Drodzy Rodzice !

Każda zabawa, gra, rozmowa, wspólne oglądanie filmu to formy wspierające rozwój dziecka. Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne. Pobyt w domu daje możliwość częstszych rozmów dzieci z rodzicami na interesujące je tematy. W ten sposób można wzbogacać ich słownictwo oraz wiedzę o świecie.

Ważne jest także wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich i objaśnianie. Głośne czytanie oraz słuchanie tekstu czytanego jest najlepszą metodą nauki czytania.

Zachęcam, aby  włączać dzieci w możliwe do wykonania na ich poziomie wszelkie prace domowe, których przebieg można wzbogacać np.

  • aspekty matematyczne (np. ważenie, odmierzanie, odliczanie),
  • dotyczące ochrony środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa o tym procesie)
  • związane z rozumieniem własnych emocji (np. doświadczanie radości zwycięstwa).

 

Drogie Dzieci !

Każdy z Was w innym czasie czuje zmęczenie a  więc …

  • podczas pracy pamiętaj o przerwach, ćwiczeniach relaksacyjnych itp.
  • w miarę możliwości spędzaj czas aktywnie w domu,
  • pomagaj rodzicom w pracach domowych,
  • pamiętaj, że takie czynności to też nauka.

 


Zadania na poniedziałek  (30.03)

Temat: Poznajemy dwuznak „dz”

  • rozejrzyj się po swoim pokoju, mieszkaniu – znajdź przedmioty, w których nazwach słychać głoskę „dz” np. pędzel, dzwonek itd.
  • każdy z tych wyrazów podziel głośno na sylaby a potem na głoski
  • otwórz podręcznik cz. 3 na str. 52-53
  • przeczytaj tekst (najpierw po cichu a potem na głos – przynajmniej str. 52)

POSTARAJ SIĘ ZAPAMIĘTAĆ – DWUZANK „DZ” SKŁADA SIĘ Z DWÓCH  LITER, ALE JEST TO JEDNA GŁOSKA

  • otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 42 - 43 – podczas pracy czytaj powoli i dokładnie polecenia
  • do zeszytu w linie wypisz z czytanki 10 wyrazów w których występuje „dz”

- pamiętaj zapisz najpierw datę

  • znajdź dodatkową kartę pracy „ukryte hasło (1b)” wykonaj odejmowanie

- wpisz do tabeli na dole wyniki malejąco, czyli od największego do najmniejszego

- odczytaj hasło, czy pamiętasz, co to słowo oznacza?

 

PRACA DODATKOWA –dla chętnych

  • matzoo – klasa I – zadania tekstowe
  • książka i płyta do muzyki str. 63 piosenka „Maszeruje wiosna”
  • dyktanda on-line

 


Zadania na wtorek  (31.03)

Temat: Dbamy o swoje bezpieczeństwo

- obejrzyj ilustracje, jeżeli masz taką możliwość porozmawiaj  na ten temat z rodzicem, opiekunem lub rodzeństwem

  • przeczytaj tekst „Magda sama w domu”(najpierw po cichu a potem na głos – str. 54)
  • zastanów się i oceń postepowanie Magdy
  • otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 44 - 45 – podczas pracy czytaj powoli i dokładnie polecenia
  • wykonaj ćwiczenia w kaligrafii str. 47
  • znajdź dodatkową kartę pracy z zadaniami tekstowymi

- napisz rozwiązania i odpowiedzi do zadań 1,2,3,4.

PRACA DODATKOWA –dla chętnych

  • matzoo – klasa I – zadania tekstowe
  • film „Bezpieczeństwo dziecka” – tylko za zgodą rodziców!

https://www.youtube.com/watch?v=3oO3zRycaN8

 


Zadania na środę (01.04)

Temat: 1 kwiecień - prima aprilis

Wejdź  na stronę  epodręczniki.pl  - otwórz "kształcenie ogólne " - "edukacja wczesnoszkolna"  - wybierz  klasa 1 - wiosna

  • W lewym, górnym rogu ikona z ,,chmurką” - kliknij, pojawi się spis treści
  • wybierz po lewej stronie ikonkę z ,, PTASZKIEM” Blok 23: ,,Mamy dobry humor”
  • Kliknij na pierwsze kółeczko (chyba to jest jarzębina) - temat : „Prima aprilis – żarty i psoty”

W dole okna pojawią się kółka , to są kolejne ćwiczenia.

  • ćwiczenie 1 – kliknij w głośnik i posłuchaj

- kliknij w biret - plan zajęć  - otwórz pierwsze kółeczko – jeżeli masz taką potrzebę wydrukuj kartę pracy, myślę jednak, że wystarczy przepisać prawidłowe zdania do zeszytu w linie

  • ćwiczenie 2 – powiększ zielonym kółeczkiem czcionkę i głośno przeczytaj tekst
  • ćwiczenie 3 i 4 – dla chętnych
  • ćwiczenie 5– kliknij na biret – plan zajęć - drugie kółeczko – wydrukuj (jak masz taką potrzebę) lub przeczytaj zadanie i napisz rozwiązania w zeszycie do matematyki
  • znajdź dodatkową kartę pracy (prima aprilis)

- przeczytaj tekst, ułóż i zapisz odpowiedzi na pytania

 


Zadania na czwartek (02.04)

Temat: Kto nam pomaga ?

  • przypomnij sobie TELEFONY ALARMOWE

- jeśli nie pamiętasz zerknij do podręcznika na str, 56-57

  • obejrzyj film edukacyjny ( w miarę możliwości)

https://www.youtube.com/watch?v=kzMubL2dHAk

  • ZAPAMIĘTAJ!

dzwoniąc pod numer alarmowy:

- przedstaw się i powiedz ile masz lat

- powiedz co się stało i kto potrzebuje pomocy

- podaj miejsce zdarzenia (miejscowość, dzielnica, ulica itd.)

- dokładnie odpowiadaj na zadawane Ci pytania

- nigdy nie rozłączaj się jako pierwszy

  • jeżeli znajdziesz chętnego w rodzinie, pobaw się odgrywając scenki takich rozmów
  • otwórz ćwiczenia na str.46-47 i wykonaj zadania
  • znajdź dodatkową kartę pracy „zadania tekstowe” wykonaj zadanie 5

(ostatnia rubryka została ucięta, omiń ją lub dopisz dowolne liczby)

 

PRACA DODATKOWA –dla chętnych

  • matzoo – klasa I – dodawanie i odejmowanie – zaawansowane zadania tekstowe z dodawanie i odejmowania w zakresie 20


Zadania na piątek (03.04)

Temat: Dzień odkrywców. Dbamy o nasze bezpieczeństwo.

  • wysłuchaj nagrania opowiadania „Rower wujka Leona” wysłanego na pocztę mailową Twoich rodziców (jeżeli będziesz miał/miała taką możliwość)
  • otwórz książkę Dzień odkrywców na str. 50- 51

- wykonaj 4 zadania (pamiętaj, że trzeba uważnie przeczytać polecenia)

  • otwórz kaligrafię str. 54

- przeczytaj i przepisz zdania (możesz to zrobić z pamięci)

PAMIĘTAJ O WIELKIEJ LITERZE  NA POCZĄTKU ZDANIA I KROPCE NA KOŃCU ORAZ O UŻYWANIU ZIELONEGO KOLORU!

  • otwórz ćwiczenia matematyczne str. 80-81, wykonaj zadania

 

PRACA DODATKOWA –dla chętnych

  • weź czystą kartkę lub zeszyt, zrób spis swoich zabawek wraz z liczbą sztuk (czy dasz rade policzyć ile jest wszystkich razem?)
  • wybierz ze swojej biblioteczki książkę, przeczytaj kilka stron
  • wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką

 

POWODZENIA !