Poniedziałek 30 IIItemat „Odpoczynek jest ważny”

  1. polski/środowisko - podręcznik s. 44, tekst „Dużo na głowie”- ciche czytanie ze zrozumieniem, ustne odpowiedzi na ćw. 1, 2, 3, ponowne czytanie tekstu głośno (jeżeli to możliwe z podziałem na role), ćwiczenia s.55

matematyka – podręcznik s. 21 „Sprawdzam siebie”. Nie rób zadania 2, omiń j,(omijamy też s. 20).

Technika/plastyka - Aktywnie odpoczywamy – wykonanie plakatu (kolażu), dzieci używają różnych materiałów np. kolorowy papier, włóczka, tkanina, kredki – praca będzie oceniana.


Wtorek 31 IIItemat „Kiedy stawiamy przecinek?”

  1. polski - podręcznik s. 45, ćw. 1 omówienie różnych sposobów odpoczywania, wskazanie zdrowych form odpoczynku i skutków niewłaściwego wypoczynku, ćw. 2 tworzenie zdań złożonych za pomocą podanych spójników i zapisanie ich do zeszytu. Rola przecinka w zdaniach złożonych – zapamiętaj regułę.

matematyka – ćwiczenia s. 29 i s. 31 bez zadania 3, 4 ( omiń w ćwiczeniach s. 30, nie rób jej)

  • codziennie wykonuj po 15 minut ćwiczeń, można ćwiczyć z muzyką, można grając w grę np. planszową wymyślać różne ćwiczenia w każdym posunięciu pionkiem itp.: przysiady, podskoki, skłony, rowerek, …
  • propozycja rozgrzewki

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

 


Środa 1 IVtemat „Dzień odkrywców. Mój najbardziej niezwykły sen”.

Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat: Co to jest sen?

W swobodnych wypowiedziach dziecko podejmują próbę wyjaśnienia, czym jest sen. Następnie

można odczytać skróconą definicję ze słownika.

Sen – stan czynnościowy ośrodkowego układu nerwowego, cyklicznie pojawiający się i przemijający w rytmie dobowym, podczas którego następuje zniesienie świadomości i bezruch. Fizjologiczny sen charakteryzuje się pełną odwracalnością pod wpływem czynników zewnętrznych (w przeciwieństwie do śpiączki).

  1. polski – ćwiczenia s. 56, 57, w zad. 1 opisz jeden sen w 5 zdaniach.

matematyka – podręcznik s. 20 (litr), s. 21 zad. 2 – zadania rozwiąż w zeszycie.

 


Zaczynamy krąg tematyczny „Przyroda budzi się do życia”

Czwartek 2 IVtemat Witaj, wiosno!”

  1. polski/środowisko - podręcznik s.46, wiersz „Pobudka”, naucz się czytać wiersz z odpowiednią intonacją, ćw. 1 i 2 zrób w zeszycie, ćwiczenia s. 58, ćw.1-4

matematyka – ćwiczenia s. 30, s. 31 zad. 3,4

Plastyka - „Jak wyobrażasz sobie wiosnę” – praca plastyczna do tekstu wiersza – malowanie farbami.

Muzyka – piosenka „Słoneczko” – śpiewaj i tańcz https://youtu.be/ic2Bjr7xsC0

 


Piątek 3 IVtemat „Wiosna w świecie zwierząt”

  1. polski/środowisko - podręcznik s. 47, rozpoznawanie na zdjęciach zwierząt, które wiosną przylatują z ciepłych krajów, budują gniazda, budzą się ze snu zimowego, składają jaja, rodzą młode. Wyszukiwanie wśród nich tych zwierząt, które można zobaczyć w najbliższym otoczeniu, wybierz jedno ze zwierząt i opisz je w zeszycie, ćwiczenia s. 59

matematyka – ćwiczenia s. 32, 33 „Sprawdzam siebie”.