Temat: Rozwijamy zdania.
- język polski:
– przypomnij sobie, które wyrazy są najważniejsze w zdaniu, pamiętasz to:
- rzeczownik – czyli nazwy rzeczy, roślin, ludzi, zwierząt i zjawisk, pytamy o nie: „co to jest”, „kto to jest” (podkreślaliśmy jedną linią)
- czasownik – nazwy czynności, pytamy o nie „co robi?”, „co się z nim dzieje?” (podkreślaliśmy dwiema liniami)
- wykonaj z podręcznika z j. polskiego s. 52 zad.1- napisz zdania w zeszycie i wykonaj kropkę. Już takie zdania rozwijaliśmy, pamiętasz? To będzie łatwe.
- matematyka – liczymy pieniądze, działania na pieniądzach, płacenie, reszta
- ćwiczenia s. 37 zad.5 i 6.
- podręcznik s. 24 (poproś rodziców i przygotuj grosze 1,2,5 oraz 10,20,50 groszy i zapamiętaj, że tylko takie nominały mamy groszy) i wykonaj 1(ustnie, praktycznie)
- PAMIĘTAJ 1zł = 100 groszy (gr)- zapisz w zeszycie na kolorowo
- następnie 2, 3 i 4 do zeszytu.
- dla chętnych https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-100-puzzle/
- wychowanie fizyczne - pamiętaj rób przerwy w czasie pracy i ćwicz codziennie 15 minut, może być z muzyką, podskoki, ćwicz na skakance, kozłuj piłką.
Temat: Groźna woda
- język polski/środowisko
- przeczytaj - podręcznik s. 53, 54 ciche czytanie ze zrozumieniem, wypowiedzi na temat wody jako groźnego żywiołu – na podstawie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Powódź” (naucz się pięknie czytać, będzie do oceny). Rozmowa z rodzicami o znaczeniu wody w przyrodzie, sposobach ochrony przed powodziami i niesieniu pomocy powodzianom (ćw.1- 4ustnie), -
- podręcznik 55 opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej (czas teraźniejszy czasowników), kropkę z ćw. 1 pisemnie do zeszytu, zwróć uwagę, że w historyjce zmienia się czas czasowników na przeszły z czasu teraźniejszego (Mama z Martą idąna zakupy. - czas teraźniejszy, Mama z Martą poszły na zakupy. – czas przeszły);
- kupuje – czas teraźniejszy (czynność jest obecnie wykonywana)
- kupiła – czas przeszły (czynność już wykonano, już się odbyła)
- ćwiczenia s. 63 ćw. 1, 2.
- dla chętnych - Utrwalenie pisowni wyrazów z ó niewymiennym – wyrazy z ćw. 2 s. 63 ułóż w kolejności alfabetycznej w zeszycie
- matematyka – obliczenia pieniężne – dodawanie i odejmowanie do 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego (z tyłu ćwiczeń masz pieniążki wytnij je sobie)
- ćwicz tabliczkę mnożenia do oceny w środę !
- podręcznik s. 25 zad. 6,7 i 8 do zeszytu
- ćwiczenia 38 zad 1, 2, 3, dla chętnych zad. 4
- pamiętaj ćwicz codziennie 15 minut i rób sobie przerwy w wykonywaniu zadań
Temat: Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę, niż słyszę.
- język polski – głośne czytanie wiersza M. Strzałkowskiej „Budki, dudki, bieg i śnieg”
- podręcznik s. 56 (wróć uwagę na wyrazy zapisane tłustym drukiem i zaznaczone w nich na zielono litery, widzisz, te wyrazy inaczej piszemy, inaczej mówimy, można je wyjaśnić np.`; rybka – ryba)
- wykonaj 1 (ustnie), jeśli się nauczysz zwrotki to zapisz ją tak jak jest to w ćwiczeniu i zad. 2 w zeszycie według wzoru.
- wykonaj w ćwiczeniach „Potyczki ortograficzne” 64 i 65
- matematyka – dodawanie w zakresie 100 typu 33+5=38 (tutaj dodawaj jedności, a dziesiątki pozostają bez zmian, czyli 33 +5=30+3+5=38 – możesz to robić w pamięci)
- podręcznik s. 28 zad. 1 (ustnie, zapoznaj się) oraz 2,3,4 do zeszytu
- muzyka – naucz się piosenki, masz ją w swojej książce do muzyki „Podwórko pod chmurką” s.78, 79 pod tym adresem ją znajdziesz
https://www.youtube.com/watch?v=raJ24AUdMW4
- naśladuj odgłosy zwierząt podwórkowych
- wykonaj zad. 2/79
Temat: Mój dobry i zły dzień.
- język polski
- czytanie, jeśli masz możliwość z podziałem na rolę z rodzeństwem, rodzicem wiersza M. Bortkowicza „Czemu wróbelku” podręcznik s. 59, zadania 1(ustnie),2 (ustnie: znajdź fragment - optymista to osoba, którą wszystko cieszy, z nadzieją patrzy w przyszłość, jest radosna i zadowolona, przeciwieństwo optymisty to – pesymista), 3,4 (ustnie). Zastanów się jaki nastrój ma ten wiersz.
- ćwiczenia s.68 zad. 1,2,3.
- plastyka – narysuj komiks „Mój najlepszy dzień w życiu”
- matematyka – ćwiczenia s. 41 zad. 1,2,3,4. Pamiętaj ćwicz mnożenie i dzielenie w zakresie 50 i możesz już 100.
Temat: Bezpiecznie na rowerze.
- środowisko/technika - powtórzenie wiadomości o budowie roweru, obowiązkowym wyposażeniu i bezpiecznym poruszaniu się po ścieżkach rowerowych.
- obejrzyj filmy – obowiązkowe wyposażenie roweru (jeśli możesz)… https://www.youtube.com/watch?v=w_LTP1INV1U
https://www.youtube.com/watch?v=M-j_5LD6GOI\
- język polski - przeczytaj głośno opowiadanie „Dla kogo ta ścieżka?” podręcznik s. 62,63 (naucz się pięknie czytać)
- wykonaj 1,2,3 ustnie
- oraz ćwiczenia s. 69 zad. 1 i 2.
- podręcznik s. 61 – zapisz w zeszycie (na zielono) zasadę: RZ piszemy po spółgłoskach b i p. Zapamiętaj (to część zasady po jakich spółgłoskach piszemy rz”)
UWAŻAJ od tej zasady są wyjątki: pszenica, pszczoła, pszczelarz, Pszczyna (taka miejscowość)- Zapisz zasadę i wyjątki na kolorowo w zeszycie.
zad. 1 ustnie opowiedz o drodze rowerowej, w zeszycie kropka oraz zad.2
- codziennie wykonuj ćwiczenia gimnastyczne, możesz z rodzeństwem, rodzicami.
Dla osób, które uczęszczają na ZRZ – proszę ćwiczcie mnożenie i dzielenie w zakresie 100 (można z matzoo, tabliczkamnożenia.pl).