7a język polski  

TEMAT 1: W obliczu cierpienia -  ”Treny Jana Kochanowskiego. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z treścią trenów - podręcznik str. 147-148. 
  2. Przeczytaj informację na temat trenu jako gatunku literackiego. 
  3. Zaprojektuj stronę tytułową Lekturownika. 

TEMAT 2: W obliczu cierpienia -  ”Treny” Jana Kochanowskiego. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. W obliczu cierpienia - “Treny” Jana Kochanowskiego cd. 
  2. Wykonaj dołączone do lekcji karty pracy i wklej je do Lekturownika. 

TEMAT 3: W obliczu cierpienia - “Treny” Jana Kochanowskiego cd. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 46-48. 

Czekam na przesłanie wykonanych zadań. 

7b język polski  

TEMAT 1: Czytamy balladę Adama Mickiewicza “Śmierć Pułkownika”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj uważnie utwór Adama Mickiewicza “Śmierć Pułkownika” - podręcznik str. 323. 
  2. Przeczytaj zamieszczony obok tekstu fragment listu Emilii Plater. 
  3. Wykonaj ustnie zadanie 1,2,3 str. 324. 

TEMAT 2: Słynne Polki – Emilia Plater. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Korzystając z różnych źródeł, zbierz informacje na temat Emilii Plater. 
  2. Napisz notatkę biograficzną, którą można by umieścić np. w “Kronice sławnych Polek. 
  3. Rozmowa na temat pozycji i roli kobiet w XIX wieku (na lekcji on-line). 

TEMAT 3: Tworzymy listę sławnych Polek. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z zadaniem 4 i 5 na str. 325. 
  2. Dokonaj wyboru wraz z uzasadnieniem i przygotuj prezentację na temat słynnej Polki. 
  3. Co to jest stereotyp? Czy stereotypy mają wpływ na kształtowanie Waszych poglądów i widzenie świata? Dyskusja. 

7c język polski  

TEMAT 1: Jakie uniwersalne treści zawiera przypowieść o synu marnotrawnym? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Przeczytaj tekstpt. “Syn marnotrawny”, który znajduje się w podręczniku na str. 154. 
  2. Wykonaj ustnie zad. 1, podr., str. 155. 
  3. Zapisz w zeszycie, co to jest przypowieść (parabola). 

TEMAT 2: Powrót syna. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj zadanie 4. z podr., str.155 przykład a) wykonać ustnie, przykład b) w zeszycie. 
  2. Przeczytaj, jakie jest znaczenie związku frazeologicznego syn marnotrawnya następnie ułóż dwa zdania, w których związek ten wystąpi w odniesieniu do współczesnych realiów. 

TEMAT 3: Redagujemy opowiadanie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Napisz w zeszycie rozgrywające się współcześnie opowiadanie zainspirowane przypowieścią o synu marnotrawnym. Twoja praca powinna zawierać minimum 200 słówPracę należy odesłać na pocztę służbową lub na teamsy do 30.04.2020r. 

 

7d język polski  

TEMAT 1: Czytamy balladę Adama Mickiewicza “Śmierć Pułkownika”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj uważnie utwór Adama Mickiewicza “Śmierć Pułkownika” - podręcznik str. 323. 
  2. Przeczytaj zamieszczony obok tekstu fragment listu Emilii Plater. 
  3. Wykonaj ustnie zadanie 1,2,3 str. 324. 

TEMAT 2: Słynne Polki – Emilia Plater. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Korzystając z różnych źródeł, zbierz informacje na temat Emilii Plater. 
  2. Napisz notatkę biograficzną, którą można by umieścić np. w “Kronice sławnych Polek”. 
  3. Rozmowa na temat pozycji i roli kobiet w XIX wieku (na lekcji on-line). 

TEMAT 3: Tworzymy listę sławnych Polek. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z zadaniem 4 i 5 na str. 325. 
  2. Dokonaj wyboru wraz z uzasadnieniem i przygotuj prezentację na temat słynnej Polki. 
  3. Co to jest stereotyp? Czy stereotypy mają wpływ na kształtowanie Waszych poglądów i widzenie świata? Dyskusja. 

 

7e język polski  

TEMAT 1: Jakie uniwersalne treści zawiera przypowieść o synu marnotrawnym?  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Przeczytaj tekst, pt. “Syn marnotrawny”, który znajduje się w podręczniku na str. 154. 
  2. Wykonaj ustnie zad. 1, podr., str. 155. 
  3.  Zapisz w zeszycie, co to jest przypowieść (parabola). 

TEMAT 2: Powrót syna. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj zadanie 4. z podr., str.155 przykład a) wykonać ustnie, przykład b) w zeszycie. 
  2. Przeczytaj, jakie jest znaczenie związku frazeologicznego syn marnotrawny, a następnie ułóż dwa zdania, w których związek ten wystąpi w odniesieniu do współczesnych realiów. 

TEMAT 3: Redagujemy opowiadanie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Napisz w zeszycie rozgrywające się współcześnie opowiadanie zainspirowane przypowieścią o synu marnotrawnym. Twoja praca powinna zawierać minimum 200 słów. Pracę należy odesłać na pocztę służbową lub na teamsy do 30.04.2020r. 
pliki do pobrania