Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

4a język polski  

TEMAT 1: Przymiotnik – odmienna część mowy. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj “niebieskie ramki” - podręcznik, s. 209. 
  2. Wykonaj USTNIE polec. 1, s. 208. 
  3. Zeszyt ćwiczeń - s. 54, polec. 2, 3; s. 55, polec. 5. 

TEMAT 2: Określamy rodzaj przymiotnika. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj “niebieską ramkę” - podręcznik, s. 210. 
  2. W zeszycie - odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej przymiotniki: ładna, ładny, ładne. 
  3. Zeszyt ćwiczeń - s. 58, polec. 10. Pamiętaj, że w rodzaju męskoosobowym przymiotnik odpowiada na pytanie “jacy?”. 

TEMAT 3: Epitety we fragmencie “Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj fragment “Pana Tadeusza” - podręcznik, s. 220. 
  2. Przeczytaj “żółtą ramkę” - podręcznik, s. 221. 
  3. W zeszycie - podręcznik, s. 221, polec. 3 a). 
  4. Zeszyt ćwiczeń - s. 59, polec. 2. 

4b język polski  

TEMAT 1: Praca z tekstem literackim. “Pinokio” 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wypisz elementy świata przedstawionego (miejsce, czas, bohaterów). 
  2. Przedstaw ramowy plan wydarzeń poznanego tekstu (tylko najważniejsze wydarzenia

TEMAT 2: Pinokio – pajac z drewna. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Cechy drewna a cechy bohatera. 
  2. Ułóż dwa zdania o bohaterze, podając jego cechy. 
  3. Krótko odpowiedz na pytanie: czy Pinokio był niegrzecznym dzieckiem? 

TEMAT 3: Najciekawsza przygoda drewnianego pajacyka. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapisz w punktach najciekawsze przygody pajaca. 
  2. Czego Ciebie nauczyła ta przygoda? Zapisz wniosek w zeszycie. 

4c język polski  

TEMAT 1: Różne sposoby porozumiewania. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnijcie sobie jak możemy się porozumiewać (gest, mimika, dźwięki, obrazy, znaki) 
  2. Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 227 
  3. Wykonajcie w zeszycie zadanie 3 str. 229 
  4. Czy pies jest najlepszym przyjacielem człowieka? Przedstaw swoją opinię (w zeszycie) lub Przekonaj rodziców, że już możesz mieć swojego psa. 

TEMAT 2: Portret ulubieńca. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 230 “Wiersze pod psem” 
  2. Wykonajcie w zeszycie ćw. 3b 
  3. Opisz swoje zwierzątko, wykorzystaj podpowiedzi z ćwiczenie 4 

TEMAT 3: Czas na czasownik 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Co robią chłopcy str. 237 
  2. Zapisz w zeszycie 10 czasowników (w czasie teraźniejszym) związanych z medycyną, ułóż je w kolejności alfabetycznej ( leczy, bada + 8 własnych) 
  3. Napisz podziękowanie skierowane do lekarzy, pielęgniarek, pracowników szpitali za ich niezwykle trudną a teraz niebezpieczną pracę. 

4d język polski  

TEMAT: Pinokio – pajac z drewna. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Gromadzenie słownictwa opisującego bohatera – wypisz po 10 przymiotników opisujących i oceniających. 
  2. Narysuj Pinokia w zeszycie – po jego prawej stronie zapisz jego pozytywne cechy charakteru, po lewej negatywne.

TEMAT 2: Dlaczego drewniany łobuziak wzbudza nasza sympatię? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wypisz trzy sytuacje, w których bohater postąpił niewłaściwie. 
  2. Napisz 3 zdania refleksji na temat:  

Dlaczego, mimo niewłaściwego zachowania bohatera, nie jest on postacią negatywną? 

 

TEMAT 3: Mój drogi Pinokio – e-mail do bohatera. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Napisz e- maila do Pinokia, który prześlesz na adres: m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl. 
  2. Pamiętaj o zapisaniu tematu wiadomości, formule powitania, formule pożegnania. 
  3. Temat e- maila : Przekonaj bohatera do kierowania się w życiu rozsądkiem i odpowiedzialnością - 5 zdań. 
  4. Pracę wykonaj samodzielnie, praca będzie podlegała ocenie.termin: 06.04.2020 r. 
pliki do pobrania