Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
4a język polski
TEMAT 1: Przymiotnik – odmienna część mowy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “niebieskie ramki” - podręcznik, s. 209.
- Wykonaj USTNIE polec. 1, s. 208.
- Zeszyt ćwiczeń - s. 54, polec. 2, 3; s. 55, polec. 5.
TEMAT 2: Określamy rodzaj przymiotnika.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “niebieską ramkę” - podręcznik, s. 210.
- W zeszycie - odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej przymiotniki: ładna, ładny, ładne.
- Zeszyt ćwiczeń - s. 58, polec. 10. Pamiętaj, że w rodzaju męskoosobowym przymiotnik odpowiada na pytanie “jacy?”.
TEMAT 3: Epitety we fragmencie “Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj fragment “Pana Tadeusza” - podręcznik, s. 220.
- Przeczytaj “żółtą ramkę” - podręcznik, s. 221.
- W zeszycie - podręcznik, s. 221, polec. 3 a).
- Zeszyt ćwiczeń - s. 59, polec. 2.
4b język polski
TEMAT 1: Praca z tekstem literackim. “Pinokio”
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wypisz elementy świata przedstawionego (miejsce, czas, bohaterów).
- Przedstaw ramowy plan wydarzeń poznanego tekstu (tylko najważniejsze wydarzenia
TEMAT 2: Pinokio – pajac z drewna.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Cechy drewna a cechy bohatera.
- Ułóż dwa zdania o bohaterze, podając jego cechy.
- Krótko odpowiedz na pytanie: czy Pinokio był niegrzecznym dzieckiem?
TEMAT 3: Najciekawsza przygoda drewnianego pajacyka.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz w punktach najciekawsze przygody pajaca.
- Czego Ciebie nauczyła ta przygoda? Zapisz wniosek w zeszycie.
4c język polski
TEMAT 1: Różne sposoby porozumiewania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnijcie sobie jak możemy się porozumiewać (gest, mimika, dźwięki, obrazy, znaki)
- Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 227
- Wykonajcie w zeszycie zadanie 3 str. 229
- Czy pies jest najlepszym przyjacielem człowieka? Przedstaw swoją opinię (w zeszycie) lub Przekonaj rodziców, że już możesz mieć swojego psa.
TEMAT 2: Portret ulubieńca.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 230 “Wiersze pod psem”
- Wykonajcie w zeszycie ćw. 3b
- Opisz swoje zwierzątko, wykorzystaj podpowiedzi z ćwiczenie 4
TEMAT 3: Czas na czasownik
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Co robią chłopcy str. 237
- Zapisz w zeszycie 10 czasowników (w czasie teraźniejszym) związanych z medycyną, ułóż je w kolejności alfabetycznej ( leczy, bada + 8 własnych)
- Napisz podziękowanie skierowane do lekarzy, pielęgniarek, pracowników szpitali za ich niezwykle trudną a teraz niebezpieczną pracę.
4d język polski
TEMAT: Pinokio – pajac z drewna.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Gromadzenie słownictwa opisującego bohatera – wypisz po 10 przymiotników opisujących i oceniających.
- Narysuj Pinokia w zeszycie – po jego prawej stronie zapisz jego pozytywne cechy charakteru, po lewej negatywne.
TEMAT 2: Dlaczego drewniany łobuziak wzbudza nasza sympatię?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wypisz trzy sytuacje, w których bohater postąpił niewłaściwie.
- Napisz 3 zdania refleksji na temat:
Dlaczego, mimo niewłaściwego zachowania bohatera, nie jest on postacią negatywną?
TEMAT 3: Mój drogi Pinokio – e-mail do bohatera.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Napisz e- maila do Pinokia, który prześlesz na adres: m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl.
- Pamiętaj o zapisaniu tematu wiadomości, formule powitania, formule pożegnania.
- Temat e- maila : Przekonaj bohatera do kierowania się w życiu rozsądkiem i odpowiedzialnością - 5 zdań.
- Pracę wykonaj samodzielnie, praca będzie podlegała ocenie, .termin: 06.04.2020 r.