Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

5a język polski

TEMAT 1: Tradycje i zwyczaje w “Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj lub wysłuchaj fragm. Ks.1 “Pana Tadeusza” (podręcznik s. 241).
  2. Nadaj tytuł fragmentowi przeczytanego tekstu.
  3. Zapisz zad. 2/244.
  4. Porozmawiaj z Rodzicami lub Dziadkami o zwyczajach i tradycjach kultywowanych w Twoim domu. Przygotuj się do ich omówienia.

TEMAT 2: Przepis na bigos staropolski.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją: znajdź w książce kucharskiej przepis na bigos.
  2. Przeczytaj fragm. Ks. 4 “Pana Tadeusza” (podręcznik s. 242)
  3. Zastanów się, czy na podstawie podanego w “Panu Tadeuszu przepisu można by było ugotować smaczną potrawę?

TEMAT 3: Wykres zdania pojedynczego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z definicjami w podręczniku (s. 260 i 261).
  2. Zapisz w zeszycie wykresy zdań: zad. 2/260 i 3/261.

5c język polski

TEMAT 1: W drodze do domu- mit o Odyseuszu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst Jana Parandowskiego “Tułaczka Odyseusza” - podręcznik str.148- 156.
  2. Napisz plan wydarzeń (w formie równoważników zdań) - etapy tułaczki bohatera.
  3. .

TEMAT 2: Tułaczka Odyseusza.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj zad. 3 ze str. 158 (podręcznik).

TEMAT 3: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o podmiocie - podręcznik - ramka str. 228.
  2. Przeczytaj informacje o zdaniu pojedynczym nierozwiniętym i rozwiniętym - podręcznik str. 229.
  3. Wykonaj zad. 4 ze str. 229.

5d język polski

TEMAT 1: Przyimek i wyrażenie przyimkowe.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacją na temat tego, czym jest przyimek oraz wyrażenie przyimkowe – podr. strona 184.
  2. Wykonaj ćwiczenie 3 z podręcznika na stronie 184.
  3. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 72-73.

 

TEMAT 2: Wykrzyknik i partykuła.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami na temat nieodmiennych części mowy: wykrzyknika i partykuły (podręcznik strony 188-189)
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 74-75.

TEMAT 3: Jak napisać list oficjalny?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z przykładowym listem oficjalnym - podręcznik strona 181.
  2. Przeczytaj informację na temat listu oficjalnego ze strony 182 (podręcznik).
  3. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 71-72.

Czekam na przesłanie wykonanych zadań.


5e język polski

TEMAT 1: Wyrazy się grupują.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Teoria: s. 255-256.
  2. Praktyka w zeszycie: zad. 2 i 3/256.
  3. Wątpliwości? Pytaj o ustalonych godzinach😊

TEMAT 2: ‘W błędnym kole” - rysujemy zdanie pojedyncze.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Teoria: s. 259-262.
  2. Praktyka w zeszycie: zad. 2 A i B/260 oraz zad. 3/261.
  3. Wątpliwości? Pytaj o ustalonych godzinach😊

TEMAT 3: W roli dziennikarza. Oddziel fakty od opinii (od s. 266).

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przemyśl zad. 2/267.
  2. Zapisz dwa fakty dotyczące dzisiejszych zajęć; zapisz dwie opinie na ten sam temat.
  3. Krótka notatka prasowa (tylko fakty) o tym, co ciekawego w ciągu ostatniego tygodnia wydarzyło się w Twoim domu, powinna znaleźć się w zeszycie.

5f język polski

TEMAT 1: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami ze stron 228/229 (podręcznik, niebieskie ramki).
  2. W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćw. 2, 3, 4, s.91/92 (nie wysyłaj zdjęć).
  3. https://wordwall.net/pl/resource/1275087/zdanie-pojedyncze-rozwinięte-i-nierozwinięte. Wykonaj ćwiczenie interaktywne ( link obok). Zapraszam do aktywność na Teamsie.

TEMAT 2: Grupa podmiotu i grupa orzeczenia.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami ze stron 255/256 (podręcznik, niebieskie ramki).
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń, strony 99/100 (wszystkie). Nie wysyłaj.
  3. Zapraszam do aktywności na Teamsie.
  4. https://wordwall.net/pl/resource/1491924/język-polski/grupa-podmiotu-i-grupa-orzeczenia Ćwiczenie interaktywne dla chętny.

TEMAT 3: Wykres zdania pojedynczego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przecztaj informacje z podręczniaka s. 260 (niebieska ramka).niebieska ramka).
  2. Wykonaj zadanie 3/261 w zeszycie. Nie wysyłaj.
  3. Z zeszytu ćwiczeń wykonaj zadanie 1,2,3 s. 101. Nie wysyłaj.

5g język polski

TEMAT 1: Wyrazy się grupują.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Teoria: s. 255-256.
  2. Praktyka w zeszycie: zad. 2 i 3/256.
  3. Wątpliwości? Pytaj o ustalonych godzinach😊

TEMAT 2: ‘W błędnym kole” - rysujemy zdanie pojedyncze.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Teoria: s. 259-262.
  2. Praktyka w zeszycie: zad. 2 A i B/260 oraz zad. 3/261.
  3. Wątpliwości? Pytaj o ustalonych godzinach😊

TEMAT 3: W roli dziennikarza. Oddziel fakty od opinii (od s. 266).

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przemyśl zad. 2/267.
  2. Zapisz dwa fakty dotyczące dzisiejszych zajęć; zapisz dwie opinie na ten sam temat.
  3. Krótka notatka prasowa (tylko fakty) o tym, co ciekawego w ciągu ostatniego tygodnia wydarzyło się w Twoim domu, powinna znaleźć się w zeszycie.

 


5h język polski

TEMAT 1: Kto, dla kogo i o czym śpiewa kołysankę?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj “Kołysankę dla Okruszka” – podręcznik, s. 236.
  2. Wysłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=MaSxeIjbKB8
  3. Podręcznik, s. 236, polec.1.
  4. “Żółta ramka” – podręcznik, s. 237.
  5. Podręcznik, s. 237, polec. 5.

TEMAT 2: Jak wyrazy się łączą ze sobą? Związki i szeregi.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 239.
  2. Analiza związków wyrazowych – podręcznik, s. 239, polec. 2.
  3. “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 240.
  4. Wypisz związki i szereg ze zdania: W moim ogrodzie wczoraj zakwitły tulipany i żonkile.
  5. Zeszyt ćwiczeń, s. 94, polec. 1; s. 96, polec. 5. Przyślij zdjęcia do piątku (24 kwietnia) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl

TEMAT 3: Tradycje i zwyczaje we fragmentach “Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj fragmenty “Pana Tadeusza” – podręcznik, s. 241-243.
  2. Podręcznik, s. 243, polec. 1.

5i język polski

TEMAT 1: Trudny powrót do domu – mit o tułaczce Odyseusza.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj fragment utworu Jana Parandowskiego “Przygody Odyseusza”, zatytułowany “Tułaczka Odyseusza” – podręcznik, s. 148 – 156.
  2. Napisz ramowy plan tułaczki Odyseusza w formie równoważników zdań, następnie wybierz trzy dowolne punkty planu i dopisz do nich zdarzenia szczegółowe w podpunktach.

         Wyślij zad. 2 na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk.pl

TEMAT 2: Od przygody do przygody, lecz stale daleko do domu rodzinnego - tułaczka Odyseusza.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Określ czas i miejsce, w którym dzieje się akcja utworu, wymień bohaterów dzieląc ich na bogów, ludzi i potwory (zapisz w zeszycie).
  2. Wymień pomysły Odyseusza, które pomogły mu wrócić do domy oraz przykłady pomocy otrzymanej od innych (zadanie możesz wykonać w formie tabeli).
  3. Porównaj wizerunek syren z utworu J. Parandowskiego z tym, jak przedstawia się je na przykład w baśniach. Wskaż różnice.

Wyślij zad. 1, 2 i 3 na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk.pl

TEMAT 3: Gdyby nie gniew Posejdona … - ustalamy ciąg przyczynowo-skutkowy wydarzeń.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj i zapisz w zeszycie znaczenie pojęć: “akcja”, “wątek” (podręcznik, s. 157).
  2. Wykonaj w zeszycie polecenie 1 i 2 (a, b), s. 157.

Wyślij zad. 2 na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk.pl


5j język polski

TEMAT 1: Tata i syn, czyli o relacjach lorda Cravena z Colinem.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Napisz w zeszycie wyjaśnienie znaczenia słowa hipochondryk (możesz skorzystać ze słownika języka polskiego: https://sjp.pwn.pl/doroszewski/hipochondryk;5433329.html).
  2. Jak wyglądały relacje Colina z ojcem? Uzupełnij tabelę.

Jak wyglądało życie Colina?

Jak wyglądało życie pana Cravena?

·         opowieść o rodzicach i chorobie (rozdz. 13)

·         śmierć (rozdz. 14)

·         wspomnienia z dzieciństwa (rozdz. 15)

·         problemy z emocjami, garb (rozdz. 16)

·         zachowanie po śmierci żony (rozdz. 5)

·         rozmowa z Mary (rozdz. 12)

·         trudne chwile (rozdz. 27)

·         …

·         …

·         …

·         ...

·         …

·         …

·         …

Zdarzenie, które posuło relacje ojca z synem (rozdz. 5)

…....................

  1. Napisz, kto i w jaki sposób pojednał syna z ojcem.
  2. Przedstaw (napisz w punktach w zeszycie) , kto i w jaki sposób pojednał ojca z synem.
  3. Przedstaw kilka propozycji postępowania, które zapobiegnie ponownemu oddaleniu się ojca i syna.

TEMAT 2: Tajemniczy – rzeczywisty czy magiczny ogród?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Napisz skojarzenia do wyrazu OGRÓD.
  2. Jak wyglądał ogród, który odkryła Mary? (przeczytaj ponownie rozdz. 9). Wypisz rośliny i elementy małej architektury, które odkryła dziewczynka za furtką. Dodaj określenia - jakie były odkryte w ogrodzie elementy.
  3. Napisz, jakie znaczenie miał ogród dla Mary i Colina – co zmienił w ich życiu? Wyjaśnij, czy ogród w powieści był rzeczywisty czy magiczny?
  4. Zapoznaj się z projektami ogrodów (w dowolnej wyszukiwarce obejrzyj zdjęcia/rysunki ogrodów). Opisz ogród, który mógłby być dla ciebie miejscem odpoczynku i inspiracji. Twoja praca powinna liczyć min. 12 wypowiedzeń. Pamiętaj o właściwej kompozycji opisu, poprawności językowej oraz – jak w każdym opisie - dużej liczbie określeń rzeczowników i wskazaniu układu przestrzennego poszczególnych elementów. Opis prześlij (wskazany plik Word lub PDF) do 23.04.2020 r. na adres: sliwinska@sp19.edu.gdansk.pl.

TEMAT 3: Wykres zdania pojedynczego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Powtórz informacje dotyczące wykresów zdań pojedynczych (P259-262).
  2. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania: Ć: 1/101, 3/101/, 4/101, 5/101