Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

4a język polski  

TEMAT 1: Opowiadamy o tym, jak Marcin z przyjaciółmi zakładali bazę. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst pt. “Baza”  podręcznik, s. 241. 
  2. Podręcznik, s. 243, polec.1. 
  3. Ustne opowiadanie na podstawie schematu z podręcznika  s. 244, polec. 3. 

TEMAT 2: Przysłówek  nieodmienna część mowy. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. “Niebieska ramka”  podręcznik, s. 255. 
  2. W zeszycie  podręcznik, s. 255, polec. 1, 2; s. 256, polec. 3. 
  3. Zeszyt ćwiczeń, s. 73, polec. 1-4; s. 74, polec. 5. 

TEMAT 3: Zabawy na podwórku  Danuta Wawiłow “Kałużyści”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiersz “Kałużyści”  podręcznik, s. 258. 
  2. Podręcznik, s. 258-259, polec. 1, 2, 4. 
  3. Praca samodzielna w zeszycie  podręcznik, s. 259, polec. 3. Przyślij zdjęcie do piątku (24 kwietnia) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl 

4b język polski  

TEMAT 1: Czy książka może przemówić? Książka” Anna Kamieńska (strona 99). 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zaprojektuj (najwyżej strona w zeszycie) okładkę książki o swojej klasie. 
  2. Sporządź i zapisz w zeszycie listę co najmniej czterech utworów literackich, które powinien przeczytać każdy czwartoklasista (zad. 4 b/101). 
  3. Wyraź opinię o swojej ulubionej książce, zachęcając do jej przeczytania (zad. 4/101) 

TEMAT 2: Ktoś coś robi. O czasowniku i rzeczowniku. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Po przypomnieniu sobie treści zapisanych od s. 237, wykonaj zad.1 A/237, następnie wybierz trzy przykłady i określ ich liczbę, osobę, czas, tryb i rodzaj. 
  2. n Idę-l.poj; 1 os; czas teraź; t. ozn; r.- 9 (we czwartek omówimy ten temat o godz. 10.45) 
  3. Ćwiczenia dotyczące tematu zapisane są od s. 65. Proszę wykonać ćw. 3/65; 5/68 oraz 9/70, innym przyjrzeć. W razie wątpliwości czekam na pytania. 

TEMAT 3: Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Kiedy przeczytasz tekst rozpoczynający się na s.102, wykonaj zad. 1/105. 
  2. W Twoim zeszycie powinno znaleźć się również rozwiązanie zad. 2 B, C/105. 
  3. Notatkę zakończ wykonaniem zad. 4/105. 

4c język polski  

TEMAT 1: Z którym z bohaterów Mikołajka chciałbyś się zaprzyjaźnić? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wybierz bohatera, który najbardziej ci odpowiada. 
  2. Poszukaj w książce informacji o jego wyglądzie i zachowaniu 
  3. Napisz jaki on jest wykorzystując podany plan: 
  • przedstawienie postaci 
  • wygląd zewnętrzny 
  • cechy charakteru z uzasadnieniem 
  • ocena postaci 

TEMAT 2: Jak było na treningu? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia str. 73-75 
  2. Utwórz przysłówki od podanych przymiotników miły, wesoły, zabawny, nudny, ciekawy, smutny. 
  3. Napisz kilkuzdaniową informację o jednym dniu zdalnego nauczania, wykorzystaj utworzone przysłówki  

TEMAT 3: Opisujemy obraz 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Korzystając ze słownika wyjaśnij czym jest krajobraz. 
  2. Obejrzyj reprodukcję obrazu Constable’a. 
  3. Wykonaj ćwiczenia z podręcznika str.257 

 

4d język polski  

TEMAT 1: Potwory domowe – praca twórcza. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Inspirując się tekstem ze strony 179 (podręcznik) wymyśl własnego potwora domowego. 
  2. Nazwij go, opisz oraz narysuj (możesz skorzystać z pytań z karty pracy z ubiegłego tygodnia). 
  3. Załącz swoją pracę na Teamsie w plikach lub prześlij na adres m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl Możesz pracować w grupie (do 3 osób). 

TEMAT 2: Zabawna historia o tym, czego nie należy robić podczas lekcji. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika s.108. 
  2. Wykonaj ćwiczenia z załączonej karty pracy. 
  3. Obowiązkowo ćw. 1, 2, 5. Gdy nie masz możliwości wydrukowania, to przepisz do zeszytu. Nie wysyłaj. Staraj się być aktywny / aktywna na Teamsie. 

TEMAT 3: Opowiadanie twórcze z elementami humoru. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Napisz opowiadanie twórcze z elementami humoru. 
  2. Plan opowiadania znajdziesz w karcie pracy ćw. 6. 
  3. Napisane opowiadanie załącz w plikach na Teamsie lub wyślij na adres mailowy. Termin: 24.04.2020 r.