KLASA 7A 

TEMAT 1: Pisownia partykuły “nie” z różnymi częściami mowy. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj 10 dowolnych ćwiczeń dotyczących pisowni “nie” z różnymi częściami mowy. 

TEMAT 2: Powtarzamy wiadomości o częściach mowy. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij wszystkie części mowy występujące w języku polskim. 
  2. Zredaguj notatkę, w której zapiszesz nazwę części mowy, na jakie pytania odpowiada, 2 przykłady, przez co się odmienia oraz jaką funkcję najczęściej pełni w zdaniu. 

TEMAT 3: Powtarzamy wiadomości o częściach mowy. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj 10 dowolnych zadań dotyczących wszystkich części mowy. 

Uczniowie nieuczestniczący w e-lekcjach przesyłaj zadania do końca tygodnia. 

KLASA 7B 

TEMAT 1: Wszystko, co musisz wiedzieć o imiesłowach. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 282 w podręczniku. 
  2. Obejrzyj trzy filmiki o imiesłowach i sposobach poprawnego ich użycia na stronie: http://imieslowy.edu.pl//. Świetna zabawa, a jednocześnie bardzo przystępne wyjaśnienie, czym są imiesłowy i do czego służą. Na podstawie obejrzanych filmów możesz wykonać krótką notatkę w zeszycie. 
  3. Wykonaj w zeszycie ćw. 2 str. 283. 

TEMAT 2: Imiesłowy - wykonywanie ćwiczeń. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonanie w zeszycie schematu zawierającego najważniejsze informacje o rodzajach imiesłowów. 
  2. Wykonaj ćw. 5. i 6. str. 285. 
  3. Pisownia partykuły nie z imiesłowami, ćw. 8. str. 285. 

TEMAT 3: Oskar i pani Róża - nauczyciele życia.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wypisz problemy, które, Twoim zdaniem, zostały poruszone w lekturze “Oskar i pani Róża”. 
  2. “Oskar i pani Róża jako opowieść - parabola. Aforyzmy w powieści. 
  3. Humor w utworze i jego rola. 

W przyszłym tygodniu będzie sprawdzian z lektury “Oskar i pani Róża”. 

KLASA 7C 

TEMAT 1: Pisownia partykuły nie z różnymi częściami mowy. Powtórzenie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj informacje na temat łącznej i rozdzielnej pisowni partykuły nie, podręcznik, str. 244. 
  2. Wypisz do zeszytu za pomocą tabelki odmienne i nieodmienne części mowy. 
  3. Pisemnie rozwiąż zadania 1,3 a, b z podręcznika, str. 245. Ustnie wykonaj zad.6                            str. 245.                                               

TEMAT 2: Pisownia partykuły nie z różnymi częściami mowy - ćwiczenia. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 86-87. 
  2. Wpisz partykułę nie. Zadanie zapisz do zeszytu. 

Ta kawa jest … gorąca, a letnia. Był … śmiały, więc milczał. Byłem raczej zdziwiony, a … rozczarowany. Wezmę … dużo rzeczy, bo wyjeżdżam na krótko. … wiedza, ale umiejętność jej wykorzystania przynosi efekty. Wyglądasz … ładnie, lecz wprost oszałamiająco 

  1. Zadanie dla chętnych! Dopisz synonimy zawierające partykułę nie. (Za poprawnie wykonane zadanie na lekcji, można zdobyć plusy) 
  • Podejrzliwie - 
  • Zabroniony - 
  • Zapamiętać - 
  • Roztargnienie - 
  • Sprzeciwiać się - 
  • Przeoczenie - 

TEMAT 3: Co to jest homonim? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapisz do zeszytu definicję słowa homonimy, podręcznik, str. 247. 
  2. Przeczytaj wiersz St. Barańczaka “Gruzja” i objaśnij ustnie, na czym polega humor słowny w utworze? 
  3. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 87-88. 

KLASA 7D 

TEMAT 1: Wszystko, co musisz wiedzieć o imiesłowach. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 282 w podręczniku. 
  2. Obejrzyj trzy filmiki o imiesłowach i sposobach poprawnego ich użycia na stronie: http://imieslowy.edu.pl//. Świetna zabawa, a jednocześnie bardzo przystępne wyjaśnienie, czym są imiesłowy i do czego służą. Na podstawie obejrzanych filmów możesz wykonać krótką notatkę w zeszycie.
  3. Wykonaj w zeszycie ćw. 2 str. 283. 

TEMAT 2: Imiesłowy - wykonywanie ćwiczeń. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonanie w zeszycie schematu zawierającego najważniejsze informacje o rodzajach imiesłowów. 
  2. Wykonaj ćw. 5. i 6. str. 285. 
  3. Pisownia partykuły nie z imiesłowami, ćw. 8. str. 285. 

TEMAT 3: Oskar i pani Róża - nauczyciele życia.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wypisz problemy, które, Twoim zdaniem, zostały poruszone w lekturze “Oskar i pani Róża”. 
  2. “Oskar i pani Róża jako opowieść - parabola. Aforyzmy w powieści. 
  3. Humor w utworze i jego rola. 

W przyszłym tygodniu będzie sprawdzian z lektury “Oskar i pani Róża”. 

KLASA 7E 

TEMAT 1: Pisownia partykuły nie z różnymi częściami mowy. Powtórzenie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj informacje na temat łącznej i rozdzielnej pisowni partykuły nie, podręcznik, str. 244. 
  2. Zapisz do zeszytu w postaci tabelki odmienne i nieodmienne części mowy. 
  3. Pisemnie rozwiąż zadania 1,3 a, b z podręcznika, str. 245. Ustnie wykonaj zad 6, str. 245. 

TEMAT 2: Pisownia partykuły nie z różnymi częściami mowy - ćwiczenia. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 86-87. 
  2. Wpisz partykułę nie. Zadanie zapisz do zeszytu. 
  3. Ta kawa jest … gorąca, a letnia. Był … śmiały, więc milczał. Byłem raczej zdziwiony, a … rozczarowany. Wezmę … dużo rzeczy, bo wyjeżdżam na krótko. … wiedza, ale umiejętność jej wykorzystania przynosi efekty. Wyglądasz … ładnie, lecz wprost oszałamiająco 
  4. Zadanie dla chętnych! Dopisz synonimy zawierające partykułę nie. (Za poprawnie wykonane zadanie na lekcji, można zdobyć plusy) 
  • Podejrzliwie - 
  • Zabroniony - 
  • Zapamiętać - 
  • Roztargnienie - 
  • Sprzeciwiać się - 
  • Przeoczenie - 

TEMAT 3: Co to jest homonim? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapisz do zeszytu definicję słowa homonimy, podręcznik, str. 247. 
  2. Przeczytaj wiersz St. Barańczaka “Gruzja” i objaśnij ustnie, na czym polega humor słowny w utworze? 
  3. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 87-88.