KLASA 7A
TEMAT 1: Pisownia partykuły “nie” z różnymi częściami mowy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj 10 dowolnych ćwiczeń dotyczących pisowni “nie” z różnymi częściami mowy.
TEMAT 2: Powtarzamy wiadomości o częściach mowy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij wszystkie części mowy występujące w języku polskim.
- Zredaguj notatkę, w której zapiszesz nazwę części mowy, na jakie pytania odpowiada, 2 przykłady, przez co się odmienia oraz jaką funkcję najczęściej pełni w zdaniu.
TEMAT 3: Powtarzamy wiadomości o częściach mowy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj 10 dowolnych zadań dotyczących wszystkich części mowy.
Uczniowie nieuczestniczący w e-lekcjach przesyłaj zadania do końca tygodnia.
KLASA 7B
TEMAT 1: Wszystko, co musisz wiedzieć o imiesłowach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 282 w podręczniku.
- Obejrzyj trzy filmiki o imiesłowach i sposobach poprawnego ich użycia na stronie: http://imieslowy.edu.pl//. Świetna zabawa, a jednocześnie bardzo przystępne wyjaśnienie, czym są imiesłowy i do czego służą. Na podstawie obejrzanych filmów możesz wykonać krótką notatkę w zeszycie.
- Wykonaj w zeszycie ćw. 2 str. 283.
TEMAT 2: Imiesłowy - wykonywanie ćwiczeń.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonanie w zeszycie schematu zawierającego najważniejsze informacje o rodzajach imiesłowów.
- Wykonaj ćw. 5. i 6. str. 285.
- Pisownia partykuły nie z imiesłowami, ćw. 8. str. 285.
TEMAT 3: Oskar i pani Róża - nauczyciele życia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wypisz problemy, które, Twoim zdaniem, zostały poruszone w lekturze “Oskar i pani Róża”.
- “Oskar i pani Róża jako opowieść - parabola. Aforyzmy w powieści.
- Humor w utworze i jego rola.
W przyszłym tygodniu będzie sprawdzian z lektury “Oskar i pani Róża”.
KLASA 7C
TEMAT 1: Pisownia partykuły nie z różnymi częściami mowy. Powtórzenie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje na temat łącznej i rozdzielnej pisowni partykuły nie, podręcznik, str. 244.
- Wypisz do zeszytu za pomocą tabelki odmienne i nieodmienne części mowy.
- Pisemnie rozwiąż zadania 1,3 a, b z podręcznika, str. 245. Ustnie wykonaj zad.6 str. 245.
TEMAT 2: Pisownia partykuły nie z różnymi częściami mowy - ćwiczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 86-87.
- Wpisz partykułę nie. Zadanie zapisz do zeszytu.
Ta kawa jest … gorąca, a letnia. Był … śmiały, więc milczał. Byłem raczej zdziwiony, a … rozczarowany. Wezmę … dużo rzeczy, bo wyjeżdżam na krótko. … wiedza, ale umiejętność jej wykorzystania przynosi efekty. Wyglądasz … ładnie, lecz wprost oszałamiająco
- Zadanie dla chętnych! Dopisz synonimy zawierające partykułę nie. (Za poprawnie wykonane zadanie na lekcji, można zdobyć plusy)
- Podejrzliwie -
- Zabroniony -
- Zapamiętać -
- Roztargnienie -
- Sprzeciwiać się -
- Przeoczenie -
TEMAT 3: Co to jest homonim?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz do zeszytu definicję słowa homonimy, podręcznik, str. 247.
- Przeczytaj wiersz St. Barańczaka “Gruzja” i objaśnij ustnie, na czym polega humor słowny w utworze?
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 87-88.
KLASA 7D
TEMAT 1: Wszystko, co musisz wiedzieć o imiesłowach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiadomości z ramki na str. 282 w podręczniku.
- Obejrzyj trzy filmiki o imiesłowach i sposobach poprawnego ich użycia na stronie: http://imieslowy.edu.pl//. Świetna zabawa, a jednocześnie bardzo przystępne wyjaśnienie, czym są imiesłowy i do czego służą. Na podstawie obejrzanych filmów możesz wykonać krótką notatkę w zeszycie.
- Wykonaj w zeszycie ćw. 2 str. 283.
TEMAT 2: Imiesłowy - wykonywanie ćwiczeń.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonanie w zeszycie schematu zawierającego najważniejsze informacje o rodzajach imiesłowów.
- Wykonaj ćw. 5. i 6. str. 285.
- Pisownia partykuły nie z imiesłowami, ćw. 8. str. 285.
TEMAT 3: Oskar i pani Róża - nauczyciele życia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wypisz problemy, które, Twoim zdaniem, zostały poruszone w lekturze “Oskar i pani Róża”.
- “Oskar i pani Róża jako opowieść - parabola. Aforyzmy w powieści.
- Humor w utworze i jego rola.
W przyszłym tygodniu będzie sprawdzian z lektury “Oskar i pani Róża”.
KLASA 7E
TEMAT 1: Pisownia partykuły nie z różnymi częściami mowy. Powtórzenie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje na temat łącznej i rozdzielnej pisowni partykuły nie, podręcznik, str. 244.
- Zapisz do zeszytu w postaci tabelki odmienne i nieodmienne części mowy.
- Pisemnie rozwiąż zadania 1,3 a, b z podręcznika, str. 245. Ustnie wykonaj zad 6, str. 245.
TEMAT 2: Pisownia partykuły nie z różnymi częściami mowy - ćwiczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 86-87.
- Wpisz partykułę nie. Zadanie zapisz do zeszytu.
- Ta kawa jest … gorąca, a letnia. Był … śmiały, więc milczał. Byłem raczej zdziwiony, a … rozczarowany. Wezmę … dużo rzeczy, bo wyjeżdżam na krótko. … wiedza, ale umiejętność jej wykorzystania przynosi efekty. Wyglądasz … ładnie, lecz wprost oszałamiająco
- Zadanie dla chętnych! Dopisz synonimy zawierające partykułę nie. (Za poprawnie wykonane zadanie na lekcji, można zdobyć plusy)
- Podejrzliwie -
- Zabroniony -
- Zapamiętać -
- Roztargnienie -
- Sprzeciwiać się -
- Przeoczenie -
TEMAT 3: Co to jest homonim?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz do zeszytu definicję słowa homonimy, podręcznik, str. 247.
- Przeczytaj wiersz St. Barańczaka “Gruzja” i objaśnij ustnie, na czym polega humor słowny w utworze?
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 87-88.


