KLASA 8A
TEMAT 1: Środki stylistyczne w poezji. Powtórzenie na podstawie “Reduty Ordona” Adama Mickiewicza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie utwór egzaminacyjny Adama Mickiewicza. Skorzystaj z dostępnych Ci źródeł.
- Wykonaj zadania z załączonej karty pracy (konsultacje i zaliczenia na Teamsie).
- Osoby, które nie skorzystają ze spotkania na Teamsie proszę o przesłanie zadania na adres mailowy do 21.04.
TEMAT 2: “Balladyna” - zadania egzaminacyjne, powtórzenie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj wszystkie zadania egzaminacyjne z załączonej karty pracy.
- Bądź aktywny/aktywna na Teamsie (forma konsultacji i zaliczenia).
- Osoby, z którymi nie spotkam się na Teamsie, proszę o wysłanie zadań. Termin 22.04.
TEMAT 3: Plakat jako tekst kultury i jego odniesienie do tekstu literackiego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przyjrzyj się plakatom z załącznika (ćw. 4)
- Wybierz jeden z nich.
- Wyodrębnij w nim dwa elementy graficzne i opisz ich związek z treścią lektury (minimum 10 zdań).
- Forma zaliczenia jak wyżej. Termin 24.04.
KLASA 8B
TEMAT 1: Życiorys, CV, list motywacyjny.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij, czym są: życiorys, cv oraz list motywacyjny - podręcznik, strony 43-45.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 23-26.
TEMAT 2: Życiorys, CV, list motywacyjny cd.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 23-26.
TEMAT 3: Powtórka przed egzaminem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj w zeszycie ćwiczenia z podręcznika na stronach 129-130 (ćw. 1,2,3,5,6,7,8,9,11).
- Zadania w pkt. 1. dotyczą tych uczniów, którzy nie będą uczestniczyć w lekcji on-line. Jeżeli weźmiesz udział w zajęciach w TEAMS, powtórką do egzaminy będzie wspólne rozwiązanie arkusza egzaminacyjnego.
- Czekam na zadani z tematów 1 i 2.
KLASA 8C
TEMAT 1: "Kamienie na szaniec” A. Kamiński - prezentacja multimedialna lub lapbook.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj prezentację multimedialną lub lapbook, który zaprezentujesz na aplikacji Microsoft Teams.
- Podsumowaniem lekcji będzie sporządzenie notatki, na temat przedstawionych prac.
TEMAT 2: Losy Żydów w okupowanej Warszawie na podstawie pamiętnika W. Szpilmana " Pianista".
DLA UCZNIA:
- Przed czytaniem tekstu proszę odtworzyć sobie fragment utworu wykonanego przez Władysława Szpilmana, np. Nocturne cis-moll F. Chopina.
- 2. Przeczytaj po cichu fragment tekstu W. Szpilmana “ Pianista” (podręcznik str.217).
- Wyjaśnij w zeszycie pojęcia: nacjonalizm oraz rasizm.
TEMAT 3: W okupowanej przez nazistów Warszawie - W. Szpilman ‘’ Pianista”
- Przeczytaj fragment pamiętnika niemieckiego oficera Wilma Hosenfelda, który znajduje się w podręczniku na str. 220, następnie odpowiedz pisemnie na pytania:
- Z jakiej perspektywy autor pamiętnika relacjonuje wydarzenia?
- Jakie wyraża opinie na temat zachowania części Niemców wobec represjonowanej ludności?
- Napisz artykuł prasowy na temat tolerancji lub nietolerancji we współczesnym świecie lub obejrzyj jeden z podanych filmów i napisz jego recenzję. Pracę należy wysłać na adres służbowy do 29.04.2020r.
* Pianista, reż. R. Polański, 2002
* Lista Schindlera, reż. S. Spielberg, 1993
* Dzieci Ireny Sendlerowej, reż. J.K. Harrison, 2009
ZADANIA DLA UCZNIA:
KLASA 8D
TEMAT 1: Szkoła pisania. Podanie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi podania (P 237-238).
- https://epodreczniki.pl/a/jak-napisac-podanie/DAX4dFDav: Wykonaj ćwiczenia 1-3 (w komp.); ćw. 4 w zeszycie.
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania: Ć 1,2/90. UWAGA! Ćw. 2/90 - (wskazany Word, PDF) prześlij do 21.04.2020 r. na adres: a.sliwinska@sp19.edu.gdansk.pl
TEMAT 2: Praca z tekstem – utrwalenie wiedzy i umiejętności z zakresu podstawy programowej.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj utwór K. Wierzyńskiego pt. Lekcja konwersacji (P236).
- Wykonaj ćwiczenia w podręczniku P 1-6/236-237 oraz P 8,9/237. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
TEMAT 3: Powtórzenie informacji o krótkich formach wypowiedzi w oparciu o treść ,,Małego Księcia”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórz informacje dotyczące redagowania ogłoszeń, zaproszeń i pisania dedykacji:
Ogłoszenie: https://eszkola.pl/jezyk-polski/ogloszenie-8924.html.
Zaproszenie: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-zaproszenie/
Dedykacja: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-dedykacje/ - Wykonaj zadania: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6zGqNOOHU0GupDlPdP2LmLYIvU53PIJChfwZ-P_PgINUMEZWTUQ1S1lEQ0tWMTNHOFVRNUU1WVRPMS4u
Skopiuj link, wklej w odpowiednie pole wyszukiwarki, wykonaj zadania i prześlij. UWAGA! Link jest aktywny od czwartku 23.04.2020 od godz. 8.00 do piątku 24.04.2020 do godz. 18.00.
KLASA 8E
TEMAT 1: Wojna zmienia ludzi
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytajcie z podręcznika str.214-215 opowiadanie Hemingwaya
- Odpowiedzcie na pytania zadanie 1. str. 216
- Wykonajcie w zeszycie polecenie 5 str. 216
TEMAT 2: Niezwykły pamiętnik M. Białoszewskiego
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Obejrzyjcie film dokumentalny:
https://www.youtube.com/watch?v=WAxgCCAn6IA - Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 222-226.
- Odszukajcie w Internecie Informacji o autorze i powstaniu “Pamiętnika z powstania warszawskiego”.
- Odpowiedzcie na pytania zadanie 1 str. 226.
- Określcie język wypowiedzi.
- Jak historia wpływa na życie jednostki?
TEMAT 3: Obraz zrujnowanej Warszawy
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Obejrzyjcie film “Miasto ruin”.
- Przeczytajcie tekst podręcznik str. 227-232.
- Wpiszcie do zeszytu elementy świata przedstawionego.
- Określcie typ narracji przeczytanego utworu.
- Non omnis moriar czy ta łacińska sentencja jest i dziś aktualna?