PLAN PRACY 30 MARCA – 3 KWIETNIA 2020 R.
W tym tygodniu zapraszam Was do nauki piosenki „Promyk słońca”. Nauczcie się i podśpiewujcie wesoło w wolnych chwilach.
Piosenka Promyk słońca
https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk
PROMYK SŁOŃCA
- Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
I pomyślał : Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może.
Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)
Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )
Zazieleni pola, bory?
2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał dla niej piosenkę.
Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.
Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)
Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )
Zazieleni pola, bory?
3. I wiosenka go posłuchała
Kolorowe kwiaty dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.
Ref: Obudziła pąki kwiatów(wiosna)
Pokazała gniazda ptakom (wiosna).
Wygoniła misia z nory (wiosna)
Ożywiła pola, bory .
Poniedziałek, 30 marca
1.Dziś proponuję Wam przeczytanie tekstu z podręcznika s. 52 „Co robimy wiosną?”.
Na pewno Was rozśmieszy J!
- Ustnie odpowiedzcie na pytanie 1 i 4 s. 53 (podręcznik).
- Wykonajcie ćw. 1 s. 62 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
- W zeszycie do języka polskiego napiszcie datę i temat: Wiosna w nas.
- Wykonajcie ćw. 1 kropka s.62 w zeszycie.
- 5. DLA CHĘTNYCH: ćw. 2 s. 62
- Wykonajcie ćw. 3 s. 62 – bez ostatniej kropki
- W zeszycie do matematyki wpisujemy datę i temat: Ćwiczymy mnożenie liczb w zakresie 100.
- W zeszycie wykonujemy zad. 2 s. 23 z podręcznika
Przykład: 4 · 16 = 4 · 10 + 4 · 6 = 40 + 24 = 64
- DLA CHĘTNYCH – zad. 1 + kropka s. 23 (podręcznik)
Wtorek, 31 marca
1.W ćwiczeniach do edukacji polonistycznej wykonaj ćw. 4 s.63. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania.
- Przeczytaj głośno uzupełniony tekst.
- Pamiętasz wczorajszą czytankę? Został w niej przedstawiony świat „na opak”. Dziś zapraszam Cię do stworzenia „Przewrotnego dyktanda”. Liczę na Twoją pomysłowość! Możesz skorzystać z takich wyrazów:
drzewach, grzyby, dojrzewają, chrzanu, krzewach, brzozy, przekrzykują się, skrzaty, brzęczą, rozwrzeszczane, wrzosy
|
- Jeśli masz taką możliwość napisz tekst swojego dyktanda w MS Word i z pomocą Rodziców przyślij do mnie (do 3 kwietnia):
Przewrotne dyktando
Na …………………….. wysokich jak ……………………., ……………………… długie białe korzenie …………. . Na …………………….. niziutkich jak ……………..… ………………. ………..………… młode ……………………. . W stawie …………… ……………………… ……………………… ……………………….. .
- W zeszycie do matematyki zapisz datę i temat: Ćwiczymy mnożenie liczb w zakresie 100.
- Przerysuj ramkę ze s. 23 z podręcznika z informacją, co to jest mendel i tuzin.
Mendel to 15 sztuk. Tuzin to 12 sztuk. |
- W zeszycie wykonaj zad. 3 s. 23
Oblicz, ile to sztuk:
4 mendle: 4 · 15 = 4 · 10 + 4 · 5 = 40 + 20 = 60 itd.
- 4 s. 23 (podręcznik).
- DLA CHĘTNYCH – zad. 3 s. 22 (podręcznik) – będą dwa działania: pierwsze – koszt sera, drugie – ile zostanie reszty?
Środa, 1 kwietnia
- Przeczytaj czytankę „Z wiosną na ratunek” – podręcznik s. 55 – 56.
- Ustnie odpowiedz na pytania pod czytanką.
- W ćwiczeniach do edukacji polonistycznej wykonaj:
- ćw. 1 (bez kropki) s. 64
- ćw. 2 + kropka s. 64
Przykład: dzielni harcerze spostrzegli, dzielne harcerki spostrzegły itd.
- Ćw. 3 s. 64
- W ćwiczeniach do matematyki wykonaj ćw. 1, 2, 3 i 4 s. 27.
- Zapraszam Cię na gimnastykę z trenerem. Jeśli masz taką możliwość otwórz przeglądarkę internetową i na pasek adresu skopiuj link: https://www.youtube.com/watch?v=L_A_HjHZxfI
Jeśli nie masz teraz dostępu do komputera, przypomnij sobie nasz w-f i wykonaj ćwiczenia z rozgrzewki J.
Czwartek, 2 kwietnia
- Niedawno skończył się marzec i zaczął nowy miesiąc – kwiecień. Przypomnij sobie przysłowia:
- W marcu jak w garncu.
- Kwiecień plecień, bo przeplata: trochę zimy, trochę lata.
Przysłowia te dotyczą marcowo – kwietniowej pogody: zmiennej i kapryśnej.
- Wykonaj ćw. 4 + kropka i ćw. 5 s. 65 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
- W zeszycie do matematyki wpisz datę i temat: Sprawdzam siebie.
Rozwiąż zadania z podręcznika:
- 1 s. 25 (zapisz w zeszycie: Temperaturę poniżej zera wskazuje termometr ….).
- 2 s. 25 (zapisz: kwadrans to ….. minut, itd.).
- 3 s. 25 (zapisz w zeszycie obliczenia w słupku: 60 s – 19 s = ……)
- 5 s. 25
- DLA CHĘTNYCH - Zad. 4 s. 25 (zapisujemy w zeszycie obliczenia)
III a: 19 s +24 s + 18 s + 23 s = 84 s = 1 min 24 s
III b: ……..
- DLA CHĘTNYCH – obejrzyjcie lekcję 1 z Centrum Hevelianum p.t. „Ciepło – zimno” (dużo ciekawych doświadczeń, czas 22 minuty)
- Czas na porcję gimnastyki. Jeśli masz taką możliwość otwórz przeglądarkę internetową i na pasek adresu skopiuj link:
https://www.youtube.com/watch?v=KqSzgzsDeaU
Jeśli nie masz teraz dostępu do komputera, przypomnij sobie nasz w-f i wykonaj ćwiczenia z rozgrzewki lub włącz wesołą muzykę i stwórz własny zestaw J.
Piątek, 3 kwietnia
- Wykonaj zadanie 1 s. 57 z podręcznika do języka polskiego.
Jeśli masz taką możliwość opisz krzew forsycji w MS Word i z pomocą Rodziców przyślij do mnie – do 5 kwietnia. hannakowalczyk6@gmail.com
- Wykonaj obrazek pt. „Wiosenne przebudzenie” dowolną techniką. Podpisz i włóż do koszulki, w której zbierasz swoje prace lub wyślij zdjęcie.
UWAGA
W poniedziałek, 6 kwietnia dzieci będą pracować z lekturą „Brzydkie kaczątko” H. CH. Andersena. Jest ona dostępna na Lektury.gov.pl lub w załączniku, który przesyłałam w ubiegłym tygodniu.