Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
5a język polski
TEMAT 1: Tradycje i zwyczaje w “Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj lub wysłuchaj fragm. Ks.1 “Pana Tadeusza” (podręcznik s. 241).
- Nadaj tytuł fragmentowi przeczytanego tekstu.
- Zapisz zad. 2/244.
- Porozmawiaj z Rodzicami lub Dziadkami o zwyczajach i tradycjach kultywowanych w Twoim domu. Przygotuj się do ich omówienia.
TEMAT 2: Przepis na bigos staropolski.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją: znajdź w książce kucharskiej przepis na bigos.
- Przeczytaj fragm. Ks. 4 “Pana Tadeusza” (podręcznik s. 242)
- Zastanów się, czy na podstawie podanego w “Panu Tadeuszu przepisu można by było ugotować smaczną potrawę?
TEMAT 3: Wykres zdania pojedynczego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z definicjami w podręczniku (s. 260 i 261).
- Zapisz w zeszycie wykresy zdań: zad. 2/260 i 3/261.
5c język polski
TEMAT 1: W drodze do domu- mit o Odyseuszu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst Jana Parandowskiego “Tułaczka Odyseusza” - podręcznik str.148- 156.
- Napisz plan wydarzeń (w formie równoważników zdań) - etapy tułaczki bohatera.
- .
TEMAT 2: Tułaczka Odyseusza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zad. 3 ze str. 158 (podręcznik).
TEMAT 3: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje o podmiocie - podręcznik - ramka str. 228.
- Przeczytaj informacje o zdaniu pojedynczym nierozwiniętym i rozwiniętym - podręcznik str. 229.
- Wykonaj zad. 4 ze str. 229.
5d język polski
TEMAT 1: Przyimek i wyrażenie przyimkowe.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacją na temat tego, czym jest przyimek oraz wyrażenie przyimkowe – podr. strona 184.
- Wykonaj ćwiczenie 3 z podręcznika na stronie 184.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 72-73.
TEMAT 2: Wykrzyknik i partykuła.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami na temat nieodmiennych części mowy: wykrzyknika i partykuły (podręcznik strony 188-189)
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 74-75.
TEMAT 3: Jak napisać list oficjalny?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z przykładowym listem oficjalnym - podręcznik strona 181.
- Przeczytaj informację na temat listu oficjalnego ze strony 182 (podręcznik).
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 71-72.
Czekam na przesłanie wykonanych zadań.
5e język polski
TEMAT 1: Wyrazy się grupują.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Teoria: s. 255-256.
- Praktyka w zeszycie: zad. 2 i 3/256.
- Wątpliwości? Pytaj o ustalonych godzinach😊
TEMAT 2: ‘W błędnym kole” - rysujemy zdanie pojedyncze.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Teoria: s. 259-262.
- Praktyka w zeszycie: zad. 2 A i B/260 oraz zad. 3/261.
- Wątpliwości? Pytaj o ustalonych godzinach😊
TEMAT 3: W roli dziennikarza. Oddziel fakty od opinii (od s. 266).
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przemyśl zad. 2/267.
- Zapisz dwa fakty dotyczące dzisiejszych zajęć; zapisz dwie opinie na ten sam temat.
- Krótka notatka prasowa (tylko fakty) o tym, co ciekawego w ciągu ostatniego tygodnia wydarzyło się w Twoim domu, powinna znaleźć się w zeszycie.
5f język polski
TEMAT 1: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami ze stron 228/229 (podręcznik, niebieskie ramki).
- W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćw. 2, 3, 4, s.91/92 (nie wysyłaj zdjęć).
- https://wordwall.net/pl/resource/1275087/zdanie-pojedyncze-rozwinięte-i-nierozwinięte. Wykonaj ćwiczenie interaktywne ( link obok). Zapraszam do aktywność na Teamsie.
TEMAT 2: Grupa podmiotu i grupa orzeczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami ze stron 255/256 (podręcznik, niebieskie ramki).
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń, strony 99/100 (wszystkie). Nie wysyłaj.
- Zapraszam do aktywności na Teamsie.
- https://wordwall.net/pl/resource/1491924/język-polski/grupa-podmiotu-i-grupa-orzeczenia Ćwiczenie interaktywne dla chętny.
TEMAT 3: Wykres zdania pojedynczego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przecztaj informacje z podręczniaka s. 260 (niebieska ramka).niebieska ramka).
- Wykonaj zadanie 3/261 w zeszycie. Nie wysyłaj.
- Z zeszytu ćwiczeń wykonaj zadanie 1,2,3 s. 101. Nie wysyłaj.
5g język polski
TEMAT 1: Wyrazy się grupują.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Teoria: s. 255-256.
- Praktyka w zeszycie: zad. 2 i 3/256.
- Wątpliwości? Pytaj o ustalonych godzinach😊
TEMAT 2: ‘W błędnym kole” - rysujemy zdanie pojedyncze.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Teoria: s. 259-262.
- Praktyka w zeszycie: zad. 2 A i B/260 oraz zad. 3/261.
- Wątpliwości? Pytaj o ustalonych godzinach😊
TEMAT 3: W roli dziennikarza. Oddziel fakty od opinii (od s. 266).
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przemyśl zad. 2/267.
- Zapisz dwa fakty dotyczące dzisiejszych zajęć; zapisz dwie opinie na ten sam temat.
- Krótka notatka prasowa (tylko fakty) o tym, co ciekawego w ciągu ostatniego tygodnia wydarzyło się w Twoim domu, powinna znaleźć się w zeszycie.
5h język polski
TEMAT 1: Kto, dla kogo i o czym śpiewa kołysankę?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “Kołysankę dla Okruszka” – podręcznik, s. 236.
- Wysłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=MaSxeIjbKB8
- Podręcznik, s. 236, polec.1.
- “Żółta ramka” – podręcznik, s. 237.
- Podręcznik, s. 237, polec. 5.
TEMAT 2: Jak wyrazy się łączą ze sobą? Związki i szeregi.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 239.
- Analiza związków wyrazowych – podręcznik, s. 239, polec. 2.
- “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 240.
- Wypisz związki i szereg ze zdania: W moim ogrodzie wczoraj zakwitły tulipany i żonkile.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 94, polec. 1; s. 96, polec. 5. Przyślij zdjęcia do piątku (24 kwietnia) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
TEMAT 3: Tradycje i zwyczaje we fragmentach “Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj fragmenty “Pana Tadeusza” – podręcznik, s. 241-243.
- Podręcznik, s. 243, polec. 1.
5i język polski
TEMAT 1: Trudny powrót do domu – mit o tułaczce Odyseusza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj fragment utworu Jana Parandowskiego “Przygody Odyseusza”, zatytułowany “Tułaczka Odyseusza” – podręcznik, s. 148 – 156.
- Napisz ramowy plan tułaczki Odyseusza w formie równoważników zdań, następnie wybierz trzy dowolne punkty planu i dopisz do nich zdarzenia szczegółowe w podpunktach.
Wyślij zad. 2 na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk.pl
TEMAT 2: Od przygody do przygody, lecz stale daleko do domu rodzinnego - tułaczka Odyseusza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Określ czas i miejsce, w którym dzieje się akcja utworu, wymień bohaterów dzieląc ich na bogów, ludzi i potwory (zapisz w zeszycie).
- Wymień pomysły Odyseusza, które pomogły mu wrócić do domy oraz przykłady pomocy otrzymanej od innych (zadanie możesz wykonać w formie tabeli).
- Porównaj wizerunek syren z utworu J. Parandowskiego z tym, jak przedstawia się je na przykład w baśniach. Wskaż różnice.
Wyślij zad. 1, 2 i 3 na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk.pl
TEMAT 3: Gdyby nie gniew Posejdona … - ustalamy ciąg przyczynowo-skutkowy wydarzeń.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj i zapisz w zeszycie znaczenie pojęć: “akcja”, “wątek” (podręcznik, s. 157).
- Wykonaj w zeszycie polecenie 1 i 2 (a, b), s. 157.
Wyślij zad. 2 na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk.pl
5j język polski
TEMAT 1: Tata i syn, czyli o relacjach lorda Cravena z Colinem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Napisz w zeszycie wyjaśnienie znaczenia słowa hipochondryk (możesz skorzystać ze słownika języka polskiego: https://sjp.pwn.pl/doroszewski/hipochondryk;5433329.html).
- Jak wyglądały relacje Colina z ojcem? Uzupełnij tabelę.
Jak wyglądało życie Colina? |
Jak wyglądało życie pana Cravena? |
· opowieść o rodzicach i chorobie (rozdz. 13) · śmierć (rozdz. 14) · wspomnienia z dzieciństwa (rozdz. 15) · problemy z emocjami, garb (rozdz. 16) |
· zachowanie po śmierci żony (rozdz. 5) · rozmowa z Mary (rozdz. 12) · trudne chwile (rozdz. 27) |
· … · … · … · ... |
· … · … · … |
Zdarzenie, które posuło relacje ojca z synem (rozdz. 5) ….................... |
- Napisz, kto i w jaki sposób pojednał syna z ojcem.
- Przedstaw (napisz w punktach w zeszycie) , kto i w jaki sposób pojednał ojca z synem.
- Przedstaw kilka propozycji postępowania, które zapobiegnie ponownemu oddaleniu się ojca i syna.
TEMAT 2: Tajemniczy – rzeczywisty czy magiczny ogród?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Napisz skojarzenia do wyrazu OGRÓD.
- Jak wyglądał ogród, który odkryła Mary? (przeczytaj ponownie rozdz. 9). Wypisz rośliny i elementy małej architektury, które odkryła dziewczynka za furtką. Dodaj określenia - jakie były odkryte w ogrodzie elementy.
- Napisz, jakie znaczenie miał ogród dla Mary i Colina – co zmienił w ich życiu? Wyjaśnij, czy ogród w powieści był rzeczywisty czy magiczny?
- Zapoznaj się z projektami ogrodów (w dowolnej wyszukiwarce obejrzyj zdjęcia/rysunki ogrodów). Opisz ogród, który mógłby być dla ciebie miejscem odpoczynku i inspiracji. Twoja praca powinna liczyć min. 12 wypowiedzeń. Pamiętaj o właściwej kompozycji opisu, poprawności językowej oraz – jak w każdym opisie - dużej liczbie określeń rzeczowników i wskazaniu układu przestrzennego poszczególnych elementów. Opis prześlij (wskazany plik Word lub PDF) do 23.04.2020 r. na adres: sliwinska@sp19.edu.gdansk.pl.
TEMAT 3: Wykres zdania pojedynczego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórz informacje dotyczące wykresów zdań pojedynczych (P259-262).
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania: Ć: 1/101, 3/101/, 4/101, 5/101