JĘZYK POLSKI – ZADANIA NA TYDZIEŃ OD 18.05.2020 DO 22.05.2020 


KLASA 4A  

TEMAT 1: Moje wrażenia po przeczytaniu książki pt. “Pinokio”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Sprawdzenie znajomości treści lektury. 
  2. Rozmowa na temat lektury – własna opinia z uzasadnieniem. 
  3. Wypowiedź pisemna (5-6 zdań): W jaki sposób Pinokio zasłużył sobie na to, żeby zostać chłopcem? Przyślij pracę do 21 maja (czwartek) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl 

TEMAT 2: Opowiadamy przygodę Pinokia. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij sobie najważniejsze przygody Pinokia. 
  2. Wybierz przygodę, która najbardziej utkwiła Ci w pamięci. Opowiedz ją ustnie, następnie zapisz ją w zeszycie w formie krótkiego opowiadania. 

TEMAT 3: Cechy Pinokia przed i po przemianie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Na czym polegała przemiana Pinokia? 
  2. Które postaci pomagały bohaterowi zostać chłopcem, a które oddalały go od tego celu? 
  3. Jakie pouczenia usłyszał Pinokio od innych bohaterów? Co zrobił pajac, gdy je usłyszał? 
  4. Które cechy Pinokia przybliżały go do tego, by zostać chłopcem, a które go od tego celu oddalały? 

UWAGA! W wolnej chwili obejrzyj film pt. ‘Pinokio”. 

KLASA 4B 

TEMAT 1: Mieć ochotę... O sytuacji lirycznej. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj utwór głośno/kilka razy (zad. 4/193). 
  2. Uważnie słuchaj analizy utworu podczas lekcji zdalnej. 
  3. Do zeszytu wpisz rozwiązanie zad. 1/192 oraz 3/193. 

TEMAT 2: Odmienne i nieodmienne części mowy. Utrwalenie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. UWAŻNIE przeczytaj materiał zawarty w podręczniku s. 196-198. 
  2. Rozwiewaj swoje wątpliwości, zadając pytania podczas lekcji zdalnej. 
  3. W zeszycie rozwiąż zad. 4 a, b/197 oraz 6 a, b/198. 

Jesteś gotowy (-a) do kartkówki (Teams –test). 

TEMAT 3: Ważna w naszym życiu.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj utwór s. 182. 
  2. W zeszycie zapisz rozwiązanie zad. 2 (a-d)/183 oraz zad.4/183. 
  3. Wykonaj (w zeszycie) znaczek zrozumienia tematu pasujący do zbliżającego się święta. 

KLASA 4C  

TEMAT 1: Czy potrafię uważnie słuchać 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wejdź na podaną stronę i wykonaj polecenia 

 https://gwo.pl/strony/2756/seo_link:hanna-zdzitowiecka-bursztynowa-korona 

    2. Zapisz w zeszycie plan legendy – polecenie 1 str. 288 podręcznik 

    3. Wykonaj w zeszycie polecenie 4 str.289 

TEMAT 2: Poznajemy i opowiadamy legendę o toruńskich piernikach 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Posłuchaj legendy śledząc jej przebieg na ilustracji w podręczniku str. 290-291 
  2. Korzystając z ilustracji, zapisz w zeszycie plan zdarzeń 
  3. Wykonaj w zeszycie polecenie 2b podręcznik str.292  

TEMAT 3: Opowiedzieć historię czy przekazać informację 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj teksty z podręcznika str.299-300 
  2. Wykonaj w zeszycie polecenie 1b str.300 
  3. Napisz fantastyczna opowieść, której bohaterem będzie wybrany przez ciebie zabytek. Pracę prześlij na mój adres służbowy 

KLASA 4D 

TEMAT 1: W co się bawić? G. Kasdepke  “Domowe przedstawienie”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytajcie utwór G. Kasdepke  “Domowe przedstawienie”, s. 157- 159. 
  2. Napisz kim jest narrator tekstu oraz jakie ma cechy.? 
  3. Opowiadanie ustne na temat zabaw domowych 

TEMAT 2: Opowiadanie z dialogiem – dalszy ciąg historii przedstawionej w utworze pt. “Domowe przedstawienie”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj zadania z karty pracy zamieszczonej na stronie szkoły. 
  2. Napisz opowiadania o dalszych wydarzeniach w rodzinie Kacpra. Wykorzystaj podane słownictwo. 
  3. Opowiadanie rozpocznij odpowiednio zapisanym dialogiem. 

TEMAT 3: Czwarta klasa bawi się w polski. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. .https://view.genial.ly/5e69ec1375ef8e0fc17fca34/interactive-image-klasa-czwarta-bawi-sie-w-polski 
  2. Powyższy link jest świetnym materiałem  powtórzeniewym o częściach mowy. 

Wykonaj ćwiczenia i staraj się zapamiętać jak najwięcej o częściach mowy. Ta wiedza przyda Ci się w klasie 5.