Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
KLASA 6A
TEMAT 1: Powtórzenie wiadomości
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj polecenia ze strony
https://epodreczniki.pl/a/opis-zdania-pojedynczego---cwiczenia/DFviviFTB
- Powtórz wiadomości o częściach zdania
- Wykonaj test zamieszczony w pliku naszego zespołu
TEMAT 2: W walce o wolność
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Posłuchaj piosenki “Chcemy być sobą” (słuchając, śledź tekst, zwróć uwagę na rok powstania utworu)
https://www.youtube.com/watch?v=1qeMxFRD100
- Przeczytaj tekst z podręcznika str.296-301
- Korzystając z zasobów Internetu przygotuj w PowerPoincie prezentację zdjęć mogących być ilustracją do przeczytanego tekstu (dla chętnych dodaj ścieżkę dźwiękową, wykorzystaj utwory powstające w czasie stanu wojennego) Prezentację prześlij na mój adres służbowy
TEMAT 3: Warto korzystać ze słowników
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z materiałem ze strony
https://epodreczniki.pl/a/warto-korzystac-ze-slownikow/DT6Ke40tZ
- Wykonaj zamieszczone tam ćwiczenia.
- Przygotuj reklamę wybranego słownika skierowaną do twoich rówieśników.
KLASA 6B
TEMAT 1: Powtórzenie wiadomości o częściach zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj polecenia ze strony
https://epodreczniki.pl/a/opis-zdania-pojedynczego---cwiczenia/DFviviFTB
- Powtórz wiadomości o częściach zdania.
- Wykonaj test zamieszczony w pliku zespołu.
TEMAT 2: Warto korzystać ze słowników.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z materiałem ze strony
https://epodreczniki.pl/a/warto-korzystac-ze-slownikow/DT6Ke40tZ
- Wykonaj zamieszczone tam ćwiczenia.
- Przygotuj reklamę wybranego słownika skierowaną do twoich rówieśników.
TEMAT 3: W walce o wolność.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Posłuchaj piosenki “Chcemy być sobą” (słuchając, śledź tekst, zwróć uwagę na rok powstania utworu)
https://www.youtube.com/watch?v=1qeMxFRD100
- Przeczytaj tekst z podręcznika str.296-301.
- Korzystając z zasobów Internetu przygotuj w PowerPoincie prezentację zdjęć mogących być ilustracją do przeczytanego tekstu (dla chętnych dodaj ścieżkę dźwiękową, wykorzystaj utwory powstające w czasie stanu wojennego) Prezentację prześlij na mój adres służbowy.
KLASA 6C
TEMAT 1: Piszemy teksty okolicznościowe - dedykacje i podziękowania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj temat na str. 322- 323 w podręczniku.
- Zapoznaj się z budową dedykacji i podziękowania. Przeczytaj uważnie ćw. 1 i ćw. 2.
- Napisz dedykację dołączoną do prezentu wręczanego z okazji urodzin babci lub dziadka.
TEMAT 2: Piszemy teksty okolicznościowe - dedykacje i podziękowania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Napisz podziękowania dla Twojego ulubionego nauczyciela z okazji zakończenia roku szkolnego.
- Zastanów się i powiedz za co chcielibyście podziękować swoim koleżankom i kolegom z klasy (rozmowa na teamsie)
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 103 – 104.
TEMAT 3: Dobra książka inspiruje – komiks jako tekst kultury.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Czytanie komiksu zamieszczonego w podręczniku na str. 326.
- Wprowadzenie pojęcia “adaptacja” str. 331 w podręczniku.
- Wykonanie ćw. 1. str. 331.
KLASA 6D
TEMAT 1: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o częściach zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj się do pracy klasowej (22.05.). W tym celu przypomnij sobie wiadomości o częściach zdania (podmiot, orzeczenie, przydawka, okolicznik, dopełnienie- podręcznik str. 246, 247, 255, 261, 272, 277).
- W podanym zdaniu nazwij części mowy i części zdania: Stare legendy interesująco wyjaśniają początki różnych państw i miast.
- Na lekcji on-line wspólnie wykonamy zestaw zadań, aby przygotować się do pracy klasowej (22.05.).
TEMAT 2: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu K.I. Gałczyńskiego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Obejrzyj filmik o obronie Westerplatte https://www.youtube.com/watch?v=q0GtEL-_IuY
- Możesz obejrzeć też drugi filmik https://www.youtube.com/watch?v=4_FjBtIxlUU
- Przeczytaj wiersz K. I. Gałczyńskiego “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte” - podręcznik str. 285 i wykonaj polecenie 1 ze str. 286.
- Wskaż w wierszu podobieństwa do legendy:
- - elementy realistyczne- historyczne, realne miejsca,
- - elementy fantastyczne.
TEMAT 3: Praca klasowa- części zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wypełnij test, który udostępni nauczyciel w aplikacji TEAMS - kanał ogólny - zadania.
- Pamiętaj o projekcie związanym z lekturą uzupełniającą (masz czas do 8.06.).
KLASA 6E
TEMAT 1: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zaklęci w słowach poety 285 w podręczniku. Zadanie wstępne.
- Odpowiedz na pytania i zapisz tę krótką notatkę w zeszycie.
- Przeczytaj, najlepiej głośno i kilka razy wiersz “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte”, a potem posłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=F5TiVqXCsbA i https://www.youtube.com/watch?v=L7gs1cHbQSI. Uczcie się wiersza na pamięć.
TEMAT 2: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst z podręcznika str.287-291
- Wykonaj polecenie 2 str. 291
- Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=g5kAQrqIWkM Film składa się z dwóch części, opowiada sama Irena Sendler.
- Czy zgadzasz się ze słowami będącymi tematem dzisiejszej lekcji?
TEMAT 3: Budowa zdania złożonego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie wiadomości o zdaniu złożonym. Poszukaj i zapisz w zeszycie definicję zdania złożonego.
- Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 340 w podręczniku.
- Zapisz definicję zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie.
- Na lekcji on-line wyjaśnimy wszystkie niezrozumiałe zagadnienia.
KLASA 6F
TEMAT 1: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o częściach zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj się do pracy klasowej (21.05.). W tym celu przypomnij sobie wiadomości o częściach zdania (podmiot, orzeczenie, przydawka, okolicznik, dopełnienie- podręcznik str. 246, 247, 255, 261, 272, 277).
- W podanym zdaniu nazwij części mowy i części zdania: Stare legendy interesująco wyjaśniają początki różnych państw i miast.
- Na lekcji on-line wspólnie wykonamy zestaw zadań, aby przygotować się do pracy klasowej (21.05.).
TEMAT 2: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu K. I. Gałczyńskiego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Obejrzyj filmik o obronie Westerplatte https://www.youtube.com/watch?v=q0GtEL-_IuY
- Możesz obejrzeć też drugi filmik https://www.youtube.com/watch?v=4_FjBtIxlUU
- Przeczytaj wiersz K. I. Gałczyńskiego “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte” - podręcznik str. 285 i wykonaj polecenie 1 ze str. 286.
- Wskaż w wierszu podobieństwa do legendy:
- - elementy realistyczne- historyczne, realne miejsca,
- - elementy fantastyczne.
TEMAT 3: Praca klasowa- części zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wypełnij test, który udostępni nauczyciel w aplikacji TEAMS - kanał ogólny - zadania.
- Pamiętaj o projekcie związanym z lekturą uzupełniającą (masz czas do 8.06.).
KLASA 6G
TEMAT 1: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst pt. “Ucieczka”, podręcznik, s. 287-291.
- W zeszycie – podręcznik, s. 291, polec. 2.
- Korzystając z różnych źródeł informacji, zrób notatkę o Irenie Sendlerowej. Obejrzyj zwiastun lub cały film: https://www.youtube.com/watch?v=eiYM5eomhBs
TEMAT 2: “Ja się nie boję!” Poznajemy najmłodszą laureatkę Pokojowej Nagrody Nobla.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją obejrzyj film dokumentalny “Świat bez fikcji. Malala dziewczyna z raju”: https://www.cda.pl/video/497069065
- Przeczytaj tekst pt. “Która to Malala?”, podręcznik, s. 292-294.
- W zeszycie – podręcznik, s. 294, polec. 1. Nie przepisuj pytań, ale odpowiadaj pełnymi zdaniami.
- Praca samodzielna – podręcznik, s. 294, polec. 3 (5-6 zdań). Przyślij zdjęcie do piątku (22 maja) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
TEMAT 3: Korzystaj ze słowników!
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Podręcznik, s. 295.
- Zeszyt ćwiczeń, s.98-100.
- „U źródeł wiedzy” – zadania on-line: https://epodreczniki.pl/a/u-zrodel-wiedzy/DRPtDAHMI
KLASA 6H
TEMAT 1: Dobra książka inspiruje – komiks jako tekst kultury.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Czytanie komiksu zamieszczonego w podręczniku na str. 326.
- Wprowadzenie pojęcia “adaptacja” str. 331 w podręczniku.
- Wykonanie ćw. 1. str. 331.
TEMAT 2: Cechy charakterystyczne literatury fantasy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje na str. 333.
- Tworzymy ranking najpopularniejszych książek, filmów i gir komputerowych z gatunku fantasy i fantastyki naukowej.
- Tworzymy quiz pt. “Co wiesz o fantastyce?
TEMAT 3: Budowa zdania złożonego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie wiadomości o zdaniu złożonym. Poszukaj i zapisz w zeszycie definicję zdania złożonego.
- Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 340 w podręczniku.
- Zapisz definicję zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie.
- Na lekcji on-line wyjaśnimy wszystkie niezrozumiałe zagadnienia.