej utkwiła Ci w pamięci. Opowiedz ją ustnie, następnie zapisz ją w zeszycie w formie krótkiego opowiadania.
TEMAT 3: Cechy Pinokia przed i po przemianie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Na czym polegała przemiana Pinokia?
- Które postaci pomagały bohaterowi zostać chłopcem, a które oddalały go od tego celu?
- Jakie pouczenia usłyszał Pinokio od innych bohaterów? Co zrobił pajac, gdy je usłyszał?
- Które cechy Pinokia przybliżały go do tego, by zostać chłopcem, a które go od tego celu oddalały?
UWAGA! W wolnej chwili obejrzyj film pt. ‘Pinokio”.
KLASA 4B
TEMAT 1: Mieć ochotę... O sytuacji lirycznej.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj utwór głośno/kilka razy (zad. 4/193).
- Uważnie słuchaj analizy utworu podczas lekcji zdalnej.
- Do zeszytu wpisz rozwiązanie zad. 1/192 oraz 3/193.
TEMAT 2: Odmienne i nieodmienne części mowy. Utrwalenie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- UWAŻNIE przeczytaj materiał zawarty w podręczniku s. 196-198.
- Rozwiewaj swoje wątpliwości, zadając pytania podczas lekcji zdalnej.
- W zeszycie rozwiąż zad. 4 a, b/197 oraz 6 a, b/198.
Jesteś gotowy (-a) do kartkówki (Teams –test).
TEMAT 3: Ważna w naszym życiu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj utwór s. 182.
- W zeszycie zapisz rozwiązanie zad. 2 (a-d)/183 oraz zad.4/183.
- Wykonaj (w zeszycie) znaczek zrozumienia tematu pasujący do zbliżającego się święta.
KLASA 4C
TEMAT 1: Czy potrafię uważnie słuchać
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wejdź na podaną stronę i wykonaj polecenia
https://gwo.pl/strony/2756/seo_link:hanna-zdzitowiecka-bursztynowa-korona
2. Zapisz w zeszycie plan legendy – polecenie 1 str. 288 podręcznik
3. Wykonaj w zeszycie polecenie 4 str.289
TEMAT 2: Poznajemy i opowiadamy legendę o toruńskich piernikach
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Posłuchaj legendy śledząc jej przebieg na ilustracji w podręczniku str. 290-291
- Korzystając z ilustracji, zapisz w zeszycie plan zdarzeń
- Wykonaj w zeszycie polecenie 2b podręcznik str.292
TEMAT 3: Opowiedzieć historię czy przekazać informację
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj teksty z podręcznika str.299-300
- Wykonaj w zeszycie polecenie 1b str.300
- Napisz fantastyczna opowieść, której bohaterem będzie wybrany przez ciebie zabytek. Pracę prześlij na mój adres służbowy.
KLASA 4D
TEMAT 1: W co się bawić? G. Kasdepke “Domowe przedstawienie”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytajcie utwór G. Kasdepke “Domowe przedstawienie”, s. 157- 159.
- Napisz kim jest narrator tekstu oraz jakie ma cechy.?
- Opowiadanie ustne na temat zabaw domowych
TEMAT 2: Opowiadanie z dialogiem – dalszy ciąg historii przedstawionej w utworze pt. “Domowe przedstawienie”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zadania z karty pracy zamieszczonej na stronie szkoły.
- Napisz opowiadania o dalszych wydarzeniach w rodzinie Kacpra. Wykorzystaj podane słownictwo.
- Opowiadanie rozpocznij odpowiednio zapisanym dialogiem.
TEMAT 3: Czwarta klasa bawi się w polski.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- .https://view.genial.ly/5e69ec1375ef8e0fc17fca34/interactive-image-klasa-czwarta-bawi-sie-w-polski
- Powyższy link jest świetnym materiałem powtórzeniewym o częściach mowy.
Wykonaj ćwiczenia i staraj się zapamiętać jak najwięcej o częściach mowy. Ta wiedza przyda Ci się w klasie 5.


