Edukacja przedszkolna
„Moja rodzina”
- Moja Mama – rozmowa o mamie, jaka jest, co lubi, gdzie pracuje, co dziecko lubi robić z mamą. Ćwiczenia doskonalące umiejętność postępowania według instrukcji, doskonalenie percepcji wzrokowej, meblowanie i dekorowanie pokoju zgodnie
z instrukcją , czytanie prostych wyrazów, pisanie po śladzie, rysowanie mamy i tego co lubi robić. - Mój Tata – rozmowa o tacie, jaki jest, co lubi, gdzie pracuje, co dziecko lubi robić
z tatą. Ćwiczenia percepcji wzrokowej – szukanie różnic między ilustracjami, przeliczanie pieniędzy, tworzenie zbiorów, czytanie prostych zdań, pisanie po śladzie, rysowanie zgodnie z instrukcją. - Brat i siostra – rozmowa o rodzeństwie (innych członkach rodziny), jacy są, co lubią, co dziecko lubi z nimi robić. Odszukiwanie osób na fotografiach – doskonalenie schematu ciała, rozpoznawanie emocji, wymyślanie rozwiązań konfliktów między rodzeństwem, kontynuowanie rytmów, pisanie po śladzie.
- Z rodziną najlepiej – rozmowa o tym co można robić całą rodziną, co słychać
w domu, które przedmioty należą do mamy, które do taty, które do innych członków rodziny. Rysowanie po śladzie, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji, wyklejanie obrazka wycinankami. - Rodzinny piknik – rozmowa o rodzinnych wyprawach, co można przygotować, dokąd można pojechać, co można wspólnie robić. Ćwiczenia motoryki małej – przygotowywanie posiłków piknikowych, przeliczanie sztućców, naczyń, serwetek, porcji, nalewanie płynów, pakowanie potraw.
Zadania do wykonania:
- 24a,KP4.24b
- Praca plastyczna – Bukiet dla Mamy – technika dowolna
- 25a,KP4.25b
- Praca plastyczna – Mój Tata w pracy (technika dowolna)
- Odszukanie w internecie utworu „Zabiorę brata na koniec świata” – odsłuchanie
i rozmowa na temat treści piosenki - 26a, KP4.26b, KP4.28a
- 27a, KP4.27b
- Zabawa tematyczna „Rodzinny piknik”, wspólne przygotowanie kosza z daniami na piknik i piknik na dywanie
- Wykonanie zdjęcia z rodzinnego pikniku
- CZYTANIE - MINIMUM 15 MINUT DZIENNIE! ROZPOZNAWANIE POZNANYCH LITER, ŁĄCZNIE W SYLABY, CZYTANIE PROSTYCH SŁÓW/ CZYTANEK!
Język angielski
- Shapes. Powtórzenie nazw poznanych kształtów. Wprowadzenie nazw nowych kształtów. Ćwiczenie dodawanie i kolorowania kształtów.
- Shapes. Powtórzenie nazw kształtów. Rozmowa o kolorach kształtów z filmiku. Ćwiczenie rysowania po śladzie kształtów. Praca plastyczna- dom.
Zadania do wykonania:
- Powtórz nazwy kształtów z The shape song. Posłuchaj i powtarzaj nowe słowa (triangle, rectangle, oval) z filmikiem
https://www.youtube.com/watch?v=t-x7xiQ0xbw
Wykonaj karty pracy nr 1 i 5 ze strony szkoły.
- Powtórz nazwy kształtów z filmikiem z ostatnich zajęć https://www.youtube.com/watch?v=t-x7xiQ0xbw .
Powiedz jakie kolory mają kształty z filmiku. Wykonaj zadania nr 2, 4 i 6 ze strony szkoły.
Zajęcia umuzykalniające
Zabawa muzyczno-ruchowa pt. „Bocian i żaby”.
Drogie dzieci, zaproście rodziców lub rodzeństwo do wspólnej zabawy. Jedna osoba wciela się w rolę bociana, a reszta w role żabek. Bocian łapie żabki tylko w odpowiednim momencie, gdy wskazują na to słowa piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=6ME8rNHARx4
pliki do pobrania


