Link do nagrań:
https://drive.google.com/open?id=1o4jydmMdeK2xlzPR6t2IhiUrxza2yfgF
Podręcznik str. 48
- Posłuchaj nagrania kilkukrotnie (nagranie 5.mp3) i wskazuj odpowiednie obrazki w ćwiczeniu 1. Powtarzaj zwroty.
Sprawdź ich znaczenie w słowniku/Internecie, by mieć pewność, że wszystkie rozumiesz.
Przeczytaj zwroty pod obrazkami samodzielnie.
- Przerysuj tabelkę do zeszytu i uzupełnij ją zwrotami z zadania 1 wraz z polskim znaczeniem zwrotów.
in |
at |
In the morning - rano
|
|
- Zapisz w zeszycie podane poniżej godziny dodając określenia z ćw. 1 zgodnie z przykładem. Pamiętaj, że w j. angielskim podajemy godziny w systemie 12-godzinowym, czyli 14:00 to 2:00.
- 7:00 – It’s seven o’clock in the morning.
- 8:00
- 14:00
- 19:00
- 1:00
- 15:00
- 21:00
- Najpierw obejrzyj wideo o strefach czasowych:
https://www.youtube.com/watch?v=BD52sKliYDk
Posłuchaj nagrania z ćw. 2 (nagranie 6.mp3) i śledź tekst palcem.
Mowa w nim o strefach czasowych i o tym, że w jednym momencie, w różnych miejscach na kuli ziemskiej, mamy inną godzinę.
Wynotuj z tekstu wszystkie godziny i zapisz je w zeszycie wg wzoru:
Seven o’clock – 7:00
….
….
…
…
Posłuchaj nagrania raz jeszcze i klaśnij w dłonie za każdym razem gdy usłyszysz, któryś z nowopoznanych zwrotów z ćw. 1.
Zeszyt ćwiczeń str. 54
Ćw. 1 str. 54 Wykonaj zadanie zgodnie z treścią polecenia. Przeczytaj zadania na głos.
Dla chętnych: Ćw.2 str.54 Spróbuj obliczyć, która jest godzina w każdym z wymienionych miast, na podstawie informacji zawartych na obrazkach. Uzupełnij zdania.