6a język polski
TEMAT 1: Przydawka i sposoby i jej wyrażania
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wpisz do zeszytu różne sposoby wyrażania przydawki podręcznik str. 261
- Wykonaj ćwiczenia 4,5,6 str. 263 podręcznik
TEMAT 2: Jakie emocje wzbudzają eksperymenty naukowca
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z Internetu przygotujcie informacje o Nikoli Tesli- zapiszcie w zeszycie notatkę.
- Przeczytajcie tekst podręcznik str.264-266
- Wykonajcie w zeszycie zadania 1 i 3 str. 266
- Wyobraźcie sobie, że przez przypadek jesteście w pracowni Tesli i niezauważeni przez nikogo obserwujecie, co tam się dzieje. Nazwijcie emocje, które wam towarzyszą.
TEMAT 3: Poświęcić się dla nauki
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotujcie notatkę (typu słoneczko) na temat M. Curie - Skłodowskiej
- Przeczytajcie tekst - podręcznik str.267-271
- Wykonajcie w zeszycie polecenie 2 i 3 str. 271
6b język polski
TEMAT 1: Przydawka i sposoby i jej wyrażania
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wpisz do zeszytu różne sposoby wyrażania przydawki podręcznik str. 261
- Wykonaj ćwiczenia 4,5,6 str. 263 podręcznik
TEMAT 2: Jakie emocje wzbudzają eksperymenty naukowca
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z Internetu przygotujcie informacje o Nikoli Tesli- zapiszcie w zeszycie notatkę.
- Przeczytajcie tekst podręcznik str.264-266
- Wykonajcie w zeszycie zadania 1 i 3 str. 266
- Wyobraźcie sobie, że przez przypadek jesteście w pracowni Tesli i niezauważeni przez nikogo obserwujecie, co tam się dzieje. Nazwijcie emocje , które wam towarzyszą.
TEMAT 3: Poświęcić się dla nauki
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotujcie notatkę (typu słoneczko) na temat M. Curie - Skłodowskiej
- Przeczytajcie tekst podręcznik str.267-271
- Wykonajcie w zeszycie polecenie 2 i 3 str. 271
6c język polski
TEMAT 1: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu K.I. Gałczyńskiego.
- Przed lekcją przygotuj informacje na temat obrony Westerplatte 1939r. (możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu po przeczytaniu).
- Weź udział w wirtualnym spacerze po Westerplatte spacer.muzeum1939.pl
- Obejrzyj zwiastun filmu “Tajemnica Westerplatte” (reż. P. Chochlew, 2013r.) https://www.google.com/search?q=tajemnica+westerplatte+2013+zwiastun&oq=tajemnica+westerplatte+zwiastun&aqs=chrome.1.69i57j0l2.18426j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
- Jeżeli zainteresowała Cię tematyka lekcji, obejrzyj cały film “Tajemnica Westerplatte”.
- Przeczytaj “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte” (podr. 285.)
- Zadania do wiersza (realizacja podczas lekcji) zad. 1, 2/ 286.
TEMAT 2: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją zrób zad. 4/291.
- Przeczytaj tekst “Ucieczka” (podręcznik s. 287).
- Zapisz w zeszycie zad. 2,3/291
- Domowe: Obejrzyj film “Dzieci Ireny Sendlerowej” (reż. John Kent Harrison, 2009r.)
TEMAT 3: Do boju z pieśnią na ustach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj pieśń partyzancką “Rozszumiały się wierzby płaczące” (podr. s. 282; możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=o-wadsd77tI .
- Przeczytaj pieśń partyzancką “Hej chłopcy, bagnet na broń” (podr. s. 283; możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=s5sKYuRWPx0
- Uzupełnij i zapisz w zeszycie schemat – zad. 2/284.
- Dla chętnych projekt: Wykonaj prezentację multimedialną o bohaterskiej obronie Westerplatte 1939r. (oprócz informacji, możesz dołączyć zdjęcia, filmy dok. itp. - termin do końca kwietnia).
6d język polski
TEMAT 1: Rodzaje podmiotów w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje dotyczące podmiotu- podręcznik- ramki str. 246 i 247.
- W Ćwiczeniach na str. 75 wykonaj zad.1, 2, 3 i na str. 77 zad. 6.
TEMAT 2: Legenda “O śpiących rycerzach w Tatrach” Jana Kasprowicza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst Jana Kasprowicza “O śpiących rycerzach w Tatrach” - podręcznik str. 250- 253.
- Wykonaj zad. 2 a, b) ze str. 253.
- Dla chętnych: zad. 5 ze str. 254.
TEMAT 3: Rodzaje orzeczeń w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje o rodzajach orzeczeń - podręcznik str. 255.
- W Ćwiczeniach wykonaj zad. 2 na str. 81 oraz zad. 4 i 5 na str. 82- 83.
6e język polski
TEMAT 1: Słowa są Twoją wizytówką.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Obejrzyj planszę w podręczniku na str. 224.
- Zapisz zasady kulturalnej rozmowy.
- Przygotuj się do dyskusji na temat: Dlaczego ludzie przeklinają?
TEMAT 2: Piszemy opowiadanie z dialogiem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Jednym z bohaterów Twojego opowiadania ma zostać osoba, której wypowiedzi będą świadczyły o kulturze języka.
- Temat i tytuł opowiadania do wyboru: Prawdziwy dżentelmen. Dziewczyna/chłopak moich marzeń. Magiczne słowa.
TEMAT 3: Powtórzenie wiadomości o budowie zdania pojedynczego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje ze str. 233 w podręczniku.
- Grupa podmiotu i grupa orzeczenia str. 233. Zapisz notatkę w zeszycie.
- Wykonaj zadanie 2 na str. 234.
6f język polski
TEMAT 1: Rodzaje podmiotów w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje dotyczące podmiotu - podręcznik - ramki str. 246 i 247.
- W Ćwiczeniach na str. 75 wykonaj zad. 1, 2, 3 i na str. 77 zad. 6.
TEMAT 2: Legenda “O śpiących rycerzach w Tatrach” Jana Kasprowicza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst Jana Kasprowicza “O śpiących rycerzach w Tatrach” - podręcznik str. 250- 253.
- Wykonaj zad. 2 a, b) ze str. 253.
- Dla chętnych: zad. 5 ze str. 254.
TEMAT 3: Rodzaje orzeczeń w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje o rodzajach orzeczeń - podręcznik str. 255.
- W Ćwiczeniach wykonaj zad. 2 na str. 81 oraz zad. 4 i 5 na str. 82- 83.
6g język polski
TEMAT 1: Rozmawiamy o Mikołaju Koperniku, który “zatrzymał Słońce i poruszył Ziemię”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z różnych źródeł informacji, napisz w zeszycie notatkę o Mikołaju Koperniku.
- Przeczytaj wiersz Władysława Broniewskiego “Kopernik” – podręcznik, s. 259.
- W zeszycie – podręcznik, s. 260, polec. 2, 3.
TEMAT 2: Przydawka i sposoby jej wyrażania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 261.
- W zeszycie – podręcznik, s. 262, polec. 2.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 84, polec. 3; s. 85, polec. 4.
TEMAT 3: Jakie reakcje wzbudzają eksperymenty wielkiego naukowca? (Nikola Tesla)
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst pt. “Relacja staruszka” – podręcznik, s. 264.
- Podręcznik, s. 266, polec. 2.
- W wolnej chwili obejrzyj film dokumentalny o Nikoli Tesli: https://www.youtube.com/watch?v=wAhxiouZ2Kk
6h język polski
TEMAT 1: Do boju z pieśnią na ustach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj pieśń partyzancką “Rozszumiały się wierzby płaczące” (podr. s. 282; możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=o-wadsd77tI .
- Przeczytaj pieśń partyzancką “Hej chłopcy, bagnet na broń” (podr. s. 283; możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=s5sKYuRWPx0
- Uzupełnij i zapisz w zeszycie schemat – zad. 2/284.
- Dla chętnych projekt: Wykonaj prezentację multimedialną o bohaterskiej obronie Westerplatte 1939r. (oprócz informacji, możesz dołączyć zdjęcia, filmy dok. itp. - termin do końca kwietnia).
TEMAT 2: Najmłodsza laureatka Pokojowej Nagrody Nobla.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją: wyszukaj informacje na temat historii Nagrody Nobla oraz polskich laureatów tej nagrody (możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub sporządzić krótką notatkę).
- Przeczytaj tekst “Która to Malala” (podr. s. 292).
- Odpowiedz pisemnie na pytanie z zad. 1/294.
TEMAT 3: W walce o wolność.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją: przygotuj informacje o stanie wojennym w Polsce (1981r.) oraz o powstaniu NSZZ Solidarność.
- Porozmawiaj z Dziadkami, może pamiętają stan wojenny i opowiedzą Ci jakieś ciekawostki o tym okresie (przygotuj się do omówienia ich na lekcji)
- Przeczytaj tekst “Tajemnica człowieka z blizną” (podręcznik s. 296).