Poniższe treści są realizowane podczas 3 jednostek lekcyjnych.

Means of transport. Stopień wyższy przymiotników.

Podręcznik strona 75

Ćwiczenie 3/75

Zbuduj dwa zdania wg przykładu:

Where was Mary yesterday? Yesterday she was on a plane.

What was it like? It was expensive.

 

Ćwiczenie 5/75

Porównaj środki transportu używając jednego z podanych przymiotników.

Wprowadzenie: Przypomnij sobie zasady tworzenia stopnia wyższego przymiotników:

- wersja krótsza, ale po angielsku:  https://www.youtube.com/watch?v=2fQb7_KUs3A

- wersja dłuższa, ale po polsku:  https://www.youtube.com/watch?v=rlVzeNynCcw

Jeśli chcesz, zrób krótką notatkę w zeszycie.

 

Zeszyt ćwiczeń strona 54

Ćwiczenie 3 i 4 – to Twoja praca domowa, której zdjęcie wyślesz swojemu nauczycielowi.

I was in a hot-air baloon. Pytania i krótkie odpowiedzi w Past Simple.

Podręcznik strona 76- 77

Przeczytaj komiks. Nowe słowa czy wyrażenia znajdziesz w słowniczku. Nagranie znajdziesz na stronie www.macmillan.pl/strefa-ucznia cd2

Ćwiczenie 3 – prawda czy fałsz?

Przyjrzyj się Grammar Apps, spójrz również na stronę 83. Zauważ, że by zadać pytanie z czasownikiem „być” w Past Simple nie potrzebujesz dodatkowego słowa. Musisz tylko zamienić miejscami czasownik i podmiot.

I was happy. Was I happy?

When was I happy? ß pytanie szczegółowe- Kiedy byłem szczęśliwy?

Yes, I was./ No, I wasn’t. ß to są krótkie odpowiedzi

Zapisz w zeszycie swoją notatkę, by pomogła Ci zrozumieć, jak tworzymy pytania.

Może filmik pomoże Ci zrozumieć, jeśli nie, Twój nauczyciel na pewno postara się wyjaśnić

https://www.youtube.com/watch?v=IxSO1LQpJHg&t=184s

Zeszyt ćwiczeń strona 55

Ćwiczenia 1 i 2 oraz Useful! to Twoja praca domowa, której zdjęcie wyślesz do swojego nauczyciela.

Dla chętnych ćwiczenie 3 i Train your brain!

Wyślij do swojego nauczyciela na mail:

Agnieszka Ławniczek – a.lawniczek@sp19.edu.gdansk.pl

Małgorzata Mirońska- m.mironska@sp19.edu.gdansk.pl

Ewa Wisznicka- e.wisznicka@sp19.edu.gdansk.pl

Radosław Zbrzeźny- r.zbrzezny@sp19.edu.gdansk.pl

Lub w inny sposób uzgodniony ze swoim nauczycielem