Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

6a język polski  

TEMAT 1: Co pozostało z odległych czasów średniowiecza? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wpisz do zeszytu (notatka typu słoneczko) podstawowe pojęcia związane ze średniowieczem, które poznałeś na lekcjach historii np. daty graniczne dla Europy i Polski, władcy, feudalizm, teocentryzm, styl romański, gotycki, kodeks rycerski, ideał władcy i inne) 
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 226-230 
  3. Wykonaj polecenie 2 str.230 

 TEMAT 2: Zawisza Czarny - ideał średniowiecznego rycerza 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Korzystając ze Słownika języka polskiego zapisz w zeszycie znaczenia słowa ideał.  
  2. Odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej rzeczownik ideał. Zapisz odmianę w zeszycie 
  3. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 237- 242 
  4. Wykonaj pisemnie zadanie 3 str. 241 
  5. Dla chętnych - korzystając z dostępnych źródeł przygotuj prezentację PowerPoint lub plakat o Zawiszy Czarnym  

TEMAT 3: Nie mów, że się nie boisz 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 249 
  2. Czy zgadzasz się z opinią podmiotu lirycznego zawartą w ostatnich trzech wersach tekstu. Swoją opinię zapisz w 5 zdaniach.  
  3. Przeczytaj czym jest anafora, wskaż we wierszu anafory –  definicję zapisz w zeszyci  
  4. Przypomnij sobie i wpisz do zeszytu hasło gdańszczan umieszczone na Herbie Wielkim Miasta Gdańska -   po łacinie i po polsku skorzystaj z Internetu, jeżeli nie pamiętasz. 
  5. Czy  sentencja gdańszczan jest aktualna w sytuacji w jakiej się znajdujemy? Przedstaw (pisemnie) swoją opinię uzasadnij ją. 

6b język polski  

TEMAT 1 Co pozostało z odległych czasów średniowiecza? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wpisz do zeszytu ( notatka typu słoneczko) podstawowe pojęcia związane ze średniowieczem, które poznałeś na historii ( ramy czasowe dla Polski i Europy, teocentryzm, feudalizm, kodeks rycerski, ideał władcy, styl gotycki, romański, kultura rycerska itp..) 
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 226-230 
  3. Wykonaj polecenie 2 str. 230 

TEMAT 2: Zawisza Czarny ideał średniowiecznego rycerza 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Korzystające ze Słownika języka polskiego wpisz do zeszytu różne znaczenia słowa ideał. 
  2. Odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej rzeczownik ideał. 
  3. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 237-242. 
  4. Wykonaj polecenie 3 str. 241. 
  5. Dla chętnych, korzystając z dostępnych źródeł wykonaj prezentację PowerPoin lub plakat o Zawiszy Czarnym. 

TEMAT 3: Nie mów, że się nie boisz 

ZADANIA DLA UCZNIA 

  1. Przypomnij sobie i wpisz do zeszytu hasło gdańszczan umieszczone na Herbie Wielkim Miasta Gdańska -   po łacinie i po polsku skorzystaj z Internetu, jeżeli nie pamiętasz. 
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 249. 
  3. Czy zgadzasz się z opinią podmiotu lirycznego zawartą w ostatnich trzech wersach? 
  4. pierwszej zwrotce wiersza zauważyliście  powtórzenia na początku wersu - to anafora. Wpiszcie do zeszytu definicję tego środka stylistycznego.str. 250 
  5. Czy  sentencja gdańszczan umieszczona w Herbie Wielkim Miasta Gdańska jest aktualna w sytuacji w jakiej się znajdujemy? Przedstaw (pisemnie) swoją opinię, uzasadnij ją. 

 


6c język polski  

TEMAT 1: Budowa zdania pojedynczego - powtórzenie (1). 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj informacje powtórzeniowe (definicje) w podręczniku s. 233. 
  2. Możesz dla przypomnienia obejrzeć filmik na YouTube, np. “Analiza zdania pojedynczego”. 
  3. Zapisz w zeszycie rozwiązanie zadania 3/234 (na podstawie schematu nad zadaniem). 
  4. Narysuj wykresy zdań pojedynczych – zad. 4/235 (na podstawie schematu nad zadaniem. 

TEMAT 2: Budowa zdania pojedynczego - powtórzenie (2). 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z definicją szeregów w zdaniu (podręcznik s. 235) oraz wykresami na kolejnej stronie. 
  2. Przeanalizuj treść zad. 5 a,b236-237. 
  3. Narysuj w zeszycie wykresy zdań - zad. 6/237. 

TEMAT 3: Życie Marii Skłodowskiej-Curie i jej męża jako obraz poświęcenia się dla nauki. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst - podręcznik s. 267. 
  2. Na podstawie tekstu i innych źródeł sporządź kilkuzdaniową notatkę o M. Skłodowskiej-Curie i zapisz ja w zeszycie. 
  3. Zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie zawarte w zad. 3/271. 

6d język polski  

TEMAT 1: Świat przedstawiony w powieści Tolkiena “Hobbit, czyli tam i z powrotem”.…… 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Określ miejsca i czas wydarzeń.. 
  2. Wymień najważniejszych bohaterów. 
  3. Napisz .plan ramowy wydarzeń. 

TEMAT 2: Co wiemy na temat plemion, jakie zamieszkiwały Śródziemie?…. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapisz podstawowe informacje na temat plemion zamieszkujących Śródziemie. 
  • hobbici 
  • duzi ludzie. 
  • elfy 
  • krasnoludy 
  • goblinyczyli orkowie 
  • trolle 

TEMAT 3: Czy Bilbo Baggins da się lubić?…… 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przedstaw bohatera (wiek, rodzina, miejsce zamieszkania). 
  2. Opisz wygląd hobbita (wzrost, głowa, twarz, stopy, sylwetka, ubiór). 
  3. Wymień cechy usposobienia i charakteru (z uzasadnieniem). 
  4. Odpowiedz na pytanie tematu. 

6e język polski  

TEMAT 1: Świat przedstawiony w powieści Ireny Jurgielewiczowej “Ten obcy”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Napisz króciutką notatkę o autorce.  
  2. Uzupełnij notatkę w punktach: czas wydarzeń, przestrzeń wydarzeń, bohaterowie pierwszoplanowi i drugoplanowi, postaci epizodyczne, wątki, narrator.  
  3. Swobodna rozmowa o książce na TEAMS. 

TEMAT 2: “Wyspa jest świetna!” 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Co łączy bohaterów utworu? Skąd przyjechali do Olszyn? Jakie są ich wzajemne relacje? Wykonaj rysunek, na którym zobrazujesz ich relacje, posługując się konturem wyspy oraz pierwszymi literami ich imion: M, J, U, P. Wyjaśnię na TEAMS. 
  2. Ustal, czym jest wyspa dla grupki przyjaciół - Pestki, Uli, Mariana i Julka? 
  3. Co może być dla nas taką wyspą? Kto ma własną “wyspę”? Praca dla chętnych: Ja i moja wyspa. 

TEMAT 3: “Zaskoczeni!” - plan wydarzeń rozdziału powieści. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Ten rozdział jest najważniejszy w powieści “Ten obcy”. Dlaczego? 
  2. Narysuj plan sytuacyjny wydarzeń na drodze przed sklepem, kiedy Zenek uratował dziecko. 
  3. Sporządź plan wydarzeń. 

6f język polski  

TEMAT 1Świat przedstawiony w powieści R.R. Tolkiena “Hobbit, czyli tam i z powrotem”. 

 ZADANIA DLA UCZNIA: 

1.Określ miejsca i czas wydarzeń. 

2.Wymień najważniejszych bohaterów. 

3.Napisz plan ramowy wydarzeń. 

TEMAT 2: Co wiemy na temat plemion, jakie zamieszkiwały Śródziemie? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

1.Zapisz podstawowe informacje na temat plemion zamieszkujących Śródziemie 

  • Hobbici 
  • Duzi ludzie 
  • Elfy 
  • Krasnoludy 
  • Gobliny, czyli orkowie 
  • Trolle 

TEMAT 3: Czy Bilbo Baggins da się lubić? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przedstaw bohatera (wiek, rodzina, miejsce zamieszkania). 
  2. Opisz wygląd hobbita (wzrost, głowa, twarz, stopy, sylwetka, ubiór). 
  3. Wymień cechy usposobienia i charakteru (z uzasadnieniem). 
  4. Odpowiedz na pytanie tematu.  

6g język polski  

TEMAT 1: Wygrałem/wygrałam w Totolotka! Opis przeżyć. (Jest to nasza zaległa praca klasowa z 12 marca. Wierzę, że każdy napisze ją samodzielnie.) 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij sobie słownictwo (nazwy uczuć, związki frazeologiczne), kryteria oceny. Przeczytaj przykładowe opisy przeżyć (podręczniks. 202-203zeszyt). 
  2. Pracę napisz w Wordzie, wyślij jako załącznik na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl do czwartku, 2 kwietnia. 
  3. Minimum 150 słów. 
  4. Pamiętaj o właściwej organizacji strony (imię, nazwisko, klasa, dysleksja, data na marginesie, nagłówek “Praca klasowa”, temat pracy). 

TEMAT 2: Szeregi w zdaniu pojedynczym. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj “niebieską ramkę” - podręcznik, s. 235 i “szarą ramkę” - podręcznik, s. 236. 
  2. USTNIE - podręcznik, s. 236, polec. 5. 
  3. Zeszyt ćwiczeń - s. 73, polec. 5; s. 74, polec. 6, 7. 

TEMAT 3: Zawisza Czarny – niezapomniany rycerz. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst o Zawiszy - podręcznik, s. 237. 
  2. Czy współcześni mężczyźni mają cechy prawdziwego rycerza? Uzasadnij swoje zdanie w 6-8 zdaniach. 

6h język polski  

TEMAT 1: Życie Marii Skłodowskiej-Curie i jej męża jako obraz poświęcenia się dla nauki. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst - podręcznik s. 267. 
  2. Zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie zawarte w zad. 3/271. 
  3. Na podstawie tekstu i innych źródeł sporządź kilkuzdaniową notatkę o M. Skłodowskiej-Curie i zapisz ją w zeszycie. 

TEMAT 2: Mikołaj Kopernik – ten, który “zatrzymał Słońce i poruszy Ziemię”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiersz W. Broniewskiego “Kopernik” (podręcznik s. 259). 
  2. Zapisz w zeszycie rozwiązanie zad. 3 ab/260 oraz 7/260. 
  3. Sporządź kilkuzdaniową notatkę o Mikołaju Koperniku 

TEMAT 3: Krótka historia reklamy – interpunkcja zdania pojedynczego. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z definicją w podręczniku s. 280 (zasady interpunkcyjne w zdaniu pojedynczym. 
  2. Zapisz w zeszycie zad. 3,4/281. 
  3. Rozwiąż w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia utrwalające (s. 97 i kolejne). 
  4. Możesz obejrzeć filmik na YouTube, np. “Kiedy stawiamy przecinek”.