Poniższe treści są realizowane podczas 3 jednostek lekcyjnych.
Means of transport. Stopień wyższy przymiotników.
Podręcznik strona 75
Ćwiczenie 3/75
Zbuduj dwa zdania wg przykładu:
Where was Mary yesterday? Yesterday she was on a plane.
What was it like? It was expensive.
Ćwiczenie 5/75
Porównaj środki transportu używając jednego z podanych przymiotników.
Wprowadzenie: Przypomnij sobie zasady tworzenia stopnia wyższego przymiotników:
- wersja krótsza, ale po angielsku: https://www.youtube.com/watch?v=2fQb7_KUs3A
- wersja dłuższa, ale po polsku: https://www.youtube.com/watch?v=rlVzeNynCcw
Jeśli chcesz, zrób krótką notatkę w zeszycie.
Zeszyt ćwiczeń strona 54
Ćwiczenie 3 i 4 – to Twoja praca domowa, której zdjęcie wyślesz swojemu nauczycielowi.
I was in a hot-air baloon. Pytania i krótkie odpowiedzi w Past Simple.
Podręcznik strona 76- 77
Przeczytaj komiks. Nowe słowa czy wyrażenia znajdziesz w słowniczku. Nagranie znajdziesz na stronie www.macmillan.pl/strefa-ucznia cd2
Ćwiczenie 3 – prawda czy fałsz?
Przyjrzyj się Grammar Apps, spójrz również na stronę 83. Zauważ, że by zadać pytanie z czasownikiem „być” w Past Simple nie potrzebujesz dodatkowego słowa. Musisz tylko zamienić miejscami czasownik i podmiot.
I was happy. Was I happy?
When was I happy? ß pytanie szczegółowe- Kiedy byłem szczęśliwy?
Yes, I was./ No, I wasn’t. ß to są krótkie odpowiedzi
Zapisz w zeszycie swoją notatkę, by pomogła Ci zrozumieć, jak tworzymy pytania.
Może filmik pomoże Ci zrozumieć, jeśli nie, Twój nauczyciel na pewno postara się wyjaśnić
https://www.youtube.com/watch?v=IxSO1LQpJHg&t=184s
Zeszyt ćwiczeń strona 55
Ćwiczenia 1 i 2 oraz Useful! to Twoja praca domowa, której zdjęcie wyślesz do swojego nauczyciela.
Dla chętnych ćwiczenie 3 i Train your brain!
Wyślij do swojego nauczyciela na mail:
Agnieszka Ławniczek – a.lawniczek@sp19.edu.gdansk.pl
Małgorzata Mirońska- m.mironska@sp19.edu.gdansk.pl
Ewa Wisznicka- e.wisznicka@sp19.edu.gdansk.pl
Radosław Zbrzeźny- r.zbrzezny@sp19.edu.gdansk.pl
Lub w inny sposób uzgodniony ze swoim nauczycielem