W tym tygodniu w wybranym przez siebie czasie poćwiczyć w ramach WF – można skorzystać z propozycji podanych w linkach.
Przypomnij sobie prezentacje związane z transportem i zapoznaj się z nowymi.
W tym tygodniu wykonaj ćwiczenia z „Potyczek ortograficznych” str. 47 i 48 (sprawdzimy po powrocie do szkoły).
WYRUSZAMY W PODRÓŻ
Zadania na poniedziałek 20 kwietnia.
NA LOTNISKU
Środowisko społeczno-przyrodnicze
- Przeczytać tekst „Transport powietrzny” (czytanka str. 69).
- Zapisać temat i datę w zeszycie do przyrody zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Transport powietrzny..
Przepisać notatkę:
Transport powietrzny to najnowocześniejszy rodzaj transportu. Pozwala na bardzo szybkie dotarcie do wyznaczonego celu. Samoloty lub śmigłowce wykorzystywane są do transportu ludzi i towarów. Do swoich celów wykorzystują je również: służby specjalne, np. policja, pogotowie, straż pożarna i wojsko oraz rolnicy.
- Odpowiedzieć ustnie na pytanie zawarte w zadaniu 1 str. 69.
Język polski
- Przeczytać tekst „Jak wylecieć z lotniska?” (czytanka str. 70, 71).
- Zapisać temat i datę w zeszycie do języka polskiego zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Podróżujemy w powietrzu.
- Odpowiedzieć ustnie na pytania do tekstu zadania 1, 2, 3, 4 str. 71.
- Wykonać ćwiczenia ze stron 76, 77.
Matematyka
- Zapisać temat i datę w zeszycie do matematyki zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Dodajemy i odejmujemy w zakresie 1000.
- Wykonać zadania ze strony 33 w zeszycie.
Uwaga: zadanie 2 – przedstawić za pomocą dodawania, np. 391 + 9 = 400
Zadania na wtorek 21 kwietnia.
CIEKAWE POJAZDY
Język polski
- Przeczytać tekst „Dziwne, niezwykle, nietypowe” (czytanka str. 72).
- Zapisać temat i datę w zeszycie do języka polskiego zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Ciekawe pojazdy.
- Odpowiedzieć ustnie na pytania do tekstu zadania 1, 2 str. 72 – bez zadania 3.
- Wykonać ćwiczenia ze stron 78, 79.
Ćw. 4 w zeszycie.
Matematyka
- Wykonać ćwiczenia ze stron 42, 43.
Zadania na środę 23 kwietnia.
W KRAINIE FANTAZJI
CO JEST NAPRAWDĘ WAŻNE
Język polski
- Przeczytać tekst „Mgły wachlarzem nie rozpędzisz” (czytanka str. 73, 74).
- Zapisać temat i datę w zeszycie do języka polskiego zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Ważne dla ludzi.
- Odpowiedzieć ustnie na pytania do tekstu zadania 1, 2, 3 str. 74 - bez zadania 4.
- Wykonać ćwiczenia str. 80, 81 – bez kropki z ćw. 4.
Matematyka
- Zapisać temat i datę w zeszycie do matematyki zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Dodajemy i odejmujemy w zakresie 1000.
- Wykonać ustnie zadania 1 i 3 str. 34 z dokładną analizą.
- Wykonać zadania 2 i 4 str. 34 w zeszycie według wzoru w zadaniach 1 i 3.
- Wykonać zadania 5 i 6 str. 34 w zeszycie.
- Wykonać ćwiczenia str. 44.
Zadania na czwartek 24 kwietnia.
W ŚWIECIE MITÓW
Język polski
- Przeczytać tekst „Puszka Pandory” (czytanka str. 75 - 77).
- Zapisać temat i datę w zeszycie do języka polskiego zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Puszka Pandory.
- Odpowiedzieć ustnie na pytania do tekstu zadania 1, 2, 3 i 6 str. 77 – bez 4.
- Napisz opowiadanie (10 zdań) na temat podany w zadaniu 5 77 w programie Word i prześlij do nas w celu sprawdzenia. Pamiętaj o budowie opowiadania. Praca będzie oceniona
- Wykonać ćwiczenia str. 82, 83.
Ćw. 1 bez kropki, ćw. 5 – ustnie.
Matematyka
- Zapisać temat i datę w zeszycie do matematyki zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Dodajemy i odejmujemy w zakresie 1000.
- Wykonać ustnie zadanie 7 i 10 str. 35 z dokładną analizą.
- Wykonać zadania 8 i 11 (bez kropki) str. 35 w zeszycie według wzoru w zadaniach 7 i 10.
- Wykonać zadania 9 i 12 str. 35 w zeszycie.
Zadania na piątek 17 kwietnia.
FANTASTYCZNE DZIEŁA ARCHITEKTURY
Język polski
- Przeczytać tekst „Niezwykłe budowle” (czytanka str. 78, 79).
- Zapisać temat i datę w zeszycie do języka polskiego zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Niezwykle budowle.
- Zadanie 1 str. 83 dla chętnych – ustnie.
- Wykonać ćwiczenia str. 84, 85.
Matematyka
- Zapisać temat i datę w zeszycie do matematyki zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Temat: Dodajemy i odejmujemy w zakresie 1000.
- Wykonać ustnie zadanie 1 i 4 str. 36 z dokładną analizą.
- Wykonać zadania 2 i 5 str. 36 w zeszycie według wzoru w zadaniach 1 i 4.
- Wykonać zadania 3, 6 i 7 str. 36 w zeszycie.
- Wykonać ćwiczenia ze str. 45, 46.