PLAN PRACY 30 MARCA – 3 KWIETNIA 2020 R.

W tym tygodniu zapraszam Was do nauki piosenki „Promyk słońca”. Nauczcie się i podśpiewujcie wesoło w wolnych chwilach.

 

Piosenka  Promyk słońca

https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

PROMYK SŁOŃCA

  1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
    I zobaczył świat szarobury.
    I pomyślał : Kto tu pomoże?
    Świat taki szary być nie może.

    Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
    Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)
    Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )
    Zazieleni pola, bory?

    2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
    I zaśpiewał dla niej piosenkę.
    Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
    I obudź misia, obudź rzeczkę.

    Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
    Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)
    Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )
    Zazieleni pola, bory?

    3. I wiosenka go posłuchała
    Kolorowe kwiaty dała.
    Zabłysnęła w krąg kolorami
    I już zostanie teraz z nami.

    Ref: Obudziła pąki kwiatów(wiosna)
    Pokazała gniazda ptakom (wiosna).
    Wygoniła misia z nory (wiosna)
    Ożywiła pola, bory .

 


Poniedziałek, 30 marca

1.Dziś proponuję Wam przeczytanie tekstu z podręcznika s. 52 „Co robimy wiosną?”.

Na pewno Was rozśmieszy J!

  • Ustnie odpowiedzcie na pytanie 1 i 4 s. 53 (podręcznik).
  1. Wykonajcie ćw. 1 s. 62 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
  2. W zeszycie do języka polskiego napiszcie datę i temat: Wiosna w nas.
  3. Wykonajcie ćw. 1 kropka s.62 w zeszycie.
  4. 5. DLA CHĘTNYCH: ćw. 2 s. 62
  5. Wykonajcie ćw. 3 s. 62 – bez ostatniej kropki
  6. W zeszycie do matematyki wpisujemy datę i temat: Ćwiczymy mnożenie liczb w zakresie 100.
  • W zeszycie wykonujemy zad. 2 s. 23 z podręcznika

Przykład: 4 · 16 = 4 · 10 + 4 · 6 = 40 + 24 = 64

  • DLA CHĘTNYCH – zad. 1 + kropka s. 23 (podręcznik)


Wtorek, 31 marca

1.W ćwiczeniach do edukacji polonistycznej wykonaj ćw. 4 s.63. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania.

  • Przeczytaj głośno uzupełniony tekst.
  1. Pamiętasz wczorajszą czytankę? Został w niej przedstawiony świat „na opak”. Dziś zapraszam Cię do stworzenia „Przewrotnego dyktanda”. Liczę na Twoją pomysłowość! Możesz skorzystać z takich wyrazów:

drzewach, grzyby, dojrzewają, chrzanu, krzewach, brzozy,

przekrzykują się, skrzaty, brzęczą, rozwrzeszczane, wrzosy

 

  • Jeśli masz taką możliwość napisz tekst swojego dyktanda w MS Word i z pomocą Rodziców przyślij do mnie (do 3 kwietnia):

hannakowalczyk6@gmail.com

Przewrotne dyktando

Na …………………….. wysokich jak ……………………., ……………………… długie białe korzenie …………. . Na …………………….. niziutkich jak ……………..… ………………. ………..………… młode ……………………. .  W stawie ……………  ………………………  ………………………  ……………………….. .

  1. W zeszycie do matematyki zapisz datę i temat: Ćwiczymy mnożenie liczb w zakresie 100.
  • Przerysuj ramkę ze s. 23 z podręcznika z informacją, co to jest mendel i tuzin.

 

Mendel to 15 sztuk.

Tuzin to 12 sztuk.

 

  • W zeszycie wykonaj zad. 3 s. 23

Oblicz, ile to sztuk:

4 mendle: 4 · 15 = 4 · 10 + 4 · 5 = 40 + 20 = 60 itd.

  • 4 s. 23 (podręcznik).
  • DLA CHĘTNYCH – zad. 3 s. 22 (podręcznik) – będą dwa działania: pierwsze – koszt sera, drugie – ile zostanie reszty?


Środa, 1 kwietnia

  1. Przeczytaj czytankę „Z wiosną na ratunek” – podręcznik s. 55 – 56.
  • Ustnie odpowiedz na pytania pod czytanką.
  1. W ćwiczeniach do edukacji polonistycznej wykonaj:
  • ćw. 1 (bez kropki) s. 64
  • ćw. 2 + kropka s. 64

Przykład: dzielni harcerze spostrzegli, dzielne harcerki spostrzegły itd.

  • Ćw. 3 s. 64
  1. W ćwiczeniach do matematyki wykonaj ćw. 1, 2, 3 i 4 s. 27.
  2. Zapraszam Cię na gimnastykę z trenerem. Jeśli masz taką możliwość otwórz przeglądarkę internetową i na pasek adresu skopiuj link: https://www.youtube.com/watch?v=L_A_HjHZxfI

Jeśli nie masz teraz dostępu do komputera, przypomnij sobie nasz w-f i wykonaj ćwiczenia z rozgrzewki J.

Czwartek, 2 kwietnia

  1. Niedawno skończył się marzec i zaczął nowy miesiąc – kwiecień. Przypomnij sobie przysłowia:
  • W marcu jak w garncu.
  • Kwiecień plecień, bo przeplata: trochę zimy, trochę lata.

Przysłowia te dotyczą marcowo – kwietniowej pogody: zmiennej i kapryśnej. 

  • Wykonaj ćw. 4 + kropka i ćw. 5 s. 65 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
  1. W zeszycie do matematyki wpisz datę i temat: Sprawdzam siebie.

Rozwiąż zadania z podręcznika:

  • 1 s. 25 (zapisz w zeszycie: Temperaturę poniżej zera wskazuje termometr ….).
  • 2 s. 25 (zapisz: kwadrans to ….. minut, itd.).
  • 3 s. 25 (zapisz w zeszycie obliczenia w słupku: 60 s – 19 s = ……)
  • 5 s. 25

 

  • DLA CHĘTNYCH - Zad. 4 s. 25 (zapisujemy w zeszycie obliczenia)

 III a: 19 s +24 s + 18 s + 23 s = 84 s = 1 min 24 s

III b: ……..

  • DLA CHĘTNYCH – obejrzyjcie lekcję 1 z Centrum Hevelianum p.t. „Ciepło – zimno” (dużo ciekawych doświadczeń, czas 22 minuty)

https://www.gdansk.pl/wiadomosci/zostan-w-domu-hevelianum-cieplo-i-zimno-pierwsza-lekcja-do-obejrzenia-na-gdansk-pl,a,167329

  1. Czas na porcję gimnastyki. Jeśli masz taką możliwość otwórz przeglądarkę internetową i na pasek adresu skopiuj link:

https://www.youtube.com/watch?v=KqSzgzsDeaU

 

Jeśli nie masz teraz dostępu do komputera, przypomnij sobie nasz w-f i wykonaj ćwiczenia z rozgrzewki lub włącz wesołą muzykę i stwórz własny zestaw J.

 


Piątek, 3 kwietnia

  1. Wykonaj zadanie 1 s. 57 z podręcznika do języka polskiego.

Jeśli masz taką możliwość opisz krzew forsycji w MS Word i z pomocą Rodziców przyślij do mnie – do 5 kwietnia.  hannakowalczyk6@gmail.com

 

  1. Wykonaj obrazek pt. „Wiosenne przebudzenie” dowolną techniką. Podpisz i włóż do koszulki, w której zbierasz swoje prace lub wyślij zdjęcie.

UWAGA

W poniedziałek, 6 kwietnia dzieci będą pracować z lekturą „Brzydkie kaczątko” H. CH. Andersena. Jest ona dostępna na Lektury.gov.pl lub w załączniku, który przesyłałam w ubiegłym tygodniu.