30 marca-temat „Odpoczynek jest ważny”
-j. polski / środowisko społ. - podręcznik s. 44, tekst „Dużo na głowie” - ciche czytanie ze zrozumieniem, ustne odpowiedzi na ćw. 1, 2, 3, ponowne czytanie tekstu głośno (jeżeli to możliwe z podziałem na role) i ćwiczenia s. 55
-matematyka - Ułóż treść zadania do działań: 21:3=, 20:4=, zapisz do zeszytu treść, pytanie, działanie i odpowiedź.
Oblicz i sprawdź za pomocą mnożenia-działania zapisz w zeszycie - dla chętnych
15:5= 3 bo 3 x 5=15
30:10=
28:4=
18:3=
25:5=
-technika/plastyka - Aktywnie odpoczywamy – wykonanie plakatu (kolażu), dzieci używają różnych materiałów np. kolorowy papier, tkanina, kredki, farby itp. Poproszę o zdjęcie.
31 marca-temat „Kiedy stawiamy przecinek?”
-j. polski - podręcznik s. 45, ćw. 1 omówienie różnych sposobów odpoczywania, wskazanie zdrowych form odpoczynku i skutków niewłaściwego wypoczynku
-ćw. 2 tworzenie zdań złożonych za pomocą podanych spójników i zapisanie ich do zeszytu Rola przecinka w zdaniach złożonych - zapamiętaj regułę i zapisz do zeszytu (na kolorowo).
matematyka - ćwiczenia s.31- bez zadania 3 i 4
- codziennie wykonuj po 15 minut ćwiczeń, można ćwiczyć z muzyką, można grając w grę np. planszową wymyślać różne ćwiczenia w każdym posunięciu pionkiem itp.: przysiady, podskoki, skłony, rowerek, …
- propozycja rozgrzewki
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
Na stronie szkoły w zakładce kl. drugie jest gimnastyka korekcyjna, można skorzystać z załączonych tam linków do filmików z ćwiczeniami.
1 kwietnia-temat „Dzień odkrywców. Mój najbardziej niezwykły sen”
- j. polski - ćwiczenia s. 56 i 57 tzw. „Dziennik odkrywców”
Zastanów się jakie warunki trzeba spełnić, aby zdrowo spać? Zapisz co najmniej 3 hasła w zeszycie np. Wietrzymy pokój itp.
- matematyka - podręcznik s. 21 „Sprawdzam siebie”. Nie rób zadania 2, omiń je, (omijamy też s. 20). Poproszę o zdjęcie rozwiązanych zadań w zeszycie.
- muzyka- naucz się śpiewać piosenkę „A ja rosnę i rosnę”
https://www.youtube.com/watch?v=PSIH0KfRsR0
2 kwietnia-temat „Witaj wiosno!”
-j. polski - podręcznik s. 46 - przeczytaj wiersz „Pobudka”, zad. 1 ustnie, zadanie 2 minimum 3 zdania (punkty zapisz w zeszycie), zad. 3 ilustracja w zeszycie do j .polskiego
-ćwiczenia s. 58 zad. 1 (odpowiedź na pytanie w zeszycie), zad. 2 (kropka do zeszytu), 3, 4 – w ćwiczeniach
-środowisko przyrodnicze - podręcznik do j. polskiego s.47 - przeczytaj tekst „Wiosna w świecie zwierząt” i zapoznaj się ze zdjęciami ptaków oraz wykonaj s. 59 w ćwiczeniach
-matematyka - zapisz działania w zeszycie i wstaw odpowiedni znak: <, >, =
2 x 10 5 x 4
8 x 3 4 x 7
30 : 3 2 x 5
9 x 3 5 x 6
24 : 6 18 : 2
3 kwietnia - „Czy już widać wiosnę w lesie?”
-j. polski - podręcznik s.48 - przeczytaj wiersz „Pierwsze kwiatki”, zadanie 1, 3 ustnie, zad.2 pisemnie w zeszycie
-środowisko przyrodnicze - przeczytaj tekst informacyjny „Wiosna w świecie roślin”, s.49, obejrzyj zdjęcia
-j. polski / środowisko - ćwiczenia s.60 i 61
Dla chętnych - posłuchaj muzyki np. „Walc kwiatów” , „Cztery pory roku - Wiosna” i poruszaj się przy muzyce.