Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
4a język polski
TEMAT 1: Opowiadamy o tym, jak Marcin z przyjaciółmi zakładali bazę.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst pt. “Baza” – podręcznik, s. 241.
- Podręcznik, s. 243, polec.1.
- Ustne opowiadanie na podstawie schematu z podręcznika – s. 244, polec. 3.
TEMAT 2: Przysłówek – nieodmienna część mowy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 255.
- W zeszycie – podręcznik, s. 255, polec. 1, 2; s. 256, polec. 3.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 73, polec. 1-4; s. 74, polec. 5.
TEMAT 3: Zabawy na podwórku – Danuta Wawiłow “Kałużyści”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz “Kałużyści” – podręcznik, s. 258.
- Podręcznik, s. 258-259, polec. 1, 2, 4.
- Praca samodzielna w zeszycie – podręcznik, s. 259, polec. 3. Przyślij zdjęcie do piątku (24 kwietnia) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
4b język polski
TEMAT 1: Czy książka może przemówić? “Książka” Anna Kamieńska (strona 99).
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zaprojektuj (najwyżej strona w zeszycie) okładkę książki o swojej klasie.
- Sporządź i zapisz w zeszycie listę co najmniej czterech utworów literackich, które powinien przeczytać każdy czwartoklasista (zad. 4 b/101).
- Wyraź opinię o swojej ulubionej książce, zachęcając do jej przeczytania (zad. 4/101)
TEMAT 2: Ktoś coś robi. O czasowniku i rzeczowniku.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Po przypomnieniu sobie treści zapisanych od s. 237, wykonaj zad.1 A/237, następnie wybierz trzy przykłady i określ ich liczbę, osobę, czas, tryb i rodzaj.
- n Idę-l.poj; 1 os; czas teraź; t. ozn; r.- 9 (we czwartek omówimy ten temat o godz. 10.45)
- Ćwiczenia dotyczące tematu zapisane są od s. 65. Proszę wykonać ćw. 3/65; 5/68 oraz 9/70, innym przyjrzeć. W razie wątpliwości czekam na pytania.
TEMAT 3: Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Kiedy przeczytasz tekst rozpoczynający się na s.102, wykonaj zad. 1/105.
- W Twoim zeszycie powinno znaleźć się również rozwiązanie zad. 2 B, C/105.
- Notatkę zakończ wykonaniem zad. 4/105.
4c język polski
TEMAT 1: Z którym z bohaterów “Mikołajka” chciałbyś się zaprzyjaźnić?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wybierz bohatera, który najbardziej ci odpowiada.
- Poszukaj w książce informacji o jego wyglądzie i zachowaniu
- Napisz jaki on jest wykorzystując podany plan:
- przedstawienie postaci
- wygląd zewnętrzny
- cechy charakteru z uzasadnieniem
- ocena postaci
TEMAT 2: Jak było na treningu?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia str. 73-75
- Utwórz przysłówki od podanych przymiotników miły, wesoły, zabawny, nudny, ciekawy, smutny.
- Napisz kilkuzdaniową informację o jednym dniu zdalnego nauczania, wykorzystaj utworzone przysłówki
TEMAT 3: Opisujemy obraz
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając ze słownika wyjaśnij czym jest krajobraz.
- Obejrzyj reprodukcję obrazu Constable’a.
- Wykonaj ćwiczenia z podręcznika str.257
4d język polski
TEMAT 1: Potwory domowe – praca twórcza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Inspirując się tekstem ze strony 179 (podręcznik) wymyśl własnego potwora domowego.
- Nazwij go, opisz oraz narysuj (możesz skorzystać z pytań z karty pracy z ubiegłego tygodnia).
- Załącz swoją pracę na Teamsie w plikach lub prześlij na adres m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl Możesz pracować w grupie (do 3 osób).
TEMAT 2: Zabawna historia o tym, czego nie należy robić podczas lekcji.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst z podręcznika s.108.
- Wykonaj ćwiczenia z załączonej karty pracy.
- Obowiązkowo ćw. 1, 2, 5. Gdy nie masz możliwości wydrukowania, to przepisz do zeszytu. Nie wysyłaj. Staraj się być aktywny / aktywna na Teamsie.
TEMAT 3: Opowiadanie twórcze z elementami humoru.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Napisz opowiadanie twórcze z elementami humoru.
- Plan opowiadania znajdziesz w karcie pracy ćw. 6.
- Napisane opowiadanie załącz w plikach na Teamsie lub wyślij na adres mailowy. Termin: 24.04.2020 r.