30 marca-temat „Odpoczynek jest ważny” 

-j. polski / środowisko społ. - podręcznik s. 44, tekst „Dużo na głowie” - ciche czytanie ze zrozumieniem, ustne odpowiedzi na ćw. 1, 2, 3, ponowne czytanie tekstu głośno (jeżeli to możliwe z podziałem na role) i ćwiczenia s. 55

-matematyka - Ułóż treść zadania do działań: 21:3=, 20:4=, zapisz do zeszytu treść, pytanie, działanie i odpowiedź.

Oblicz i sprawdź za pomocą mnożenia-działania zapisz w zeszycie - dla chętnych         

15:5= 3                bo 3 x 5=15

30:10=

28:4=

18:3=

25:5=

-technika/plastyka - Aktywnie odpoczywamy – wykonanie plakatu (kolażu), dzieci używają różnych materiałów np. kolorowy papier, tkanina, kredki, farby itp. Poproszę o zdjęcie.

 


31 marca-temat „Kiedy stawiamy przecinek?” 

-j. polski - podręcznik s. 45, ćw. 1 omówienie różnych sposobów odpoczywania, wskazanie zdrowych form odpoczynku i skutków niewłaściwego wypoczynku

-ćw. 2 tworzenie zdań złożonych za pomocą podanych spójników i zapisanie ich do zeszytu Rola przecinka w zdaniach złożonych - zapamiętaj regułę i zapisz do zeszytu (na kolorowo).

matematyka - ćwiczenia s.31- bez zadania 3 i 4 

  • codziennie wykonuj po 15 minut ćwiczeń, można ćwiczyć z muzyką, można grając w grę np. planszową wymyślać różne ćwiczenia w każdym posunięciu pionkiem itp.: przysiady, podskoki, skłony, rowerek, …
  • propozycja rozgrzewki

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4 

Na stronie szkoły w zakładce kl. drugie jest gimnastyka korekcyjna, można skorzystać z załączonych tam linków do filmików z ćwiczeniami.

  


1 kwietnia-temat „Dzień odkrywców. Mój najbardziej niezwykły sen” 

- j. polski - ćwiczenia s. 56 i 57 tzw. „Dziennik odkrywców”

Zastanów się jakie warunki trzeba spełnić, aby zdrowo spać? Zapisz co najmniej 3 hasła w zeszycie np. Wietrzymy pokój itp.

- matematyka - podręcznik s. 21 „Sprawdzam siebie”. Nie rób zadania 2, omiń je, (omijamy też s. 20). Poproszę o  zdjęcie rozwiązanych zadań w zeszycie.

- muzyka- naucz się śpiewać piosenkę „A ja rosnę i rosnę”

https://www.youtube.com/watch?v=PSIH0KfRsR0

 


2 kwietnia-temat „Witaj wiosno!”

-j. polski - podręcznik s. 46 -  przeczytaj wiersz „Pobudka”, zad. 1 ustnie, zadanie 2 minimum 3 zdania (punkty zapisz w zeszycie), zad. 3 ilustracja w zeszycie do j .polskiego

-ćwiczenia s. 58 zad. 1 (odpowiedź na pytanie w zeszycie), zad. 2 (kropka do zeszytu), 3, 4 – w ćwiczeniach

-środowisko przyrodnicze - podręcznik do j. polskiego s.47 - przeczytaj tekst „Wiosna w świecie zwierząt” i zapoznaj się ze zdjęciami ptaków oraz wykonaj s. 59 w ćwiczeniach

-matematyka -  zapisz działania w zeszycie i wstaw odpowiedni znak: <, >, =

2 x 10      5 x 4

8 x 3        4 x 7

30 : 3         2 x 5

9 x 3         5 x 6

24 : 6        18 : 2

 


3 kwietnia - „Czy już widać wiosnę w lesie?”

-j. polski - podręcznik s.48 - przeczytaj wiersz „Pierwsze kwiatki”, zadanie 1, 3 ustnie, zad.2 pisemnie w zeszycie

-środowisko przyrodnicze - przeczytaj tekst informacyjny „Wiosna w świecie roślin”, s.49, obejrzyj zdjęcia

-j. polski / środowisko - ćwiczenia s.60 i 61

Dla chętnych - posłuchaj muzyki np. „Walc kwiatów” , „Cztery pory roku - Wiosna” i poruszaj się przy muzyce.