Link do nagrań:

https://drive.google.com/open?id=1o4jydmMdeK2xlzPR6t2IhiUrxza2yfgF

Podręcznik str. 48

  1. Posłuchaj nagrania kilkukrotnie (nagranie 5.mp3) i wskazuj odpowiednie obrazki w ćwiczeniu 1. Powtarzaj zwroty.

Sprawdź ich znaczenie w słowniku/Internecie, by mieć pewność, że wszystkie rozumiesz.

Przeczytaj zwroty pod obrazkami samodzielnie.

  1. Przerysuj tabelkę do zeszytu i uzupełnij ją zwrotami z zadania 1 wraz z polskim znaczeniem zwrotów.

in

at

In the morning - rano

 

 

 

 

  1. Zapisz w zeszycie podane poniżej godziny dodając określenia z ćw. 1 zgodnie z przykładem. Pamiętaj, że w j. angielskim podajemy godziny w systemie 12-godzinowym, czyli 14:00 to 2:00.
  • 7:00 – It’s seven o’clock in the morning.
  • 8:00
  • 14:00
  • 19:00
  • 1:00
  • 15:00
  • 21:00
  1. Najpierw obejrzyj  wideo o strefach czasowych:

     https://www.youtube.com/watch?v=BD52sKliYDk

Posłuchaj nagrania z ćw. 2 (nagranie 6.mp3) i śledź tekst palcem.

Mowa w nim o strefach czasowych i o tym, że w jednym momencie, w różnych miejscach na kuli ziemskiej, mamy inną godzinę.

Wynotuj z tekstu wszystkie godziny i zapisz je w zeszycie wg wzoru:

Seven o’clock – 7:00

….

….

Posłuchaj nagrania raz jeszcze i klaśnij w dłonie za każdym razem gdy usłyszysz, któryś z nowopoznanych zwrotów z ćw. 1.

Zeszyt ćwiczeń str. 54

Ćw. 1 str. 54 Wykonaj zadanie zgodnie z treścią polecenia. Przeczytaj zadania na głos.

Dla chętnych: Ćw.2 str.54 Spróbuj obliczyć, która jest godzina w każdym z wymienionych miast, na podstawie informacji zawartych na obrazkach. Uzupełnij zdania.