Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.


KLASA 6A

TEMAT 1: Powtórzenie wiadomości

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj polecenia ze strony

https://epodreczniki.pl/a/opis-zdania-pojedynczego---cwiczenia/DFviviFTB

  1. Powtórz wiadomości o częściach zdania
  2. Wykonaj test zamieszczony w pliku naszego zespołu

TEMAT 2: W walce o wolność

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Posłuchaj piosenki “Chcemy być sobą” (słuchając, śledź tekst, zwróć uwagę na rok powstania utworu)

https://www.youtube.com/watch?v=1qeMxFRD100

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika str.296-301
  2. Korzystając z zasobów Internetu przygotuj w PowerPoincie prezentację zdjęć mogących być ilustracją do przeczytanego tekstu (dla chętnych dodaj ścieżkę dźwiękową, wykorzystaj utwory powstające w czasie stanu wojennego) Prezentację prześlij na mój adres służbowy

TEMAT 3: Warto korzystać ze słowników

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z materiałem ze strony

https://epodreczniki.pl/a/warto-korzystac-ze-slownikow/DT6Ke40tZ

  1. Wykonaj zamieszczone tam ćwiczenia.
  2. Przygotuj reklamę wybranego słownika skierowaną do twoich rówieśników.

KLASA 6B

TEMAT 1: Powtórzenie wiadomości o częściach zdania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj polecenia ze strony

 https://epodreczniki.pl/a/opis-zdania-pojedynczego---cwiczenia/DFviviFTB

  1. Powtórz wiadomości o częściach zdania.
  2. Wykonaj test zamieszczony w pliku zespołu.

TEMAT 2: Warto korzystać ze słowników.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z materiałem ze strony

https://epodreczniki.pl/a/warto-korzystac-ze-slownikow/DT6Ke40tZ

  1. Wykonaj zamieszczone tam ćwiczenia.
  2. Przygotuj reklamę wybranego słownika skierowaną do twoich rówieśników.

TEMAT 3: W walce o wolność.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Posłuchaj piosenki “Chcemy być sobą” (słuchając, śledź tekst, zwróć uwagę na rok powstania utworu)

https://www.youtube.com/watch?v=1qeMxFRD100

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika str.296-301.
  2. Korzystając z zasobów Internetu przygotuj w PowerPoincie prezentację zdjęć mogących być ilustracją do przeczytanego tekstu (dla chętnych dodaj ścieżkę dźwiękową, wykorzystaj utwory powstające w czasie stanu wojennego) Prezentację prześlij na mój adres służbowy.

KLASA 6C

TEMAT 1: Piszemy teksty okolicznościowe - dedykacje i podziękowania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj temat na str. 322- 323 w podręczniku.
  2. Zapoznaj się z budową dedykacji i podziękowania. Przeczytaj uważnie ćw. 1 i ćw. 2.
  3. Napisz dedykację dołączoną do prezentu wręczanego z okazji urodzin babci lub dziadka.

TEMAT 2: Piszemy teksty okolicznościowe - dedykacje i podziękowania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Napisz podziękowania dla Twojego ulubionego nauczyciela z okazji zakończenia roku szkolnego.
  2. Zastanów się i powiedz za co chcielibyście podziękować swoim koleżankom i kolegom z klasy (rozmowa na teamsie)
  3. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 103 – 104.

 

TEMAT 3: Dobra książka inspiruje – komiks jako tekst kultury.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Czytanie komiksu zamieszczonego w podręczniku na str. 326.
  2. Wprowadzenie pojęcia “adaptacja” str. 331 w podręczniku.
  3. Wykonanie ćw. 1. str. 331.

KLASA 6D

TEMAT 1: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o częściach zdania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przygotuj się do pracy klasowej (22.05.). W tym celu przypomnij sobie wiadomości o częściach zdania (podmiot, orzeczenie, przydawka, okolicznik, dopełnienie- podręcznik str. 246, 247, 255, 261, 272, 277).
  2. W podanym zdaniu nazwij części mowy i części zdania: Stare legendy interesująco wyjaśniają początki różnych państw i miast.
  3. Na lekcji on-line wspólnie wykonamy zestaw zadań, aby przygotować się do pracy klasowej (22.05.).

TEMAT 2: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu K.I. Gałczyńskiego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Obejrzyj filmik o obronie Westerplatte https://www.youtube.com/watch?v=q0GtEL-_IuY
  2. Możesz obejrzeć też drugi filmik https://www.youtube.com/watch?v=4_FjBtIxlUU
  3. Przeczytaj wiersz K. I. Gałczyńskiego “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte” - podręcznik str. 285 i wykonaj polecenie 1 ze str. 286.
  4. Wskaż w wierszu podobieństwa do legendy:
  5. - elementy realistyczne- historyczne, realne miejsca,
  6. - elementy fantastyczne.

TEMAT 3: Praca klasowa- części zdania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wypełnij test, który udostępni nauczyciel w aplikacji TEAMS - kanał ogólny - zadania.
  2. Pamiętaj o projekcie związanym z lekturą uzupełniającą (masz czas do 8.06.).

KLASA 6E

TEMAT 1: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zaklęci w słowach poety 285 w podręczniku. Zadanie wstępne.
  2. Odpowiedz na pytania i zapisz tę krótką notatkę w zeszycie.
  3. Przeczytaj, najlepiej głośno i kilka razy wiersz “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte”, a potem posłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=F5TiVqXCsbA i https://www.youtube.com/watch?v=L7gs1cHbQSI. Uczcie się wiersza na pamięć.

TEMAT 2: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika str.287-291
  2. Wykonaj polecenie 2 str. 291
  3. Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=g5kAQrqIWkM Film składa się z dwóch części, opowiada sama Irena Sendler.
  4. Czy zgadzasz się ze słowami będącymi tematem dzisiejszej lekcji?

TEMAT 3: Budowa zdania złożonego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij sobie wiadomości o zdaniu złożonym. Poszukaj i zapisz w zeszycie definicję zdania złożonego.
  2. Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 340 w podręczniku.
  3. Zapisz definicję zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie.
  4. Na lekcji on-line wyjaśnimy wszystkie niezrozumiałe zagadnienia.

KLASA 6F

TEMAT 1: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o częściach zdania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przygotuj się do pracy klasowej (21.05.). W tym celu przypomnij sobie wiadomości o częściach zdania (podmiot, orzeczenie, przydawka, okolicznik, dopełnienie- podręcznik str. 246, 247, 255, 261, 272, 277).
  2. W podanym zdaniu nazwij części mowy i części zdania: Stare legendy interesująco wyjaśniają początki różnych państw i miast.
  3. Na lekcji on-line wspólnie wykonamy zestaw zadań, aby przygotować się do pracy klasowej (21.05.).

TEMAT 2: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu K. I. Gałczyńskiego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Obejrzyj filmik o obronie Westerplatte https://www.youtube.com/watch?v=q0GtEL-_IuY
  2. Możesz obejrzeć też drugi filmik https://www.youtube.com/watch?v=4_FjBtIxlUU
  3. Przeczytaj wiersz K. I. Gałczyńskiego “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte” - podręcznik str. 285 i wykonaj polecenie 1 ze str. 286.
  4. Wskaż w wierszu podobieństwa do legendy:
  5. - elementy realistyczne- historyczne, realne miejsca,
  6. - elementy fantastyczne.

TEMAT 3: Praca klasowa- części zdania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wypełnij test, który udostępni nauczyciel w aplikacji TEAMS - kanał ogólny - zadania.
  2. Pamiętaj o projekcie związanym z lekturą uzupełniającą (masz czas do 8.06.).

KLASA 6G

TEMAT 1: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst pt. “Ucieczka”, podręcznik, s. 287-291.
  2. W zeszycie – podręcznik, s. 291, polec. 2.
  3. Korzystając z różnych źródeł informacji, zrób notatkę o Irenie Sendlerowej. Obejrzyj zwiastun lub cały film: https://www.youtube.com/watch?v=eiYM5eomhBs

TEMAT 2: “Ja się nie boję!” Poznajemy najmłodszą laureatkę Pokojowej Nagrody Nobla.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją obejrzyj film dokumentalny “Świat bez fikcji. Malala dziewczyna z raju”: https://www.cda.pl/video/497069065
  2. Przeczytaj tekst pt. “Która to Malala?”, podręcznik, s. 292-294.
  3. W zeszycie – podręcznik, s. 294, polec. 1. Nie przepisuj pytań, ale odpowiadaj pełnymi zdaniami.
  4. Praca samodzielna – podręcznik, s. 294, polec. 3 (5-6 zdań). Przyślij zdjęcie do piątku (22 maja) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl

TEMAT 3: Korzystaj ze słowników!

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Podręcznik, s. 295.
  2. Zeszyt ćwiczeń, s.98-100.
  3. „U źródeł wiedzy” – zadania on-line: https://epodreczniki.pl/a/u-zrodel-wiedzy/DRPtDAHMI

KLASA 6H

TEMAT 1: Dobra książka inspiruje – komiks jako tekst kultury.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Czytanie komiksu zamieszczonego w podręczniku na str. 326.
  2. Wprowadzenie pojęcia “adaptacja” str. 331 w podręczniku.
  3. Wykonanie ćw. 1. str. 331.

TEMAT 2: Cechy charakterystyczne literatury fantasy.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje na str. 333.
  2. Tworzymy ranking najpopularniejszych książek, filmów i gir komputerowych z gatunku fantasy i fantastyki naukowej.
  3. Tworzymy quiz pt. “Co wiesz o fantastyce?

TEMAT 3: Budowa zdania złożonego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij sobie wiadomości o zdaniu złożonym. Poszukaj i zapisz w zeszycie definicję zdania złożonego.
  2. Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 340 w podręczniku.
  3. Zapisz definicję zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie.
  4. Na lekcji on-line wyjaśnimy wszystkie niezrozumiałe zagadnienia.