KLASA 8A

TEMAT 1: Środki stylistyczne w poezji. Powtórzenie na podstawie “Reduty Ordona” Adama Mickiewicza. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij sobie utwór egzaminacyjny Adama Mickiewicza. Skorzystaj z dostępnych Ci źródeł. 
  2. Wykonaj zadania z załączonej karty pracy (konsultacje i zaliczenia na Teamsie). 
  3. Osoby, które nie skorzystają ze spotkania na Teamsie proszę o przesłanie zadania na adres mailowy do 21.04. 

 

TEMAT 2: “Balladyna” - zadania egzaminacyjne, powtórzenie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj wszystkie zadania egzaminacyjne z załączonej karty pracy. 
  2. Bądź aktywny/aktywna na Teamsie (forma konsultacji i zaliczenia). 
  3. Osoby, z którymi nie spotkam się na Teamsie, proszę o wysłanie zadań. Termin 22.04. 

TEMAT 3: Plakat jako tekst kultury i jego odniesienie do tekstu literackiego. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przyjrzyj się plakatom z załącznika (ćw. 4) 
  2. Wybierz jeden z nich. 
  3. Wyodrębnij w nim dwa elementy graficzne i opisz ich związek z treścią lektury (minimum 10 zdań). 
  4. Forma zaliczenia jak wyżej. Termin 24.04. 



KLASA 8B

TEMAT 1: Życiorys, CV, list motywacyjny. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij, czym są: życiorys, cv oraz list motywacyjny - podręcznik, strony 43-45. 
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 23-26. 

TEMAT 2: Życiorys, CV, list motywacyjny cd. 

 ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na stronach 23-26. 

TEMAT 3: Powtórka przed egzaminem. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia z podręcznika na stronach 129-130 (ćw. 1,2,3,5,6,7,8,9,11). 
  2. Zadania w pkt. 1.  dotyczą tych uczniów, którzy nie będą uczestniczyć w lekcji on-line. Jeżeli weźmiesz udział w zajęciach w TEAMS, powtórką do egzaminy będzie wspólne rozwiązanie arkusza egzaminacyjnego.  
  3. Czekam na zadani z tematów 1 i 2. 

 


KLASA 8C

TEMAT 1: "Kamienie na szaniec” A. Kamiński - prezentacja multimedialna lub lapbook. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przygotuj prezentację multimedialną lub lapbook, który zaprezentujesz na aplikacji Microsoft Teams. 
  1. Podsumowaniem lekcji będzie sporządzenie notatki, na temat przedstawionych prac. 

TEMAT 2: Losy Żydów w okupowanej Warszawie na podstawie pamiętnika W. Szpilmana " Pianista". 

DLA UCZNIA: 

  1. Przed czytaniem tekstu proszę odtworzyć sobie fragment utworu wykonanego przez Władysława  Szpilmana, np. Nocturne cis-moll F. Chopina. 
  2. 2.  Przeczytaj po cichu fragment tekstu W. Szpilmana Pianista(podręcznik str.217).
  3. Wyjaśnij w zeszycie pojęcia: nacjonalizm oraz rasizm. 

TEMAT 3: W okupowanej przez nazistów Warszawie - W. Szpilman ‘’ Pianista” 

  1. Przeczytaj fragment pamiętnika niemieckiego oficera Wilma Hosenfelda, który znajduje się w podręczniku na str. 220, następnie odpowiedz pisemnie na pytania:

    - Z jakiej perspektywy autor pamiętnika relacjonuje wydarzenia?
    - Jakie wyraża opinie na temat zachowania części Niemców wobec represjonowanej ludności? 
  1. Napisz artykuł prasowy na temat tolerancji lub nietolerancji we współczesnym świecie lub obejrzyj jeden z podanych filmów i napisz jego recenzję. Pracę należy wysłać na adres służbowy do 29.04.2020r.

      * Pianista, reż. R. Polański, 2002 

      * Lista Schindlera, reż. S. Spielberg, 1993 

      *  Dzieci Ireny Sendlerowej, reż. J.K. Harrison, 2009 

ZADANIA DLA UCZNIA: 



KLASA 8D

TEMAT 1: Szkoła pisania. Podanie.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi podania (P 237-238). 
  2. https://epodreczniki.pl/a/jak-napisac-podanie/DAX4dFDav: Wykonaj ćwiczenia 1-3 (w komp.); ćw. 4 w zeszycie. 
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania: Ć 1,2/90. UWAGA! Ćw. 2/90 - (wskazany Word, PDF) prześlij do 21.04.2020 r. na adres: a.sliwinska@sp19.edu.gdansk.pl  

TEMAT 2: Praca z tekstem – utrwalenie wiedzy i umiejętności z zakresu podstawy programowej. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj utwór K. Wierzyńskiego pt. Lekcja konwersacji (P236).  
  2. Wykonaj ćwiczenia w podręczniku P 1-6/236-237 oraz P 8,9/237. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.  

TEMAT 3: Powtórzenie informacji o krótkich formach wypowiedzi w oparciu o treść ,,Małego Księcia”.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Powtórz informacje dotyczące redagowania ogłoszeń, zaproszeń i pisania dedykacji:

    Ogłoszenie: https://eszkola.pl/jezyk-polski/ogloszenie-8924.html.
    Zaproszenie: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-zaproszenie/
    Dedykacja: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-dedykacje/ 

  2. Wykonaj zadania: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6zGqNOOHU0GupDlPdP2LmLYIvU53PIJChfwZ-P_PgINUMEZWTUQ1S1lEQ0tWMTNHOFVRNUU1WVRPMS4u  

Skopiuj link, wklej w odpowiednie pole wyszukiwarki, wykonaj zadania i prześlij. UWAGA! Link jest aktywny od czwartku 23.04.2020 od godz. 8.00 do piątku 24.04.2020 do godz. 18.00.  



KLASA 8E

TEMAT 1: Wojna zmienia ludzi 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytajcie z podręcznika str.214-215 opowiadanie Hemingwaya 
  2. Odpowiedzcie na pytania zadanie 1. str. 216 
  3. Wykonajcie w zeszycie polecenie 5 str. 216 

TEMAT 2: Niezwykły pamiętnik M. Białoszewskiego 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Obejrzyjcie film dokumentalny:

    https://www.youtube.com/watch?v=WAxgCCAn6IA
     

  2. Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 222-226.
  3. Odszukajcie w Internecie Informacji o autorze i powstaniu “Pamiętnika z powstania warszawskiego”.
  4. Odpowiedzcie na pytania zadanie 1 str. 226.
  5. Określcie język wypowiedzi. 
  6. Jak historia wpływa na życie jednostki? 

TEMAT 3: Obraz zrujnowanej Warszawy  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Obejrzyjcie film “Miasto ruin”.
  2. Przeczytajcie tekst podręcznik str. 227-232.
  3. Wpiszcie do zeszytu elementy świata przedstawionego.
  4. Określcie typ narracji przeczytanego utworu.
  5. Non omnis moriar czy ta łacińska sentencja jest i dziś aktualna?