ZADANIA NA 30 MARCA
Witam Was w nowym tygodniu
Dzisiejszy temat : Wyruszamy na rowerowy szlak
- Poznacie dzisiaj kolejny dwuznak, będzie to „ Dz, dz „ ( dzwonek ).
Przyjrzyj się nowemu znakowi, składa się z dwóch liter.
Przeczytaj wyrazy, które widać z boku strony 52, podzielcie je na sylaby.
- Proszę przeczytaj tekst w podręczniku na stronach 52-53.
Spróbuj odpowiedzieć na kilka pytań :
- Jak mają na imię bohaterowie opowiadania?
- Gdzie chłopcy mieli się wybrać na wycieczkę?
- Jaką przygodę mieli chłopcy podczas wyprawy?
- Wyszukaj w tekście wyrazy z dwuznakiem dz.
Ułóż ustnie kilka zdań z tymi wyrazami.
- Otwórz ćwiczenia na stronie 42. Poćwicz kształtne pisanie dwuznaku dz i wyrazów z tą literą.
Odgadnij zagadki, wpisz prawidłowe wyrazy na stronach 42 i 43.
Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu ołówka.
- Zastanów się, gdzie możemy bezpiecznie jeździć na rowerze?
Czy musimy zawsze mieć założony kask ?
Czy możemy rowerem zjeżdżać z górki lub wzniesienia?
- Wykonaj pracę plastyczną „ Moja rowerowa wycieczka". (dla chętnych)
- Sprawdź w ćwiczeniach matematycznych, czy masz wszystko uzupełnione na stronach 25 – 28.
Zapisz w zeszytach i oblicz:
11+3+2 = 16 - 3 - 2 =
12+2+2 = 15 - 2 - 3 =
13+1+2 = 14 - 1 -2 =
Rozwiąż zadanie:
W sklepie rowerowym stało 16 rowerów. Pierwszego dnia sprzedano dwa rowery, drugiego kolejne cztery.
Ile rowerów zostało w sklepie ?
- Pamiętaj o zabawach ruchowych i czytaniu książek!
ZADANIA NA 31 MARCA
Temat : Ostrożności nigdy nie za wiele.
- Przeczytaj tekst w podręczniku na stronie 54 pt. „ Magda sama w domu"
- Spróbuj odpowiedzieć na pytania, które widać pod tekstem.
Zastanów się razem z rodzicami i spróbuj odpowiedzieć:
Jak powinno się zachować się dziecko, gdy zostanie samo w domu?
- 3. Obejrzyj scenki „ Ostrożności nigdy nie za wiele „ na str. 55.
Zastanów się nad zachowaniem dzieci w różnych sytuacjach przedstawionych na rysunkach.
Co sądzisz o zachowaniu dzieci?
- Zapisz w zeszycie (albo na kartce):
- osoba bliska -
- osoba znajoma -
- osoba nieznajoma -
Dobierz odpowiednie wyrazy i zapisz w odpowiednie miejsca:
mama, tata, sąsiedzi, babcia, koleżanki i koledzy, brat, dziadek, ktoś, kogo nigdy nie widzieliśmy, wujek, ciocia, siostra
Pamiętaj : Nigdy osobie nieznajomej nie mów, gdzie mieszkasz i nigdy nie mów, że rodziców nie ma w domu.
- W ćwiczeniach na stronie 44 zastanów się nad ilustracją i pokazaną tam sytuacją. Zastanów się, które zachowanie dziewczynki będzie prawidłowe?
- Wykonaj następne ćwiczenia na stronach 44 – 45 (przeczytaj zdania, odgadnij rebusy, uzupełnij zdania).
- Wykonaj pracę plastyczną :
„ Moje domowe zabawy z Rodzeństwem lub Rodzicami"
- Pamiętaj o pląsach przy wesołej muzyce i gimnastyce.
Możesz wysłuchać z płyty piosenek : „ Kocham świat „ i „ Maszeruje wiosna „.
Zachęcam do śpiewania.
ZADANIA NA 01 KWIETNIA
Temat : Kto nam pomaga?
- Otwórz podręcznik na stronach 56 – 57, obejrzyj zdjęcia i zastanów się:
- Kogo widzisz na zdjęciach?
- W jaki sposób Pogotowie Ratunkowe, Policja i Straż Pożarna pomagają ludziom?
- W jakich sytuacjach zagrożenia?
Czy znasz telefony alarmowe?
997, 998, 999
Numer alarmowy - 112
Zapamiętaj je !
- Otwórz ćwiczenia na stronie 46 , obejrzyj obrazki i zastanów się:
Jak należy się zachować i do kogo w takich sytuacjach zwrócić się o pomoc ?
- W ćwiczeniu 2 przeczytaj kilkakrotnie zdanie, zapamiętaj trudności ortograficzne, zasłoń zdanie i zapisz z pamięci.
Później sprawdź poprawność zapisu.
Udało się ? Gratuluję!
- Na stronie 47 przyjrzyj się pracy służb, które niosą pomoc ludziom.
Uzupełnij ćwiczenia.
- Teraz czas na obliczenia matematyczne.
Liczymy w zakresie 17
W ćwiczeniach z matematyki otwórz na stronie 31, ćwicz zapis liczby 17
Wykonaj również ćw. 1 (budki lęgowe).
- Proszę otwórz podręcznik na stronie 24, wykonaj zadania nr 1, 2, 3 i zapisz je w zeszycie.
- Wykonaj plakat z wybranym numerem alarmowym i Służbami, które pomagają potrzebującym ludziom.
ZADANIA NA 02 KWIETNIA
Temat : Dzień odkrywców. Bezpieczna i zdrowa droga rowerowa.
- Dzisiaj popracujemy w ćwiczeniach „ Elementarz odkrywców"
Otwórz na stronach 50 - 51
Obejrzyj ilustracje i wykonaj ćwiczenia na obu stronach.
- Przyjrzyj się znakom drogowym
- Oczytaj i zapisz hasło
- Wyszukaj litery i pokoloruj
- W ćwiczeniach matematycznych dokończ i oblicz na stronie 31.
- Pomyśl : Gdzie bezpiecznie się poruszamy jadąc rowerami?
Czy możemy jeździć po ulicy, po placu zabaw, po parkingu ?
W zeszycie w linie ułóż i zapisz trzy zdania na temat bezpiecznej jazdy rowerem.
- Możesz spróbować ułożyć historyjkę o bezpiecznej wycieczce rowerowej z Rodziną.
Na przykład :
Pewnego jesiennego dnia wybraliśmy się całą rodzinką
na wycieczkę rowerową nad morze.
Pamiętaliśmy o zabraniu kasków na głowę i ciepłych kurtek.
Jechaliśmy drogą rowerową, a później piaszczystą ścieżką.
Na początku jechała mama, później ja i brat …
- Możesz wykonać sam albo z Rodzeństwem prace plastyczne
"Bezpieczne żywioły"
np. Bezpieczna woda - spokojne morze, ratownik, strzeżona plaża
Bezpieczny ogień - harcerskie ognisko obłożone kamieniami daleko od lasu
Bezpieczna ziemia – zabawa w piasku, wchodzenie na szczyt góry po szlaku
ZADANIA NA 03 KWIETNIA
Temat : Na polu
- Otwórz podręcznik na stronach 58 – 59
Przyjrzyj się ilustracjom, odczytaj podpisy pod zdjęciami zwierząt i roślin;
- Zastanów się, jakie rośliny rosną na polu ?
- Czy rośnie tu dużo drzew ? a może spotkamy inne rośliny?
- Jakie zwierzęta zamieszkują ten teren ?
- Czy pola uprawne wyglądają tak samo przez cały rok ?
- Napisz w zeszycie w linie :
nazwy zwierząt - …………….
nazwy roślin - ……………….
Wypisz z podręcznika trzy wybrane nazwy zwierząt i roślin.
3. Otwórz ćwiczenia na stronach 48 – 49
Zastanów się : Jak zmienia się POLE
- Wklej zdjęcia, połącz zdjęcia roślin z produktami
- Wykonaj pozostałe ćwiczenia (do str. 49).
- Ulep z plasteliny zwierzęta, które żyją na polu.
Możesz narysować zwierzątka i wyciąć z papieru.
- Otwórz podręcznik z matematyki na stronie 25.
Rozwiąż ustnie zadania nr 1 i 2.
- Otwórz ćwiczenia z matematyki na stronie 32 i poćwicz pisanie liczby 18.
Rozwiąż zadania nr 1 i 2. Zadanie 3 dla chętnych uczniów.
- Pamiętaj o ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych.
Mogą być podskoki, skłony, pajacyki, wymachy, skoki przez skakankę,
rowerek, nożyce, skręty tułowia, masażyki po plecach, gimnastyka
buzi i języka i wiele innych.