6a język polski

TEMAT 1: Przydawka i sposoby i jej wyrażania

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wpisz do zeszytu różne sposoby wyrażania przydawki podręcznik str. 261
  2. Wykonaj ćwiczenia 4,5,6 str. 263 podręcznik

TEMAT 2: Jakie emocje wzbudzają eksperymenty naukowca

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z Internetu przygotujcie informacje o Nikoli Tesli- zapiszcie w zeszycie notatkę.
  2. Przeczytajcie tekst podręcznik str.264-266
  3. Wykonajcie w zeszycie zadania 1 i 3 str. 266
  4. Wyobraźcie sobie, że przez przypadek jesteście w pracowni Tesli i niezauważeni przez nikogo obserwujecie, co tam się dzieje. Nazwijcie emocje, które wam towarzyszą.

TEMAT 3: Poświęcić się dla nauki

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przygotujcie notatkę (typu słoneczko) na temat M. Curie - Skłodowskiej
  2. Przeczytajcie tekst - podręcznik str.267-271
  3. Wykonajcie w zeszycie polecenie 2 i 3 str. 271

6b język polski

TEMAT 1: Przydawka i sposoby i jej wyrażania

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wpisz do zeszytu różne sposoby wyrażania przydawki podręcznik str. 261
  2. Wykonaj ćwiczenia 4,5,6 str. 263 podręcznik

TEMAT 2: Jakie emocje wzbudzają eksperymenty naukowca

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z Internetu przygotujcie informacje o Nikoli Tesli- zapiszcie w zeszycie notatkę.
  2. Przeczytajcie tekst podręcznik str.264-266
  3. Wykonajcie w zeszycie zadania 1 i 3 str. 266
  4. Wyobraźcie sobie, że przez przypadek jesteście w pracowni Tesli i niezauważeni przez nikogo obserwujecie, co tam się dzieje. Nazwijcie emocje , które wam towarzyszą.

TEMAT 3: Poświęcić się dla nauki

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przygotujcie notatkę (typu słoneczko) na temat M. Curie - Skłodowskiej
  2. Przeczytajcie tekst podręcznik str.267-271
  3. Wykonajcie w zeszycie polecenie 2 i 3 str. 271

6c język polski

TEMAT 1: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu K.I. Gałczyńskiego.

  1. Przed lekcją przygotuj informacje na temat obrony Westerplatte 1939r. (możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu po przeczytaniu).
  2. Weź udział w wirtualnym spacerze po Westerplatte spacer.muzeum1939.pl
  3. Obejrzyj zwiastun filmu “Tajemnica Westerplatte” (reż. P. Chochlew, 2013r.) https://www.google.com/search?q=tajemnica+westerplatte+2013+zwiastun&oq=tajemnica+westerplatte+zwiastun&aqs=chrome.1.69i57j0l2.18426j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
  4. Jeżeli zainteresowała Cię tematyka lekcji, obejrzyj cały film “Tajemnica Westerplatte”.
  5. Przeczytaj “Pieśń o żołnierzach z Westerplatte” (podr. 285.)
  6. Zadania do wiersza (realizacja podczas lekcji) zad. 1, 2/ 286.

TEMAT 2: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją zrób zad. 4/291.
  2. Przeczytaj tekst “Ucieczka” (podręcznik s. 287).
  3. Zapisz w zeszycie zad. 2,3/291
  4. Domowe: Obejrzyj film “Dzieci Ireny Sendlerowej” (reż. John Kent Harrison, 2009r.)

TEMAT 3: Do boju z pieśnią na ustach.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj pieśń partyzancką “Rozszumiały się wierzby płaczące” (podr. s. 282; możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=o-wadsd77tI .
  2. Przeczytaj pieśń partyzancką “Hej chłopcy, bagnet na broń” (podr. s. 283; możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=s5sKYuRWPx0
  3. Uzupełnij i zapisz w zeszycie schemat – zad. 2/284.
  4. Dla chętnych projekt: Wykonaj prezentację multimedialną o bohaterskiej obronie Westerplatte 1939r. (oprócz informacji, możesz dołączyć zdjęcia, filmy dok. itp. - termin do końca kwietnia).

6d język polski

TEMAT 1: Rodzaje podmiotów w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje dotyczące podmiotu- podręcznik- ramki str. 246 i 247.
  2. W Ćwiczeniach na str. 75 wykonaj zad.1, 2, 3 i na str. 77 zad. 6.

TEMAT 2: Legenda “O śpiących rycerzach w Tatrach” Jana Kasprowicza.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst Jana Kasprowicza “O śpiących rycerzach w Tatrach” - podręcznik str. 250- 253.
  2. Wykonaj zad. 2 a, b) ze str. 253.
  3. Dla chętnych: zad. 5 ze str. 254.

TEMAT 3: Rodzaje orzeczeń w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o rodzajach orzeczeń - podręcznik str. 255.
  2. W Ćwiczeniach wykonaj zad. 2 na str. 81 oraz zad. 4 i 5 na str. 82- 83.

6e język polski

TEMAT 1: Słowa są Twoją wizytówką.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Obejrzyj planszę w podręczniku na str. 224.
  2. Zapisz zasady kulturalnej rozmowy.
  3. Przygotuj się do dyskusji na temat: Dlaczego ludzie przeklinają?

TEMAT 2: Piszemy opowiadanie z dialogiem.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Jednym z bohaterów Twojego opowiadania ma zostać osoba, której wypowiedzi będą świadczyły o kulturze języka.
  2. Temat i tytuł opowiadania do wyboru: Prawdziwy dżentelmen. Dziewczyna/chłopak moich marzeń. Magiczne słowa.

TEMAT 3: Powtórzenie wiadomości o budowie zdania pojedynczego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje ze str. 233 w podręczniku.
  2. Grupa podmiotu i grupa orzeczenia str. 233. Zapisz notatkę w zeszycie.
  3. Wykonaj zadanie 2 na str. 234.

6f język polski

TEMAT 1: Rodzaje podmiotów w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje dotyczące podmiotu - podręcznik - ramki str. 246 i 247.
  2. W Ćwiczeniach na str. 75 wykonaj zad. 1, 2, 3 i na str. 77 zad. 6.

TEMAT 2: Legenda “O śpiących rycerzach w Tatrach” Jana Kasprowicza.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst Jana Kasprowicza “O śpiących rycerzach w Tatrach” - podręcznik str. 250- 253.
  2. Wykonaj zad. 2 a, b) ze str. 253.
  3. Dla chętnych: zad. 5 ze str. 254.

TEMAT 3: Rodzaje orzeczeń w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o rodzajach orzeczeń - podręcznik str. 255.
  2. W Ćwiczeniach wykonaj zad. 2 na str. 81 oraz zad. 4 i 5 na str. 82- 83.

6g język polski

TEMAT 1: Rozmawiamy o Mikołaju Koperniku, który “zatrzymał Słońce i poruszył Ziemię”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z różnych źródeł informacji, napisz w zeszycie notatkę o Mikołaju Koperniku.
  2. Przeczytaj wiersz Władysława Broniewskiego “Kopernik” – podręcznik, s. 259.
  3. W zeszycie – podręcznik, s. 260, polec. 2, 3.

TEMAT 2: Przydawka i sposoby jej wyrażania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 261.
  2. W zeszycie – podręcznik, s. 262, polec. 2.
  3. Zeszyt ćwiczeń, s. 84, polec. 3; s. 85, polec. 4.

TEMAT 3: Jakie reakcje wzbudzają eksperymenty wielkiego naukowca? (Nikola Tesla)

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst pt. “Relacja staruszka” – podręcznik, s. 264.
  2. Podręcznik, s. 266, polec. 2.
  3. W wolnej chwili obejrzyj film dokumentalny o Nikoli Tesli: https://www.youtube.com/watch?v=wAhxiouZ2Kk

6h język polski

TEMAT 1: Do boju z pieśnią na ustach.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj pieśń partyzancką “Rozszumiały się wierzby płaczące” (podr. s. 282; możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=o-wadsd77tI .
  2. Przeczytaj pieśń partyzancką “Hej chłopcy, bagnet na broń” (podr. s. 283; możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=s5sKYuRWPx0
  3. Uzupełnij i zapisz w zeszycie schemat – zad. 2/284.
  4. Dla chętnych projekt: Wykonaj prezentację multimedialną o bohaterskiej obronie Westerplatte 1939r. (oprócz informacji, możesz dołączyć zdjęcia, filmy dok. itp. - termin do końca kwietnia).

TEMAT 2: Najmłodsza laureatka Pokojowej Nagrody Nobla.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją: wyszukaj informacje na temat historii Nagrody Nobla oraz polskich laureatów tej nagrody (możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub sporządzić krótką notatkę).
  2. Przeczytaj tekst “Która to Malala” (podr. s. 292).
  3. Odpowiedz pisemnie na pytanie z zad. 1/294.

TEMAT 3: W walce o wolność.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją: przygotuj informacje o stanie wojennym w Polsce (1981r.) oraz o powstaniu NSZZ Solidarność.
  2. Porozmawiaj z Dziadkami, może pamiętają stan wojenny i opowiedzą Ci jakieś ciekawostki o tym okresie (przygotuj się do omówienia ich na lekcji)
  3. Przeczytaj tekst “Tajemnica człowieka z blizną” (podręcznik s. 296).