Drodzy Rodzice !
Każda zabawa, gra, rozmowa, wspólne oglądanie filmu to formy wspierające rozwój dziecka. Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne. Pobyt w domu daje możliwość częstszych rozmów dzieci z rodzicami na interesujące je tematy. W ten sposób można wzbogacać ich słownictwo oraz wiedzę o świecie.
Ważne jest także wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich i objaśnianie. Głośne czytanie oraz słuchanie tekstu czytanego jest najlepszą metodą nauki czytania.
Zachęcam, aby włączać dzieci w możliwe do wykonania na ich poziomie wszelkie prace domowe, których przebieg można wzbogacać np.
- aspekty matematyczne (np. ważenie, odmierzanie, odliczanie),
- dotyczące ochrony środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa o tym procesie)
- związane z rozumieniem własnych emocji (np. doświadczanie radości zwycięstwa).
Drogie Dzieci !
Każdy z Was w innym czasie czuje zmęczenie a więc …
- podczas pracy pamiętaj o przerwach, ćwiczeniach relaksacyjnych itp.
- w miarę możliwości spędzaj czas aktywnie w domu,
- pomagaj rodzicom w pracach domowych,
- pamiętaj, że takie czynności to też nauka.
Zadania na poniedziałek (30.03)
Temat: Poznajemy dwuznak „dz”
- rozejrzyj się po swoim pokoju, mieszkaniu – znajdź przedmioty, w których nazwach słychać głoskę „dz” np. pędzel, dzwonek itd.
- każdy z tych wyrazów podziel głośno na sylaby a potem na głoski
- otwórz podręcznik cz. 3 na str. 52-53
- przeczytaj tekst (najpierw po cichu a potem na głos – przynajmniej str. 52)
POSTARAJ SIĘ ZAPAMIĘTAĆ – DWUZANK „DZ” SKŁADA SIĘ Z DWÓCH LITER, ALE JEST TO JEDNA GŁOSKA
- otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 42 - 43 – podczas pracy czytaj powoli i dokładnie polecenia
- do zeszytu w linie wypisz z czytanki 10 wyrazów w których występuje „dz”
- pamiętaj zapisz najpierw datę
- znajdź dodatkową kartę pracy „ukryte hasło (1b)” wykonaj odejmowanie
- wpisz do tabeli na dole wyniki malejąco, czyli od największego do najmniejszego
- odczytaj hasło, czy pamiętasz, co to słowo oznacza?
PRACA DODATKOWA –dla chętnych
- matzoo – klasa I – zadania tekstowe
- książka i płyta do muzyki str. 63 piosenka „Maszeruje wiosna”
- dyktanda on-line
Zadania na wtorek (31.03)
Temat: Dbamy o swoje bezpieczeństwo
- obejrzyj film edukacyjny „Włącz ostrożność” https://www.youtube.com/watch?v=es000BRePBs
- otwórz podręcznik cz. 3 na str. 55
- obejrzyj ilustracje, jeżeli masz taką możliwość porozmawiaj na ten temat z rodzicem, opiekunem lub rodzeństwem
- przeczytaj tekst „Magda sama w domu”(najpierw po cichu a potem na głos – str. 54)
- zastanów się i oceń postepowanie Magdy
- otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 44 - 45 – podczas pracy czytaj powoli i dokładnie polecenia
- wykonaj ćwiczenia w kaligrafii str. 47
- znajdź dodatkową kartę pracy z zadaniami tekstowymi
- napisz rozwiązania i odpowiedzi do zadań 1,2,3,4.
PRACA DODATKOWA –dla chętnych
- matzoo – klasa I – zadania tekstowe
- film „Bezpieczeństwo dziecka” – tylko za zgodą rodziców!
https://www.youtube.com/watch?v=3oO3zRycaN8
Zadania na środę (01.04)
Temat: 1 kwiecień - prima aprilis
Wejdź na stronę epodręczniki.pl - otwórz "kształcenie ogólne " - "edukacja wczesnoszkolna" - wybierz klasa 1 - wiosna
- W lewym, górnym rogu ikona z ,,chmurką” - kliknij, pojawi się spis treści
- wybierz po lewej stronie ikonkę z ,, PTASZKIEM” Blok 23: ,,Mamy dobry humor”
- Kliknij na pierwsze kółeczko (chyba to jest jarzębina) - temat : „Prima aprilis – żarty i psoty”
W dole okna pojawią się kółka , to są kolejne ćwiczenia.
- ćwiczenie 1 – kliknij w głośnik i posłuchaj
- kliknij w biret - plan zajęć - otwórz pierwsze kółeczko – jeżeli masz taką potrzebę wydrukuj kartę pracy, myślę jednak, że wystarczy przepisać prawidłowe zdania do zeszytu w linie
- ćwiczenie 2 – powiększ zielonym kółeczkiem czcionkę i głośno przeczytaj tekst
- ćwiczenie 3 i 4 – dla chętnych
- ćwiczenie 5– kliknij na biret – plan zajęć - drugie kółeczko – wydrukuj (jak masz taką potrzebę) lub przeczytaj zadanie i napisz rozwiązania w zeszycie do matematyki
- znajdź dodatkową kartę pracy (prima aprilis)
- przeczytaj tekst, ułóż i zapisz odpowiedzi na pytania
Zadania na czwartek (02.04)
Temat: Kto nam pomaga ?
- przypomnij sobie TELEFONY ALARMOWE
- jeśli nie pamiętasz zerknij do podręcznika na str, 56-57
- obejrzyj film edukacyjny ( w miarę możliwości)
https://www.youtube.com/watch?v=kzMubL2dHAk
- ZAPAMIĘTAJ!
dzwoniąc pod numer alarmowy:
- przedstaw się i powiedz ile masz lat
- powiedz co się stało i kto potrzebuje pomocy
- podaj miejsce zdarzenia (miejscowość, dzielnica, ulica itd.)
- dokładnie odpowiadaj na zadawane Ci pytania
- nigdy nie rozłączaj się jako pierwszy
- jeżeli znajdziesz chętnego w rodzinie, pobaw się odgrywając scenki takich rozmów
- otwórz ćwiczenia na str.46-47 i wykonaj zadania
- znajdź dodatkową kartę pracy „zadania tekstowe” wykonaj zadanie 5
(ostatnia rubryka została ucięta, omiń ją lub dopisz dowolne liczby)
PRACA DODATKOWA –dla chętnych
- matzoo – klasa I – dodawanie i odejmowanie – zaawansowane zadania tekstowe z dodawanie i odejmowania w zakresie 20
Zadania na piątek (03.04)
Temat: Dzień odkrywców. Dbamy o nasze bezpieczeństwo.
- wysłuchaj nagrania opowiadania „Rower wujka Leona” wysłanego na pocztę mailową Twoich rodziców (jeżeli będziesz miał/miała taką możliwość)
- otwórz książkę Dzień odkrywców na str. 50- 51
- wykonaj 4 zadania (pamiętaj, że trzeba uważnie przeczytać polecenia)
- otwórz kaligrafię str. 54
- przeczytaj i przepisz zdania (możesz to zrobić z pamięci)
PAMIĘTAJ O WIELKIEJ LITERZE NA POCZĄTKU ZDANIA I KROPCE NA KOŃCU ORAZ O UŻYWANIU ZIELONEGO KOLORU!
- otwórz ćwiczenia matematyczne str. 80-81, wykonaj zadania
PRACA DODATKOWA –dla chętnych
- weź czystą kartkę lub zeszyt, zrób spis swoich zabawek wraz z liczbą sztuk (czy dasz rade policzyć ile jest wszystkich razem?)
- wybierz ze swojej biblioteczki książkę, przeczytaj kilka stron
- wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką
POWODZENIA !