Poniedziałek 20 IV - temat: „Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę, niż słyszę”.
Język polski – podręcznik s. 56 głośne czytanie wiersza M. Strzałkowskiej „Budki, dudki, bieg i śnieg” ( zwróć uwagę na wyrazy zapisane tłustym drukiem i zaznaczone w nich na zielono litery; widzisz, te wyrazy inaczej piszemy, inaczej mówimy, można je wyjaśnić np. rybka – ryba); wskazywanie par głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych o podobnych cechach artykulacyjnych: w – f, d – t, g – k, b – p, z – s, analiza dźwięczności głosek przez przyłożenie dłoni do krtani podczas ich artykulacji, odczuwanie drgań przy głoskach dźwięcznych i nieodczuwanie ich przy głoskach bezdźwięcznych, ćw.1 - jeśli się nauczysz zwrotki, to zapisz ją tak jak jest to w ćwiczeniu i ćw. 2 wykonaj w zeszycie według wzoru; ćwiczenia s. 64 i 65 „Potyczki ortograficzne”.
Muzyka – naucz się piosenki „Podwórko pod chmurką”, naśladuj odgłosy zwierząt podwórkowych.
https://www.youtube.com/watch?v=raJ24AUdMW4
WF - pamiętaj rób przerwy w czasie pracy i ćwicz codziennie 15 minut, może być z muzyką, podskoki, ćwicz na skakance, kozłuj piłką.
Wtorek 21 IV - temat: „Mój dobry i zły dzień”.
Język polski - podręcznik s. 59, czytanie, jeśli masz możliwość z podziałem na rolę z rodzeństwem, rodzicem wiersza M. Bortkowicza „Czemu wróbelku”, ćw. 1, 2, 3, 4 (ustnie), (optymista to osoba, którą wszystko cieszy, z nadzieją patrzy w przyszłość, jest radosna i zadowolona, przeciwieństwo optymisty to – pesymista), zastanów się jaki nastrój ma ten wiersz, ćwiczenia s. 68.
Plastyka – narysuj komiks „Mój najlepszy dzień w życiu”.
Matematyka – ćwiczenia s. 39.
Środa 22 IV – „Układamy opowiadanie”.
Język polski – podręcznik s. 60 - ustne i pisemne redagowanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej, z wykorzystaniem podanych czasowników i pytań.
Sztuka pisania – opowiadanie.
- Zgromadzenie i zapisanie na kartce słownictwa określającego czas i następstwo czasowe,
- pewnego dnia, w środę rano, najpierw, następnie, potem, po chwili, później, na koniec.
- Zwrócenie uwagi na kompozycję opowiadania - wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Ustalenie, co powinny zawierać poszczególne części – pomogą Ci w tym pytania zapisane w podręczniku (wstęp – kolor zielony, rozwinięcie – kolor żółty, zakończenie – kolor niebieski) . Opowiadanie historyjki obrazkowej
- Ustne opowiadanie przygody Helenki na podstawie ilustracji z wykorzystaniem pytań pomocniczych i słownictwa oraz z zastosowaniem słownictwa określającego następstwo czasowe. Rozmowa na temat uczuć towarzyszących dziewczynce.
- Indywidualne pisanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej – praca w zeszycie. Opowiadanie proszę sfotografować i przesłać do nauczyciela.
Matematyka - podręcznik s. 27 „Pomyślę i rozwiążę”.
WF - pamiętaj ćwicz codziennie 15 minut i rób sobie przerwy w wykonywaniu zadań.
Czwartek 23 IV - temat: „Bezpiecznie na rowerze”.
Środowisko/technika - powtórzenie wiadomości o budowie roweru, obowiązkowym wyposażeniu i bezpiecznym poruszaniu się po ścieżkach rowerowych.
- Omówienie budowy roweru.
- Wskazanie elementów obowiązkowego wyposażenia: z przodu co najmniej jedno światło pozycyjne
barwy białej i światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt; z tyłu co najmniej jedno światło pozycyjne czerwone; co najmniej jeden skutecznie działający hamulec
(przedni/tylny); dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy.
- Rozmowa na temat dodatkowego wyposażenia (bagażnik, pompka, bidon, sakwy).
- Omówienie stroju rowerzysty – kask, buty sportowe z grubszą podeszwą, kamizelka odblaskowa, niekrępujące ruchów spodnie.
- Zasady poruszania się na drodze – przypomnienie znaków droga dla rowerów oraz droga dla rowerów i pieszych, wyjaśnienie pojęcia droga publiczna; wyjaśnienie, kiedy można jeździć po chodniku.
Rowerzysta ma obowiązek korzystania z drogi dla rowerów.
Dziecko do lat 10 może jeździć na rowerze po chodniku.
Po chodniku jedziemy ostrożnie i ustępujemy miejsca pieszym.
Przed przejściem dla pieszych zsiadamy z roweru i przeprowadzamy przez jezdnię.
- Rozmowa na temat niebezpiecznych zachowań podczas jazdy na rowerze i zapisanie notatki.
Zabrania się: jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy i nóg na pedałach,
czepiania się pojazdów, ciągnięcia za rowerem innych osób, np. na rolkach, przewożenia innych osób, jeśli nie ma się 17 lat, rozmów przez telefon komórkowy.
- Obejrzyj filmy – obowiązkowe wyposażenie roweru (jeśli możesz) https://www.youtube.com/watch?v=w_LTP1INV1U
https://www.youtube.com/watch?v=M-j_5LD6GOI\
Język polski - podręcznik s. 62,63 przeczytaj głośno opowiadanie „Dla kogo ta ścieżka?” (naucz się pięknie czytać), wykonaj ćw. 1, 2, 3 (ustnie), s. 61 – zapisz w zeszycie (na zielono) zasadę : Rz piszemy po spółgłoskach b i p. Zapamiętaj (to część zasady po jakich spółgłoskach piszemy rz”) UWAŻAJ od tej zasady są wyjątki: pszenica, pszczoła, pszczelarz, Pszczyna (taka miejscowość), ćw.1 ustnie opowiedz o drodze rowerowej, w zeszycie kropka oraz ćw.2, ćwiczenia s. 69 ćw. 1 i 2.
Matematyka – ćwiczenia s. 40 „Pomyślę i rozwiążę” – pracę proszę sfotografować i przesłać do nauczyciela.
WF- codziennie wykonuj ćwiczenia gimnastyczne, możesz z rodzeństwem, rodzicami.
Zajęcia Rozwijające Zainteresowania (ZRZ) – dla uczniów zapisanych na zajęcia – Tabliczka mnożenia do 100. Ćwiczycie mnożenie i dzielenie w zakresie 100.
Piątek 24 IV– temat „Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?”
Język polski - podręcznik s. 64, ciche czytanie ze zrozumieniem opowiadania Zofii Staneckiej „Bardzo ważny telefon”, ćw. 1, 2 ocena zachowania głównego bohatera (ustnie), ćw. 3, 4 przypomnienie zasad prowadzenia rozmowy telefonicznej służącej wezwaniu pomocy – na podstawie tekstu i własnych doświadczeń; ćwiczenia s. 71 - tworzenie zdań złożonych za pomocą spójników i, dlatego, więc. Przypomnienie znaków interpunkcyjnych na końcu zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących.
Matematyka – podręcznik s. 28 zad. 1 - ustnie, zapoznaj się - dodawanie w zakresie 100 typu 33+5=38 (tutaj dodawaj jedności, a dziesiątki pozostają bez zmian, czyli 33 +5=30+3+5=38 – możesz to robić w pamięci), zad. 2,3,4 do zeszytu