Temat: Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę, niż słyszę. 20-21kwietnia

- język polski - głośne czytanie wiersza M. Strzałkowskiej „Budki, dudki, bieg i śnieg” – podręcznik s. 56, naucz się pięknie czytać wiersz

  • podręcznik s. 56 -zwróć uwagę na wyrazy zapisane tłustym drukiem i zaznaczone w nich na zielono litery, te wyrazy inaczej piszemy, inaczej wymawiamy, można wyjaśnić ich pisownię odmieniając je np. rybka – ryby
  • wykonaj 1- naucz się na pamięć wybranej zwrotki i napisz ją z pamięci w zeszycie, sprawdź poprawność, wykonaj zad. 2 -odszukaj rymy-ustnie (patrzymy na ostatnie wyrazy w linijce), przepisz pary wyrazów np. krasnoludki –krasnoludek, dudkom –dudek
  • wybierz 5 wyrazów z wiersza zapisanych tłustym drukiem i ułóż z nimi zdania w zeszycie
  • ułóż wyrazy w kolejności alfabetycznej: żaba, wiosna, kwiaty, zieleń, słońce, przebiśnieg, powódź, krokus, forsycja, bocian, (gdy dwa wyrazy rozpoczynają się tą samą literą to sprawdzamy drugą literę) i zapisz w zeszycie
  • wykonaj w ćwiczeniach „Potyczki ortograficzne” 64 i 65  Praca do oceny 

- matematyka – liczymy pieniądze, działania na pieniądzach, płacenie, reszta

  • ćwiczenia s. 36
  • podręcznik s. 24 (przygotuj grosze 1, 2, 5 oraz 10, 20, 50 groszy i zapamiętaj, że są tylko takie nominały groszy) i wykonaj 1(ustnie, praktycznie)

PAMIĘTAJ! 1zł = 100 groszy (gr)

  • następnie wykonaj 2, 3, i 4 do zeszytu

- muzyka – naucz się piosenki „Podwórko pod chmurką”, naśladuj odgłosy zwierząt podwórkowych

https://www.youtube.com/watch?v=raJ24AUdMW4

- wychowanie fizyczne - https://wordwall.net/pl/resource/1045847/lubimy-sie-rusza%C4%87


Temat: Mój dobry i zły dzień. 22 kwietnia

- język polski – czytanie samodzielne, a potem jeśli masz możliwość z podziałem na role, wiersza M. Bartkowicza „Czemu wróbelku? - naucz się pięknie czytać, podręcznik s. 59

  • podręcznik s. 59, zad. 1, 2 (ustnie); optymista to osoba, którą wszystko cieszy, z nadzieją patrzy w przyszłość, jest radosna i zadowolona, przeciwieństwo optymisty to – pesymista, zad. 3, 4 (ustnie) Zastanów się jaki nastrój ma ten wiersz.
  • ćwiczenia s. 68 zad. 1, 2, 3

- plastyka – narysuj komiks „Mój najlepszy dzień w życiu”   Praca do oceny

- matematyka – obliczenia pieniężne – dodawanie i odejmowanie do 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego (z tyłu ćwiczeń masz pieniążki, wytnij je)

  • podręcznik s. 25 zad. 6,7 i 8 do zeszytu
  • ćwiczenia 37

Temat: Bezpiecznie na rowerze. 23 kwietnia

- środowisko / technika - powtórzenie wiadomości o budowie roweru, obowiązkowym wyposażeniu i bezpiecznym poruszaniu się po ścieżkach rowerowych.

  • obejrzyj filmy – obowiązkowe wyposażenie roweru (jeśli możesz)

 https://www.youtube.com/watch?v=w_LTP1INV1U

https://www.youtube.com/watch?v=M-j_5LD6GOI\

 -  język polski – głośne czytanie opowiadania „Dla kogo ta ścieżka?”, podręcznik s. 62, 63 

  • podręcznik s. 63 zad. 1, 2, 3 ustnie
  • ćwiczenia s. 69 zad. 1 i 2
  • podręcznik s. 61 – zapisz w zeszycie (na kolorowo) zasadę: Po spółgłoskach b i p piszemy rz. Zapamiętaj (to część zasady po jakich spółgłoskach piszemy rz”)

UWAŻAJ! Od tej zasady są wyjątki: pszenica, pszczoła, pszczelarz, Pszczyna (taka miejscowość)

zad. 1. ustnie opowiedz o drodze rowerowej, w zeszycie kropka oraz zad.2

- matematyka - ćwiczenia s. 38 zad.1,2,3 zad. 4 dla chętnych

-zrz matematyka – zagraj z rodzicami w kółko i krzyżyk, pograj w grę planszową, wymyśl co najmniej 5 przykładów na mnożenie i 5 na dzielenie, wykonaj obliczenie (możesz liczyć do 50).


Temat: Co robić, gdy zdarzy się wypadek?  24 kwietnia

- j. polski – głośne czytanie  tekstu „Bardzo ważny telefon”, podręcznik s.64, 65

  • podręcznik s. 65, zad. 1, 2, 3 ustnie
  • do zeszytu zapisz numery telefonów alarmowych np.112-numer alarmowy itd.
  • ćwiczenia 71 cała, zad. 2 –z podanych 2 zdań w jednym kolorze układasz jedno zdanie wstawiając wyraz z ramki np. Poinformowałem policjanta, że zdarzył się wypadek. PAMIĘTAJ! Przed wyrazami: dlatego, więc, że stawiamy przecinek. 

- matematyka – dodawanie w zakresie 100 typu 33+5=38 (tutaj dodawaj jedności, a dziesiątki pozostają bez zmian, czyli 33 +5=30+3+5=38 – możesz to robić w pamięci) 

  • podręcznik s. 28 zad. 1 (ustnie, zapoznaj się) oraz 2, 3, 4 do zeszytu 

Codziennie wykonuj ćwiczenia gimnastyczne, możesz z rodzeństwem lub rodzicami, rób sobie przerwy podczas wykonywania zadań.

Pamiętaj, ćwicz mnożenie i dzielenie w zakresie 50.