Poniedziałek 20.04.2020 – Czysta woda zdrowia doda

1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie oraz zeszyt w linie.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Czytamy wspólnie tekst o Koziołku Dyziu.

4.Wyodrębianie wyrazów ze zmiękczeniami ź i zi.

5.Uzupełnij ćwiczenia do tego tematu pod kierunkiem nauczyciela, sprawdź poprawność wykonania zadań. Doskonalenie cichego czytania ze zrozumieniem.

6.Ćwiczenia w pisaniu wyrazów ze zmiękczeniami z zachowaniem zasady pisania zmiękczeń - praca pod kierunkiem nauczyciela.

7.Oglądanie prezentacji na temat źrebiąt.

8.Odkrywamy własności wody pod kierunkiem nauczyciela.

9.Pisanie ze słuchu – utrwalenie zasad ó i rz wymienne z wyjątkami.

10.Uczymy się rysować konia pod kierunkiem nauczyciela.

11.Oglądanie prezentacji „Konie w malarstwie polskim i światowym”.

Praca domowa:

-  Nauczyć się czytać do wyboru tekst ze strony 6 i 7 lub 64 i 65.

- Ćwiczenie kaligrafii matematycznej str. 24 i 25

- Narysuj konia według podanego schematu.

Zdjęcie pisania ze słuchu do oceny.


Wtorek 21.04.2020 – Wędrówka kropli wody.

1.Przygotuj do pracy podręcznik, zeszyt od środowiska, ćwiczenia w linie.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Przeczytaj tekst z nauczycielem – zadane w poniedziałek teksty str. 6 i 7 oraz 64 i 65.

4.Obejrzyj prezentację pt. „Krążenie wody w przyrodzie”.

5.Narysuj schemat krążenia wody w zeszycie.

6.Wysłuchaj tekstu „Tajemnica zaginionej książki”.

7.Wysłuchaj pogawędki o odwadze i zastanów się jak ważna w naszym życiu jest odwaga. Zapamiętaj, że brawura to nie jest odwaga.

8.Odpowiedz na pytania do tekstu w formie ustnej.

9.Wykonaj ćwiczenia zgodnie ze wskazówkami nauczyciela – napisz sylaby, wyrazy, zdania, uzupełnij tekst z lukami.

10.Posłuchaj prezentacji – Zieleń ma różne odcienie.

11.Wykonaj dowolny rysunek tylko w odcieniach zieleni.

12.Pracuj pod kierunkiem nauczyciela – rozszerzenie zakresu liczbowego w zakresie 20

13.Wykonaj obliczenia pieniężne.

14.Rozwiąż zaproponowane w prezentacji zadania tekstowe.

Praca domowa:

- Doskonal technikę rachunkową w dodatkowych kserówkach strona 21.

- Wykonaj pracę plastyczną w odcieniach zielonego. – praca na ocenę


Środa 22.04.2020 – 22 kwietnia – Światowy Dzień Ziemi

1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie oraz „brązowe ćwiczenia” i zeszyt do środowiska.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Wysłuchaj opowiadania nauczyciel o Światowym Dniu Ziemi.

4.Zaprojektuj znaczek, który uświadomi Ci potrzebę dbania o Ziemię.

5.Pracuj w ćwiczeniach pod kierunkiem nauczyciela – str. 10 – sposoby gospodarowania wodą – oceń zachowania.

6.Utwórz wyrazy z rodziną wyrazu woda.

7.Obejrzyj prezentację – „Wysychają rzeki, jeziora i źródła”.

8.Zastanów się co możesz zrobić, aby pomóc naszej planecie, zostań strażnikiem „wody” w domu.

Praca domowa:

Wykonaj ćwiczenia na stronie 56 i 57 w „brązowej” książce.

Zrób coś pożytecznego dla Ziemi.


Czwartek 23.04.2020 – 22 kwietnia – Mówimy o wodzie - podsumowanie

1.Przygotuj do pracy  zeszyt do matematyki i od środowiska.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Wysłuchaj opowiadania Zofii Staneckiej „Zemsta wodników”.

4.Wykonaj test rozumienia wysłuchanego tekstu.

5.Wykonaj domową oczyszczalnię ścieków według filmiku instruktażowego.

6.Ćwicz odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego z rozpisywaniem pod kierunkiem nauczyciela.

7.Napisz w programie Word tekst. Pozmieniaj krój, wielkość, kolor czcionki. – utrwalenie umiejętności pisania polskich znaków z klawiszem Alt. – zdjęcie pracy do oceny.

Mały źrebak biegał po łące, na której pełno było żółtych żonkili, różowych stokrotek. Drażnił go zapach świeżo skoszonej trawy. Nad głową źrebaka krążył jastrząb. Polował na zająca, który ukrył się w źdźbłach trawy. Ślimak Maciuś przyglądał się tym harcom. Żałował, że on nie może tak szybko biegać wśród kwiatów.

Praca domowa

- Wykonaj ćwiczenia kaligraficzne na stronie 50 – pisanie zmiękczeń ź i zi.

- Wykonaj oczyszczalnię ścieków, napisz kilka wniosków o przeprowadzonym doświadczeniu w zeszycie od środowiska. Z czego zrobiłeś „ścieki”, czy łatwo było przefiltrować „ścieki”, czy oczyszczone „ścieki” były bezzapachowe i przezroczyste. – praca na ocenę 


Piątek 24.04.2020 – Wokoło nas jest kolorowo

1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie oraz zeszyt do języka polskiego.

2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3.Obejrzyj zdjęcia kolorowego świata wokół nas.

4.Wyodrębnij czynności w zdaniach.

5.Poszukaj odpowiedzi na pytania Co kto robi? Co się dzieje?

6.Ułóż zdania proste czyli takie, które składają się z czynności i osoby ją wykonującej.

7.Pracuj w ćwiczeniach pod kierunkiem nauczyciela.- pisz zdania.

Praca domowa

- Dla utrwalenia wyrazów, które są czynnościami wykonaj wszystkie, które są podane w prezentacji.

- Rozwiń zdanie – praca na ocenę.