ZADANIA NA 30 MARCA

 

Witam Was w nowym tygodniu

Dzisiejszy temat : Wyruszamy na rowerowy szlak 

  1. Poznacie dzisiaj kolejny dwuznak, będzie to „ Dz, dz „ ( dzwonek ).

    Przyjrzyj się nowemu znakowi, składa się z dwóch liter.

    Przeczytaj wyrazy, które widać z boku strony 52, podzielcie je na sylaby. 

  1. Proszę przeczytaj tekst w podręczniku na stronach 52-53.

     Spróbuj odpowiedzieć na kilka pytań : 

  • Jak mają na imię bohaterowie opowiadania?
  • Gdzie chłopcy mieli się wybrać na wycieczkę?
  • Jaką przygodę mieli chłopcy podczas wyprawy?
  1. Wyszukaj w tekście wyrazy z dwuznakiem dz.

      Ułóż ustnie kilka zdań z tymi wyrazami. 

  1. Otwórz ćwiczenia na stronie 42. Poćwicz kształtne pisanie dwuznaku dz i wyrazów z tą literą.

      Odgadnij zagadki, wpisz prawidłowe wyrazy na stronach 42 i 43. 

Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu ołówka.

  1. Zastanów się, gdzie możemy bezpiecznie jeździć na rowerze?

       Czy musimy zawsze mieć założony kask ?

       Czy możemy rowerem zjeżdżać z górki lub wzniesienia? 

  1. Wykonaj pracę plastyczną „ Moja rowerowa wycieczka". (dla chętnych)
  1. Sprawdź w ćwiczeniach matematycznych, czy masz wszystko uzupełnione na stronach 25 – 28.

    Zapisz w zeszytach i oblicz: 

    11+3+2 =                 16 - 3 - 2 =

    12+2+2 =                 15 - 2 - 3 =

    13+1+2 =                 14 - 1 -2 =

 Rozwiąż zadanie:

 W sklepie rowerowym  stało 16 rowerów. Pierwszego dnia sprzedano dwa rowery,   drugiego kolejne cztery.

 Ile rowerów zostało w sklepie ? 

  1. Pamiętaj o zabawach ruchowych i czytaniu książek!

 


 ZADANIA NA 31 MARCA

 

Temat : Ostrożności nigdy nie za wiele. 

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku na stronie 54 pt. „ Magda sama w domu"
  1. Spróbuj odpowiedzieć na pytania, które widać pod tekstem.

    Zastanów się razem z rodzicami i spróbuj odpowiedzieć: 

   Jak powinno się zachować się dziecko, gdy zostanie samo w domu? 

  1. 3. Obejrzyj scenki „ Ostrożności nigdy nie za wiele „ na str. 55.

    Zastanów się nad zachowaniem dzieci w różnych sytuacjach przedstawionych na rysunkach. 

   Co sądzisz o zachowaniu dzieci? 

  1. Zapisz w zeszycie (albo na kartce):
  • osoba bliska -
  • osoba znajoma -
  • osoba nieznajoma -

Dobierz odpowiednie wyrazy i zapisz w odpowiednie miejsca: 

 mama, tata, sąsiedzi, babcia, koleżanki i koledzy, brat, dziadek, ktoś, kogo nigdy nie widzieliśmy, wujek, ciocia, siostra 

Pamiętaj : Nigdy osobie nieznajomej nie mów, gdzie mieszkasz i nigdy nie mów, że rodziców nie ma w domu. 

  1. W ćwiczeniach na stronie 44 zastanów się nad ilustracją i pokazaną tam sytuacją. Zastanów się, które zachowanie dziewczynki będzie prawidłowe?
  1. Wykonaj następne ćwiczenia na stronach 44 – 45 (przeczytaj zdania, odgadnij rebusy, uzupełnij zdania).
  1. Wykonaj pracę plastyczną :

                   „ Moje domowe zabawy z Rodzeństwem lub Rodzicami" 

  1. Pamiętaj o pląsach przy wesołej muzyce i gimnastyce.

    Możesz wysłuchać z płyty piosenek : „ Kocham świat „ i „ Maszeruje wiosna „.

    Zachęcam do śpiewania.

  


ZADANIA NA  01 KWIETNIA

 

Temat : Kto nam pomaga?             

  1. Otwórz podręcznik na stronach 56 – 57, obejrzyj zdjęcia i zastanów się:
  • Kogo widzisz na zdjęciach?
  • W jaki sposób Pogotowie Ratunkowe, Policja i Straż Pożarna pomagają ludziom?
  • W jakich sytuacjach zagrożenia?

                           Czy znasz telefony alarmowe? 

                                    997,   998,   999

                              Numer alarmowy  - 112 

                                  Zapamiętaj je ! 

  1. Otwórz ćwiczenia na stronie 46 , obejrzyj obrazki i zastanów się:

  Jak należy się zachować i do kogo w takich sytuacjach zwrócić się o pomoc ? 

  • W ćwiczeniu 2 przeczytaj kilkakrotnie zdanie, zapamiętaj trudności ortograficzne, zasłoń zdanie i zapisz z pamięci.

           Później sprawdź poprawność zapisu. 

                           Udało się ? Gratuluję! 

  1. Na stronie 47 przyjrzyj się pracy służb, które niosą pomoc ludziom.

    Uzupełnij ćwiczenia. 

  1. Teraz czas na obliczenia matematyczne.

    Liczymy w zakresie 17 

  W ćwiczeniach z matematyki otwórz na stronie 31, ćwicz zapis liczby 17

   Wykonaj również ćw. 1 (budki lęgowe).       

  1. Proszę otwórz podręcznik na stronie 24, wykonaj zadania nr 1, 2, 3 i zapisz je w zeszycie.
  1. Wykonaj plakat z wybranym numerem alarmowym i Służbami, które pomagają potrzebującym ludziom.

  


ZADANIA NA 02 KWIETNIA

 

 Temat : Dzień odkrywców. Bezpieczna i zdrowa droga rowerowa.

  1. Dzisiaj popracujemy w ćwiczeniach „ Elementarz odkrywców"

    Otwórz na stronach 50 - 51

    Obejrzyj ilustracje i wykonaj ćwiczenia na obu stronach. 

  • Przyjrzyj się znakom drogowym
  • Oczytaj i zapisz hasło
  • Wyszukaj litery i pokoloruj
  1. W ćwiczeniach matematycznych dokończ i oblicz na stronie 31.
  1. Pomyśl : Gdzie bezpiecznie  się poruszamy jadąc rowerami?

                          Czy możemy jeździć po ulicy, po placu zabaw,  po parkingu ? 

   W zeszycie w linie ułóż i zapisz trzy zdania na temat bezpiecznej jazdy rowerem. 

  1. Możesz spróbować ułożyć historyjkę o bezpiecznej wycieczce rowerowej z Rodziną.   

    Na przykład :

                         Pewnego jesiennego dnia wybraliśmy się całą rodzinką

                         na wycieczkę rowerową nad morze.

                         Pamiętaliśmy o zabraniu kasków na głowę i ciepłych kurtek.

                         Jechaliśmy drogą rowerową, a później piaszczystą ścieżką. 

                         Na początku jechała mama, później ja i brat …                        

  1. Możesz wykonać sam albo z Rodzeństwem prace plastyczne

                                     "Bezpieczne żywioły"

     np. Bezpieczna woda - spokojne morze, ratownik, strzeżona plaża

          Bezpieczny ogień - harcerskie ognisko obłożone kamieniami daleko od lasu

          Bezpieczna ziemia – zabawa w piasku, wchodzenie na szczyt góry po szlaku

 


 ZADANIA NA 03 KWIETNIA

 Temat : Na polu

  1. Otwórz podręcznik na stronach 58 – 59

    Przyjrzyj się ilustracjom, odczytaj podpisy pod  zdjęciami zwierząt i roślin; 

  •  Zastanów się, jakie rośliny rosną na polu ?
  • Czy rośnie tu dużo drzew ? a może spotkamy inne rośliny?
  • Jakie zwierzęta zamieszkują ten teren ?
  • Czy pola uprawne wyglądają tak samo przez cały rok ?
  1. Napisz w zeszycie w linie :

                   nazwy zwierząt - …………….

                   nazwy roślin - ………………. 

      Wypisz z podręcznika trzy wybrane  nazwy zwierząt i roślin. 

3. Otwórz ćwiczenia na stronach 48 – 49 

    Zastanów się : Jak zmienia się POLE 

  • Wklej zdjęcia, połącz zdjęcia roślin z produktami
  • Wykonaj pozostałe ćwiczenia (do str. 49).
  1. Ulep z plasteliny zwierzęta, które żyją na polu.

    Możesz narysować zwierzątka i wyciąć z papieru. 

  1. Otwórz podręcznik z matematyki na stronie 25.

    Rozwiąż ustnie zadania nr 1 i 2.

  1. Otwórz ćwiczenia z matematyki na stronie 32 i poćwicz pisanie liczby 18.

    Rozwiąż zadania nr 1 i 2. Zadanie 3 dla chętnych uczniów. 

  1. Pamiętaj o ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych.

    Mogą być podskoki, skłony, pajacyki, wymachy, skoki przez skakankę,

    rowerek, nożyce, skręty tułowia, masażyki po plecach, gimnastyka

    buzi i języka i wiele innych.